Korte vragen #19
Re: Korte vragen #18
Tja, ik zou gerust vaker met het OV gaan, zeker als het straks gratis als student, maar zolang ik na 19:00 het dorp niet meer in/uit kan...
We gaan hier echter aardig off-topic.
Een vraag dan maar, want dit vraag ik me al een tijdje af: Waarom laat NS treinen rijden van Leeuwarden naar Roosendaal, of van Vlissingen naar Groningen? (Beide serie [serie=Intercity|2016|Vlissingen - Lelystad Centrum - Groningen (- Leeuwarden)12600[/serie]) Het lijkt me nou niet dat er een enorme stroom mensen is tussen deze twee gebieden. Is dit om alles weer op dezelfde standplaats te krijgen? Lijkt me dat dat niet over zo'n afstand hoeft.
We gaan hier echter aardig off-topic.
Een vraag dan maar, want dit vraag ik me al een tijdje af: Waarom laat NS treinen rijden van Leeuwarden naar Roosendaal, of van Vlissingen naar Groningen? (Beide serie [serie=Intercity|2016|Vlissingen - Lelystad Centrum - Groningen (- Leeuwarden)12600[/serie]) Het lijkt me nou niet dat er een enorme stroom mensen is tussen deze twee gebieden. Is dit om alles weer op dezelfde standplaats te krijgen? Lijkt me dat dat niet over zo'n afstand hoeft.
Laatst gewijzigd door Chrysa op do 07 jul 2016, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen #18
Dat is na dit jaar sowieso voorbij, maar het is omdat er in de avonduren geen Hanze-IC over de Zuidtak rijdt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #18
Maar waarom dan niet? Ik ga ervanuit dat je met een Hanze-IC de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] en [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] bedoelt. Die hoeft 's avonds toch niet opeens door te rijden vanaf Rotterdam naar Dordrecht en verder? Lijkt me dat daar een reden achterzit, NS doet dat niet voor de lol.Bee schreef:Dat is na dit jaar sowieso voorbij, maar het is omdat er in de avonduren geen Hanze-IC over de Zuidtak rijdt.
Re: Korte vragen #18
Omdat NS (nog) van mening is dat er in de avonduren te weinig vraag is voor een intercity Schiphol - Flevoland die niet via Amsterdam Centraal rijdt. Omdat er wel een directe IC-verbinding tussen Amsterdam, Zwolle en verder moet zijn in de avonduren wordt de 2600 onder een ander nummer gekoppeld aan treinen van/naar het noorden. En dat levert bijvoorbeeld een doorgaande trein Leeuwarden - Vlissingen op.
Volgend jaar rijdt er 's avonds wel een Hanze-IC over de Zuidtak en is er ook geen doorgaande IC Almere - Amsterdam Centraal - Schiphol meer (de trein naar Vlissingen gaat via Haarlem rijden), dus dan is het voorbij.
Volgend jaar rijdt er 's avonds wel een Hanze-IC over de Zuidtak en is er ook geen doorgaande IC Almere - Amsterdam Centraal - Schiphol meer (de trein naar Vlissingen gaat via Haarlem rijden), dus dan is het voorbij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #18
Het zal niet heel veel schelen, maar het is mogelijk een andere trein. Dat soort dagrandtreinen zijn wel vaker apart.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Mwoh, dagrandtrein is hier ook lang niet altijd van toepassing. Immers rijden sommige van die treinen al redelijk vroeg op de avond gezien het nog wel even duurt voor ze dan in Amsterdam zijn.
Het meest aparte van deze treinen vond ik altijd nog wel dat ik van Dordrecht naar Amersfoort dan een overstap van de IC naar Groningen op de IC naar Groningen had in Rotterdam
Het meest aparte van deze treinen vond ik altijd nog wel dat ik van Dordrecht naar Amersfoort dan een overstap van de IC naar Groningen op de IC naar Groningen had in Rotterdam
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #18
Is een interrail-kaart ook ergens "fysiek" verkrijgbaar, zonder dat je deze hoeft te bestellen en over een onzeker aantal dagen toegestuurd krijgt (voor als je je ineens bedenkt dat je morgen wilt vertrekken bijvoorbeeld)?
Re: Korte vragen #18
Ja,
NS International, De Treinreiswinkel, NMBS, DB, Bahnagentur schöneberg en wat er verder nog in de buur is...
NS International, De Treinreiswinkel, NMBS, DB, Bahnagentur schöneberg en wat er verder nog in de buur is...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Je kan het beste waarschijnlijk in Utrecht even naar het internationale loket gaan. Reken wel half uur ervoor - er is er maar eentje.
Re: Korte vragen #18
Ga in geen geval naar het internationale loket in Amsterdam, dat kost je een paar uur van je leven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #18
Ja, moet die er zijn? Misschien heb ik het mis, maar bij mijn weten rijd er alleen een sprinter tussen Amsterdam Centraal en Zwolle.Bee schreef:Omdat er wel een directe IC-verbinding tussen Amsterdam, Zwolle en verder moet zijn in de avonduren wordt de 2600 onder een ander nummer gekoppeld aan treinen van/naar het noorden.
Re: Korte vragen #18
Overdag stap je cross-platform over in Flevoland, net zoals je dat sinds december 2006 al deed in Amersfoort/Hilversum.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #18
Er is zoveel meer in Amsterdam naast het Centraal Station!Ezra schreef:Ja, moet die er zijn? Misschien heb ik het mis, maar bij mijn weten rijd er alleen een sprinter tussen Amsterdam Centraal en Zwolle.Bee schreef:Omdat er wel een directe IC-verbinding tussen Amsterdam, Zwolle en verder moet zijn in de avonduren wordt de 2600 onder een ander nummer gekoppeld aan treinen van/naar het noorden.
Re: Korte vragen #18
Bestaat er een Belgische versie van www.rijdendetreinen.nl?
Dus een site of app waarmee je kunt zien welke dienst met welk materiaal gereden wordt?
Dus een site of app waarmee je kunt zien welke dienst met welk materiaal gereden wordt?
Re: Korte vragen #18
Beluxtrains.net
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #18
Is de overstap op Eindhoven van de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] naar de [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] cross-platform?
Re: Korte vragen #18
[serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] komt aan op spoor 2, [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] vertrekt van spoor 1, als ik het goed heb. Dat is inderdaad cross-platform.
Re: Korte vragen #18
Top, bedankt!
Re: Korte vragen #18
In beide richtingen is het een knoop, maar er wordt weinig gewacht bij vertragingen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #18
Weet iemand of er een website bestaat waar oude vervoerplannen terug te vinden zijn? Ik ben op zoek naar de vervoerplannen van Connexxion Zeeland, Provincie Utrecht en Qbuzz Groningen-Drenthe, maar kan op de website van de vervoerders niets vinden.
Re: Korte vragen #18
Iemand enig idee of er ook een grafiekje oid is van de NS waar zij de verdeling in uren qua bezetting op een werkdag hebben staan. Met de bezetting zegmaar. Ik meen tijdje geleden een staafgrafiekje te hebben gezien met deze info.
Re: Korte vragen #18
Voor de vervoerplannen van Qbuzz Groningen-Drenthe moet je bij het OV Bureau GD zijn.Ezra schreef:Weet iemand of er een website bestaat waar oude vervoerplannen terug te vinden zijn? Ik ben op zoek naar de vervoerplannen van Connexxion Zeeland, Provincie Utrecht en Qbuzz Groningen-Drenthe, maar kan op de website van de vervoerders niets vinden.
Op die site kun je onder Actueel oude nieuwsberichten vinden. Ik heb in elk geval het vervoerplan voor 2016 gevonden.
Vervoerplannen voor Connexxion Utrecht zwerven ook wel "ergens" op het internet (kijk o.a. in het Utrecht-topic op deze site, daar staan nog wel links), maar vervoerplannen voor Zeeland heb ik letterlijk nog nooit gezien.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #18
Voor welke jaren zoek je het vervoerplan provincie Utrecht van Connexxion Ezra? Ik heb er volgens mij nog minstens eentje op m'n harde schijf staan.
In elk geval is er ook wel het een en ander terug te vinden via http://www.provincie-utrecht.nl en dan door te zoeken in het stateninformatiesysteem. Voor diverse jaren, maar niet alle meen ik, zijn ze daar terug te vinden als vergaderstuk voor de goedkeuring door provinciale staten.
Edit: vervoerplan dat ik hier lokaal heb staan is die van 2016.
In elk geval is er ook wel het een en ander terug te vinden via http://www.provincie-utrecht.nl en dan door te zoeken in het stateninformatiesysteem. Voor diverse jaren, maar niet alle meen ik, zijn ze daar terug te vinden als vergaderstuk voor de goedkeuring door provinciale staten.
Edit: vervoerplan dat ik hier lokaal heb staan is die van 2016.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 162 gasten