ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Z2N »

Misschien ligt de hoofdoorzaak van de problemen wel niet bij het spel zelf, maar bij de populariteit ervan. Ik dacht even dat ik gek werd toen ik vanmiddag bij een rondje door een trein lopen 33 mensen zag Pokemonnen, maar bij aankomst in Alphen stond vanavond een straat vol met achtien tot dertigjarigen, dat was al snel zo'n honderd man die allemaal opzoek waren naar een Snorlex. Bij zulke populariteit zul je altijd de mensen hebben die wat geks doen, daar ontkom je namelijk niet aan als de groep zo groot is.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Ardan »

Toen ik klein was, was iedereen het op de Gameboy aan het spelen.. en als je wat later in de rage stapte (zoals ik) zelfs een Gameboy Color! Dat waren nog eens tijden :Y :pos: Het hele schoolplein vol met spelers, en kinderen die hun Gameboy niet mee mochten nemen keken over de schouders mee... En mijn Gameboy met Pokémon Blue doet het nog steeds!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door AppleMoose »

Ik kan mij ergens wel vinden in wat huibf stelt. Het is heel makkelijk om naar een ander te wijzen, maar je bent in de eerste plaats zélf verantwoordelijk. Maar goed, een spelmaker die deze dingen plaats op plekken zoals spoor- en snelwegen zijn ook niet goed bij hun verstand. En verder kan mij dat hele Pokémon-gedoe gestolen worden. Vond er vroeger al niks aan en nu zeker niet, desondanks gun ik iedereen zijn/haar pleziertje :wink:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Ardan »

Okee, het is inderdaad wel raar dat er Pokémon verstopt zitten op snelwegen en spoorwegen. De 'waypoints' worden geloof ik random neergezet, maar het spel is gekoppeld aan Google Maps en dus het lijkt me niet al te moeilijk om dergelijke locaties uit te schakelen, dat daar geen Pokémon mogen worden neergezet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Vinny »

De code die de Pokémons genereert is niet sterk genoeg. Ik denk dat het een kinderziekte is. Nu worden gebieden handmatig uitgezet door een clubje ICT ers in India...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door huibf »

Bemined schreef:
huibf schreef:Als je Pokémon Go speelt ben jezelf verantwoordelijk voor eventuele gevolgen en handel daar dan naar.
Niet de maker vh spel, de auteur van de poppetjes, de telefoonboer, niet je mob.netwerkaanbieder, wifiaambieder of de auto of trein die tegen jouw aanrijdt.
Ooit al eens gedacht dat er ook derden slachtoffer kunnen worden van onverantwoord gedrag? Zaken als verkeersregels zijn er niet zo zeer om jou in bescherming te nemen, maar om anderen tegen jou te beschermen. Dan kun je wel achteraf iemand verantwoordelijk gaan stellen, maar daar maak je de situatie waarin een onschuldig iemand slachtoffer is geworden niet mee ongedaan.
Dus moet de maker vd game maar schuldig worden bevonden?
In dit geval hoor je je te gedragen in het verkeer. En dus oplettend te zijn naar andere weggebruikers en niet te focossen op een of andere Pikachu.
Dus al je daardoor een ongeluk veroorzaakt ben jij schuldig. Niemand anders.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Jef400 »

Nee, zo zijn onze wetten dus niet opgesteld Bemined. Die zijn opgesteld om ons land een dragelijk en veilige omgeving te laten zijn en omdat het anders chaos wordt. Niet om anderen te beschermen tegen jouw gefaal. Daarnaast zijn personen in ons recht zelf verantwoordelijk voor hun daden. Niemand anders dat staat in het zevende burgerlijke wetboek. Daarnaast staat in artikel 61a Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990) dat niemand een mobiel apparaat in zijn handen mag hebben tijdens het rijden. Productaansprakelijkheid ontstaat pas als een product zelf gevaar op levert. En dus niet de gedraging van de mens waar bij pokemon go sprake van is.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Geert »

Veiligheid is een gezamenlijke verantwoordelijkheid, dus als een gamemaker daar aan bij kan dragen door Pokemons op gevaarlijke locaties uit te schakelen zodat de enkeling die niet verder kijkt dan zijn neus lang is daar niet meer komt... Lijkt me alleen maar wenselijk.
Ronaldussen schreef:Ik kan mij ergens wel vinden in wat huibf stelt. Het is heel makkelijk om naar een ander te wijzen, maar je bent in de eerste plaats zélf verantwoordelijk. Maar goed, een spelmaker die deze dingen plaats op plekken zoals spoor- en snelwegen zijn ook niet goed bij hun verstand.
Dat gaat volledig random, die dingen worden door een algoritme over de planeet verdeeld en om ze dan weer niet op bepaalde plekken te zetten moet extra toegevoegd worden. Je kunt niet alle stommiteiten vooraf voorzien. Overigens denk ik dat die dingen op spoorwegen ook prima ongevaarlijk kunnen zijn, zolang mensen die Pokemons vanuit een rijdende of stilstaande trein proberen te vangen. Dat er een paar flapdrollen aan het spoorlopen waren... Dat zijn echt de uitzonderingen.
Bemined
Berichten: 5925
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Bemined »

JeffreyMeijer schreef:Productaansprakelijkheid ontstaat pas als een product zelf gevaar op levert.
Dan moet je maar eens opzoeken wat productaansprakelijkheid nu daadwerkelijk inhoudt, want dit is absoluut niet waar. Een ondeugdelijke gebruiksaanwijzing valt er namelijk ook onder, ook als er technisch niets mis is het met product. We leven gelukkig niet in een land waar 'het staat in de kleine lettertjes' een vrijbrief is om onder elke vorm van aansprakelijk uit te komen. En wanneer je doelgroep bestaat uit minderjarigen wordt er zeker wat extra verantwoordelijkheid verwacht als fabrikant.

En het is zeker niet zo dat aansprakelijk volledig bij de individu ligt die iets doet, anders zou er ook geen wetsartikel tegen aanzetten tot geweld zijn.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: ProRail wil dat Nintendo spel aanpast na spoorlopers

Bericht door Jef400 »

Nope. Dan deugd inderdaad de gebruiksaanwijzing niet. Waardoor het product niet goed bediend kan worden. Waardoor om die reden dus het product gevaarlijk wordt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten