Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Zou mij niets verbazen. Was vanmiddag op station Breda en daar hoorde ik Tuffy iets omroepen en vooral het woordje 'en' viel erg op. Er was teveel omgevingsgeluid om het goed te kunnen verstaan, dus geen idee wat ze nu precies heeft gezegd.

Het was zoiets als: "blablabla en <plaatsnaam> en <plaatsnaam> en <plaatsnaam> en <plaatsnaam> en <plaatsnaam> blablabla".
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door JWM »

Tochjo schreef:Noemt Tuffie nu in haar automatische omroep al die trajecten op?
Nee, op Sloterdijk werd het beperkt gehouden door uitsluitend om te roepen dat er geen Intercity's tussen Hilversum en Schiphol reden. Relevantie is ongeveer gelijk aan 0 :')
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Geert »

Tochjo schreef:Er is een kleine storing in de buurt van Schiphol:

http://i.imgur.com/bqe0slS.png

Noemt Tuffie nu in haar automatische omroep al die trajecten op? :lol:
Wat een hoop redundantie in die trajecten:
Amsterdam-Schiphol-Leiden
Amsterdam-Schiphol
Schiphol-Leiden
Amsterdam-Schiphol-Den Haag
Schiphol-Den Haag

of

Schiphol-Utrecht
Schiphol-Utrecht-Nijmegen
Schiphol-Utrecht-Eindhoven

Nou wil ik niet heel flauw doen maar volgens mij kunnen er wel een paar trajecten weg...
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Elke treinserie zn eigen benoeming?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Geert »

Lijkt het haast wel op.

Ben nog niet echt een fan van de nieuwe storingsinformatie, en zoals het op teletekst wordt gepresenteerd ziet het er ook niet echt geweldig uit. (En handig om eerst de werkzaamheden te doen en dan de storingen?)

Maar ja het gaat toch weg:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Vandaag eten gereserveerd voor in een Franse Intercity. Wat een ontzettend gare site zeg :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Zolang het eten dat dan ook maar is!

*badum tssss*
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Z2N »

Het is weer mis aan het gaan in Duitsland, oa de Duitse RTL meldt een schietpartij in een winkelcentrum in München, mogelijk ook op andere plekken in de stad... -o-
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Nitein-Repart »

Vreselijk, sterkte aan de nabestaanden.
Wilders en Trump hoeven al niet meer campagne te voeren, telkens als er een aanslag gepleegd wordt groeit de steun voor dit soort dubieuze figuren.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Ardan »

Mijn beste vriend is op weg naar huis van Interrail en is _nu_ op München Hbf en kan geen kant op -o-
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

De DB is over het algemeen heel prima met het verstrekken van hotels, omboeken en dergelijke...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Feit dat dit soort aanslagen worden gepleegd komt vooral doordat mensen steeds minder mee kunnen in de samenleving. De eisen die aan mensen worden gesteld worden steeds hoger en als je daar niet aan voldoet dan tel je eigenlijk al niet meer mee. Die mensen die niet meer mee kunnen voelen zich uitgekotst en worden wanhopig, zien dit soort acties van anderen en gaan dat dan nadoen met fatale gevolgen.

Er komt echt geen oorlog of iets dergelijks, dit soort daden zijn gewoon een gevolg van verkeerd beleid op de geestelijke gezondheidszorg in Europa. De definitie van wat goede zorg is volgens beleidsmakers en tussen de potentiële 'gebruikers' verschilt met dag en nacht. Dit artikeltje is een mooi voorbeeld, ondanks dat het over bejaardenhuizen gaat. Uiteindelijk blijft het in de kern gelijk.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Er komt echt geen oorlog of iets dergelijks
Welke informatie heb jij die wij niet hebben?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Ik ben wel onder de indruk van de snelheid waarmee de Duitsers schakelen. Binnen een half uur alle winkels dicht, OV stilgelegd en Hbf ontruimd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Aking schreef:
Hainje schreef:Er komt echt geen oorlog of iets dergelijks
Welke informatie heb jij die wij niet hebben?
Er is niet echt een duidelijke leider die de terreur aanstuurt, daarnaast is Nederland niet echt interessant om oorlog te voeren. We hebben geen olie of een overschot aan drinkwater, geen bodemschat. Oh ja, we hebben gas, dat wel, maar ja, daar kun je hooguit op koken of rijden. Paracetamol, tandpasta of plastic maken gaat wat moeilijk van aardgas.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door AppleMoose »

In feite zijn wij al in oorlog. Maar desalniettemin wil ik deels met jouw betoog meegaan Hainje, alleen laat je een belangrijk aspect achterwege; de eeuwenlange onderdrukking en bemoeienis van het Westen in Islamitische landen. Ook oorzaken van de chaos in vele Afrikaanse landen is rechtstreeks terug te voeren naar de kolonisatietijd waarbij Westerse landen de bestaande structuren zo'n beetje compleet hebben vernietigd en waarbij men nog altijd macht probeert uit te oefenen ten gunste van het Westen en nauwelijks gekeken wordt naar het belang van de inwoners van die landen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Hainje schreef:
Aking schreef:
Hainje schreef:Er komt echt geen oorlog of iets dergelijks
Welke informatie heb jij die wij niet hebben?
Er is niet echt een duidelijke leider die de terreur aanstuurt, daarnaast is Nederland niet echt interessant om oorlog te voeren. We hebben geen olie of een overschot aan drinkwater, geen bodemschat. Oh ja, we hebben gas, dat wel, maar ja, daar kun je hooguit op koken of rijden. Paracetamol, tandpasta of plastic maken gaat wat moeilijk van aardgas.
We zitten in de NAVO, Europa en meer van dat soort ellende... Volgens mij hadden wij als Nederland nou ook niet persé een heel groot probleem met Joegoslavië, en toch doet de naam Srebrenica redelijk wat stof opwaaien in Nederland...

(En dan hebben we het nog maar niet over Afghanistan, Irak, en weet ik t waar we nog meer zaten)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:In feite zijn wij al in oorlog. Maar desalniettemin wil ik deels met jouw betoog meegaan Hainje, alleen laat je een belangrijk aspect achterwege; de eeuwenlange onderdrukking en bemoeienis van het Westen in Islamitische landen. Ook oorzaken van de chaos in vele Afrikaanse landen is rechtstreeks terug te voeren naar de kolonisatietijd waarbij Westerse landen de bestaande structuren zo'n beetje compleet hebben vernietigd en waarbij men nog altijd macht probeert uit te oefenen ten gunste van het Westen en nauwelijks gekeken wordt naar het belang van de inwoners van die landen.
De crisissen in het Midden-Oosten zijn voor zover ik weet toch vooral de VS aan te rekenen, hun zucht naar olie gaat over lijken (of ja, de Rothschilds etc gaan over lijken). Nederland doet dan wel mee met een paar vliegtuigjes maar veel naam mag het niet hebben.

Wat betreft het kolonisatieverleden heb je wel een punt (zeker wat betreft aanslagen in Frankrijk), maar ik twijfel wel heel erg of dat verleden nu echt zo'n stempel drukt op de chaos in West-Europa. Ik weet wel dat Europa serieus gehaat wordt in Afrika, maar ik denk dat die landen toch nog te veel dom en arm gehouden worden om echt een gevaar te zijn voor onze regio. De mensen die hier aanslagen plegen zijn allemaal hier geboren en opgegroeid, niet in Afrika. Nu wil ik niet zeggen dat dit altijd zo zal blijven, maar voor dit moment komt het door 'ons' gecreëerde gevaar vooral uit het Midden-Oosten.

Door de afkeer van Afrikanen richting Europa heeft China vrij spel om in dat continent te investeren. Naar mijn weten heeft China geen wrok richting Europa. Misschien dat dit gegeven de redding voor onze regio is, daar China heeft dus ook niet de noodzaak voelt om Europa kapot te maken. Wat heeft China er mee te winnen om Afrika op oorlogspad richting Europa en de VS te sturen? Het is een gigantische afzetmarkt voor Chinese producten, dat ga je toch niet slopen omdat de mensen die je uit het slop hebt geholpen wraak gevoelens hebben jegens ons? :P

Ik zal niet gaan ontkennen dat we in een roerige tijd leven, een vergelijking met de Koude Oorlog is denk ik wel op zijn plaats. We zitten nu in een transitieperiode waarin de oude machten aan terrein gaan verliezen. Dat gaat natuurlijk niet zonder slag of stoot. Maar een oorlog in Europa? Nee dat gaat er echt niet in bij mij.
Aking schreef:We zitten in de NAVO, Europa en meer van dat soort ellende... Volgens mij hadden wij als Nederland nou ook niet persé een heel groot probleem met Joegoslavië, en toch doet de naam Srebrenica redelijk wat stof opwaaien in Nederland...
Srebrenica doet inderdaad redelijk wat stof opwaaien ja, terecht ook. Echter heb ik niet de indruk dat mensen uit voormalig Joegoslavië zoveel wrok tegen ons hebben dat ze bereid zijn om aanslagen te gaan plegen in Nederland of überhaupt een gewapend conflict in West-Europa uit te gaan vechten? Als dat zo zou zijn dan was er toch allang iets voorgevallen? Dat ze wrok tegen ons Nederlanders hebben kan ik overigens volkomen begrijpen, zou het net zo hard hebben als ik in hun schoenen stond.
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door AppleMoose »

Anders dan bij een gemiddelde Westerling, speelt het verleden (met name wat eigen familieleden is overkomen) een enorme rol in het dagelijks leven van Afrikanen, ook al wonen ze in Europa. Op die gronden kun je relatief simpel mensen overhalen om "eindelijk" iets "terug te doen/ goed te maken".

VS is sowieso de grote boosdoener, maar voor de meesten moeilijk te bereiken. Europa is een stuk dichterbij en makkelijker in te komen. Daarnaast wonen hier al veel mensen uit die landen die een kansarme positie hebben in de maatschappij. Europa is in dat opzicht gewoon een makkelijk doelwit.

Maargoed, het is sowieso afwachten of deze schietpartij uit die hoek komt. Wellicht ziet nu extreem rechts (dat relatief groot is in Duitsland) nu haar kans schoon...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Ardan »

Acht doden intussen -o-
Mijn vriend is inmiddels weer onderweg, treinverkeer is dus blijkbaar weer hervat.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Er ontstaan vermoedens dat de aanslag is gepleegd ter herinnering aan de schietpartij op Utøya, dat was vrijdag vijf jaar geleden. Ook omdat kinderen/jeugdigen het doelwit lijken te zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Als je om die reden een aanslag pleegt dan heb je echt een tik van de molen gehad. :shock:
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door JWM »

In alle andere gevallen kan je alle begrip opbrengen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Uiteindelijk schijnt het een depressieve eenling te zijn geweest. Helaas erg bekend met dat scenario :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door dylanwild94 »

Onderweg van Nijmegen naar rozenburg Werden me ma en ik afgesneden op de snelweg,kreeg een remtest van de meneer als gevolg van het toeteren van mijn ma. Daarna heb ik foto gemaakt van zijn auto en kenteken en dat was voor de betreffende meneer ook aanleiding om uit te stappen en mij in mijn gezicht te slaan en bij me ma haar telefoon uit de handen te slaan. Dinsdag wordt er aangifte gedaan.

Russische road rage op de A15 bij tiel. :shock:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 108 gasten