OVer je reiservaringen in juli 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Hendrik »

Zoiets had ik vanmiddag in de Rotterdamse metro. North Sea Jazz in combinatie met vakantiedienstregeling leverde erg drukke metro's op tussen Rotterdam Centraal en Zuidplein. Af en toe werden ook rare capriolen uitgehaald om de metro binnen te komen, terwijl de volgende metro (door de opgelopen vertraging) al na één minuut zou arriveren...
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door JWM »

IC direct is altijd dramatisch op Schiphol. Als het personeel ergens fluit als mensen nog aan het instappen zijn is het daar wel.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Aking »

Bee schreef:praktisch onbeperkt gratis koffie
Staat dat er ook zo op? :P
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren van Zaandam naar Zwolle. Vanaf Zaandam met de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] naar Amsterdam Centraal, om over te stappen op de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] van 13:37. Die vertrok van spoor 8b, want 10/11 liggen eruit vanwege bouwvakkers die rond dat tijdstip hun bammetjes zaten te eten. :mrgreen: Niet al te lang voor vertrek werd omgeroepen door Tuffy dat er een verstoring zou zijn bij Almere en dat wij op de hoogte zouden worden gehouden. De reisplanner gaf geen optie via Amersfoor taan, en eigenlijk zou het hollen worden om eventueel de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] vanaf 5a te halen. Dus dan maar in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie].
In de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] had ik al gedetecteerd dat de [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] in Lelystad zou beginnen. Iets wat de HC niet wist, want hij riep in de trein om dat er in Almere kon worden overgestapt naar Zwolle. Dit deed hij doodleuk ook op Lelystad, zonder verdere info te geven op een specifieke trein.
Op Lelystad was er na uitstappen op spoor 3 niks te bekennen van een [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] op spoor 4, die om 14:19 zou moeten vertrekken. Om 14:18 werd omgeroepen dat er om 14:19 een extra IC naar Zwolle zou vertrekken van spoor 1, dus enkele tientallen mensen de trap afstormen, door de poortjes, nog een keer door de poortjes om in de gereedstaande VIRM op spoor 1 te storten. Inclusief ikzelf (gen gelukkig reisde ik niet alleen). Eenmaal neergeploft in de trein, werd er door de HC omgeroepen dat deze trein werd afgerangeerd naar de wasserij en dat de eerstvolgende trein naar Zwolle van spoor 4 om 14:35 zou vertrekken. Dit werd door de stationsomroepster omgeroepen toen hij weg begon te rijden. Dus mochten enkele tientallen boze reizigers weer terug door de poortjes naar spoor 4 toe.
Op Zwolle wel een aansluiting van 3 minuten gehaald van halvewege spoor 1b naar het busstation.

Al met al dus geen fraaie reisinfo van NS weer. -o- Wel even kunnen sporten op Lelystad Centrum.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Ardan »

Mijn chipkaart met DalVoordeel was verlopen, en het duurt nog even voor ik de nieuwe heb. Ik heb nog wel een anonieme reservekaart en aan het loket was het met een paar muisklikken gefikst dat mijn DV even daarop staat for the time being dus ik reis nu alsnog lekker met korting :) Op weg naar Delft, straks in Utrecht even een langere overstap nemen om te kijken wat er allemaal gebeurt :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Hainje »

Ardan schreef:Ik heb nog wel een anonieme reservekaart en aan het loket was het met een paar muisklikken gefikst dat mijn DV even daarop staat for the time being dus ik reis nu alsnog lekker met korting :)
Netjes. :pos:
🍉
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door VIRM »

Naast het station van Zaandam was er vanmiddag een optreden van een 'zanger'; volgens mij was dat op het Stadhuisplein. Eenmaal op perron 4 aangekomen kon je dat nog heel luid en duidelijk horen, en zelfs een beetje meevribreren op de bas.
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Michael »

Net voor het eerst de uitbus gebruikt sinds Arriva hier rijdt. Vooral ook fijn dat je met je OV-Chipkaart kan betalen. Bij Veolia was dat niet mogelijk. Op lijn 52 (Breda-Made) was geen beveiliging aanwezig. Was ook niet nodig want de sfeer zat er goed in onder het aanwezige stapvolk.
Chrysa
Berichten: 7995
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:Net voor het eerst de uitbus gebruikt sinds Arriva hier rijdt.
Is die uitbus nog een beetje redelijk gevuld? Lijkt me niet dat die lijn heel veel mensen trekt.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Michael »

In de Veolia tijd was in ieder geval de rit van 2:00 een gelede bus met staanplaatsen. (Veolia reed de uitbussen met geleed materieel alleen lijn 53 was standaard materieel) Arriva rijdt met stadswagens en vannacht was de bus nog niet eens zitvol. Vooral de lijnen naar Etten-Leur zijn drukker (lijn 50 en 51). Arriva heeft in ieder geval altijd wel reservechauffeurs achter de hand mocht het heel druk zijn. Vannacht werd lijn 50 die om 2:00 vertrekt versterkt met een extra bus. En dat was nodig ook. Om 3:00 is er niks versterkt en nu om 4:00 wordt lijn 50 wederom versterkt. Reizigers zijn er genoeg in ieder geval. Alleen is de drukte heel wisselend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Ze waren lekker bezig op Amersfoort net: de 5628 stond met +5 op de borden (maar vertrok gewoon op tijd) waardoor de 528 naar spoor 7 ging. Daar stond echter de tegelijk vertrekkende 1530 op de borden. Menig reiziger in de verkeerde trein dus.
Net voor vertrektijd werd die 1530 uiteindelijk op spoor 6 voorgerangeerd waar we nog zo'n 10 minuten stilgestaan hebben. De 5828, die van stel wisselde i.v.m. een defect, mocht namelijk bizar genoeg nog even voor ons uit. Tja, zo haal je de +10 wel...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Blijkbaar zit er toch iets niet helemaal lekker in de beveiliging op spoor 7A van Amsterdam Centraal: zag de Sprinter naar Amersfoort daar vertrekken die tot twee keer toe een ATB-remming kreeg bij het sein voor het wissel naar middenspoor 6. Even later stapte ik op hetzelfde spoor in de IC naar Amersfoort en ook die kreeg op precies hetzelfde punt tijdens het optrekken een ATB-remming.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door VIRM »

Ergens in de route van lijn 4 in Zwolle (richting Itesemmerbroek) ligt een kerk waar eens in de twee weken een dienst wordt gehouden. Gevolg is dan dat er 200 man voor de bus staan te wachten. Op het moment dat ik langsreed stond er niemand, maar het schijnt dat Syntus dit wel in de gaten houdt om eventueel snel een extra bus in te kunnen zetten.
Beul van de blindegeleidelijn
j7927
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 16 dec 2013, 22:10

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door j7927 »

Vandaag in ieder geval twee keer treinen die in twee richtingen op hetzelfde spoor zijn gekomen rond Utrecht. Eerst een IC naar Den Helder die bij het uitrijden van Ut op hetzelfde spoor kwam als de ICE naar Frankfurt. Ic uiteindelijk met een vertraging van 15 minuten terug gereden naar Ut, om na het passeren van de ICE zijn weg te vervolgen. Later op de morgen exact hetzelfde verhaal tussen Bunnik en Utrecht.... Zit dus een verkeersleider aardig te slapen tijdens de werkzaamheden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Hoeft geen verkeersleider te zijn geweest. Zag er op Somda ook een aardige discussie over waaruit bleek dat dit zelfs veroorzaakt kan zijn door de automatische rijweginstelling (ARI). Dat heeft in het geval van de situatie tussen Utrecht en Maarssen kunnen plaatsvinden doordat er een bedienbaar punt tussen de beide tegengestelde rijwegen in zat. Nou schijnt het dat de IC-reizigers echter niet op de Cartesiusweg moesten zijn, dus dat tussenliggende wissel had men in dit geval niet zoveel aan om een conflict te voorkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Sinds wanneer zijn de zuidelijke roltrappen van spoor 4 op Utrecht Centraal eigenlijk afgesloten? Ze zitten er nog wel, maar op perronniveau staan er hekken voor en in de hal zitten ze verstopt achter een tijdelijk wandje waar nu de pasfotoautomaat en wat snoepautomaten voor staan.
Levert nu namelijk best wat gedrang op op het relatief smalle deel van perron 4 nabij het stootjuk omdat de door de werkzaamheden volledig leegstromende trein daar nogal veel reizigers tegelijk dumpt die dan weer terug naar de enige roltrap moeten lopen. Voordat de hele inhoud van een VIRM-6 dan in de hal staat duurt wel even.

Ter completering van de verwarring hangen er daar ook nog wat bordjes die naar andere sporen verwijzen die zo helemaal niet meer bereikbaar zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Wubbo »

Die afsluiting is al een tijd, zeker een maand. In de hal is de TBP ook al weggehaald. Ik heb niet helemaal begrepen waarom die trap eigenlijk dicht is, is er op spoor 4 wel wat te zien wat dat logisch maakt?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Behalve dat er een hek voor staat niet echt. De bewuste roltrappen zitten slechts wat dicht op het juk, maar zijn zeker nog wel nuttig zeker op momenten dat spoor 4 een week lang planmatig wordt gebruikt (er stopt normaal immers ook weer niet zo heel veel).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Wubbo »

Vanochtend was het kennelijk te moeilijk om treinen schoon te maken: de eerste IC uit Den Haag naar Utrecht was een zwijnenstal (met volle prullenbakken, frietbakjes her en der, etc). De conducteur verontschuldigde zich en zei dat hij alles in het werk zou stellen om de trein nog schoongemaakt te krijgen onderweg. Vlak na die omroep kwam hij bij mij in de coupe zitten, en heb ik niet gemerkt dat hij nog iets gedaan heeft.

Dat hij ook nog omriep dat de trein doorging naar Enschede terwijl Utrecht toch echt de eindbestemming was, zullen we maar zien als detail. Dat we volgens Obis in Utrecht op spoor 4 aan zouden komen ook.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Tja, men heeft de boel aan de Amersfoortse kant van de stremming niet omgenummerd... dat ging de vorige keer bij de werkzaamheden met knip van de Noordoost op Utrecht ook al mis. Toen was het juist zo dat de treinen uit Amersfoort gewoon spoor 8 als aankomstspoor op de schermen hadden staan, maar daar gaat het volgens mij nu wel goed (al heb ik er eigenlijk nog niet echt op gelet deze week).

En owja, herinneren we nog de stelling van NS dat alle reizigers naar Amersfoort massaal voorin gingen zitten vanwege de uitgang in Amersfoort die een tijdje terug in de mailing over volle treinen stond? Kennelijk gingen er erg weinig mensen naar Amersfoort dan met de 1759 vandaag :P
Afbeelding

(In werkelijkheid ligt die drukte voorin natuurlijk meer aan ver doorrijdende treinen, de bewuste trein van vandaag stond met de voorste bak nog achter de Noordertunnel en dus niet exotisch ver vooraan het perron ofzo)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Hendrik »

Dat vind ik altijd zo waardeloos: buschauffeurs die bij de halte Numansdorp A29 lang gaan staan wachten, om dan vervolgens net achter de slagbomen voor een open Haringvlietbrug komen te staan... :roll: Als ze op tijd wegrijden bij de halte, kun je precies nog voor de opening de brug over.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Ardan »

Ik ga dit weekend met een vriend uit Antwerpen naar Leiden, en we zijn nu beide onderweg. Gisteravond was ik met hem de reis aan het plannen. Omdat de IC uit Antwerpen niet in Leiden stopt, moet hij onderweg ergens overstappen op de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie]. Mijn NS-planner zei overstappen in Dordrecht, zijn NMBS-planner zei Rotterdam en nu blijkt die Den Haag aan te geven en nou snapt hij er helemaal niks meer van :lol:
Ik doe ook maar wat
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door waldo79 »

Den Haag HS is de laatste overstapmogelijkheid vanuit Den Haag. Rotterdam kan ook :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

De stroomstoringen op diverse trajecten ten oosten van Amersfoort zorgden in de avondspits vandaag voor een lekkere chaos zoals ik die lang niet meer had meegemaakt. Kwam op Utrecht Centraal bijvoorbeeld aan met de bedoeling de 1759 te nemen, maar stuitte op een wel heel vol perron want de 12557 bleek nog te moeten komen. Deze laatste vertrok uiteindelijk met +15 uit Utrecht waar even eerder de 5654 binnengekomen was die eigenlijk maar tot Utrecht Overvecht had moeten rijden wegens de werkzaamheden (wat ook nog op die trein stond).

De 12557 heeft vervolgens van Den Dolder tot Amersfoort over het linker spoor gereden om net voor Amersfoort tot stilstand te komen. Aldaar mochten namelijk nog een drietal treinen richting Utrecht voorbij die eveneens links reden. Al met al een aparte situatie met blijkbaar een rijrichtings- of wisselstoring ofzo, want kruisingen voorkomt dit in elk geval niet.
Uiteindelijk is de 12557 met +25 binnengekomen en was daarmee nog net op tijd om voor de lege autotrein vanaf PON het station uit te rijden. Die PON-trein zag ik, al naar huis lopend, gedurende een aardige tijd de Utrechtseweg in Amersfoort blokkeren met de laatste paar wagons. Lijkt er sterk op dat die nog een paar kort op elkaar volgende vertraagde treinen uit Utrecht heeft mogen voorlaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:Den Haag HS is de laatste overstapmogelijkheid vanuit Den Haag. Rotterdam kan ook :)
Is dat niet RICHTING den haag? (A)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten