(BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

BR628 schreef:Dat heet buffer ;) Dan is de dienstrit dus nog niet begonnen ;)
Snap ik :wink:, maar als ik foto's van bussen daar zie zijn ze vrijwel altijd aardig leeg, als je er op let :wink: Behalve in Leeuwarden :wink:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Karl »

Er stond afgelopen zondagmiddag (rond half één) een Arriva-amba op het busstation van station Rotterdam Alexander. :?:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

De chauffeur van m'n lijn 74 zat vanmorgen met jas aan achter het stuur, vast niet vanwege het klimaat in de bus want dat was subtropisch.

Verder kwam er wederom een DGB langs over de Europalaan in Utrecht die linksaf de Beneluxlaan op ging, kennelijk dan toch een uitrukker voor lijn 31 ofzo. Wel opvallend, heb 't maanden niet gezien en nu ineens twee keer in één week.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Ruben »

Verstoring tussen Weesperplein en C.S., M51 rijdt tot en met Spaklerweg en sommige metro's schijnen ook maar tot Weesperplein te tuffen. Op de CTA stond in ieder geval wel een metro met als eindbestemming Weesperplein aangekondigd. Ding waar ik net uitstapte mocht wel door.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Raymond »

Door een vertraging bijna de trein gemist in Breda, maar deze keer was het niet de schuld van Veolia:

Lijn 7 stond al bij de verkeerslichten te wachten op de Sint Ignatiusstraat, toen er opeens een paardenkoets voor schoot met een spelende fanfare erachter :shock: Het feest kon beginnen.. dat bleek zowel de muziek te zijn die gespeeld werd als vervolgens het er stapvoets achteraan hobbelen met de bus. De chauffeur kwam met een kleine grijns aangereden bij de halte. Helaas bij de volgende verkeerslichten gingen ze dezelfde kant op, daarna besloten ze dat ze toch linksaf moesten. Daarna kon de bus snel doorrijden en kwam op het station 7 minuten later aan dan wanneer die fanfare er niet had gelopen. Gelukkig nog net de trein in kunnen gaan, anders had ik een half uur vertraging opgelopen vanwege een fanfare :lol:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Vanochtend was er een wisselstoring op de Erasmuslijn, ik heb geen idee waar het was, maar ik heb er bijna 25 minuten over gedaan om van Zuidplein naar Beurs te komen. Het 'begon' allemaal net voor Maashaven, snelheid was hooguit 15 km/h en sneller hebben we tot Wilhelminaplein niet gereden. Op station Maashaven stonden we bijna 5 minuten stil evenals op station Rijnhaven.. :neg:

Maar goed, we zijn er gekomen, don't ask how! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

Die wisselstoring was bij de wissel tussen Rijnhaven en Wilhelminaplein. De oversteek hebben ze daar vannacht weggehaald als voorbereiding voor de vervanging van dat wissel tijdens de aankomende 2 weekeinden. Ik gok dat er daarbij iets niet goed gegaan is. Had er zelf vanmorgen ook al last van, alleen bleef bij mij vanmorgen de vertraging beperkt tot +3, maar dat zal wel door het vroege en rustige tijdstip van 6 uur komen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Suus »

Misschien was het al bekend, maar GVB lijn 240 rijdt met gelede bussen. Lijkt mij lichtelijk overdreven, maar okee.

Ik zat zojuist in bus 44 van Station Bijlmer naar Diemen, en het zat de buschauffeur niet mee. Hij kwam al wat laat bij het busstation aan, zat achter een Connexxion Interliner-Integro van 102 die nogal slakkiger deed, kwam in de file terecht op de Daalwijkdreef voor een politiefuik waarbij heel veel mensen gefoullieerd werden, stond voor een open brug over de Weespertrekvaart, had een auto die hem sneed, en de spoorwegovergang in Diemen was zoals (bijna) altijd gesloten voor een passerende trein. Uiteindelijk had de bus bijna 25 minuten vertraging, en dat op een kwartierdienst. Gevolg: twee bussen direct achter elkaar, en de volgende liep maar twee haltes achter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

Gisteren aan levende lijve de teloorgang van het OV in Nederland ondervonden.
Lelystad Centrum - Lelystad luchthaven: 's ochtends tussen 10 en 13 uur slechts één keer per uur een verbinding :cry:
En de afzetters vragen er ook nog eens 3 euro per enkele reis voor. Het is gewoon bijna bij de beesten af.

De verbinding naar Enkhuizen is ook vrijwel volledig verdwenen. Werd er vroeger op maandag t/m zaterdag nog iets van een dienstregeling gereden (en op zondag 3 keer per dag), tegenwoordig rijdt er alleen op schooldagen nog één bus per dag ('s middags) over de Markerwaarddijk... :shock:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

De InfoXX van de connexxion 3259/74 was vanmorgen een beetje in de war, met als resultaat de volgende omroep: "Volgende halte: volgende halte" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door MdJ »

Nadat het DRIS bij mijn school het deed, doet hij het nu niet meer. Hij vond dat het 3 weken achter elkaar 9:59 was, met de bussen die daar bij horen (lijn 3 van 10.02, lijn 109 van +-10:15 en lijn 4 van 10.17). Toen 2 weken met een foutmelding, vandaag was hij weer helemaal leeg (ofwel: uit).
Bij twijfel: gebruik beton.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door webguy »

Een beetje oud, maar nog leuk... Vorige week kwamen er twee mensen de bus in lopen in Arnhem met:
Afbeelding
Ja ja, een 42 inch Philips Ambilight TV :P En dat neemt dan 3 klapstoelen in. Op zich niet zo erg raar dat ze op het Velperplein instapten: de Mediamarkt ligt aan dat plein in Arnhem :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Justin »

Ik wacht nog steeds op de dag dat iemand met een wijnrek de bus in komt lopen, net als de reclame van Gall & Gall...

Ben zelf ooit eens met een printer de bus in gegaan :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

Ik heb wel eens iemand met een grote kerstboom in de bus gehad :lol: De rest van m'n dienst hing er een dennengeur in de bus :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Ik heb weleens 'n bus gehad waarin in de cabine achter de chauffeur een doos perkplantjes stond. Dat waren gevonden voorwerpen :lol: Hopelijk hebben ze ze wel water gegeven tijdens de opslag in afwachting van het ophalen door de eigenaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Ik heb ook wel eens met een 17" flatscreen in de bus gezeten. Stampvolle bus, donderdagavond(=koopavond) en de vorige rit had niet gereden ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Het was vandaag weer een topdag, not! :neg: Ik dacht even een ritje te maken met de GoereeBus. Ik nam de 136 van 13.52u vanaf Zuidplein die al 7 minuten (!) te laat kwam op de halte. Net na de halte Numansdorp, Viaduct A29 kwamen we in de file te staan. Tot aan de Schaapsweg hebben we langzaamrijdend gereden en zodoende kwamen we met een kleine +15 aan op Oude-Tonge.

In Middelharnis had ik een overstap van 3 minuten, dus die kon ik vergeten. Ik heb dus bijna 3 kwartier daar moeten wachten. Toen kwam de TCR 40 voor rijden waarmee ik een uitstekend ritje tot Ouddorp heb gemaakt! Leuk lijntje overigens, die 802! :pos:

Eenmaal in Ouddorp aangekomen ben ik uitgestapt op halte Station aangezien we onderweg de TCR 86, een Mercedes-Benz O405, tegen kwamen. In Ouddorp heb ik een uur gewacht aangezien de 86 op de rit van 17.50u richting Renesse zou moeten rijden. Ik heb tot 18.36u gewacht en toen maar de 136 richting Zuidplein genomen, aangezien die rit van de 802 helemaal nooit meer geweest is.. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Vinny »

Ik moest bijna een half uur wachten op Amsterdam Sloterdijk op de bus (of ik moest verder lopen, maar ik was moe) dus ik raakte in een bizar gesprek verwikkeld met twee Marrokkaanse meisjes. Hun verhaal werd waziger en waziger: Ze zouden naar Alkmaar gaan met vriendinnen uit Den Haag om te gaan stappen in Bloemendaal, maar ze moesten nog wachten op vrienden die hun 'geld zouden brengen'. En uiteindelijk zeiden ze dat ze lesbisch waren en samenwoonden in een studentenhuis....
De geloofwaardigheid was niet heel hoog en ik had niet echt het idee dat het zuivere koffie was. :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Justin schreef:Ik wacht nog steeds op de dag dat iemand met een wijnrek de bus in komt lopen, net als de reclame van Gall & Gall...

Ben zelf ooit eens met een printer de bus in gegaan :p.
Hm, mijn broer heeft ooit 3 minuten lang gratis boodschappen gewonnen bij de firma Plus. Alleen hebben wij die supermarkt niet hier in de stad :lol: - dus toen maar met de stadsbus naar Noord (daar schijnt r wel één te zijn) en met een aantal (...) bierkratten in de bus weer huiswaarts gekeerd :lol: (andere lieden in dit huis waren er verder niet al te blij mee dat er geen 'noodzakelijke' dingen waren ingeslagen, maar dat is een ander verhaal).

Of onlangs nog: was ik effe helpen klussen bij een collega, dus wij naar de gamma in slotervaart, paar 2 meter-planken gekocht. Metro in naar de Vlugtlaan, ging al kielekiele, maar toen nog het leukste: een overvolle bus 21 in naar Geuzenveld :lol: - Gelukkig reageerde de chauffeuse laconiek: "Ik heb ook nog een paar klussies thuis liggen hoor, wil je die ook niet doen??".
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Omdat ik eigenlijk nog geen Sprinter City's van TCR op de foto heb was ik net even op de scooter gestapt om er eentje te fotograferen op de 162. Ik heb 'm gehaald, don't ask how.. Hij kwam namelijk met -7 voorbij. :shock:

Hier zien we de TCR 451 op de Langeweg te Zuidzijde:
Afbeelding

Eigenlijk wou ik ook nog een Sprinter City op de 195 fotograferen, maar ik kwam er net achter dat 'ie helemaal niet rijdt tijdens de zomer- en kerstdienstregeling (en dat is 't vandaag hier :P ). :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Stond vanmiddag te wachten op lijn 30 in Utrecht bij de halte Wittevrouwen, en daar is tegenwoordig een nieuw scherm opgehangen met vertrekkende bussen. Lijn 30 wordt daarop aangekondigd met de geweldig onderscheidende bestemming "30 Utrecht" (het ding gaat als enige lijn naar Overvecht, terwijl alle andere lijnen die daar langskomen naar het Centraal Station gaan). Goed bezig ;)
En beide bussen waar ik in zat (een op lijn 53 en eentje in lijn 30) zijn gefotografeerd onderweg. Bij de laatste riep de chauffeur ook nog iets naar de fotograaf. Je maakt nog eens wat mee :P
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Raymond »

Vanmorgen in Eindhoven een oma die tegen haar kleinkinderen vertelde dat bussen altijd te laat zijn.. Toevallig reden we op dat moment twee minuten te vroeg, omdat de chauffeur zich niet bepaald aan de maximum snelheden hield. Het is maar waar je je druk om gaat maken op een dagje uit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

RET was weer lekker bezig vanmiddag: op Wilhelminaplein bleek er enkelspoor gereden te worden (alle metro's vertrokken van spoor 1). Dat leverde een wachttijd op van 15 minuten, de borden met vertrekkende metro's waren leeg (behalve de scrollende mededeling dat er vertraging was door werkzaamheden en enkelspoor rijden). En in al die tijd is er niets omgeroepen, behalve dat je je pincode af moet schermen bij het pinnen. De metro die we uiteindelijk konden nemen (na een kwartier wachten) had ook al geen halteafroep aanstaan.
De overstap op Beurs ging een stuk beter (er kwam binnen enkele minuten een metro aan), maar wederom geen halteafroep.

En tot slot: aan het einde van de middag reden er twee 800'tjes van de RET achter elkaar aan op de snelweg, waarvan de achterste (826) "26 SORRY, geen dienst" filmde. De voorste (822) maakte het wat bonter: alternerend "36 Sorry, geen" / "36 IENST". Foutje :lol:

Overigens: waarom "Sorry, geen dienst"? Je ziet het bij meer vervoerders, maar waarom verontschuldigen voor een dienstritje? ;)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door mb90 »

De wissels tussen de stations Rijnhaven en Wilhelminaplein wordt dit weekend en volgend weekend vernieuwd, vandaar het enkelspoor rijden aldaar met minder metro's dan normaal. Was overigens al een week bekend via informatieborden bij stations aan de Erasmuslijn en de website.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21274
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

Geert schreef: Overigens: waarom "Sorry, geen dienst"? Je ziet het bij meer vervoerders, maar waarom verontschuldigen voor een dienstritje? ;)
In het Verenigd Koninkrijk gebeurt dit al decennia.
Het komt gewoon een stukje sympathieker over dan 'Buiten Dienst', 'Niet instappen' of 'Geen Dienst'. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten