Teletekst 751 gaat verdwijnen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Geert »

webguy schreef:Het leukste van teletekst is dus dat ze paar maanden geleden de boel omgezet hebben naar die nieuwe storingsinformatie en het nu uitzetten.
*Mompelt iets over bordjes schilderen bij het spoor vlak voordat de spoorlijn opgedoekt wordt...
Ik had in de documentatie voor de nieuwe storingsinformatie al gelezen dat teletekst "naar verwachting in Q3 2016" uitgefaseerd zou worden, maar blijkbaar is dat dan nog iets eerder gebeurd dan voorzien.

Overigens:
http://www.treinreiziger.nl/actueel/bin ... ite-147689
http://www.parool.nl/binnenland/treinpa ... ~a4345397/
(A)
Alargule

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Alargule »

Gooi er ook even 818 en 819 op :P
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door AppleMoose »

Apart dat de reizigersorganisaties zeggen van niets te weten...
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Geert »

Eerder apart dat NS zegt dat het met instemming gebeurt en daar op terugkomt. Op zijn minst miscommunicatie, maar ik vind het wel slordig.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door AppleMoose »

Ik had nog niet gelezen dat NS er op terug kwam. Vreemde gang van zaken in ieder geval.
Sowieso bedoelde ik die opmerking niet als sneer naar de reizigersorganisatie of NS hoor. Doelde puur op de communicatie.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Hainje »

What else is new?
Straks blijft de pagina gewoon in de lucht.

Een ding is zeker: je hebt er een mooi slaatje uit weten te slaan Geert. Want in de artikelen wordt je reguliere website (rdt) wel weer vernoemd. Gratizzz exposure. :D
🍉
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Geert »

Ronaldussen schreef:Ik had nog niet gelezen dat NS er op terug kwam. Vreemde gang van zaken in ieder geval.
Sowieso bedoelde ik die opmerking niet als sneer naar de reizigersorganisatie of NS hoor. Doelde puur op de communicatie.
Oh, goed dat je het zegt, want zo interpreteerde ik je opmerking inderdaad.
Hainje schreef:What else is new?
Straks blijft de pagina gewoon in de lucht.

Een ding is zeker: je hebt er een mooi slaatje uit weten te slaan Geert. Want in de artikelen wordt je reguliere website (rdt) wel weer vernoemd. Gratizzz exposure. :D
(A) Zal ook wel helpen meegeholpen dat er niet zoveel nieuws was vanochtend, vooral het ANP was heel enthousiast.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Anne »

De NS liep in die tijd achter met de invoering van de verkeersinformatie voor treinreizigers. Voor het wegverkeer werd die al lang gegeven. NS was toen niet zo happig met het op grote schaal bekend maken van vertragingen e.d. omdat dit slecht zou zijn voor het beeld over het functioneren van het bedrijf. Reizigers kregen de info toch wel via de stationsomroep :X
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door ODRAIL »

Maar die stationsomroep al tijden zeer slecht wat storingsinformatie betreft :? .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Suus »

Het is de laatste twee weken al merkbaar beter geworden.

Deze heb ik van de week nog gehoord, die was bijna goed:
* Dit is een bericht voor reizigers tussen Tilburg en Eindhoven en Tilburg Universiteit en Oisterwijk. Door een seinstoring rijden er geen intercity's tussen Tilburg en Eindhoven en geen sprinters tussen Tilburg en Oisterwijk. Omreizen kan via 's-Hertogenbosch en Boxtel. De extra reistijd is ongeveer 30 minuten. Dit duurt nog de rest van de dag.

Er reden daardoor ook minder sprinters tussen Tilburg en Tilburg Universiteit en dat werd niet genoemd.

Deze in Den Haag Centraal was correct, maar wel wat vaag:
* Dit is een bericht voor reizigers tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Door onverwachte werkzaamheden rijden er minder treinen tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal. Reizigers voor Den Haag Moerwijk, Rijswijk en Delft kunnen reizen met de tram. Dit duurt naar verwachting tot 20:30.

Het had wel wat duidelijker mogen zijn dat sommige sprinters en de [serie=Intercity|2016|Dordrecht - Haarlem - Amsterdam Centraal2200[/serie] helemaal niet reden. Een omreisadvies via Gouda werd niet gegeven, dat was ook niet relevant want de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] bleef wel rijden.

Deze in Eindhoven was helemaal goed:
* Dit is een bericht voor reizigers tussen Eindhoven en Weert. Door een seinstoring rijden er geen sprinters en minder intercity's tussen Eindhoven en Weert. Reizigers voor Geldrop, Heeze en Maarheeze kunnen reizen met een stopbus, deze vertrekt aan de centrumzijde van het station. Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Ardan »

Tuffy schreef:Tilburg en Eindhoven en Tilburg Universiteit en Oisterwijk
Ik vind dat hier wel wat aan de intonatie gedaan mag worden, zodat het niet een rijtje van vier stations is, maar twee reisrelaties. 'Tilburg en Eindhoven, en Tbu en Oisterwijk'.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Geert »

Zet het woordje tussen er tussen en het is veel duidelijker:
Dit is een bericht voor reizigers tussen Tilburg en Eindhoven en Tilburg Universiteit en Oisterwijk.
Dit is een bericht voor reizigers tussen Tilburg en Eindhoven en tussen Tilburg Universiteit en Oisterwijk.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Chrysa »

Zo gaat het hier in Breda al een tijdje. Ik kan overstappen naar Tilburg en Eindhoven en Tilburg en 's Hertogenbosch.
De manier hoe ze Tilburg uitspreekt is ook niet om aan te horen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door isadora »

Maar:

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Hainje »

Was natuurlijk te verwachten. :')
🍉
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef:Jammer dat het reces is, anders had ik hier serieus nog wel kamervragen over verwacht. Aandachtsgeile mediafappertjes dat het zijn daar in de Kamer. :')
Zou anders behoorlijk hypocriet zijn want ruim een jaar geleden zijn ze zélf gestopt met hun teletekstpagina's :')

Sorry voor late quote, zie deze opmerking nu pas :@
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Hainje »

Een beetje hypocrisie is een enkel Kamerlid niet vreemd (ik schat het nog wat behoudend in).

Foei! :evil:
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door JWM »

Wat is de moeite eigenlijk om het te behouden? Die pagina's worden bij een verstoring toch gewoon automagisch aangemaakt?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Geert »

Sterker nog, 2 maanden terug is de nieuwe storingsinformatie live gegaan voor o.a. teletekst, dus die module is er zelfs nog speciaal voor gebouwd. Wellicht betaalt NS een periodieke bijdrage aan de NOS voor het publiceren van een teletekstpagina.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door Wubbo »

Inmiddels heeft het Locov de reactie van de consumentenorganisaties en de reactie daarop van NS geplaatst. Ik vind het geen overtuigende reactie van NS, maar wie ben ik.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Teletekst 751 gaat verdwijnen

Bericht door waldo79 »

Uitermate teleurstellende reactie, die eigenlijk totaal niet ingaat op de sterke argumenten van het LOCOV.
Past meer in een trend van een steeds meer verwarring scheppen bij het verstrekken van informatie door de NS :N
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDietzen en 45 gasten