Concessie Provincie Utrecht (2016-2025)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
What the Fluiters. Ik had niet verwacht dat ze werkelijk die Setra 415/416LE gingen gebruiken voor Utrecht.
Dit wordt wel verrassend omdat dit echte semi-touringcars zijn. Volgens mij zijn dit zover de hoogste Low-Entry bussen die ik ken tot nu toe.
Hoe moet het dan in Veenendaal omdat die bussen wel 3,30m hoog zijn. Een Amba/Citea zonder Airco is 2,92m. Een kleine 30cm is niet zo klein meer in dat tunneltje.
Het is wel niet de eerste keer dat Syntus van de Setrabak snoept.
Dit wordt wel verrassend omdat dit echte semi-touringcars zijn. Volgens mij zijn dit zover de hoogste Low-Entry bussen die ik ken tot nu toe.
Hoe moet het dan in Veenendaal omdat die bussen wel 3,30m hoog zijn. Een Amba/Citea zonder Airco is 2,92m. Een kleine 30cm is niet zo klein meer in dat tunneltje.
Het is wel niet de eerste keer dat Syntus van de Setrabak snoept.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik tel 41 zitplaatsen en een rolstoelplek, erg netjes. Het grootste gedeelte van het wagenpark zal uit Setra's bestaan.Milco schreef:Ik ben ook erg benieuwd naar het interieur. :)
Vraag me wel af of alle bussen van Setra worden of dat Syntus ook met andere bustypen op de buslijnen gaat rijden.
Groeten,
Nick
Nick
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die Setra heeft er 45 omdat er 1+5 rijen achter de uitstap zitten en aan de linkerzijde 7 en aan de rechter zijde 3. Dat maakt een kleine 45 stoelen vrij. Is het echt zo dat de uitstapdeur uit een enkelbladsdeur komt te bestaan?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als je goed inzoomt op de foto, zie je dat het een enkelbladsdeur is idd. Ik maak me er geen zorgen om. Oke, iets smaller dan dubbelblads, maar de deur moet nog altijd breed genoeg zijn voor rolstoelen e.d. oftewel redelijk breed.OmniLezer schreef:Die Setra heeft er 45 omdat er 1+5 rijen achter de uitstap zitten en aan de linkerzijde 7 en aan de rechter zijde 3. Dat maakt een kleine 45 stoelen vrij. Is het echt zo dat de uitstapdeur uit een enkelbladsdeur komt te bestaan?
Wel blij dat het materieel is dat niet echt daar in de buurt voorkomt. Wel opvallend dat rood. R-Net? :')
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
OmniLezer schreef:What the Fluiters. Ik had niet verwacht dat ze werkelijk die Setra 415/416LE gingen gebruiken voor Utrecht.
Als ik de foto met een beetje zoomwerk bekijk, dan gaat het om de Setra S415 LE Business. Waar is de foto genomen en is hij voor de gewone sterveling ook ergens te bezichtigen?NG²7²™ schreef:De eerste Setra voor Syntus Utrecht is in het land gearriveerd :D
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik gok het industrieterrein van Ede, bij de stalling van Syntus waar de bussen voor Utrecht komen te staan.
Het interieur ziet er trouwens heel mooi en comfortabel uit, lijkt wel een tourbus ^^
Het interieur ziet er trouwens heel mooi en comfortabel uit, lijkt wel een tourbus ^^
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vind persoonlijk ook de kleurstelling erg mooi. Net alsof je ergens in het buitenland bent. Zowel qua model als kleurstelling.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
City in the front, suburban in the back.sirvinniei schreef:Ik gok het industrieterrein van Ede, bij de stalling van Syntus waar de bussen voor Utrecht komen te staan.
Het interieur ziet er trouwens heel mooi en comfortabel uit, lijkt wel een tourbus ^^
Het is ook een halve tourbus. Net een kind van de 415NF en de 415 UL. Dat kind is een grote jongen nu.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vind vooral het interieur erg mooi: (schijnbaar) comfortabele stoelen met een mooie bkleding en vooral ook de vloer die eruitziet of hij laminaat is.
Ook het uitrlijk mag er zijn.
Weet iemand wanneer er meer bekend wordt over de door Connexxion aangespannen rechtszaak?
Ook het uitrlijk mag er zijn.
Weet iemand wanneer er meer bekend wordt over de door Connexxion aangespannen rechtszaak?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Dat zal waarschijnlijk net zo duidelijk zijn als de rechtzaak van Syntus voor Haarlem. Daar hoor je ook niks meer over.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volgens iemand van connexxion is deze in augustus, Syntus wou dit echter niet bevestigen toen ik dat vroeg.Meltrain schreef:Ik vind vooral het interieur erg mooi: (schijnbaar) comfortabele stoelen met een mooie bkleding en vooral ook de vloer die eruitziet of hij laminaat is.
Ook het uitrlijk mag er zijn.
Weet iemand wanneer er meer bekend wordt over de door Connexxion aangespannen rechtszaak?
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de 20p busjes (die tenminste al op 2 lijnen gaan rijden) en het materieel voor lijn 80.
Ik heb geen onderschrift
Re: RE: Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
OmniLezer schreef:What the Fluiters. Ik had niet verwacht dat ze werkelijk die Setra 415/416LE gingen gebruiken voor Utrecht.
Dit wordt wel verrassend omdat dit echte semi-touringcars zijn. Volgens mij zijn dit zover de hoogste Low-Entry bussen die ik ken tot nu toe.
Hoe moet het dan in Veenendaal omdat die bussen wel 3,30m hoog zijn. Een Amba/Citea zonder Airco is 2,92m. Een kleine 30cm is niet zo klein meer in dat tunneltje.
Het is wel niet de eerste keer dat Syntus van de Setrabak snoept.
Tegenwoordig gaan alle bussen met airco ook onder het viaduct door bij de Klomp. Dus die 3.30m lijkt me geen probleem.Milco schreef:Erg mooie bus zo te zien. Ik ben ook erg benieuwd naar het interieur. :)
Vraag me wel af of alle bussen van Setra worden of dat Syntus ook met andere bustypen op de buslijnen gaat rijden.
Welke wagenparknummers zal Syntus gaan gebruiken voor Utrecht trouwens? Over het algemeen is 3xxx Twents (en reservebussen voor alle concessies), 4xxx Overijssel en 5xxx Veluwe. Zal 6xxx Utrecht worden?
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Heb ook vaak genoeg gelede bussen er onder door zien gaan, maar het pve zegt nou eenmaal dat er rekening gehouden moet worden met een doorrijhoogte van 3 meter.
Ik vraag me trouwens af of de 83 niet aan de zuidzijde van station de klomp kan halteren. Geen problemen met hoogte en de bushalte bij Veenendaal de klomp is toch al veel te vol, zou schelen als je daar niet een tweede bufferende bus zou hebben.
Ik vraag me trouwens af of de 83 niet aan de zuidzijde van station de klomp kan halteren. Geen problemen met hoogte en de bushalte bij Veenendaal de klomp is toch al veel te vol, zou schelen als je daar niet een tweede bufferende bus zou hebben.
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik gok dat de foto genomen is in Deventer, waar niet geheel toevallig het hoofdkantoor van Syntus zit .Ezra schreef: Als ik de foto met een beetje zoomwerk bekijk, dan gaat het om de Setra S415 LE Business. Waar is de foto genomen en is hij voor de gewone sterveling ook ergens te bezichtigen?
Heb geen idee waar de bus nu zou moeten staan. (misschien bij Evobus in Nijkerk?)
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Google Maps zegt dat de fotolocatie de Noorwegenstraat in Deventer is, dat is naast Syntus HQ inderdaad
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Daar was inderdaad de bus neergezet zodat ook de medewerkers de bus konden bekijken...
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Als de rechter met een uitspraak komt, kan CXX dan nog in beroep gaan? Of is de beslissing van de rechter dan ook echt definitief?sirvinniei schreef:Volgens iemand van connexxion is deze in augustus, Syntus wou dit echter niet bevestigen toen ik dat vroeg.Meltrain schreef:Ik vind vooral het interieur erg mooi: (schijnbaar) comfortabele stoelen met een mooie bkleding en vooral ook de vloer die eruitziet of hij laminaat is.
Ook het uitrlijk mag er zijn.
Weet iemand wanneer er meer bekend wordt over de door Connexxion aangespannen rechtszaak?
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de 20p busjes (die tenminste al op 2 lijnen gaan rijden) en het materieel voor lijn 80.
En op welke lijnen gaan die 20p busjes dan rijden? Het type busje zou de Optare Solo kunnen zijn (zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Optare_So ... en_na_2012) deze is namelijk verkrijgbaar in een Hybride variant (wat Syntus in Woerden gaat inzetten) en heeft een capaciteit van min. 29 personen.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Bussen met Airco(Ambassadors en Citaro's met Airco) zijn 3,06 meter. Die 24cm zijn best fataal soms. Dat tunneltje bij De Klomp is geschikt voor 3 meter hoge voertuigen. De tunnel zelf is dan maximaal 3,20 of 3,25 meter hoog als ze daar een bus normaal willen laten rijden. Die Setra zelf is 3,30 meter.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
De kleinste optares hebben zelfs 23 zitplaatsen, iets dichter bij die 20p. Overigens kan het ook een Mercedes sprinter (transfer/city/midcity die well echt 20p zijn) of zelfs een vdl citea midi zijn alleen weet ik niet of deze hybride uitvoeringen hebben.wouter15 schreef:Als de rechter met een uitspraak komt, kan CXX dan nog in beroep gaan? Of is de beslissing van de rechter dan ook echt definitief?sirvinniei schreef:Volgens iemand van connexxion is deze in augustus, Syntus wou dit echter niet bevestigen toen ik dat vroeg.Meltrain schreef:Ik vind vooral het interieur erg mooi: (schijnbaar) comfortabele stoelen met een mooie bkleding en vooral ook de vloer die eruitziet of hij laminaat is.
Ook het uitrlijk mag er zijn.
Weet iemand wanneer er meer bekend wordt over de door Connexxion aangespannen rechtszaak?
Ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig naar de 20p busjes (die tenminste al op 2 lijnen gaan rijden) en het materieel voor lijn 80.
En op welke lijnen gaan die 20p busjes dan rijden? Het type busje zou de Optare Solo kunnen zijn (zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Optare_So ... en_na_2012) deze is namelijk verkrijgbaar in een Hybride variant (wat Syntus in Woerden gaat inzetten) en heeft een capaciteit van min. 29 personen.
Een optare solo op lijn 80 is trouwens ook een optie, de grootste uitvoering heeft 37 zitplaatsen en is maar 2,8 m hoog
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Ik vindt het logo lelijk en ik mis de stickers en het wapen van Provincie Utrecht. Ook de stoelbekleding is lelijk Maar voor de rest mooie Setra.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Volledig mee eens, BusfanNL.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Meningen verschillen, ik vind het logo lekker simplistisch.
Interieur vind ik ook een gigantische verbetering over wat connexxion nu rijdt, welke vervoerder kiest nou zo'n lelijke kleur groen. De rode stoelen en houten vloeren zien er juist heel chique uit.
Bye bye connexxion ik zal jullie niet missen :')
Interieur vind ik ook een gigantische verbetering over wat connexxion nu rijdt, welke vervoerder kiest nou zo'n lelijke kleur groen. De rode stoelen en houten vloeren zien er juist heel chique uit.
Bye bye connexxion ik zal jullie niet missen :')
Ik heb geen onderschrift
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Die zouden best eens op de achterkant kunnen zitten. Foto's van de achterkant hebben we immers nog niet gezien.busfanNL schreef:ik mis de stickers en het wapen van Provincie Utrecht.
Of misschien wordt dat logo later nog geplakt, al hoop ik van niet, want nu oogt de bus wat rustiger.
En daar ben ik het dan weer mee eens. ;)sirvinniei schreef: De rode stoelen en houten vloeren zien er juist heel chique uit.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Aanbesteding concessie Provincie Utrecht 2016-2023
Het oogt inderdaad nu lekker rustig, alhoewel ik wel hoop dat ze dat nietszeggende motto aan de linkerkant van de bus weghalen. Ik bedoel, Vervoer vanuit het hart, het zegt niets, en klinkt gelijk zo zeikerig... :')
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 70 gasten