Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8685
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Bericht door Milco »

Vandaag een week geleden was ons land qua weer in tweeën gedeeld. In de oostelijke helft van Nederland werden veelal buien voorspeld, terwijl er in het westen volop zon voorspeld werd. Gelukkig had ik nog een planning klaarliggen door West-Nederland, dus daar ging de reis naartoe. Ik reisde door de provincies Noord-Holland en Zuid-Holland met Uitgeest als noordelijke punt en Delft als meest zuidelijke punt van de reis.

Ik vertrok uiteraard vanaf Almere Centrum. De Intercity naar Den Haag Centraal had zo’n vijf minuten vertraging, dus kwam de Intercity die ik wilde hebben, naar Vlissingen, als eerste aan:
Afbeelding

Op Almere Centrum werd echter alsnog gewacht om de vertraagde Intercity te laten passeren, maar met een kleine twee minuten vertraging konden wij ook vertrekken.
Op Amsterdam Centraal stapte ik uit. Aldaar kwam er een TRAXX en ICRm aanrollen, al weet ik niet meer of het de Intercity vanuit Brussel was of een Intercity Direct:
Afbeelding

Na nog even wachten, stond er een SGMm gereed voor mijn volgende rit. Rechts op de foto staat een VIRM als Intercity naar Den Helder:
Afbeelding

Met de SGMm ging ik naar Wormerveer. Een leuk dorpje langs het water. Op de Zaanbrug kon ik één van de vijf VDL Berkhof Ambassador 120’s op de foto zetten op weg naar Zaandam en Assendelft:
Afbeelding

In dit gebied heeft Connexxion ook VDL Berkhof Ambassador 200’s rijden en voor de gewone streeklijnen rijden er elf stuks in de regio Zaanstreek. De 3553 kon ik op de foto zetten op de Zaanweg:
Afbeelding


Hierna liep ik langzaamaan terug naar het station om de reis te vervolgen. Dit gebeurde met een SLT en hiermee ging ik naar Uitgeest. Aldaar kon ik een foto maken van een MAN Lion’s City CNG met links op de foto de SLT die me hiernaartoe bracht:
Afbeelding

Tussen Uitgeest en Beverwijk waren spoorwerkzaamheden. Ik had hierbij verwacht dat de Sprinters vanuit Rotterdam te Uitgeest verder zouden rijden naar Hoorn, maar dat gebeurde niet: beide Sprinterseries keerden te Uitgeest op zichzelf. :?

Ik reisde hierna naar Beverwijk en op dit traject reed elk half uur een stopbus vanaf een tijdelijke halte aan de achterzijde van station Uitgeest:
Afbeelding

Eenmaal aangekomen bij station Beverwijk stonden daar twee touringcars van Jan de Wit te bufferen en onderweg kwam ik er ook nog één tegen. Had ik even mazzel (of pech...) met deze ex-Veolia Transport bus. :)

Op de Halve Maan in Beverwijk kwam aardgasbus 3619 voorbij...:
Afbeelding

...die ik in de Koningstraat nogmaals op de foto kon zetten:
Afbeelding

Op de Vondellaan kwam deze 3682 voorbij vanuit Castricum:
Afbeelding

Hierna ging ik met een vrij drukke Sprinter naar Haarlem. Aldaar waren er werkzaamheden op het station, waarbij alle treinen naar Amsterdam Centraal op spoor 6 vertrokken. Desondanks kwamen wij op tijd in Haarlem aan en bovendien was de Sprinter naar Zandvoort aan Zee net iets te laat. Hierdoor kon ik er eentje eerder dan aanvankelijk gepland dus dat kwam mooi uit.

Eenmaal in Zandvoort aan Zee kon ik een leuke foto maken van twee DDZ’s langs het perron en een meeuw op de stationsklok :) :
Afbeelding

In Zandvoort besloot ik een stuk richting de boulevard te lopen, aldaar kon ik lijn 81 op de foto zetten:
Afbeelding

Weer wat dichterbij het station, maar nog wel op de N200, zette ik wederom lijn 81 op de foto, maar nu op weg naar Haarlem:
Afbeelding

Door werkzaamheden in het centrum, worden de buslijnen 80 en 81 tijdelijk omgeleid naar een tijdelijk eindpunt op de Hogeweg. Aldaar kon ik deze ex-Breng Citaro op de foto zetten, die even later lijn 81 zou gaan rijden:
Afbeelding

Hierna liep ik weer terug naar het station om via Haarlem naar Hillegom te reizen. Op de Prinses Irenelaan kon deze Arriva 8787 op de foto die op weg is naar Leiden:
Afbeelding

Op de N208 kwam de 8807 langs, waarbij de chauffeur naar mij seinde en zwaaide. Erg leuk :) :
Afbeelding

Terug op het station kon ik een foto maken van mijn volgende trein, waarmee ik naar Leiden ging:
Afbeelding

Hoewel Leiden voor mij niet onbekend is, had ik nog geen foto’s van de Van Hools in hun huidige kleuren :oops: Daarom liep ik een stukje langs de Stationsweg. Aldaar kon ik eerst nog deze Veolia-bus op de foto zetten. Goh, wéér een MAN Lion’s City CNG :p :
Afbeelding

Ook van de Volvo 8900’s in Randstadnet-kleuren had ik nog geen foto. Op de Stationsweg kwam er één voorbij:
Afbeelding

Op de Rijnsburgerbrug kon ik deze VDL Citea op de foto zetten:
Afbeelding

Weer wat dichterbij het station, op de Stationsweg, kon ik deze Van Hool op de plaat zetten:
Afbeelding

Hierna ging ik met de Intercity naar Delft. Aldaar aangekomen zette ik de trein nog op de foto, voordat de machinist zwaaiend en met een toeter naar mij wegreed:
Afbeelding

In Delft heb ik niet veel foto’s gemaakt. Wel veel filmpjes van de treinen; deze staan inmiddels op Youtube. Op het Westvest kwam nog wel deze HTM-tram voorbij:
Afbeelding

Hierna kon ik nog twee verschillende typen MAN Lion’s City op de foto zetten: links een van TCR gehuurde ex-Connexxion TÜ voor lijn 61 en rechts (alweer ja...) een CNG:
Afbeelding

Vanuit Delft ging ik naar Den Haag Centraal. Eigenlijk had ik de Intercity gepland, maar doordat deze vertraging had, kwam de Sprinter eerst. Eenmaal bij Rijswijk haalde de Intercity ons in, bij Den Haag HS stonden we naast elkaar en even later mocht de Intercity voor ons uit naar Centraal. Ach ja... Eenmaal aangekomen op Den Haag Centraal kon ik beide treinen naast elkaar op de foto zetten:
Afbeelding

Enkele sporen verderop kon ik een leuke foto maken van een ICMm met een Randstadrail-tram erboven:
Afbeelding

Vanuit de Prins Clauslaan draait deze HTMbuzz 1029 de Juliana van Stolberglaan op richting het Centraal Station:
Afbeelding

Op de Juliana van Stolberglaan kon ik deze Veolia aardgasbus op de foto zetten...:
Afbeelding

...gevolgd door deze GTL:
Afbeelding

Bij het tramplatform van het Centraal Station kon ik deze Randstadrail op de foto zetten:
Afbeelding

Niet veel later volgde deze vrij nieuwe, vierdelige Avenio. :) :
Afbeelding

Hierna ging ik weer verder, deze keer met de Sprinter naar Hoofddorp. Aldaar kon ik een foto maken van een SLT op weg naar Utrecht Centraal en een SGMm op weg naar Amersfoort:
Afbeelding

Niet veel later maakte ik bij de busbuffer deze foto van een MAN Lion’s City TÜ van Connexxion en een Mercedes-Benz Citaro LE van TCR:
Afbeelding

Vanaf de busbaan van de lijnen 300 en 310 kun je erg leuke foto’s maken, daarom was ik hier naartoe gekomen. Hieronder komt bus 9212 aangereden vanuit Nieuw-Vennep als lijn 310 naar Schiphol:
Afbeelding

Vanaf de andere kant volgde bus 9193 die juist op weg is naar Nieuw-Vennep:
Afbeelding

Beneden stond inmiddels lijn 340 bij de halte. Hiervan kon ik een foto maken met een SGMm erboven. Niet de meest mooie foto, maar met deze combinatie vind ik ‘m wel leuk zo:
Afbeelding

Vrij vlot daarna volgde bus 9252, een ex-Texelhopper, die op weg is naar Amsterdam Bijlmer ArenA. Op de achtergrond zie je nog de 9193 van twee foto’s hierboven:
Afbeelding

Als laatste volgde bus 9203, die weer op weg is als lijn 310 naar Schiphol:
Afbeelding

Hierna ging ik met de Sprinter weer naar Almere.
Bedankt voor het kijken en hopelijk vonden jullie het weer een leuk reportage. Meer foto’s staan op mijn website en de filmpjes staan op mijn Youtubekanaal. :)
Laatst gewijzigd door Milco op do 24 nov 2016, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Bericht door Daniel »

Zitten leuke plaatjes tussen, maar een aantal zijn er wel heel extreem scheef hoor.

En wat je vraag op Amsterdam Centraal betreft: 'tis een IC Brussel want er zit een Belgische Traxx voor zo kan je aan de kleurstelling al zien. De IC-direct rijdt ondertussen nagenoeg volledig met Traxx'en in NS-kleuren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8685
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Bericht door Milco »

Ik blijf zeggen dat ik het zelf niet zie dat het extreem scheef is en ik wil mijn foto's graag puur natuur houden, zoals ik ze gemaakt heb. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Bericht door JWM »

Daniel schreef:Zitten leuke plaatjes tussen, maar een aantal zijn er wel heel extreem scheef hoor.
Ik vind het niet storend en dit is meer een fotoverslag van een tripje i.p.v. een busfotograaf die alleen maar bezig is met het maken van het perfecte plaatje.

Leuk verslag!
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8850
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Bericht door ArrivaBas »

Ik stoor me totaal niet aan die enkele scheve foto's (dat was me niet eens opgevallen :X ). Vrijwel niemand op dit forum is professioneel fotograaf. De scherpte van de foto's is overal dik in orde. Een punt waar ik het afgelopen halfjaar ook aan heb gewerkt.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Bericht door regenmaker »

Ik moet zeggen, dat ik de donker groene bussen van Connexxion altijd lelijk vindt. Blij dat ze een nieuwe huisstijl hebben. Vind de MAN Lion's City in Breng huisstijl mooier. Dat donker groene is niet mijn ding, maar de omgevingen zijn wel mooi. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:Ik stoor me totaal niet aan die enkele scheve foto's (dat was me niet eens opgevallen :X ). Vrijwel niemand op dit forum is professioneel fotograaf.
Denk dat je vrijwel wel weg kunt laten in die zin :wink: Dat maakt ook niet uit, want ik zie (en maak) zelf ook veel liever creatievere plaatjes die wat meer laten zien. En dat is iets wat dit verslag wel heel goed doet.
regenmaker schreef:Ik moet zeggen, dat ik de donker groene bussen van Connexxion altijd lelijk vindt.
't wordt vooral zo grauw als het weer dat ook is ja... maar daar had dit verslag gelukkig geen last van.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Bericht door isadora »

Je hebt de dag in ieder geval goed gevuld, leuke rondreis. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Noord-Holland en Zuid-Holland (38 foto's)

Bericht door Meltrain »

Leuk verslagje. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten