TreiNS in Alkmaar 16 mei

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Sander14
Berichten: 27
Lid geworden op: do 23 apr 2009, 09:44

TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Sander14 »

Dat er niemand van hier naar TreiNS is geweest. Dan zal ik maar een verslagje plaatsen. Ik ben 16 mei dus wel naar Alkmaar afgereisd om daar eens te gaan kijken. De voorgaande jaren was het er erg druk en dat verwachte ik dit jaar ook. Qua drukte viel het mij wel mee. Hier dan wat plaatjes van Alkmaar + het aansluitende tourtje wat ik daarna nog heb gedaan:

Afbeelding
Direct bij het begin stond Olympische V-IRM 9525
Afbeelding
Ook de 1202 van het NSM was aanwezig
Afbeelding
Ook stond er een SLT, de 2403, welke ook van binnen te bekijken was...
Afbeelding
...de cabine...
Afbeelding
...de 2e klasse...
Afbeelding
...die op geen enkele wijze verschilt van de 1e klasse. Zelfde comfort, even grote beenruimte etc.
Afbeelding
SLT 2403 naast Hondekop 766
Afbeelding
NSM 1202 naast Hondekop 766...mooie combinatie...
Afbeelding
De 1136 van de SGB
Afbeelding
Olympische ICM 4240 die niet goed te fotograferen was...
Afbeelding
...daar in tegen was de Kameel wel mooi op de plaat te zetten, deze stond op een middenspoor, prachtig in de zon.
Daarna ging ik naar Alkmaar Noord, voor de pendeltrein die met de SSN 65 018 (voorop richting Heerhugowaard) en de SSN 01 1075 (voorop richting Alkmaar) gereden werd:
Afbeelding
De SSN 65 018 met veel rook door Alkmaar Noord richting Heerhugowaard.
Daarna ging de reis verder richting Hoorn, waar met +5 aangekomen werd door een paar debielige spotters die zo nodig in de schouwpaden moesten gaan staan voor dat ene unieke plaatje... :roll:
Na Hoorn ging het met 6 bakken SGMm (beetje veel) als stoptrein 3353 naar Schiphol:
Afbeelding
SGMm 2940 en 2963 in de Schipholtunnel. Het plan was om met IC 149 richting Amersfoort te gaan, maar door de +5 van de 3353 ging de overstap verloren. Dus ging het via Leiden en Woerden richting Rotterdam CS. Daar trof ik de Olympische 4201 aan als IC 1763 naar Enschede:
Afbeelding
ICM 4201 samen met ICMm 4061 en ICM 4221 te Rotterdam CS
Nadat ik nog een filmpje had gemaakt van de keurig op tijd rijdende Beneluxtrein ging het per V-IRM weer naar Breda.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Caspar »

Als je het forum een beetje in de gaten houdt verder, kan je zien dat er toch zeker 5 mede forumleden zijn geweest daar. Mooie foto bij Alkmaar noord, hoe laat had je die gemaakt?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Fles »

Ik ben ook geweest. En ik vond het een aanfluiting. Alles hutjemutje op elkaar en als er nog wat spoor vrij was werd het opgevuld met actueel materieel :shock: Waar ben je dan mee bezig man :neg: Voorbeeldje:

Afbeelding

En dat allerlei kleine kinderen zomaar in de glasscherven konden roeren bij een opengeknipt autowrak was natuurlijk ook TE slecht.

Afbeelding

Gelukkig kwam de stoomtrein wel goed op de foto :?

Afbeelding

Oh ja, en TWEE euro voor EEN frikandel is natuurlijk ook schoftig. Organisatie bedankt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Caspar »

Wat ik zo om me heen hoorde, heb een stuk of 20 bezoekers gesproken, was iedereen erg enthousiast. Alleen mistten sommigen een Plan U. Maar die half defecte stellen uit Haarlem zit niemand op te wachten denk ik.
Wat voor mat had jij er nog bij willen hebben Fles?
Over dat nieuwe mat: denk dat 99,5% van de bezoekers nog nooit in de cabine van een Ddar heeft gekeken. Zag ook daarbij een hoop blije gezichten.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Wat voor mat had jij er nog bij willen hebben Fles?
Niks. Ik had veel liever gezien dat de lege ruimte niet opgevuld was met triviaal oud ijzer waar je dagelijks mee doodgegooid wordt. Dat zou het aanwezige historisch mat in elk geval beter fotografeerbaar gemaakt hebben.

En zeg zelf: Een stuurtafel van een VIRM hoeft maar 5 meter spoor te kosten. Niet 150. Gooi gewoon wat demo-koppen neer dan, als het zo nodig moet. Zoals die SGM uit het NSM. Dit was een totale schending van de aloude regel "Niet het vele is goed, maar het goede is veel" En tevens het bewijs van die regel.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Meltrain »

Ik ben het ermee eens dat het overdreven was om twee VIRM's neer te zetten. :roll:
Eén VIRM-IV was wat mij betreft goed genoeg geweest.
Zelf heb ik overigens alleen de cabines van die 1800 en de Traxx bezocht. De 1136 wilde ik nog wel doen, maar die was te druk toen ik wilde en later had ik geen zin meer.
Mijn foto's staan trouwens bij 'Gaat TreiNS nog door?' in het OV Ontmoetingspunt. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Oud forumgebruiker »

Fles schreef:
Caspar schreef:Wat voor mat had jij er nog bij willen hebben Fles?
Niks. Ik had veel liever gezien dat de lege ruimte niet opgevuld was met triviaal oud ijzer waar je dagelijks mee doodgegooid wordt. Dat zou het aanwezige historisch mat in elk geval beter fotografeerbaar gemaakt hebben.
Op open dagen zou ik sowieso niet verwachten dat iets 'fotograveerbaar' is.

Trouwens, als er minder treinen waren, en er waren vast evenveel mensen op afgekomen, kan je nagaan hoe druk het dan wordt bij die treinen :P
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door htm_tram »

Caspar schreef:Alleen mistten sommigen een Plan U. Maar die half defecte stellen uit Haarlem zit niemand op te wachten denk ik.
Ze hadden de plan u er moeten neerzetten met een collectebus ;) de 121 zit in amf dus dan hadden ze de 113 er heen kunnen brengen alleen deze waren ze die dag aan het voorberedien voor de atb keuring die deze week is gedaan.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Fles »

Caspar schreef:Plan U. Maar die half defecte stellen uit Haarlem zit niemand op te wachten denk ik.
Ik heb wel meer zien staan waar OOK niemand op zat te wachten, en dat stond er WEL :twisted: :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Meltrain »

Bedoel je toevallig VIRM? :twisted:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Vinny »

Nou de VIRM was best populair in Haarlem waar ik naar een materieelshow geweest ben (een aantal maanden geleden). Toen was de nieuwste aflevering nog niet in reizigersdienst, en de meeste mensen die ik sprak vonden het een hele vooruitgang.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: TreiNS in Alkmaar 16 mei

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Bedoel je toevallig VIRM? :twisted:
Niet alleen maar ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten