Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daniel »

Ah, die stap heeft Amersfoort dus overgeslagen. Maar vooralsnog houd ik het bij papier scheiden, da's de enige aparte container die we bij de flat hebben naast de twee restafvalcontainers.
Als ik plastic wil gaan scheiden moet ik eerst maar een andere afvalbak in huis halen anders duurt het zo lang voor restafval vol is en dat gaat stinken (GFT wordt bij mij voor hoogbouw niet apart ingezameld).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Zugführer »

In Stichtse Vecht mag ook al het PMD in één zak nu. Wij produceren nu zo'n 10 zakken PMD afval per maand (komen ze eens per maand ophalen), de restafval container is nooit voor meer dan de helft meer vol. Na de zomer krijgen we een papiercontainer, maar een PMD container zou ook wel erg praktisch zijn :')
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daantje »

Papier breng ik naar de sportvereniging. Daar hebben we ongeveer twee volle containers per week en dat levert op jaarbasis een leuke financiële bijdrage voor de vereniging op.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Suus »

@Meltrain: Ik constateer met het blote oog toch nog wel een aardig verschil tussen de huisvalbak en de papierbak:
Afbeelding

Bij mijn ouders hebben ze nu voor het restafval ondergrondse containers geplaatst, de bruine kliko die daarvoor gebruikt werd is nu voor het PMD. Papier wordt daar om de twee weken op zaterdag door de scouting opgehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:Wij hebben thuis zowel een gewone vuilnisbak (wordt eens per twee weken geleegd) als een GFT-bak (wordt ook eens per twee weken geleegd) als een papierbak (wordt eens per maand geleegd).
Bij ons thuis is dit ook het geval.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Ardan »

Zugführer schreef:In Stichtse Vecht mag ook al het PMD in één zak nu. Wij produceren nu zo'n 10 zakken PMD afval per maand (komen ze eens per maand ophalen), de restafval container is nooit voor meer dan de helft meer vol. Na de zomer krijgen we een papiercontainer, maar een PMD container zou ook wel erg praktisch zijn :')
Ik merk dat ook, ik produceer echt vet veel meer PMD dan restafval door al dat gescheid. Een zak restafval in de ondergrondse tyfen kost € 2,82 dus het is ook nog goed voor de portemonnee om dat eruit te houden. Ik had liever groen ook apart gehad, vooral bananenschillen geven al gauw een behoorlijke lucht als ik mijn vuilnisbak opendoe.. maar ja, flatje he.
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 08 jul 2016, 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

Bij ons staan de bakken voor groen en restafval buiten en de papierbak staat in de schuur.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door AppleMoose »

2,82 euro voor je restafval? :shock: Ik vind de 2,40 euro die ik hier per zak moet betalen al erg duur...
Gelukkig wonen mijn ouders dichtbij zodat ik daar regelmatig m'n afvalzak kan dumpen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Hainje »

Betalen per zak???
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

Goed na een weekje flink overwerken in verpleeghuizen (dit kwam door een groot evenement) nu een weekendje vrij. Heerlijk ... kan ik ook eens dre4 kwalificatie van de formule 1 op zaterdag kijken op tv.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door ODRAIL »

Hainje schreef:Betalen per zak???
In een groot aantal gemeenten is dit het geval ja :wink: .
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef:Betalen per zak???
Ja. Maar als je de zakken niet al te vol doet, kun je er twee per keer in de bak gooien. Ik vind het echt grof geld binnenharken, zeker als je het vergelijkt met een gewone grijze container, dat kost je 7,50 per lediging (eens in de drie weken) in deze gemeente.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daniel »

Valt nog best mee eigenlijk: ik betaal € 16,80 per maand aan afvalstoffenheffing, da's op jaarbasis gewoon de helft van de gemeentelijke belasting. Met wat ik aan restafval produceer zou ik zo'n 30% goedkoper uit zijn met dat bedrag per zak dat Ardan noemt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Suus »

Maar 16,80? Ik kreeg van de week een aanslag van omgerekend 26,77 per maand. En ik vrees dat er binnenkort ook nog een gepeperde aanslag van de waterschapsbelasting aankomt. Ik woon blijkbaar net aan de verkeerde kant van de Schie...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daniel »

Voor alleen afvalstoffen wel ja. Die is dit jaar voor het eerst weer verhoogd vanwege het begrotingstekort van de gemeente, de vier jaar daarvoor was het tarief nog lager i.v.m. een verrekening van afvalverwerking die goedkoper was dan begroot.

Totaal (OZB+Afvalstoffen+Rioolrecht E/G) gaat er hier op jaarbasis € 434,60 naar de gemeente, waterschapsbelasting heb ik zo niet bij de hand.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daantje »

Mijn moeder mag geloof ik 100 zakken per jaar 'gratis' weggooien, daarna moet ze bijbetalen. Voor die honderd zakken betaalt ze gewoon de afvalstoffenheffing.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Geert »

Bij mij in de buurt zetten we nog ouderwets elke woensdag een zak op de stoep. Zou graag (met de rest van de buurt) ondergrondse afvalcontainers hier hebben vanwege de enorme meeuwenoverlast, maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren omdat de parkeerdruk te hoog is.

GFT scheiden doen we niet aan (maar zou wel kunnen als we een bak aanvragen bij de gemeente), papier gaat in een grote doos die eens per maand op straat gezet wordt. Op zich prima, we produceren over het algemeen precies 1 zak per week :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Ardan »

Ronaldussen schreef:2,82 euro voor je restafval? :shock: Ik vind de 2,40 euro die ik hier per zak moet betalen al erg duur...
Gelukkig wonen mijn ouders dichtbij zodat ik daar regelmatig m'n afvalzak kan dumpen.
Het is inderdaad erg veel (mijn moeder in Winterswijk betaalt €1.60..), maar je kunt hier ook zo veel gescheiden inleveren (elke twee weken PMD, papier, glas) dat ik drie tot vijf weken met één zak kan doen. Onvoorstelbaar eigenlijk als je je bedenkt wat je tien jaar geleden allemaal zomaar wegflikkerde en hoeveel zakken je dán produceerde dat je je container elke twee weken met gemak vol kreeg.
Nou zijn er hier in de flat mensen die niet willen betalen en hun zak naast de ondergrondse zetten.. maar laatst zag ik een stadswacht daar met handschoenen in graaien om adresgegevens te achterhalen. Dat doen ze!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Z2N »

Hier in Alphen is de afvalstoffenheffing zo'n 21 euro per maand, wat eigenlijk nog wel mee valt. Gelukkig zijn hier de plannen om per zak te moeten betalen recentelijk geschrapt, er was nogal wat kritiek hier daarover... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door dylanwild94 »

Het begint hier nu wel echt een (afval)dump topic te worden. :mrgreen: (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door AppleMoose »

Ardan schreef:
Ronaldussen schreef:2,82 euro voor je restafval? :shock: Ik vind de 2,40 euro die ik hier per zak moet betalen al erg duur...
Gelukkig wonen mijn ouders dichtbij zodat ik daar regelmatig m'n afvalzak kan dumpen.
Het is inderdaad erg veel (mijn moeder in Winterswijk betaalt €1.60..), maar je kunt hier ook zo veel gescheiden inleveren (elke twee weken PMD, papier, glas) dat ik drie tot vijf weken met één zak kan doen.
Dat kan hier ook. (PMD eens per drie weken, papier 1x per maand, glas bij de supermarkt), toch doe ik gemiddeld 1 week met 1 zak (30l). Ik zou misschien nog wat kritischer kunnen scheiden, maar langer dan een week wil ik niet met zo'n zak doen ivm stank e.d..
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Michael »

Hier in de gemeente Drimmelen wordt de ene week de kliko voor het restafval geleegd en de andere week GFT. Van Maart tot Oktober wordt GFT elke week geleegd. Papier en plastic worden 1 keer per maand opgehaald

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door STF »

Ronaldussen schreef:2,82 euro voor je restafval? :shock: Ik vind de 2,40 euro die ik hier per zak moet betalen al erg duur...
Gelukkig wonen mijn ouders dichtbij zodat ik daar regelmatig m'n afvalzak kan dumpen.
In Luxemburg kun je er eventueel ook voor kiezen om per zak te betalen, dat kost €4,50
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door isadora »

Ik ben een echte zakkenwasser; werkt heel makkelijk.
Je spaart al je afval in één en dezelfde zak, zodra tot het randje geraakt achter op de fiets en legen langs de eerste de beste spoordijk,
Lege zak weer mee, WASSEN, en hergebruiken (klopt, inderdaad een echte ASO, Afval Snel Opgeruimd).
Tot zo ver mijn bijdrage aan de milieu-maffia.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #192

Bericht door Daantje »

Geert schreef:Bij mij in de buurt zetten we nog ouderwets elke woensdag een zak op de stoep. Zou graag (met de rest van de buurt) ondergrondse afvalcontainers hier hebben vanwege de enorme meeuwenoverlast, maar dat gaat voorlopig nog niet gebeuren omdat de parkeerdruk te hoog is.
Dat hebben we hier ook heel lang gehad omdat ondergrondse containers niet konden vanwege de bodem. Nu hebben we half verdiepte. Ze kwamen hier wel twee keer per week de zakken ophalen en in ons studentenhuis was dat wel fijn. Alleen moest je of na elven of voor zevenen je zak buiten zetten anders kreeg je een boete (hebben we wel eens gehad) maar op die tijden slaap ik meestal -O-
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 140 gasten