Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Ze staan onder andere op Bussen in de Regio Utrecht. Maar er is weinig bijzonders aan te zien. Wordt pas leuk als ze geel worden.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Is het echt zo moeilijk om even een linkje te plaatsen? :X
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Blijkbaar wel zie dat vaker hier gebeuren, hebben ze het weer over een facebook pagina waar ze iets gezien hebben, maar ze vertellen er niet bij waar.
Het is toch wel zo leuk om dan die link even te delen voor de andere, niet iedereen is overal lid van, of weet waar dit het moet vinden.

https://www.facebook.com/groups/504445276232138/

Het is in ieder geval een besloten groep dus je moet je eerst aanmelden.
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

En vandaar dus de omschrijving. Het is meestal niet moeilijk om een linkje te plaatsen. Maar in dit geval wel, omdat je je aan moet melden.

Ik kan in verband met auteursrechten ook niet zomaar de foto herpubliceren hier.

Om in jouw gedachtengang te blijven: Is het echt zo moeilijk om even lid te worden?
Carlos0_0
Berichten: 148
Lid geworden op: wo 29 jan 2014, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Carlos0_0 »

Dan plaatst je het linkje en zet je er een opmerking bij, let op is een besloten groep moet je wel eerst lid worden.
Dan kunnen mensen zelf wel bepalen wat ze doen, maar ze weten in ieder geval waar ze naar toe moeten :)

Maar verder ontopic weer ben ook wel benieuwd hoe ze er straks in het geel uit zien :D
Jorn
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 15:37

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jorn »

Heb me inmiddels aangemeld, nu nog even wachten op goedkeuring..
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Goed dat je lid bent geworden. Ik was onderweg en had geen tijd om een uitgebreid verhaal te typen met linkjes. Iedereen blij, opgelost!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ik zag vanmiddag trouwens nog maar twee HESSen langs het hek staan. Mogelijk is de eerste inmiddels naar de werkplaats verhuisd om geel te worden.

Verder weer een blunder in het U-OV panel... Een vraag welke lijn je het meest gebruikt bevatte een dropdownlijstje met alle oude lijnen (alleen 21 ontbrak en was vervangen door lijn 1 Hoograven - Overvecht).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

De streekgelede vanochtend op de 38
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Daniel schreef:Ik zag vanmiddag trouwens nog maar twee HESSen langs het hek staan. Mogelijk is de eerste inmiddels naar de werkplaats verhuisd om geel te worden.

Verder weer een blunder in het U-OV panel... Een vraag welke lijn je het meest gebruikt bevatte een dropdownlijstje met alle oude lijnen (alleen 21 ontbrak en was vervangen door lijn 1 Hoograven - Overvecht).
Er stonden zonet weer HESSen bij het welbekende hek. Ook de LE's stonden er nog bij.
Ben echt reuze benieuwd of die LE's ook op de stad komen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Check, vanmorgen inderdaad 3 HESSen bij het hek. Echter was er wel weer een bus naar de werkplaats, want er stonden vanmorgen maar drie LEs tegen het hek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Vanochtend even gaan kijken. Ik heb de 3198 niet gezien maar wel de 3311 en 3312. In totaal dus vijf Citaro's en drie Hess-bussen. Ook de streek 4557 was aanwezig maar geen spoor van de 4416 (of welke andere Ambassador dan ook).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Ik denk dan toch eerder dat er iemand een nummertje verkeerd opgeschreven had ergens. Meer dan 4 Citaro LE's heb ik niet aan de Europalaan gezien namelijk, vandaag stonden er overigens maar drie buiten net als eind vorige week.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Buiten stonden de 3114, 3205, 3316 en de hybrides. De 3311 en 3312 stonden in de werkplaats. Dat is trouwens voor mij geen bevestiging dat deze wagens daadwerkelijk voor Utrecht bestemd zijn. Een eerder geplaatste foto op deze site laat duidelijk vier Citaro's zien. Ik heb zelf niet gezien welke bus de 'vierde' was. Ik neem aan de 3198 op basis van deze eerdere waarneming/foto. Ik kan dat echter niet bevestigen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

robertgvu schreef:Buiten stonden de 3114, 3205, 3316 en de hybrides. De 3311 en 3312 stonden in de werkplaats. Dat is trouwens voor mij geen bevestiging dat deze wagens daadwerkelijk voor Utrecht bestemd zijn. Een eerder geplaatste foto op deze site laat duidelijk vier Citaro's zien. Ik heb zelf niet gezien welke bus de 'vierde' was. Ik neem aan de 3198 op basis van deze eerdere waarneming/foto. Ik kan dat echter niet bevestigen.
Ondergetekende heeft deze foto gemaakt. De vierde die ik toen waarnam was inderdaad de 3198.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Voor de volledigheid: Ik zie de 4414 sinds afgelopen dinsdag 26 juli weer gewoon vanuit de streek rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Weet een van de chauffeurs die hier meeleest vast wel: zit er een gedachte achter dat er sinds de nieuwe dienstregeling weer steeds meer MAT-ritten rijden met lijnnummer, lijnkleur, symbool en bestemming op de film i.p.v. het lijnnummer met "Geen Dienst"?
Ik kom bv. vrijwel dagelijks een "37 Maarssen" tegen bij het Anne Frankplein, da's overduidelijk een lege rit. En 's middags ook geregeld een "63 Vianen" bij halte Europaplein Noord rijdend richting CS. Die wil nogal eens voor verwarring zorgen bij wachtende reizigers die zich afvragen waarom hij niet stopt (immers komt 63 ook gewoon bij die halte, maar een MAT-rit halteert uiteraard niet)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Aking »

Hebben ze iets veranderd in het stopknopcircuit? Ik zat net in een bus die de hele tijd tussendoor met de melding kwam dat je moest checken of het lampje brandde want je moest de knop 1sec ingedrukt houden...
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tjekken »

Het is echt al maaaanden zo dat je de stopknop 1 sec in moet drukken. Dit hebben ze gedaan omdat hij te vaak per ongeluk werd ingedrukt. Maar omdat de helft van de reizigers het niet snapt en dan gaat zeuren dat het knopje het niet doet, staat het nu weer als melding op het scherm
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

De 3311 is vandaag weer uit de Utrechtse stalling vertrokken. Zag 'm vanmorgen rond 7.35 uur de stalling uit rijden richting A12 met groene handelaarsplaten erop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Dan verwacht ik dat ook de 3312 binnenkort zal volgen. Het is immers al eerder voorgekomen dat bussen van de concessie Groningen-Drenthe tijdelijk op de Europalaan waren voor onderhoud en werkzaamheden.
Bemined
Berichten: 5866
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Bemined »

Dienstregeling van station Utrecht Vaartsche Rijn is bekend:
http://temp.bemined.nl/utvr.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

robertgvu schreef:Dan verwacht ik dat ook de 3312 binnenkort zal volgen. Het is immers al eerder voorgekomen dat bussen van de concessie Groningen-Drenthe tijdelijk op de Europalaan waren voor onderhoud en werkzaamheden.
Volgens mij stonden er nogsteeds drie Citaro's in GDse kleuren tegen het hek vandaag, maar kan me vergissen. Opvallendste was vanmiddag dat de dubbelgeledes bij het hek weg zijn. Eentje stond er naast de werkplaats, een andere (in Qlink-stijl nog) op de sporen in de stalling tussen de voor de dienst bestemde AGG300's :!: en de derde zal zich dan wel in de werkplaats zelf bevonden hebben want die zag ik zogauw nergens.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 137
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Vandaag weer DBG'ers op de 28!
Janmetdepet
Berichten: 21
Lid geworden op: do 12 jun 2014, 11:11

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Janmetdepet »

Gister ook al overdag. Al lijken er vandaag wat meer normale gelede bussen tussen te rijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 74 gasten