Bee schreef:Perron C heeft bij de haltes rubbertegels bij de plekken waar de voordeur van de bus komt te staan, maar er zit een gat tussen deze tegels en de geleidelijn. Er is nergens voelbare informatie aanwezig welke halte het betreft. Perron D heeft overigens niet eens tegels die aangeven waar de voordeuren uitkomen.
Sowieso heb je alleen iets aan die tegels als er één bus langs het perron staat (ze komen maar één keer per perron voor) terwijl elk halteperron twee bussen tegelijk kan verwerken. Het D-perron kan op enkele van de halteplaatsen drie bussen verwerken (dat komt ook in de praktijk voor). Wellicht dat men daar al maar bij voorbaat heeft afgezien van die rubbertegels. Die tweede bus staat immers op een andere plek als de voorste bus een gelede is bijvoorbeeld.
Perron C is met twee vaste trappen bereikbaar. Helaas is de zuidelijke trap in de stationshal niet aangesloten op de geleidelijn maar op het busperron wel. In de stationshal raak je al snel verdwaald doordat je tegen de afzetting van de roltrap aanloopt.
Raak je in de stationshal niet sowieso snel verdwaald. Het is daar nogal een zooitje met her en der tijdelijke geleidelijnen. Zowaar gaat er, als ik me niet vergis, wel een geleidelijn recht door een poortje heen. Al is dat weer niet het brede poortje.
Bij perron D heeft de lift ingangen aan beide kanten. In de stationshal sluit de geleidelijn op de uitgang aan de zuidkant aan op de lift.
Op het busperron aan de noordzijde. Ga dan maar op zoek naar de geleidelijn, want er is ook geen gesproken informatie in de lift.
Meen je dit serieus of bedoel je hier het C-perron?
Op het D-perron is een geleidelijn aan de noordkant van de lift namelijk sowieso al volstrekt onlogisch want alle bussen stoppen ten zuiden van de lift.
Ook als je ogen gewoon goed zijn is de situatie bij de busstations trouwens niet geheel optimaal: in de stationshal ontbreekt bijvoorbeeld een display met vertrekkende lijnen en bijbehorende haltes op een logische plek. Er hangt er wel eentje, maar die bevindt zich ter hoogte van de roltrap naar perron D.
Op de perrons geeft een van de twee schermen wel vertrekken van de andere perrons aan, maar dat scherm staat onhandig t.o.v. de uitstaphalte ('t bevindt zich namelijk
achter de uitstaphalte terwijl die halte direct bij de (rol)trappen ligt, wil je kijken hoe laat je aansluiting op het andere perron gaat dan moet je dus eerst de verkeerde kant op lopen)
En het staat vast mooi qua design, maar alleen een bord met fysieke tabellen met vertrektijden en halte-indeling onderaan de trappen lijkt me niet erg handig als er een keer een storing aan de DRIPs is. Je kunt bij de halteperrons zelf namelijk alleen op de DRIP zien welke lijnen daar stoppen.