OVer je reiservaringen in juli 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door waldo79 »

Antwerpen :oops:
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door JWM »

Is IC Berlin echt zo druk deze maanden dat er geen plek meer is voor binnenlandse reizigers :o
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Z2N »

In het toeristenseizoen is het al heel snel druk op die treinen ja. Indien mogelijk laat men nu zelfs voor/volgtreinen rijden, zo hebben er rond de 143 en 145 vandaag extra treinen gereden voor binnenlandse reizigers, voordat de treindienst vanmiddag op zijn gat lag.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door The best »

Vandaag waren er werkzaamheden bij Meppel, waardoor de intercity vanuit Groningen acht minuten eerder vertrok. Helaas wist ik dat niet, dus die trein had ik gemist. Ik was volgens mij ook niet de enige die het niet wist, want de trein erna was heel erg druk. Het perron in Meppel stond ook behoorlijk vol, daar had de NS ook geen rekening mee gehouden volgens mij, de trein was namelijk te klein, de balkons stonden goed vol.

De volgende trein had bij Meppel zo veel vertraging, dat ik in Zwolle de aansluiting op de stoptrein naar Almelo miste. Er werd wel een reden genoemd in de trein waarom we zo lang stilstonden bij Meppel, maar de speakers stonden zo zacht, dat niemand dat verstond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Blijft geinig, via het goederenspoor buitenom door Eindhoven heen... Schiet alleen niet echt heel erg op dat goederenpad: Venlo - Eindhoven hebben we non-stop net zo lang als de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] over gedaan ondanks vertrek met -3.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Suus »

Dit is er ook wel eentje in de categorie legendarische redenen om vertraging te hebben:

De Thalys waarmee mijn baas afgelopen zondag mee van Parijs naar Nederland ging had 25 minuten vertraging bij vertrek in Parijs omdat de politie eerst een verdachte koffer op het perron moest opblazen. Dus mocht je per ongeluk je koffer vergeten op Gare du Nord, je ziet je onderbroeken nooit meer terug :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Hainje »

Dat opblazen deden ze op het perron? :D
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Suus »

Ja, in het station zelf, men wilde de koffer niet verplaatsen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Hainje »

Pfff, die Fransen worden nog meer paranoïde dan de Amerikanen lijkt het soms wel. :')
🍉
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door VIRM »

Chaos rond Schiphol en de Westtak vanmiddag.

Mijn [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] uit Den Haag liep rond 17:00 +6 op bij Schiphol omdat er wat treinen werden voorgelaten. Een blik op de AV leerde dat het vertragingen regende bij de ICD's en de internationale treinen, wat dus weer een sneeuwbaleffect had.
Mijn aansluitende [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] stond met +10 vlak voordat ik Schiphol binnenreed. Op spoor 3 kwam een DDZ binnenrijden. Toen de trein langs het perron stond wisselde het bord van Amsterdam Centraal naar Kersenboogerd. Voor de HC was het teveel gevraagd om om te roepen, en een andere reiziger vertelde dat dit de trein naar Amersfoort was.
Dus op Lelylaan eruit. Daar stond op spoor 1 een SLT waarbij politie bezig was. Op spoor 2 stond op de TBP de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie]. Maar eerst kwam er een ICD naar Amsterdam Centraal, toen (linkerspoor) een ICD naar Schiphol, toen een [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] (linkerspoor) naar Hoofddorp en toen mijn [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie].

Oja, zowel op Schiphol als op Lelylaan waren de enige omroepen de geautomatiseerde Tuffy-omroepen dat de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] met +10 reed. Verder moest je het zelf maar uitzoeken, want er werd he-le-maal geen moeite gedaan.
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

In het zuiden was het niet veel beter. de 1937 had +25 vanaf Breda, en de rest van de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] deed het al niet veel beter. Ben maar via de [serie=Stoptrein|2016|Breda - 's-Hertogenbosch13600[/serie] en de [serie=Stoptrein|2016|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] naar Eindhoven gereisd, waar de 1937 alsnog binnenkwam vlak nadat ik aan kwam. Ach ja, liever een sprinter met airco dan met 30 graden buiten wachten.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Z2N »

Nou heb ik heel wat rare portoberichten gehoord in mijn reizen met NS, maar vanmorgen werd ik een vertraagde [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] wel erg verrast: de Meester zei tegen de HC "ik ga even wat tijd inhalen, zorg dus dat je zit want het hobbelt hier zo" :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door VIRM »

Omdat het dinsdag al een feest was rond Schiphol, werd het vandaag ook dunnetjes overgedaan.

Vanuit Den Haag had ik de [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] van 17:03. Die reed met VIRM12, maar het achterste stel kwam pas laat binnenrijden. De machinist, die op het perron stond, vertelde tegen mij dat hij verwachtte met +5 te vertrekken, maar we vertrokken nagenoeg op tijd.
Onderweg naar Leiden zag ik op de AV van Schiphol een grote 'Rijdt vandaag niet'-orgie. Maar, net zoals dinsdag, was er op de verstoringenpagina op de app niks te zien. Dus in Leiden uitgestapt, en dat was maar goed ook: volgens Tuffy reed er niks tussen Schiphol en Amsterdam Sloterdijk.
De [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:27 veranderde van +10 naar +20, dus dat werd de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] van 17:42 (achteraf gezien had ik best de Sprinter naar Haarlem van 17:16 kunnen nemen, maar goed). Op Sloterdijk nog wat onverwachte tijdwinst naar Zaandam, aangezien de Sprinter van 18:09 met +6 reed.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Hainje »

Het is me allemaal wat.
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Aking »

Was het maar wat, dan had je nog wat en dan kon je dr nog wat mee omdat t nog wat was...
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

Tussen Breda en Lage Zwaluwe rijden geen treinen wegens politieinzet, ook niet over de HSL. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Edit: Nevermind, artikel gevonden.

http://www.bndestem.nl/regio/moerdijk/l ... -1.6213607
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Z2N »

Niets in de wereld is leuker dan het treinvervangend busvervoer in Nederland, op vrijwel alles na. Mijn bus van 7:55 vanuit Alphen naar Bodegraven is nooit op komen dagen, waardoor de aansluiting naar Utrecht in Bodegraven verviel. De opzichters in Alphen besloten dan maar om een reservebus uit de kast te trekken, maar vergaten om die door te geven. Het gevolg: ik zit nu in een verder lege bus over de N11... :X
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21266
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Meltrain »

Ging die bus gelijk door naar Utrecht of moest je alsnog overstappen in Bodegraven? Met "vergaten om die door te geven" bedoel je aan de overige reizigers?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Z2N »

Ik moest overstappen in Bdg op de verlengde sprinter Utrecht-Woerden. En niemand die in Alphen doorgaf dat dit de bus naar Bodegraven was, er stond vijf man de mensen op weg te helpen, maar het mocht niet baten.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13107
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Z2N »

Als vaste reiziger op de treinserie [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] tussen Apn en Ut ben ik heel wat gewend. Maar met alle werkzaamheden van dezer dagen was vandaag wel heel uitzonderlijk: per bus naar Woerden, en daarna met ICE International 255 naar Utrecht. Once in a lifetime, tenzij ProRail besluit om nog iets raars te doen in de toekonst... (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7567
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren een rondje over het nieuwe busstation in Utrecht gedaan met Bee (voor de vernietigende resultaten, zie het topic over de verbouwing op Utrecht Centraal). Aldaar nog een gevalletje Pokemon Go OV: Bee raapte twee van die gratis 2-naar-1 kaartjes van de Spoordeelwinkel van de grond. Aangezien Bee die al in de brievenbus heeft gekregen en ik ze nooit krijg vanwege een Nee-Nee sticket, heb ik ze op vreedzame wijze gesnorlaxd. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Milco »

Gisteren werd de NS-busdienst tussen Uitgeest en Beverwijk rijdend gehouden met een touringcar van Jan de Wit en de ex-Veolia Transport 5249, die het nummer 105 had en vermoedelijk ook van Jan de Wit is. Bij station Beverwijk stonden nog twee touringcars van dat bedrijf aan de kant zodat ze ingezet konden worden indien nodig. Ik zelf kreeg die Ambassador voorgeschoteld, die gordels heeft.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Het was in eerste instantie toch ietwat frustrerend dat ik de 28563 net weg zag rijden in Rotterdam toen ik het perron op kwam, maar later bleek het allemaal niet zo uit te maken. Aangekomen in Gouda met de daaropvolgende 12863 moesten we namelijk even wachten op een nieuwe rijweg naar spoor 5 want de trein die ik in Rotterdam net miste bleek bij het combineren met de 2063 (i.v.m. de werkzaamheden in Utrecht) defect geraakt te zijn.
Alleen jammer dat door de ontstane vertraging de overstap op de 28763 naar Amersfoort in Utrecht niet meer te halen was. Blijft toch een eind van spoor 21 naar spoor 4.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door ODRAIL »

Overstappen in Utrecht is bij werkzaamheden gewoon een ramp. Persoonlijk trek ik er een kwartier tot een half uur extra voor uit.

Zal blij zijn als de werkzaamheden ten einde zijn.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Vinny »

Z2N schreef:Als vaste reiziger op de treinserie [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] tussen Apn en Ut ben ik heel wat gewend. Maar met alle werkzaamheden van dezer dagen was vandaag wel heel uitzonderlijk: per bus naar Woerden, en daarna met ICE International 255 naar Utrecht. Once in a lifetime, tenzij ProRail besluit om nog iets raars te doen in de toekonst... (A)
Wat hebben ze nu weer uit de kast getoverd? :shock: Beetje duiding kan geen kwaad, ik kan al enige tijd totaal niet meer overweg met de werkzaamheden-informatie van de NS. Maar dat ligt gewoon aan mijn IQ. Vroeger werden de folders en teksutele informatie gewoon geschreven voor mensen met een normale intelligentie. Tegenwoordig moet je doorgewinterd spoornerd zijn om er nog chocola van te maken :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten