Het grote computertopic! #19

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Hendrik »

Ehm... Heb je al gezocht?
Zie bijvoorbeeld https://www.microsoft.com/nl-nl/softwar ... /windows10
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Gideon »

Bedankt voor ju hulp, maar dit heeft betrekking tot downloaden.
Sinds ik windows 10 al heb, kan ik niks doen met je tip
Met vriendelijke groet,

Gideon.
albertjan96
Berichten: 555
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door albertjan96 »

Je kunt in de Instellingen kiezen voor de optie "Deze PC opnieuw instellen". Ga hiervoor naar Start > Instellingen > Systeemherstel > knop "Aan de slag" onder het kopje "Deze PC opnieuw instellen"
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Hendrik »

Je kunt ook de .iso-file downloaden en daarmee Windows 10 opnieuw installeren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

Ik ben Ziggo aan het aansluiten. Alles kwam in een Ziggo-doos, maar ik heb nu een modem met twee UPC-logo's, een UPC-WiFinetwerk en een mediabox met drie UPC-logo's. Alleen op de afstandsbediening staat Ziggo :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door webguy »

Oud-UPC gebied dus...
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Etienne »

Gebruiken meer mensen op dit forum Firefox? Sinds enige dagen crasht mijn browser om de haverklap, omdat er teveel geheugen gebruikt wordt. Zelfs al heb ik maar één of twee tabbladen open heb staan. Iemand een idee wat het probleem is, of hoe het opgelost kan worden?

Ik wordt hier wel enigszins moedeloos van :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Aking »

Ik heb FF 47 en gemiddeld toch wel een tabje of 20 open. hier geen crashes gehad in de afgelopen dagen/weken...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door isadora »

Ik zou Firefox eerst maar eens in "safe mode" starten, dus zonder add-ons enzovoort.
Kijken, of dat goed werkt, en dan één na één de add-ons activeren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

Wat is nu een referendum zonder papiertje waar je een hokje rood kan maken. Daar dachten ze in Rotterdam anders over, want het referendum van 30 november zou grotendeels digitaal zijn met behulp van DigiD.

Maar dat gaat nu toch niet door, dus op 30 november mag ik vrolijk een hokje rood kleuren in een stemhokje :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door webguy »

Ik heb in alle ophef over DigiD gemist waar dat referendum over ging -o-
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Chrysa »

webguy schreef:Ik heb in alle ophef over DigiD gemist waar dat referendum over ging -o-
Sloop van 20000 woningen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door ODRAIL »

Mag ik hier even melden dat ik blij ben als het 29 juli 2016 geweest is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

Het is een beetje een raar referendum. Er staat in de plannen dat er in de hele stad voornamelijk goedkope huurwoningen gesloopt moeten worden om vervangen te worden door gemengde wijken.

Wat er door de tekst elders heen staat:
De wijken waar stadsvernieuwing moet plaatsvinden is ten zuiden van de Nieuwe Maas en ten westen van de Schie, maar ten westen van de Schie zal men niet voor 2030 ingrijpen. De bloemkoolwijk Beverwaard wordt seperaat aangepakt. Heijplaat, Pernis en Rozenburg worden seperaat aangepakt. Kop van Zuid en Katendrecht gaan al goed.

Heel korte samenvatting wordt dus eigenlijk: In Zuid ten zuiden van de Putselaan en ten westen van het spoor wordt drastisch gesloopt en de inwoners die hun huis uit moeten gaan maar naar Vlaardingen, want in andere wijken moeten de corporaties zoveel mogelijk huizen verkopen aan yuppies.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Daniel »

Een beetje handig zijn met computers heeft toch zo z'n voordelen... had vandaag voor 't eerst de nieuwe gaschromatograaf op m'n werk nodig en toen het testje klaar was wilde ik natuurlijk wel een beetje handig m'n resultaten eruit halen. Mooi stukje gebruiksvriendelijke software bleek er wel bij te zitten, dus op 'n zeker moment had ik er een fraai rapportje uit getoverd. Kon alleen niet vinden hoe ik dat nu op kon slaan, dus haalde ik even de "expert" van dat apparaat erbij. Bleek ik een optie gevonden te hebben die hij zelf ook nog niet kende :P

Toch wel een heel verschil met het oude apparaat dat we hadden, dat had echt antieke software die nog net op Windows 98 kon draaien en daar kon je ook alleen een plaatje uit krijgen door de data als CSV te exporteren en dan in Excel een grafiekje te laten tekenen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gideon
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 05 aug 2013, 12:22
Locatie: Rotterdam Oost
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Gideon »

Afbeelding
Zijn 1 van deze spellen geschikt voor Cities Skyline uf Bus Simulator 2015?
Cities Skyline is voornamelijk de spel die ik wil spellen. Anders koop ik volgend jaar wel een gaming pc.
Snap namelijk niet hoe je dit moet lezen
Met vriendelijke groet,

Gideon.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Bemined »

Je zult de systeemeisen van het spel dat je wilt spelen ernaast moeten leggen. In geval van Cities Skyline zijn de minimale eisen (volgens Steam):
Besturingssysteem: Microsoft Windows XP/Vista/7/8/8.1 (64-bit)
Processor: Intel Core 2 Duo, 3.0GHz or AMD Athlon 64 X2 6400+, 3.2GHz
Geheugen: 4 GB RAM
Grafische kaart: nVIDIA GeForce GTX 260, 512 MB or ATI Radeon HD 5670, 512 MB (Does not support Intel Integrated Graphics Cards)

Het vergelijken van de specificaties kan nog een puzzel zijn, want behalve geheugen is het niet zo dat een hoger getal beter is. In geval van videokaarten is het over het algemeen zo dat het nummer is opgedeeld in serie (eerste of eerste twee cijfers) en variant (laatste twee cijfers), waarbij serienummers meestal oplopend zijn per nieuwe generatie videokaarten die men uitbrengt, en de variant oplopend van low budget naar extreme gaming variant. Dat maakt een GeForce 330 dus niet beter dan een 260 omdat het nummer hoger is, want het is weliswaar een nieuwe serie, maar een goedkoper model.

Het beste kun je gewoon een vergelijking opzoeken tussen de twee kaarten, als je googled op bijvoorbeeld "GTX 260 vs GTX 450" vind je vaak wel een site die de twee kaarten vergelijkt. In geval van de Lenovo G50-80 laptop, deze heeft een AMD Radeon R5 M330 videokaart, de systeem eis is een HD 5670 en google vind dit: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-R5-M330- ... on-HD-5670 waar de M330 het toch verliest. De andere laptops hebben hetzelfde probleem zover ik zie. Qua processor (die kun je vaak op dezelfde manier vergelijken) komen ze ook wat te kort, en mijn ervaring met dit spel is dat het best wel zwaar drukt op je processor dus ik verwacht niet dat het echt soepel zal lopen met deze laptops.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Hainje »

Sowieso, hou het geld nog even in je zak en koop daarmee dan volgend jaar een gaming pc. Zonde van het geld om daar nu een notebook mee te kopen.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Suus »

Je zal op zoek moeten gaan naar een computer met een losse videokaart, niet een videokaart die in de chipset is ingebakken. Qua processor zal je richting de i5 of i7 gaan. En neem zo veel mogelijk geheugen als mogelijk, dat is ook altijd erg prettig want het is soms erg moeilijk uitbreidbaar.

Voor ideeën kan je op laptopshop.nl kijken bij alle laptops en dan bij de filter "Aanbevolen voor" kiezen voor "Games spelen" als je graag een laptop hebt waarmee je ook games kan spelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Bemined »

Gaming PC's variëren ook van €500 tot €2000 trouwens, voor Cities Skyline zou je met deze pc nog weg moeten kunnen komen als je naar de specificaties kijkt, die is amper duurder dan de genoemde laptops. De game pcs van rond de €1000 euro zit je voor AAA games zoals GTA 5 al goed (in full HD), de €2000 game pcs heb je eigenlijk alleen maar nodig als je op 4K wilt gamen. Ik werk (zakelijk) ook met gaming pcs van boven de €3000 euro, dat wordt helemaal leuk, dan heb je 270 graden rondom beeld *O* Maar nu ga ik offtopic :P
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Chrysa »

Als je je PC zelf bouwt ben je een stuk goedkoper uit. Nooit een prebuilt PC kopen, je betaalt honderden euro's meer.

De PC die Bemined linkte is niet goed genoeg om Cities:Skylines met een paar mods (En die zul je nodig hebben) te kunnen spelen met meer dan 20fps op redelijke settings.

Afbeelding
Dit is een veel betere PC voor €40 meer.

Ook moet je niet bang zijn om een PC te bouwen, als je een guide erbij houdt is er niks aan de hand. Gewoon rustig aan doen en niks forceren tot het kapot gaat.
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Bemined »

Als je mods gaat installeren in Cities Skylines gaan de systeemeisen inderdaad flink omhoog, dan denk ik dat een i3-6100 ook niet echt een succes zal zijn want dit is slechts een duo core processor, en ik heb dat spel wel eens een quad core processor leeg zien trekken. Het is helaas een niet zo'n goed geoptimaliseerd spel, en mods maken er een troep van, dus je hebt een redelijke PC nodig als je je stad flink wil laten groeien, want hoe groter de stad hoe hoger de systeemeisen worden.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Chrysa »

Klopt, maar het is wel de beste CPU voor het budget. Ik probeerde het ook goedkoop te houden, want je hebt ook nog een muis, toetsenbord en monitor nodig. Voor €70 meer heb je een i5.

Je zou ook nog wat kunnen besparen op de case en PSU bij mij, maar een slechte case is nou niet echt fijn om naar te kijken en een te goedkope PSU is brandgevaarlijk, maar een Corsair VS350 zou nog kunnen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Meltrain »

Ik wil graag Windows 10 installeren, maar dat lukt niet omdat ik HP Client Security op mijn laptop heb. :?
Echter krijg ik dat ook niet verwijderd.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #19

Bericht door Aking »

Zit dat in je bios/uefi? Als 't op (een partitie van) je harddisk staat die gewoon helemaal leegflikkeren...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten