Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

leuk dat er nog niks bekend is van de wijzigingen bij de chauffeurs van vest. leiden
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Ik krijg als gewone reiziger ook het idee dat er in elk geval in de stalling Leiden rondom de wijzigingen bij de Surinamestraat / Sumatrastraat (lijn 6 & 56) het een en ander niet lekker gecommuniceerd wordt. Toen deze routewijziging net in was gegaan op 23 mei, werd ik 's ochtends voorbijgereden door een 56 die er vanaf die dag had moeten stoppen. Lijn 6 die er langskomt maar niet moet stoppen, stopte juist weer wel. Een paar dagen later moest ik de chauffeur van de 56 uitleggen hoe hij moest rijden en dat ik weldegelijk kon uitstappen bij de Sumatrastraat. :)
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

die had ik nog niet gehoord .... :lol:

qua wijzigingen is de comunicatie inderdaad niet echt lekker geregeld (moeten alles van een a4-tje plukken)
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door VIRM »

Was vandaag op het busstation van Leiden Centraal. Weet iemand al of de kleine verbouwing af is, en of er voor mensen met een visuele beperking inmiddels ook voorzieningen zijn aangebracht? Volgens Arriva zou daar iets voor moeten komen, maar ze wisten niet wat. :)
Beul van de blindegeleidelijn
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Ja en nee

Het werkt alleen niet helemaal goed denk ik, aangezien er vorige week een storing met de borden was.

Een aantal lijnen bleven op de borden staan, en niet alleen op 1 bord
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door VIRM »

Ik bedoel: is er voor slechtzienden/blinden inmiddels een voorziening aangebracht zoals een audiopaal? Dat je je lijnnummer in kan tikken en dat hij dan roept dat bus X van perron Y vertrekt?
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Etienne »

Op de nieuwe buurtbus 727 rijdt het busje 6088, die in 2012 in de Hoeksche Waard is begonnen. De normale Arriva-huisstijl is hierbij vervangen door de ZHN-huisstijl.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

VIRM schreef:Ik bedoel: is er voor slechtzienden/blinden inmiddels een voorziening aangebracht zoals een audiopaal? Dat je je lijnnummer in kan tikken en dat hij dan roept dat bus X van perron Y vertrekt?

Kan ik kort over zijn, nog niet.

Vraag me af of tie er nog komt, aangezien de gemeente een busstation aan de ziekenhuis zijde willen hebben. En dat zou er volgend jaar al gebouwd moeten zijn
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door dylanwild94 »

Na Breda en Utrecht nu ook leiden een busstation aan de niet centrum kant van het treinstation? Handig.....
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door VIRM »

Ik had begrepen dat er onlangs een tuin is aangelegd op de plek waar het busstation is gepland. Maar ben benieuwd wat ze er van gaan maken, aangezien het huidige busstation niet bepaald prettig is.

En aangezien er veel bussen door de Stationsstraat/Steenstraat gaan, vraag ik mij ook af of er aan de voorzijde dan nog een in/uitstaphalte komt.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

dylanwild94 schreef:Na Breda en Utrecht nu ook leiden een busstation aan de niet centrum kant van het treinstation? Handig.....
Ligt er maar net aan hoe de bussen naar het busstation toe komen. In Leiden is het daarmee dus minder handig dan in je andere twee voorbeelden, gezien er in Leiden relatief gezien veel meer lijnen vanaf de centrumkant naar het station toe rijden.

Die situatie is in Utrecht en in iets mindere mate in Breda toch weer net anders. Op sommige Utrechtse lijnen scheelt het nieuwe busstation bijvoorbeeld echt behoorlijk veel tijd (in de positieve zin) terwijl je er met de lijnen vanuit het centrum ook nog best snel bent.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Geert »

wolf schreef:Kan ik kort over zijn, nog niet.

Vraag me af of tie er nog komt, aangezien de gemeente een busstation aan de ziekenhuis zijde willen hebben. En dat zou er volgend jaar al gebouwd moeten zijn
Zo'n audiopaal zou toch makkelijk te verplaatsen moeten zijn als het busstation ooit naar de andere kant verhuist. Vergeleken met de andere kosten valt zoiets in het niet.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13179
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Terwijl ik vanmorgen op de treinvervangende bus naar Bodegraven stond te wachten op het station van Alphen, zag ik dat we hier met stille trom ineens een extra stadsbus hadden gekregen. Lijn 6 rijdt van Alphen station naar Avifauna, zonder tussenhaltes, tijdens de zomervakantie buiten de spits, ieder half uur. De OV-chipkaart is niet geldig, waar de bus mee rijdt zag ik tegen 8 uur nog niet, de bus begint pas om 09:00.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Mischien de 6044 ? Die zag ik van de week op stalling leiden staan
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13179
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Helaas, het is een taxibusje van Taxi Hoogenboom (wat ook al de zondagsritten van lijn 165 reed hier) dat op lijn 6 rijdt. De chauffeuze wist me te vertellen dat het vrij leeg was, wat ook niet gek is als je beseft dat ik als Forens op station Alphen nog nooit van de bus gehoord had.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Hij staat niet eens in de online reisinformatie... En met een taxibusje als pendel hoef je ook niet veel meer klandizie te hebben dan alleen de mensen die vooraf een combiticket hebben gekocht.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
wolf
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 03 jun 2015, 20:38

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door wolf »

Heb hier nog informatie over de verplaatsing/verbouwing van station leiden

https://www.stationsgebiedleiden.nl/home/
Ex Arriva chauffeur ZHN LDN, nu touringcarchauffeur jonker travel katwijk
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13179
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Ah, Leiden... Niet alleen het busstation verplaatsen naar de verkeerde kant van het station, maar ook de enige passage ernaartoe nog steeds de (met poortjes gesloten) stationstunnel van het NS-station houden. Stelletje burocratische planners. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

Opvallende verschuiving. De 6044 is verdwenen uit Alphen a/d Rijn. Daarvoor in de plaats uit Lelystad speciaal overgekomen de 6032
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hainje »

sandertjo schreef:Opvallende verschuiving. De 6044 is verdwenen uit Alphen a/d Rijn. Daarvoor in de plaats uit Lelystad speciaal overgekomen de 6032
Op welke lijn zou dit busje dan vooral moeten rijden?
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Die reed toch alleen op de 184? Sinds die is geamputeerd tot één enkele rit v.v. in de ochtend valt er voor dat ding helemaal weinig te beleven...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door VIRM »

Die website van het stationsgebied van Leiden is wel geschreven door een overenthousiaste marketingpersoon zeg. ;)

Maar waarom apen ze Amsterdam Centraal niet na? Gewoon een goede voetgangerstunnel graven.

Ben benieuwd hoe de bussen dan gaan rijden wanneer het nieuwe busstation wordt geopend. Heb het idee dat de Stationsweg autoluw moet worden, als ik de beschrijving zo lees.
Beul van de blindegeleidelijn
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

En inmiddels is de 6032 weer uit Alphen ad rijn verdwenen. En staat de 6044 weer op zijn plaats. Om vanaf maandag iedere werkdag 1 rondje te gaan doen op lijn 184.
6032 terug naar Lelystad?
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Een heel heel klein tipje van een onbekende sluier, in de nieuwsbrief van de Arriva Prestatiemonitor ZHN stond de volgende passage over verbeteringen in de reisinformatie (vooral over het busstation van Leiden Centraal):
Overigens zullen we de lijnnummering van de stadslijnen ook gaan verbeteren. We komen daar in de volgende nieuwsbrief op terug.
Het enige wat ik me dan kan bedenken is dat de stadslijnen op papier geknipt gaan worden, zodat bijvoorbeeld de nu doorgaande lijn 1 op Leiden Centraal geknipt wordt in lijn 1 en lijn 11 - we zullen het over een tijdje te horen krijgen!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 43 gasten