`Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
`Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
`Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Geplaatst op: maandag 18 mei 2009 om 22:14
Laatst bijgewerkt: maandag 18 mei 2009 om 22:14
GRONINGEN - Dubbele harmonicabussen zijn een goed alternatief voor de RegioTram. Dit blijkt uit een nog niet gepubliceerd onderzoek van vervoersbedrijf Arriva.
Lees verder
Geplaatst op: maandag 18 mei 2009 om 22:14
Laatst bijgewerkt: maandag 18 mei 2009 om 22:14
GRONINGEN - Dubbele harmonicabussen zijn een goed alternatief voor de RegioTram. Dit blijkt uit een nog niet gepubliceerd onderzoek van vervoersbedrijf Arriva.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Ik ga ook een onderzoeksbureau beginnen.Het artikel schreef:Uit het onderzoek blijkt, dat Arriva de bus twee jaar geleden heeft getest in Groningen, op het traject centraal station-Zernike.
Ik word onderzoeker en tegelijk politicus. Dan loop ik volgens mij zo binnen .Het artikel schreef:De Statenfracties van D66 en ChristenUnie zijn verbaasd. Ze wisten niets van de test en eisen opheldering van het provinciebestuur.
Overigens opvallend dat in Utrecht wordt gesproken over vertramming van de dubbelgelede bussen, terwijl in Groningen gesproken wordt over verdubbelgeledebussing van de tramlijn.
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Tsja, kan Grunn die bussen mooi goedkoop overnemen. Dan is het zeker een (financieel) goed alternatief.
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Was dat niet die testrit met een Mercedes-Benz CapaCity?Wubbo schreef:Ik ga ook een onderzoeksbureau beginnen.Het artikel schreef:Uit het onderzoek blijkt, dat Arriva de bus twee jaar geleden heeft getest in Groningen, op het traject centraal station-Zernike.
Overigens, in het artikel staat dat er 148 passagiers vervoerd kunnen worden met een dubbelgeledebus, in een CapaCity gaan er al 193! Best kansloos om dan dubbelgeledewagens te kopen, althans.. Scheelt een hoop met vergunningen enzo. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
En dat aantal wordt voornamelijk door staanplaatsen gehaald... De AGG330 kan tot 198 mensen vervoeren, met meer zitplaatsen als de Capacity, of 172 waarvan zo'n 30% zitplaatsen. De Capacity biedt 17% zitplaatsen.
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Ervaring uit Utrecht: er passen meer studenten in een bus dan 198 mensen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Ik las een keer in het Utrechtse universiteitsblaadje (Ublad) dat er meestal meer dan 198 mensen in een volle dubbelgelede bus zitten, en dat kan ik mij ook heel goed voorstellen als je ziet hoe die bussen uitpuilen
Overigens wel typisch dat D66 en CU opheldering eisen van het provinciebestuur. Volgens mij was die test waarover wordt gesproken een dubbelgelede bus uit Utrecht die een paar dagen op proef bij Arriva Grunn was, wat heeft het provinciebestuur daarmee te maken?
Edit: dat eerste zegt Wubbo dus ook al ;)
Overigens wel typisch dat D66 en CU opheldering eisen van het provinciebestuur. Volgens mij was die test waarover wordt gesproken een dubbelgelede bus uit Utrecht die een paar dagen op proef bij Arriva Grunn was, wat heeft het provinciebestuur daarmee te maken?
Edit: dat eerste zegt Wubbo dus ook al ;)
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Manmanman, moet ieder onderzoek nou ook al aan alles en iedereen bekend worden gemaakt? Ongelofelijk zeg... Walgelijk landje begint dit te worden.
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Tja, idd... Maar het blijft idioot dat er iedere dag weer ophef is over dat soort zinloze dingen
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5861
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Deze twee situaties zijn ook niet erg goed vergelijkbaar. In Utrecht rijden tussen CS en De Uithof (lijn 11 + 12s) in totaal 36 dubbelgelede bussen in een uur tijd; in Groningen rijden tussen CS en Zernike (lijn 11 + 15) slechts 12 enkelgelede bussen per uur. In Groningen is de verbinding station-universiteit dus véél minder druk dan in Utrecht.Wubbo schreef:Overigens opvallend dat in Utrecht wordt gesproken over vertramming van de dubbelgelede bussen, terwijl in Groningen gesproken wordt over verdubbelgeledebussing van de tramlijn.
Veel te weinig dus eigenlijk om een tram nodig te hebben, als je ook meer en/of langere bussen kan laten rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Maar ja, in navolging van veel andere Europese landen (met name Frankrijk) wil ook Nederland een hertramming hebben. ;)
Hogesnelheidslijn, herinvoer van trams, werkende veiligheidssystemen: het begint een beetje een gewoonte te worden om overal achteraan te lopen.
Hogesnelheidslijn, herinvoer van trams, werkende veiligheidssystemen: het begint een beetje een gewoonte te worden om overal achteraan te lopen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Uit recent onderzoek is gebleken dat 81 % van de onderzoeken irritatie oproept bij 53 % van de OVNL-gebruikers. EN de tendens is stijgende!Daan schreef:Tja, idd... Maar het blijft idioot dat er iedere dag weer ophef is over dat soort zinloze dingen
Er moet nu iets gebeuren! Voor het te laat is!
Re: `Dubbele harmonicabus goed alternatief voor RegioTram`
Begint?Daan schreef:Manmanman, moet ieder onderzoek nou ook al aan alles en iedereen bekend worden gemaakt? Ongelofelijk zeg... Walgelijk landje begint dit te worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten