OV-chipkaartberichten op een rijtje

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Dat is toch ook niet zo erg? De enige reden om afgeronde prijzen te hanteren bij de huidige strippenkaarten e.d. is om het betalen wat gemakkelijker te maken (geen gedoe met losse centen en stuivers die in het algemeen toch wel afgerond zullen worden), maar dat maakt met een saldokaart zoals de OV-chipkaart natuurlijk niet zoveel uit. Bovendien zijn de gehanteerde afstanden vast ook niet afgerond naar hele kilometers ;)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Vinny »

Nee, dat viel me onlangs ook al zo op. :)
Je betaalt een cent per 100 meter :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Hinder met in- en uitchecken OV-chipkaart opgelost

Bericht door Daniel »

Hinder met in- en uitchecken OV-chipkaart opgelost
Geplaatst op: maandag 11 mei 2009 om 22:46
Laatst bijgewerkt: maandag 11 mei 2009 om 22:46

Metroreizigers in Rotterdam hebben maandag de hele dag hinder ondervonden met in- en uitchecken. Door een computerprobleem werkte de ov-chipkaart niet overal.
Reizigers naar Nesselande, die hadden ingecheckt, konden bij aankomst niet automatisch uitchecken. Bij metrostation Graskruid werden ze geholpen door medewerkers van de RET. Als ze dan verder wilden reizen, was dat gratis.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Het GVB houdt een wedstrijd. Iedereen kan zich daarvoor opgeven, en er worden dan drie mensen gekozen die een maand lang gratis met een OV-Chipkaart mogen reizen. De persoon die de meeste mensen overtuigd om met de OV-Chipkaart te gaan reizen, wint een jaar lang gratis reizen. De winnaar wordt ook gebruikt in reclameuitingen van het GVB.

Zie http://www.degrootsteverbinder.nl/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Owja, wat me vandaag ook nog opviel... de 2252, chipkaart promobus van het GVU, zag ik met OV-chipkaartbestickering bij de stalling aan de Europalaan in Utrecht staan.
Helemaal achteraan, dus details waren niet te zien. Maar in ieder geval een roze sticker achter de uitstapdeur en een grote blauwe op de zijruiten tussen de in- en uitstapdeur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Lol, da's natuurlijk een gephotoshopte foto :wink: De bus is nog gewoon blauw-wit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

Ik zag gisteren trouwens een 2300 ex-ZWN-Alliance rijden over de Utrechtse Balijelaan richting de GVU-garage met "999 Geen Dienst". Nieuwe bus voor GVU?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Daniel »

Geloof dat ik 'm al eens eerder gemeld had bij de opvallende dingen: dat ding is inderdaad actief bij het GVU. Overigens niet op de lijndienst maar als InfoXX meetbus :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

OV-chipkaart in Zuid-Hollandse bus
REGIO - Reizigers in Zuid-Holland kunnen sinds woensdag hun busreis met de OV-chipkaart betalen.
Bussen in de regio's Haaglanden, Krimpenerwaard, Gouda, Alphen aan den Rijn, Leiden en de Bollenstreek maken nu gebruik van het digitale betaalmiddel. Hierdoor is één groot vervoersgebied ontstaan en kunnen passagiers met de chipkaart helemaal van Amsterdam naar Rotterdam reizen.

Voorlopig blijven de strippenkaarten en abonnementen gewoon geldig. Dat liet busbedrijf Connexxion woensdag weten.
RTVWest.nl

Ik moest even denken, en het kan, maar is alles behalve praktisch :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Ik moest even denken, en het kan, maar is alles behalve praktisch :?
Het kan op heel veel manieren en wanneer je het RandstadRail-netwerk meeneemt met een beperkt aantal overstappen ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Ik moest wel even denken, want het is niet echt logisch om tussen die twee steden als je het OV gebruikt niet met de trein te gaan, maar als je lijn 80 Amsterdam - Zandvoort doet, dan in Haarlem overstapt op lijn 90 Haarlem - Den Haag en dan met de RandstadRail naar Rotterdam gaat, kan het inderdaad met slechts 2x overstappen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door tsov »

Of 370 naar Alphen, 165 naar Zoetermeer, 170/173 naar Rotterdam, da's ook met twee keer overstappen ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

170 en 173 zijn van Qbuzz zover ik weet, en die hebben nog geen OV-Chipkaart :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door tsov »

Ik dacht dat het bij Qbuzz inmiddels ook werkte, vandaar ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Meltrain »

Nee, Qbuzz volgt komende maand, las ik vorige week in het AD Rotterdams Dagblad. ;)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Hinder met in- en uitchecken OV-chipkaart opgelost

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Hinder met in- en uitchecken OV-chipkaart opgelost
Geplaatst op: maandag 11 mei 2009 om 22:46
Laatst bijgewerkt: maandag 11 mei 2009 om 22:46

Metroreizigers in Rotterdam hebben maandag de hele dag hinder ondervonden met in- en uitchecken. Door een computerprobleem werkte de ov-chipkaart niet overal.
Reizigers naar Nesselande, die hadden ingecheckt, konden bij aankomst niet automatisch uitchecken. Bij metrostation Graskruid werden ze geholpen door medewerkers van de RET. Als ze dan verder wilden reizen, was dat gratis.
Lees verder
Is er ook bekend van hoe laat tot hoe laat deze problemen er waren? Ik heb namelijk (gelukkig) geen hinderf van dit voorval ondervonden. Ik ben om ongeveer 07:50 bij Nesselande vertrokken en ben weer aangekomen rond 19:50. De gehele dag een aantal keren in en uitgecheckt zonder problemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Suus »

Nou, een vriend van mij die De Tochten - Coolhaven doet, ging rond 9 uur weg, en heeft 15 minuten bij Graskruid gestaan.

Eerst kwam een metro naar Nesselande die door 2 man uitgecheckt moest worden, en daarna moest de volledige metro richting Schiedam ingecheckt worden door die 2 man.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Chipkaart voor bus in Stadsregio

Bericht door Daniel »

Chipkaart voor bus in Stadsregio
Geplaatst op: zaterdag 16 mei 2009 om 13:20
Laatst bijgewerkt: zaterdag 16 mei 2009 om 13:21

NIJMEGEN/ARNHEM - In de Stadsregio Arnhem-Nijmegen wordt op 1 juli de OV-chipkaart als betaalmiddel voor het busvervoer ingevoerd. De andere regio's in de provincie Gelderland gaan pas aan het eind van dit jaar over op het gebruik van dit elektronische vervoerbewijs, dat de strippenkaart uiteindelijk volledig zal vervangen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Het gaat nu snel met de ov-chipkaart

Bericht door Daniel »

Het gaat nu snel met de ov-chipkaart
Geplaatst op: zaterdag 16 mei 2009 om 13:23
Laatst bijgewerkt: zaterdag 16 mei 2009 om 13:23

ROTTERDAM - Reizigers in het openbaar vervoer in de Rotterdamse regio moeten eind dit jaar allemaal aan de ov-chipkaart. Na de metro zal het oplaadbare vervoersbewijs ook in de trams en bussen van de RET worden ingevoerd. De strippenkaart verdwijnt daarmee definitief uit het Rijnmond-gebied.
RET-directeur Pedro Peters verwacht dat in het laatste kwartaal van dit jaar ook de trams en de bussen aanhaken op de ov-chipkaart: „Het gaat nu hard en snel, steeds meer vervoerders doen mee. We zijn afhankelijk van hun snelheid.’’
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Karl »

Ze moeten er eerst maar eens voor zorgen dat de ellende bij de metro is opgelost. Bij station Blaak bijvoorbeeld doet geen één van de paaltjes richting de trein het langer dan een week achter elkaar, waardoor je dus niet kan uitchecken; bij Capelsebrug doen de poortjes richting de streekbussen het eigenlijk nooit allebei, wat sowieso gemiste bussen oplevert voor een gros van de reizigers.
Overigens vraag ik mij af waar de capaciteit van die poortjes/paaltjes op gebaseerd is, op drie reizigers per dag ofzo. :roll:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Chippen bij Connexxion

Bericht door Daniel »

Chippen bij Connexxion
Geplaatst op: maandag 18 mei 2009 om 22:20
Laatst bijgewerkt: maandag 18 mei 2009 om 22:20

ZOETERMEER - Een mijlpaal bij de invoering van de ov-chipkaart: reizigers in Den Haag, Zoetermeer, Rijswijk, Westland, Delft en Leidschendam-Voorburg kunnen vanaf deze week de chip gebruiken in de bussen van Connexxion. Het busbedrijf is de HTM ver voor.De bedoeling is dat op termijn in het hele Haaglandse openbaar vervoer elektronisch kan worden betaald. De HTM verwacht de ov-chipkaart in november ook in de Haagse trams en in Randstadrail te kunnen invoeren. De NS mikt op oktober.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Strippenkaart is bijna verleden tijd

Bericht door Daniel »

Strippenkaart is bijna verleden tijd
Geplaatst op: maandag 18 mei 2009 om 22:22
Laatst bijgewerkt: maandag 18 mei 2009 om 22:22

DEN HAAG - Reizigers in Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk, Delft, Westland en Zoetermeer kunnen vanaf deze week elektronisch betalen in de bussen van Connexxion.
In de regio Haaglanden gaan reizigers 12,6 cent per kilometer betalen, in de rest van Zuid-Holland een fractie meer: 12,7 cent. „De afspraak is dat de reizigers gemiddeld niet meer kwijt zijn. Sommigen kunnen duurder uit zijn, anderen juist weer goedkoper. Woon je bijvoorbeeld net over de grens van een openbaar vervoerzone, dan ben je voordeliger uit. Immers, nu betaal je voor een hele zone, straks voor daadwerkelijk gereisde kilometers.’’
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Strippenkaart langer in Amsterdam

Bericht door Ruben »

Strippenkaart langer in Amsterdam
Geplaatst op: dinsdag 19 mei 2009 om 23:43
Laatst bijgewerkt: dinsdag 19 mei 2009 om 23:56

AMSTERDAM - Staatssecretaris van Verkeer Tineke Huizinga (ChristenUnie) heeft nog geen groen licht gegeven om op 25 juni de strippenkaart in de Amsterdamse metro af te schaffen.

Ze wil eerst nadere informatie van onder meer consumentenorganisaties. Dat meldt Vereniging Reizigers Openbaar Vervoer (Rover) dinsdag.
De Stadsregio Amsterdam, een samenwerkingsverband van zestien gemeenten, vroeg Huizinga eind april de strippenkaart per 25 juni af te schaffen.
Lees verder
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

OV-chipkaart ook in Utrecht

Bericht door Daniel »

OV-chipkaart ook in Utrecht
Geplaatst op: woensdag 20 mei 2009 om 23:13
Laatst bijgewerkt: woensdag 20 mei 2009 om 23:13

UTRECHT - In alle Utrechtse stadsbussen en in de sneltrams en streekbussen in de provincie kan vanaf augustus de ov-chipkaart gebruikt worden.
Er komt een overgangsperiode tot medio 2010, waarin ook de traditionele strippenkaart nog gebruikt mag worden. Als tegen die tijd het nieuwe digitale betaalmiddel landelijk is ingevoerd, is de strippenkaart niet meer geldig.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 33 gasten