Concessie Limburg (2017-2031)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

En gaat Arriva ook met het opstapper systeem werken?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Chrysa »

OmniLezer schreef:Hallo lezers, ik had vast rondgebazuind dat de bussen een zitrij minder hebben achter en voor. Dit blijkt alleen tussen de in- en uitstapdeur zo te zijn.
Is dit niet gewoon net als in Brabant dat vergeleken met de Ambassadors de invalidenplaatsen aan de andere kant zitten? In de Ambassadors zaten ze links, tegenover de achterdeur. In de Citea zitten ze rechts, net voor de achterdeur. Maakt volgens mij in aantal zitplaatsen niet uit.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

Er zitten minder stoelen tussen de voordeur en achterdeur. Dit omdat er meer beenruimte is gecreërd. Kijk maar eens naar de foto's die hier onlangs zijn gepost

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

OmniLezer schreef:Hallo lezers, ik had vast rondgebazuind dat de bussen een zitrij minder hebben achter en voor. Dit blijkt alleen tussen de in- en uitstapdeur zo te zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=xXPqUZ1AP8Q

stop bij 1:49 om te kijken goed te kijken als de bus wegrijdt. Dan zie je dat er achter gewoon 5 zitrijen zijn(4+ achterbank).
Sorry voor de foute info.
Volgensmij was het afhuren van dat theater niet nodig als ik zo de opkomst bekijk
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Daniel »

Veolia krijgt nul op rekest bij College van Beroep
Geplaatst op: donderdag 14 juli 2016 19:15
Laatst bijgewerkt: donderdag 14 juli 2016 19:17

Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft vervoersbedrijf Veolia donderdag in het ongelijk gesteld in een zaak tegen de Nederlandse Spoorwegen, rondom de aanbesteding van het treinvervoer in Limburg.
ACM zag geen overtreding van de Spoorwegwet en daarom stelde Veolia beroep in bij het CBb. Dat heeft de vervoerder nu verloren.
De Spoorwegwet is niet van toepassing op het beschikbaar stellen van treinstellen, aldus het College. En het informatieverzoek van Veolia over de dienstregeling was zodanig onduidelijk, "dat NS niet hoefde te begrijpen op welke informatie dit verzoek betrekking had".
Lees verder | Dossier Veolia Limburg | Meer nieuws in dossier Veolia Limburg
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Nog steeds gezeur van Veolia over Limburg? :o
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Wubbo »

De hele uitspraak staat hier.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door fogeltje »

ArrivaBas schreef:Nog steeds gezeur van Veolia over Limburg? :o
Veolia zal proberen elke cent uit de huidige concessie te persen.
"Een touringcar is geen bus"
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OmniLezer »

fogeltje schreef:
ArrivaBas schreef:Nog steeds gezeur van Veolia over Limburg? :o
Veolia zal proberen elke cent uit de huidige concessie te persen.
Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Meltrain »

De boete die Veolia kreeg voor het weghalen van de Citea's is, als ik me goed herinner, kwijtgescholden mits Veolia zich zou neerleggen bij het toekennen van de nieuwe concessie aan Arriva.
De rechtszaak die hierboven wordt genoemd ging tussen Veolia en de NS en stond dus volledig buiten de gemaakte afspraak.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Michael »

OmniLezer schreef:Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.
Zijn die serieus verkocht ja? Je zou denken dat ze die zo kunnen doorschuiven aangezien Veolia en Connexxion van hetzelfde moederbedrijf zijn.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door OV Hoekschewaard »

Michael schreef:
OmniLezer schreef:Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.
Zijn die serieus verkocht ja? Je zou denken dat ze die zo kunnen doorschuiven aangezien Veolia en Connexxion van hetzelfde moederbedrijf zijn.
Ze hebben die wagens niet verkocht maar gewoon door geschoven naar HWGO. Trouwens TCR huurt de Citea's van Connexxion.
OmniLezer schreef:Ze zijn veel geld verloren door Connexxion hé en dat willen ze nu terugverdienen. 800.000,- is wel een heel bedrag voor die Citea's. Dan hadden ze ze ook niet moeten verkopen aan Connexxion/TCR, hoewel ze heel erg lekker rijden.
Nou jij bent de eerste die vindt dat deze wagens lekker rijden. Zowel de passagiers als mijn collega's zijn niet echt te spreken over deze tweedehands troep uit Limburg. :neg:
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door datm »

OV Hoekschewaard schreef:Ze hebben die wagens niet verkocht maar gewoon door geschoven naar HWGO. Trouwens TCR huurt de Citea's van Connexxion.
Heeft TCR die citea's niet gewoon gekocht? Want ik zie ze regelmatig staan op de werkplaatst van TCR in Oude-Tonge en ze rijden er ook hun eigen activiteiten mee zoals treinstremmingen en evenementen. Het lijkt mij nogal vreemd dat TCR deze citea's huurt terwijl ze wel zelf de onderhoud uitvoeren.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door ArrivaBas »

Connexxion en Veolia zijn beide onderdeel van Transdev. Het lijkt me dus overbodig om tussen dochterbedrijven onderling geld en bussen te ruilen, want het komt dan uiteindelijk toch weer in dezelfde kluis bij Transdev terecht.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Durashift »

ArrivaBas schreef:Connexxion en Veolia zijn beide onderdeel van Transdev. Het lijkt me dus overbodig om tussen dochterbedrijven onderling geld en bussen te ruilen, want het komt dan uiteindelijk toch weer in dezelfde kluis bij Transdev terecht.
Nou, het zijn natuurlijk wel bedrijven met hun eigen administratie.. Eén van de 2 heeft ooit de investering gedaan of de leaseverplichting aangegaan.. Dan is het niet zomaar 'ff dooschuiven'.. naar mijn idee. De rekeningen (afschrijving, rente etc.) zal toch betaald moeten worden.

Dat er misschien enige sturing vanaf de 'moeder' bij is komen te kijken kan ik mij wel voorstellen..
Immers, de bedrijven zijn in zoverre zelfstandig dat bij een x bedrag aan investeringsomvang vermoedelijk wel een krabbel vanuit het moederconcern nodig is..
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

De lijnennetkaart van Limburg zou deze week geupload worden, maar tot dusver nog niets...
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door cassie127 »

De week is nog niet voorbij... Maar meestal zijn vervoerders er toch later mee dan dat ze vaak zeggen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Hainje »

Arriva al helemaal. :P
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Plutona schreef:De lijnennetkaart van Limburg zou deze week geupload worden, maar tot dusver nog niets...

Er staat volgende week.... :-)
En volgende week staat er volgende week :-)
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Dat bericht staat er sinds vorige week.
Wel handige strategie, zo kun je het voor onbepaalde tijd uitstellen!
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

CNV: Arriva gedraagt zich niet als een sociale werkgever

Bericht door Mr-W »

Vakbond CNV veegt vervoerder Arriva de mantel uit over de gebrekkige ontslagvergoedingen die de vervoerder wil bieden aan de huidige medewerkers van Veolia die waarschijnlijk hun baan kwijtraken als de concessie overgaat naar Arriva. Arriva zou niet meer vergoeding willen bieden dan de wettelijk minimumnormen. Volgens vakbond CNV Vakmensen houdt Arriva zich hier niet de afspraak om het sociaal plan-Brabant ook aan te houden voor het personeel in Limburg.
Afspraak

Volgens CNV Vakmensen biedt Arriva nu louter wat wettelijk gezien minimaal geboden moet worden. Bovendien verwees de vervoerder tijdens het overleg van afgelopen maandag steeds terug naar de wet- en regelgeving. Maar volgens Severijns moet een sociaal plan de wettelijke eisen aanvullen. “Alle extra’s worden nu grotendeels weggepoetst. Het lijkt erop alsof Arriva de concessie wil verdienen over de rug van het personeel en daarover zijn wij meer dan ontstemd.”

Volgens Severijns blijft er van de vergoeding die in Brabant was afgesproken nu nog maar 40 procent over. “Een modale werknemer die een salaris van 4000 euro bruto per maand verdient, krijgt van Arriva nu een transitievergoeding van 41.333 euro bruto. In Brabant zou deze persoon een transitievergoeding van 100.000 euro hebben gekregen
OVpro
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door Plutona »

Hoeveel banen verdwijnen er bij de overgang?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door nvdw »

Twintig tot dertig staat in het artikel. Waarschijnlijk is het Artikel 40-overleg nu in volle gang
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door CamilleKreemers »

Plutona schreef:Dat bericht staat er sinds vorige week.
Wel handige strategie, zo kun je het voor onbepaalde tijd uitstellen!
Het excuus is
Arriva schreef:De lijnennetkaart volgt in de loop van volgende week. Eerder is gemeld dat de lijnennetkaart deze week gepubliceerd zou worden, maar door omstandigheden is dit een week opgeschoven.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Limburgse OV-concessie 2016-2031

Bericht door huibf »

Het gaat er niet om wat het excuus is.

Deze tekst zonder datum en datum van schrijven is een strategie.
Dit staat er al twee weken en dus altijd actueel.

Doet me denken aan een bordje boven de toog:
'Morgen gratis bier'.

Kom je morgen terug, wat denk je wat er staat...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten