OVer je reiservaringen in juli 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Suus »

De 561 bestaat niet Daniël, normaal is dat de 12561 en vandaag dus de 28561 :)
KM46 schreef:Zal blij zijn als de werkzaamheden ten einde zijn.
Dat waren ze al rond een uur of acht, toen reden er alweer doorgaande treinen Zwolle - Rotterdam enzo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door ODRAIL »

Ik bedoel de totale werkzaamheden op Utrecht Centraal.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Suus »

Dat zal nooit zijn, want op de toelooptrajecten wordt ook geknutseld alsof het een nationale sport is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door ODRAIL »

Vinny schreef:u weer uit de kast getoverd? :shock: Beetje duiding kan geen kwaad, ik kan al enige tijd totaal niet meer overweg met de werkzaamheden-informatie van de NS. Maar dat ligt gewoon aan mijn IQ. Vroeger werden de folders en teksutele informatie gewoon geschreven voor mensen met een normale intelligentie. Tegenwoordig moet je doorgewinterd spoornerd zijn om er nog chocola van te maken :')
Zelf reis ik al bijna 30 jaar met de trein en kan redelijk met reisinformatie omgaan. Maar ... wat je de sinds de digitalisering van de stations borden als reiziger voor je kiezen krijgt slaat echt alles.

Dat hier nog geen Kamervragen over gesteld zijn is een wonder :? .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Dat zal nooit zijn, want op de toelooptrajecten wordt ook geknutseld alsof het een nationale sport is.
Dat knutselen mag wat mij betreft wel wat minder.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Bee schreef:De 561 bestaat niet Daniël, normaal is dat de 12561 en vandaag dus de 28561 :)
Achja, ik zat weer eens iets te letterlijk door te nummeren vanuit m'n gebruikelijke treinen :P
Vinny schreef:
Z2N schreef:Als vaste reiziger op de treinserie [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] tussen Apn en Ut ben ik heel wat gewend. Maar met alle werkzaamheden van dezer dagen was vandaag wel heel uitzonderlijk: per bus naar Woerden, en daarna met ICE International 255 naar Utrecht. Once in a lifetime, tenzij ProRail besluit om nog iets raars te doen in de toekonst... (A)
Wat hebben ze nu weer uit de kast getoverd? :shock: Beetje duiding kan geen kwaad, ik kan al enige tijd totaal niet meer overweg met de werkzaamheden-informatie van de NS.
Zowel vandaag als gisteren waren in de vroege ochtend bijna alle sporen in Utrecht buiten gebruik (aannemelijk net als de vorige keer weer werk aan de beveiliging). De ICEs konden daardoor niet, zoals ze in eerdere werkweekenden deden, vanuit Amsterdam via spoor 19 rijden maar moesten van spoor 21 gebruik maken. Aangezien je daar rechtstreeks vanuit Amsterdam niet kunt komen werd vanaf Breukelen naar Woerden gereden waar na kopmaken de rit verder naar spoor 21 in Utrecht ging.

En ja, de begrijpelijkheid van de reisinfo is al jaren niet best inderdaad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Suus »

In een andere categorie: De CityNightLine vertrok vandaag uit Den Bosch (zaterdag zou dat eigenlijk ook zijn, maar toen is door de situatie in München de trein met twee uur vertraging in Keulen opgeheven). Op vertrektijd had de trein +60 en was de trein nog nergens te bekennen. Staan de rijtuigen dan overdag toch in de Watergraafsmeer? Dat zal een leuke aanrijroute opleveren :')

ICE 251 maakte vanwege de vertraging overigens een extra stop in Den Bosch, zodat reizigers tot Keulen met die trein mee konden reizen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Aking »

T ding moet toch schoongemaakt en bevoorraad worden, lijkt me niet dat ze daar speciaal personeel voor invliegen naar Den Bosch ofzo
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door ODRAIL »

Daniel schreef:En ja, de begrijpelijkheid van de reisinfo is al jaren niet best inderdaad.
Daarin is de NS / Prorail niet de enige helaas. De RET kan er ook wat van :? .
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Bee schreef:In een andere categorie: De CityNightLine vertrok vandaag uit Den Bosch (zaterdag zou dat eigenlijk ook zijn, maar toen is door de situatie in München de trein met twee uur vertraging in Keulen opgeheven). Op vertrektijd had de trein +60 en was de trein nog nergens te bekennen. Staan de rijtuigen dan overdag toch in de Watergraafsmeer? Dat zal een leuke aanrijroute opleveren :')
Ja... Ik las op Somda een melding dat het leeg materieel voor de CityNightLine vanaf de Watergraafsmeer via de Hanzelijn naar Zwolle is gereden en vervolgens verder naar 's-Hertogenbosch :')
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Aking »

Via Apeldoorn was geen optie?
Maar ik heb zelf ook wel eens in een CNL via Dv gezeten. Volgens mij kwam dat ding ook van de Hanzelijn af maar dat weet ik niet meer zeker. Wel dat 't ding kop maakte in Ah
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Amersfoort - Apeldoorn waren dit weekend werkzaamheden. Bij eerdere werkzaamheden in Utrecht werd inderdaad in Arnhem kopgemaakt en via Deventer - Amersfoort gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef:
Daniel schreef:En ja, de begrijpelijkheid van de reisinfo is al jaren niet best inderdaad.
Daarin is de NS / Prorail niet de enige helaas. De RET kan er ook wat van :? .
Bij omgvangrijke werkzaamheden die invloed hebben op de metro- of tramlijnen maakt de RET tegenwoordig leuke overzichtskaartjes. Dat is maar goed ook, want uit de tekst op de site wordt je vaak niet veel wijzer.
Nu nog leuke kaartjes bij omleidingen voor buslijnen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Ardan »

Meltrain schreef:omgvangrijke werkzaamheden
Omg, vangrijke werkzaamheden! :o

(sowwy :mrgreen: )
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

Rijken vangen? Laat dat lekker aan de belastingdienst over.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Aking »

Volgens mij snap jij het niet helemaal... :')

De belastingdienst doet juist relatief weinig met de rijken, maar des te meer met Jan met de pet (of Mien met r muts) -o-
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

Ligt eraan hoe je aan dat geld gekomen bent. ;)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Milco »

In de reisplanners zie ik dat de [serie=Sprinter|2016|(Amersfoort Vathorst -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Hoofddorp5800[/serie] van deze week, t/m vrijdag, ook na 20:00 uur van en naar Amersfoort Vathorst rijdt. Waarom eigenlijk? De [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] en [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] lijken gewoon verder naar Schothorst te rijden. Zijn er momenteel minder perrons beschikbaar te Amersfoort toevallig?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Spoor 3 en 4 in Amersfoort zijn buiten dienst wegens perronverlagingswerkzaamheden. Spoor 5 is afgelopen weekend al voor een flink deel gedaan en wordt nu voor de Valleilijn gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Z2N »

NS verwachtte blijkbaar een stormloop op de lijn Leiden - Woerden vanavond, want alle ritten van de treinvervangende bussen reden met twee voertuigen. Logischerwijs was deze er niet (mijn [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] uit Utrecht had bij aankomst in Bdg om 23:45 maar zes overstappers voor de NS-bussen), dus nuttig was het niet.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door gliderfighter »

En als het wel druk was, was er geklaagd :D

Het hoeft niet altijd logisch te zijn. Stel het was heel druk geweest, dan zouden er mensen achterblijven, welke dan weer per taxi vervoerd moeten worden. Helaas bestaat er geen glazen bol.. -o-

Enkele dagen terug op dienst, tijdens de hete dagen met het hitteplan in werking, kwam ik langs een halte waar een man in elkaar gezakt zat. Op de (bus)toeter reageerde meneer niet, hij gaf geen krimp. Uiteindelijk uitgestapt en na wat schudden wakker/reagerend gekregen. Het bleek een oude man die aan het fieten was en aan het uitrusten was in het bushokje. Wat er op de grond lag leek er niet op. Inmiddels een grote file achter de bus, maar meneer reageerde wel op mijn vragen en vertelde dat hij straks weer verder ging fietsen. Na een handdruk ben ik verder gegaan, ondertussen had ik via de verkeerscentrale hulptroepen ingeseind. Vraag me nog steeds af hoe het nu eigenlijk is afgelopen..
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Aking »

Zo, ik mag de komende 7 uur doorbrengen in de "Ivo Andrić" (Beograd - Budapest), die zowaar stipt op tijd vertrok. En als je het rijtuig zo ziet zou je het niet zeggen, maar ik zit zowaar in een (gedeklasseerd) 1e klasse rijtuig waarvan de airco het ook nog doet. :o 8-) *O*

Ik ben een gelukkig man :Y
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Chrysa »

Een fotootje kan geen kwaad hoor. :wink:
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Aking »

Het is nogal gedoe om vanaf mobiel een foto hier te krijgen, dus volgende keer beter! :')

Maar groeten uit RailJet 60 auf der fahrt nach München Hbf. Al duik ik in Wenen nog even de lounge in :Y
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juli 2016

Bericht door Daniel »

Zover ik vanmiddag zag kan VIRM zich binnenkort ook uitleven met het testen van blindengeleidelijnen op perron 4/5 in Amersfoort. De trap naar de hal toe takt uitsluitend aan op de geleidelijn vanaf spoor 5 en tja, men moest toch wat met de overgebleven tegels dus 'n stukje verderop loopt er nog een geleidelijn van perron 5 naar het midden van het perron om daar te eindigen. Ding loopt alleen verder nergens naartoe ofzo :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten