Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Heb ondertussen al van meerdere kanten gehoord dat bij de nieuwe dienstregeling mogelijk de bussen op lijn 166 die op zaterdag rijden komen te vervallen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Dan is het voor een overheid toch een bewuste investering om in Bathmen een station te bouwen? Als je het dan goed regelt (cq de minister in Den Haag een beetje masseert) verplicht je NS om het te bedienen, en dan loont het na verloop van tijd om het station te hebben in plaats van een lege bus.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Er is geen tijd voor een stop in Bathmen, daarom is dat station er nog niet. Het is nu al kunst-en-vliegwerk om de boel passend te krijgen tussen Devsko en Hengelo
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het zou wel kunnen als de huidige 'spits'-IC tussen de spitsen 2x p/u door zou rijden naar Deventer.
Dan zou je de sprinter in Apeldoorn op die 'spits'-IC kunnen laten aansluiten en in Deventer ingehaald laten worden door de reguliere IC. Het wordt dan weliswaar wel een langere stop, maar voordeel is dat Twello en Ossenveld dan wel een snellere verbinding krijgen met Enschede (overstap in Deventer) en de sprinterstations op Deventer-Almelo juist weer sneller ri. Amersfoort en verder. (een andere optie is overdag wanneer er gesplitst/gecombineerd wordt in Deventer de sprinter slechts op Apeldoorn-Deventer te laten rijden en het afgekoppelde deel van de IC als stoptrein door te rijden naar Enschede)
's Avonds kun je die 'spits'-IC dan 1x p/u door laten rijden tot Deventer (sprinter rijdt dan immers ook maar 1x p/u en in Apeldoorn kun je dan ook 1x p/u de aansluiting ri. Zutphen behouden).
Probleem is denk ik dat de NS hier weinig in zal zien.
Dan zou je de sprinter in Apeldoorn op die 'spits'-IC kunnen laten aansluiten en in Deventer ingehaald laten worden door de reguliere IC. Het wordt dan weliswaar wel een langere stop, maar voordeel is dat Twello en Ossenveld dan wel een snellere verbinding krijgen met Enschede (overstap in Deventer) en de sprinterstations op Deventer-Almelo juist weer sneller ri. Amersfoort en verder. (een andere optie is overdag wanneer er gesplitst/gecombineerd wordt in Deventer de sprinter slechts op Apeldoorn-Deventer te laten rijden en het afgekoppelde deel van de IC als stoptrein door te rijden naar Enschede)
's Avonds kun je die 'spits'-IC dan 1x p/u door laten rijden tot Deventer (sprinter rijdt dan immers ook maar 1x p/u en in Apeldoorn kun je dan ook 1x p/u de aansluiting ri. Zutphen behouden).
Probleem is denk ik dat de NS hier weinig in zal zien.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De sprinter heeft tijd genoeg, hij is niet voor niets elke twee uur 9 minuten te vroeg op Enschede Kennispark om voor de IC Berlijn uit te rijden. Dat lukt dan niet meer, dus dan zul je de IC Berlijn er in Almelo omheen moeten sturen. Dat hoeft niet zolang te duren als eerder in Rijssen, want in Almelo kun je er met 70km/h langs. Wel zou Almelo dan de rechtstreekse verbinding met Amsterdam Centraal verliezen (en die naar Duitsland, maar die zullen niet zoveel mensen gebruiken.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De [serie=Stoptrein|2016|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] heeft op Apd-Wdn geen extra tijd over. Hij moet vroeg genoeg in Wdn zijn om overstap te geven op de [serie=Stoptrein|2016|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] naar Zl. En andersom ook: kan pas om .27/57 uit Wdn weg ri Rsn voor de overstap uit Zl. Op Wdn-Es kan ie het kruipend idd.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De 4145 (streekbus) hebben ze omgebouwd naar een stadsbus... voorste stoel zit nog erg dicht op het raam i.v.m. Een stadsbus en er zit 1 rode buis in de bus ip een gele. Verder kan je duidelijk aan de stoeltjes zien dat dit een streekbus is (en aan het nummer)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het Rocov heeft inmiddels geadviseerd op het Vervoerplan 2017 van Syntus:
http://www.rocovoverijssel.nl/fileadmin ... s_def..pdf
Uit het advies kan ik echter niet afleiden, wat nou precies gaat wijzigen (behalve dan dat de 161 niet meer op zaterdag rijdt, maar dat is nou ook geen schokkend nieuws).
http://www.rocovoverijssel.nl/fileadmin ... s_def..pdf
Uit het advies kan ik echter niet afleiden, wat nou precies gaat wijzigen (behalve dan dat de 161 niet meer op zaterdag rijdt, maar dat is nou ook geen schokkend nieuws).
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
oke, eens kijken of ik het kan verduidelijken voor je:
- Ten eerste vinden er wijzigingen plaats, waarbij ROCOV de mobiliteitsmix van de provincie en de regieloosheid hierbij bekritiseerd. Dit volgt hier en daar ook bij de afzonderlijke meldingen.
Onderstaande wijzigingen komen door een herontwerp Dedemsvaart - Zwolle: - ROCOV is eens met het herontwerp van de lijnen Dedemsvaart - Zwolle met de uitgangspunten van het kernnetwerk. UIt mijn hoofd wou Rocov al dat er gekeken werd naar de kwartierdienst 29 in relatie tot lijn 83. Ik hoop dat het dus de wijziging wordt dat lijn 83 dagdekkend gaat rijden in ruil voor 2 ritten per uur in de dal op lijn 29. Netto gezien bespaar je dan 12 tot 15 minuten per richting.
- Lijn 29 krijgt andere aankomst- en vertrektijden, waarbij ROCOV vindt dat het te krap op de Zwolse Knoop ligt. Aankomst wordt .12 en vertrek wordt .50. Advies is de rijtijden zeer kritisch te bekijken.
- Lijn 29 verliest enkele tegenspitsritten, waardoor de verbinding Station - Oosterenk (is dat richting Ziekenhuis?) mogelijk capaciteitsproblemen gaat kennen. Advies wordt dit goed te bekijken.
- Slagharen - Coevorden wordt uit het kernnet gehaald, waarbij ROCOV nog aangeeft liever geen kernnetinkrimping te willen zien.
Wijzigingen rond Zwolle: - Lijn 161 wordt geschrapt op zaterdag. ROCOV ziet de Marslanden dan onbereikbaar worden, terwijl dit onderdeel is van de Zwolse Stadsdienst. De grote bedrijven en winkels hier (Waar is de spitsbus ter ontsluiting van dit terrein dan? Lijn 6 en 10 rijden ook voor bedrijventerreinen, dus zou Marslanden dit ook kunnen krijgen?) moeten ontsloten worden.
- Geadviseerd wordt extra bussen achter de hand te houden voor het geval dat in de spits de capaciteit omhoog moet. Dit komt door het gevolg van de MBO-krijgt-SOV afspraak.
Wijzigingen rond Deventer: - Er worden ritten geschrapt bij Deventer lijn 2 en 3. ROCOV wil een volledig herontwerp in deze regio van de lijnen 2, 3, 4, 161 en 165. Nu vindt dat niet plaats, waardoor ROCOV benadrukt hier aandacht aan te geven. De wijzigingen die nu worden voorgesteld worden niet afdoende gevonden.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Van meerdere chauffeurs heb ik al gehoord dat lijn 161 & 166 er op zaterdag uit gaan.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Mag ik zeggen dat ik die hele provincie Overijssel qua OV-beleid compleet visieloos vind? Bruusk snijden in de lijnen in plaats van te kijken hoe je slim op OV-uren kunt besparen, waarmee je wel de aantrekkelijkheid zo veel mogelijk behoud.
Neem lijn 6 in Zwolle. Die is compleet overbodig als je lijn 202 laat stoppen ter hoogte van de kruising Blaloweg/Grote Voort. Scheelt weer vijf busuren per dag.
Stadslijnen in Zwolle/Deventer buiten de spits om 2x per uur laten rijden (dal tussen 10:00 en 14:00) of iets dergelijks.
Lijn 74 in Kampen laten vervallen en bij het CSG Pieter Zandt extra halte maken voor lijn 11. Kunnen die scholieren 2x per uur weg ipv 1x per uur. Kan lijn 11 gewoon blijven die een belangrijkere functie heeft als lijn 74 (is concessie Ijsselmond, maar toch).
En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te bedenken.
Neem lijn 6 in Zwolle. Die is compleet overbodig als je lijn 202 laat stoppen ter hoogte van de kruising Blaloweg/Grote Voort. Scheelt weer vijf busuren per dag.
Stadslijnen in Zwolle/Deventer buiten de spits om 2x per uur laten rijden (dal tussen 10:00 en 14:00) of iets dergelijks.
Lijn 74 in Kampen laten vervallen en bij het CSG Pieter Zandt extra halte maken voor lijn 11. Kunnen die scholieren 2x per uur weg ipv 1x per uur. Kan lijn 11 gewoon blijven die een belangrijkere functie heeft als lijn 74 (is concessie Ijsselmond, maar toch).
En zo zijn er nog wel meer mogelijkheden te bedenken.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Wanneer wordt de nieuwe concessie aanbesteed? In augustus 2018 moet er een nieuwe vervoerder zijn (raar tijdstip eigenlijk).
Daarnaast: het OV-beleid slaat ook nergens op. Maar hoe wil je succesvol reizigersgroei ontwikkelen dan? Ik kom niet verder dan een aantal stations openen en ritten lijn 29 naar 83 omzetten. Wellicht kan lijn 2 in Deventer nog onder lijn 165 worden gebracht en kritisch gekeken worden naar lijn 165/4 die nog aparte routes in Deventer kent.
Voor 1 of 2 ton extra kun je wellicht wat forenzen richting Marslanden trekken richting het OV, maar of dat kostendekkend wordt is de vraag.
Een ander idee: Lijn 83 kent geen halte in de buurt van Deltion (voorstel zou afrit en oprit worden). Wellicht dat hierdoor lijn 649 bij lijn 83 te brengen is?
Daarnaast: het OV-beleid slaat ook nergens op. Maar hoe wil je succesvol reizigersgroei ontwikkelen dan? Ik kom niet verder dan een aantal stations openen en ritten lijn 29 naar 83 omzetten. Wellicht kan lijn 2 in Deventer nog onder lijn 165 worden gebracht en kritisch gekeken worden naar lijn 165/4 die nog aparte routes in Deventer kent.
Voor 1 of 2 ton extra kun je wellicht wat forenzen richting Marslanden trekken richting het OV, maar of dat kostendekkend wordt is de vraag.
Een ander idee: Lijn 83 kent geen halte in de buurt van Deltion (voorstel zou afrit en oprit worden). Wellicht dat hierdoor lijn 649 bij lijn 83 te brengen is?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
De meeste reizigers lopen nu naar de burgemeester Roelenweg/Deltion. Dit duurt 5 minuten en is prima te doen. Ook kan men via katwolderplein overstappen op lijn 9/609 of op de Roelenweg op lijn 1 naar het deltion.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Vandaag anderhalf rondje lijn 9 getest, straks zonder R-Net stickers in september een langer testtraject.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Waar is dit?
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Eekwal is zelf ook veranderd (rij routes) sinds katwolderplein in gebruik is. Lijn 9 komt hier normaal ook niet meer lang. Maar wel een mooie bus... Was ook wel eens tijd dat er meer gelede bussen komen.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
meer geledes of sowieso geledes?
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Alle bussen rijden nu tijdelijk weer via de Eekwal, de Emmawijk is afgesloten.
Dit is puur testen, over extra geledes is nog helemaal niets duidelijk of definitief.
Dit is puur testen, over extra geledes is nog helemaal niets duidelijk of definitief.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Maurice, gaat de bus wel binnen MO ingezet worden? (Langer traject dan lijn 9...Kanshebber kunnen een van de versterkte spitsritten op lijn 40 of 83?) Of gaat hij naar de Veluwe (lijn 88 is een kanshebber)?
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Alleen lijn 9. 88 sowieso uitgesloten.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Pokémon GO actie Syntus
Kom Pokémon vangen met Syntus! Reis je met de bus, dan kom je namelijk veel PokéStops tegen. Voordelig meedoen? Koop dan in de Syntus app ons speciale Pokémon Go abonnement waarmee je een week lang onbeperkt kan reizen met bus en trein met een korting van meer dan 50%.
Bron: Syntus Website
Kom Pokémon vangen met Syntus! Reis je met de bus, dan kom je namelijk veel PokéStops tegen. Voordelig meedoen? Koop dan in de Syntus app ons speciale Pokémon Go abonnement waarmee je een week lang onbeperkt kan reizen met bus en trein met een korting van meer dan 50%.
Bron: Syntus Website
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Kolibrie komt blijkbaar ook naar Overijssel.
http://www.twenteactueel.nl/index.php?r ... l_ID=14331
http://www.twenteactueel.nl/index.php?r ... l_ID=14331
Ik heb geen onderschrift
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Ja Twente niet Midden Overijssel. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 3643
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Je hebt helemaal gelijk, was er even niet met m'n hoofd bij
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten