Van de provincie-concessie kan ik alleen het vervoerplan 2015 vinden en van U-OV zie ik uiteraard veel over de wijzigingen van begin Juli (twee versies vervoerplannen 2016). Dus als je toevallig het vervoerplan 2016 van de Provincie-concessie hebt, dan is die van harte welkom.Daniel schreef:
Edit: vervoerplan dat ik hier lokaal heb staan is die van 2016.
Korte vragen #19
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #18
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Alstu: Vervoerplan 2016
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #19
Yes, dankjewel :pos:Daniel schreef:Alstu: Vervoerplan 2016
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Heb net zelf ook even via het al genoemde stateninformatiesysteem gezocht en daar staan sowieso vanaf 2010 ook wel de nodige memo's/statenbrieven in waaruit de inhoud van het vervoerplan deels op te maken is (zoekterm: vervoerplan connexxion)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #19
Dankje *bus*
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #18
Ik heb hem niet kunnen vinden onder Actueel.Meltrain schreef:Voor de vervoerplannen van Qbuzz Groningen-Drenthe moet je bij het OV Bureau GD zijn.Ezra schreef:Weet iemand of er een website bestaat waar oude vervoerplannen terug te vinden zijn? Ik ben op zoek naar de vervoerplannen van Connexxion Zeeland, Provincie Utrecht en Qbuzz Groningen-Drenthe, maar kan op de website van de vervoerders niets vinden.
Ik heb in elk geval het vervoerplan voor 2016 gevonden.
Re: Korte vragen #19
GD december 2014: http://www.ovbureau.nl/actueel/2014/hoofdlijnen/
GD december 2015: http://www.ovbureau.nl/actueel/2015/busdienstregeling/
GD december 2016: http://www.ovbureau.nl/actueel/2016/ont ... ofdlijnen/
GD december 2015: http://www.ovbureau.nl/actueel/2015/busdienstregeling/
GD december 2016: http://www.ovbureau.nl/actueel/2016/ont ... ofdlijnen/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #19
Dankje!
Re: Korte vragen #18
Je moest natuurlijk zelf nog op verdere pagina's kijken of je een nieuwsbericht vindt over vervoerplannen / hoofdlijnen van de nieuwe dienstregeling.Ezra schreef:Ik heb hem niet kunnen vinden onder Actueel.Meltrain schreef:Voor de vervoerplannen van Qbuzz Groningen-Drenthe moet je bij het OV Bureau GD zijn.Ezra schreef:Weet iemand of er een website bestaat waar oude vervoerplannen terug te vinden zijn? Ik ben op zoek naar de vervoerplannen van Connexxion Zeeland, Provincie Utrecht en Qbuzz Groningen-Drenthe, maar kan op de website van de vervoerders niets vinden.
Ik heb in elk geval het vervoerplan voor 2016 gevonden.
Ik ging namelijk uit van een klein beetje zelfstandigheid. ;)
Er waren wel iets minder plannen te vinden dan ik had verwacht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Korte vragen #18
Dank voor de tip. Echter dacht ik dat de genoemde site geen geheimen meer voor mij kende voordat ik mijn uitvraag op dit forum deed.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Ik overweeg morgen eens een bezoekje te brengen aan de Schwebebahn in Wuppertal (als ik tenminste op tijd m'n bed uit kom ). Die valt neem ik aan toch ook gewoon onder de geldigheid van het SchönerTagTicket NRW? Kom het nergens echt duidelijk tegen namelijk (en de WSW zelf noemt heel die kaartsoort niet)
Zijn in Mönchengladbach de automaten ook een beetje vlot bereikbaar vanaf de perrons? Blijkt me namelijk 'n half uur te schelen als ik tot daar de ICE neem aldus DB, NS laat me namelijk in Venlo uit die ICE stappen en met de RE13 verder gaan maar heb al genoeg verhalen gelezen dat de stop daar lang niet altijd echt langs een perron is bij zo'n omleiding.
Zijn in Mönchengladbach de automaten ook een beetje vlot bereikbaar vanaf de perrons? Blijkt me namelijk 'n half uur te schelen als ik tot daar de ICE neem aldus DB, NS laat me namelijk in Venlo uit die ICE stappen en met de RE13 verder gaan maar heb al genoeg verhalen gelezen dat de stop daar lang niet altijd echt langs een perron is bij zo'n omleiding.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Korte vragen #19
Ja, NRW-tickets zijn in alle regionale vervoersmiddelen in de deelstaat geldig.
De automaten in Mönchengladbach staat in de stationshal aan de noordzijde van het station.
De automaten in Mönchengladbach staat in de stationshal aan de noordzijde van het station.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #19
Is geldig. Die wordt niet extra genoemd omdat het technisch gezien gewoon Stadtbahn-lijn nummer zestig is. Over Gladbach weet ik helaas niks.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Korte vragen #19
Blijkbaar dit weekend ja. Heb het verder niet echt nagezocht maar kreeg 't zo uit de reisplanner... altijd beter dan boemelen naar Ede en dan vanaf Nijmegen weer naar Venlo stopperen wat de snelste route blijkt zonder die ICE.
@baladid & Bee: dank voor de info... zie wel of ik 't haal dan, en anders zit ik toch weer op het oorspronkelijke schema wanneer ik in Venlo overgestapt zou zijn.
@baladid & Bee: dank voor de info... zie wel of ik 't haal dan, en anders zit ik toch weer op het oorspronkelijke schema wanneer ik in Venlo overgestapt zou zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Korte vragen #19
Er wordt bij de grensovergang Zevenaar gewerkt aan het ombouwen van de bovenleiding naar 25kV. Dat is tot dinsdag 26 juli 10 uur 's ochtends
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #19
Thnx. Eens kijken of ik binnenkort even tijd heb om een slagje Venlo - Amsterdam te doen
🍉
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #19
Welk materieel wat in Nederland rijdt voldoet eigenlijk aan de EN15227-norm? Ik dacht de SLT en de GTW die in de Achterhoek rijdt, maar die treinen voldoen nu niet meer aan die norm?
Is de EN15227-norm aangescherpt soms, of is er eeb nieuwe norm en welke treinen voldoen er nu wel aan? Flirt3, Talent2, Desiro ML en Nieuwe Continentals wel dan?
Is de EN15227-norm aangescherpt soms, of is er eeb nieuwe norm en welke treinen voldoen er nu wel aan? Flirt3, Talent2, Desiro ML en Nieuwe Continentals wel dan?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #19
En dan vraag ik mij af wat de EN15227-norm precies is en inhoud?
Re: Korte vragen #19
Daleend heeft in een ander topic geschreven dat de EN15227 van 2011 nog steeds de meest actuele versie is. De meeste GTW's zullen wel voldoen, of SLT voldoet, geen idee maar ik vermoed dat wel omdat er buffers op zitten en op de originele BR425 niet.
De EN15227-norm is voor de meeste treinen een reden geweest dat er een redesign is geweest en nu zo afzichtelijk lelijk zijn.
De EN15227-norm is voor de meeste treinen een reden geweest dat er een redesign is geweest en nu zo afzichtelijk lelijk zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Korte vragen #19
Trouwens, rijden de Modus-Wagenhttps://de.wikipedia.org/wiki/Modus-Wagen nog ergens rond of zijn ze allemaal uit dienst?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Korte vragen #19
Aankomende maandag ga ik een weekje op een vakantie naar het Rheinland-Pfalzgebied en Hessen en nu is mijn vervoerbewijs een Interrailpas. In de reisgids wordt vermeld dat je voor elke reis dat moet invullen bij de pas. Nu is mijn vraag: "Moet ik dan de volledige reis invullen, of alleen het traject tussen de stations die ik dan afleg. Dus kan ik direct Rotterdam - Mainz opschrijven, of moet het eerst Rotterdam - Venlo, Venlo - Köln etc. zijn?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Korte vragen #19
In principe kun je gewoon het complete traject invullen (dus Rotterdam - Mainz). Zelf vul ik soms nog wel eens elke trein in zodat ik later precies terug kan kijken hoe ik gereisd heb, maar in principe voldoet Rotterdam - Mainz. :)
Re: Korte vragen #19
Ben je met die IR trouwens niet veel duurder uit dan met losse (sparpreis/länder)tickets?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 175 gasten