Mag ik even kwijt #20

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Mag ik even kwijt #20

Bericht door Fles »

Sander14 schreef:Ik wil graag kwijt dat ik morgen nog moet werken en dan 4 dagen weekend heb :D :twisted:
Ja dat heb ik ook. Maar ik ga er ook echt wat mee DOEN :twisted: :lol:

Trouwens:
244 Teletekst di 19 mei
*************************************
***************************** NED.2
*************************************

19.50-20.14 uur RAIL AWAY

Serie documentaires over spoorlijnen
overal ter wereld.Afl.:Ierland/Dublin-
Portadown.

Zeven internationale treinen verbinden
de Republiek Ierland met Noord-Ierland,
dat deel uitmaakt van het Verenigd
Koninkrijk.Vanuit Dublin reizen we
langs de oostkust naar Portadown.

Onderweg genieten we van de natuur,de
zee en de prachtige oude steden op 'The
Emerald Isle',het groene eiland.


http://www.eo.nl/railaway
index tv 200 radio 250 EO 300
volgende nieuws index tv nu/straks
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #19

Bericht door Oud forumgebruiker »

Caspar schreef:
mb90 schreef:Vandaag zag ik langs de Populierenlaan in Ridderkerk een aantal bomen die in handen zijn gekomen van rupsen.
Het viel mij afgelopen dagen op hoe erg de bomen aan de Amsterdamse grachten er aan toe zijn. Het zijn bijna allemaal iepen die daar staan, en ze hebben erg last van de iepenziekte. Aan de gracht die kruist met de Haarlemmerdijk zijn alle bomen al gekapt, wat het straatbeeld zeker niet ten goede komt voor Amsterdam :(
Ja ik zag het een tijdje gelden ook daar, op de korte prinsengracht. Volgens mij bedoel jij die ook. Daar lag/ligt ook de straat open, dus wie weet had het daarmee te maken.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #19

Bericht door Caspar »

Ja die straat bedoel ik, 2 bomen waren sowieso al bijna dood zag ik voordat ze gekapt werden, maar ook aan de overkant van het water zijn ze gekapt, en daar zijn ze niet met de straten bezig.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #19

Bericht door STF »

Dubbele P schreef:
In die avatar van jou zit daarentegen momenteel wel erg weinig leven... :wink:
Klopt, had ik al gezien maar had vanmorgen geen tijd om het in orde brengen want moest naar Heerlen en Maastricht toe.
Mijn Hetnet account zou per 1 mei afgesloten worden, maar pas vandaag is het daadwerkelijk afgesloten (vandaar die niet werkende avatar).
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #19

Bericht door Vinny »

Caspar schreef:Kan iemand mij vertellen waarom:
Paris nord- Amsterdam Vertrek dinsdag 16 juni 6.25uur = 36€
Paris nord- Roosendaal Vertrek dinsdag 16 juni 6.25uur= 67,20€
:shock: :shock:
Ach jaren geleden: Amsterdam - Parijs Noord = 10 €
Amsterdam - Rotterdam = (inclusief alle mogelijke kortingen) een stuk duurder :P

Ik lig er niet wakker van: Wat mij betreft is het gewoon simpel: Met zo'n tariefstructuur koop je natuurlijk een kaartje naar Amsterdam en stapt er al in Antwerpen uit, en koopt een kaartje Antwerpen - Essen Grens. Dat is 12 euro. Ook oplichterij, maar wel goedkoper... :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

In het kader van het saaiste bijbaantje ooit:

Hier in de snackbar in het winkelcentrum wordt de patat vers gebakken; er staat een meisje vanaf een uur of 2 's middags tot uur of 8 savonds alleen maar aardappels te schillen. Ze heeft duidelijk haar vaste taak, ze staat nooit achter de kassa ofzo.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Justin »

Doet me denken aan Donald Duck die Dagobert Duck ooit ontvluchtte. Daarbij verstopte hij zichzelf in een kist van Kwik, Kwek en Kwak, die een training op de Noordpool kregen. Donald werd ontdekt in de onderzeeboot waarin ze zaten en mocht daarom alleen maar piepers jassen. Op een gegeven moment ontsnapte hij van boord en dwaalde rond op de ijsvlakten. Hij vond de weg terug omdat hij de geur van aardappels en aardappelschillen rook :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Dubbele P »

Toch zijn er mensen die daar heel gelukkig mee zijn. Klinkt stom, maar ik heb het daadwerkelijk gezien. Heb vorig jaar een weekje stage gelopen op een praktijkschool en daar waren leerlingen die het geen probleem vonden om een hele dag croutons te snijden van oud brood. Vanwege hun mindere capaciteiten op cognitief gebied, kost hun dat toch redelijk veel inspanning en geeft ze dat aan het eind van de dag voldoening.
Overigens een zeer uniek concept: je gaat daar niet van school af met een diploma maar met een baan. Daarnaast ga je pas stage lopen als je daar aan toe bent, anders wacht je daar nog een jaartje langer mee. Ik heb daar een heel enerverende en inspirerende week gehad toen. :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door M57 »

Er is inderdaad nog wel saaier productiewerk aan lopende banden. Blikjes rechtzetten. Dozen aanstampen. Dan is piepers jassen nog een heel leuk baantje. Maak je geen illusies over de wereld, Caspar.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Vinny »

Ach mijn werk bestaat voor 80% achter een beeldscherm hangen. Je zou dat ook saai kunnen noemen (en soms vind ik dat ook). Gelukkig ga ik ook nog wel eens naar buiten, en biedt het werk intellectuele diepgang :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daniel »

De hele dag achter een beeldscherm hangen, moet er niet aan denken. Als ik 'n keer zo'n dag heb op 't werk (gelukkig zijn ze zeldzaam) ben ik echt bovengemiddeld vaak bij de koffieautomaat te vinden om tenminste wakker te blijven.

Nee, laat mij maar lekker op het lab spelen: theorie is leuk, maar de praktijk wil nogal eens anders zijn. Ben ondertussen al sinds februari met een project bezig waar maar niks bruikbaars uit wil komen, maar had afgelopen weken wat tijd over dus eens een ander ideetje geprobeert.
Kwestie van toeval: had het er eens over met een collega en die bleek nog een potje te hebben staan met ongeveer het productje dat ik in gedachten had. Ga ik het testen, blijkt het verdorie nog te werken ook :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Meltrain »

De klachtensite van het LAKS is erg traag en slechts gedeeltelijk in werking: de klachten over het correctiemodel willen bijvoorbelld niet doorgaan.
Blijkbaar zijn er dit jaar dan wel héél erg veel klachten vergeleken met voorgaande jaren. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Fles »

Nee, dan de klachtensite van veolia. Dat is gewoon 1 grote glijbaan naar de shredder. Ik heb ze 6 weken geleden al eens aansprakelijk gesteld voor 45 euro schade die ik door die faalhazen opgelopen heb. Men verdomt het sowieso om te reageren. Na ja zo er eind volgende week niks is gaat het naar Rover, naar Kassa, naar de Provincie, naar iedereen die het maar horen wil. En als dat niet helpt doe ik er wat dreigbrieven bij. Net zo lang tot ik politie op de stoep heb. Just to be sure dat dat Klanten "service" sowieso zijn eigen post open maakt :)

Het lijkt hier fucking Zimbabwe wel :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Meltrain »

Uit welk laand komt Veolia ook alweer? :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Uit welk laand komt Veolia ook alweer? :mrgreen:

uit schapenneukendecamembertvretersland
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

Ik sprak gisteren voor het eerst met een buurman, en die komt dan oorspronkelijk uit Wageningen, nouja, kwam het verhaal hoe je dan hier komt vanuit daar, maar hij wilde het absoluut niet hebben over Veolia. Het was toch wel zo'n ontzettend slecht bedrijf volgens hem. Zo zou valleilijn 88 in Wageningen dus standaard te laat zijn, omdat een of ander persoon heeft verzonnen dat de dienstregeling zo krap is dat de chauffeur tussen twee haltes direct tachtig moet rijden terwijl je vijftig mag bijvoorbeeld. En het verhaal van busuitval onderschrijft hij ook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Fles »

Mja, ik zuig het niet uit m'n duim of zo hoor.... :|
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

Ik geloof je best, maar als blijkt dat die hele omgeving daar klaagt over Veolia dan verbaasd het mij des te meer dat er niet wordt ingegrepen door de provincie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Stefan »

Bee schreef:[knip]. Zo zou valleilijn 88 in Wageningen dus standaard te laat zijn, omdat een of ander persoon heeft verzonnen dat de dienstregeling zo krap is dat de chauffeur tussen twee haltes direct tachtig moet rijden terwijl je vijftig mag bijvoorbeeld.[/knip]
Klinkt bekend, ook voor een aantal lijnen hier in de HWGO.. :neg:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Cookie »

Bee schreef:Zo zou valleilijn 88 in Wageningen dus standaard te laat zijn, omdat een of ander persoon heeft verzonnen dat de dienstregeling zo krap is dat de chauffeur tussen twee haltes direct tachtig moet rijden terwijl je vijftig mag bijvoorbeeld. En het verhaal van busuitval onderschrijft hij ook.
Bovendien wordt er ook vaak te laat vertrokken vanaf de beginpunten, is mijn idee. Ik ben echter ook regelmatig te vroeg in Wageningen, 's avonds is -3 vrij normaal. Maar in de spits is de dienstregeling zeker te krap, kom vaker te laat dan op tijd aan dan :( .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

Ja, vind je het gek dat je te laat vertrekt. Als je op zondag ziet wat er in Ede gebeurt :roll:

Bus staat stukje verderop, hele halte vol studenten met strippenkaarten en hutkoffers. Buschauffeur komt 1 minuut voor tijd aanlopen, en heeft vervolgens alleen al vijf minuten nodig om al die strippenkaarten af te stempelen. En dan moeten die hutkoffers ook nog binnen zien te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daniel »

Tja, da's echt Veolia dat soort acties... in Breda deden ze dat ook in de studentenspits, weliswaar op dagen dat de SOV gewoon geldig was. Maar dan vertraagd het instappen van de grote massa nogsteeds als je 1 minuut voor tijd aan komt lopen. Al waren sommige chauffeurs zo slim de bus met de deur open bij de halte te parkeren, dat schoot wat meer op.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

Als 5 minuten eerder bij je bus komen minder dan je voorgeschreven pauze betekent, vind ik dat ze groot gelijk hebben.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Raymond »

Reiziger Ddrs schreef:Tja, da's echt Veolia dat soort acties... in Breda deden ze dat ook in de studentenspits, weliswaar op dagen dat de SOV gewoon geldig was. Maar dan vertraagd het instappen van de grote massa nogsteeds als je 1 minuut voor tijd aan komt lopen. Al waren sommige chauffeurs zo slim de bus met de deur open bij de halte te parkeren, dat schoot wat meer op.
Tegenwoordig gaat dat op het station met de streekbussen beter: De 127 (Breda - Oosterhout - Tilburg) rijdt 4 minuten later als voorheen en die tijd wordt tegenwoordig gebruikt om iedereen in de bus te krijgen. Waarschijnlijk een bewuste actie van Veolia: er wordt veel zwartgereden in die bus en als de bus dan eerder aan komt rijden moet iedereen langs de chauffeur komen en dat levert geld op. En omdat de bussen tegenwoordig ruim overstaan (kleine 20 minuten) en de chauffeur hetzelfde blijft zijn die chauffeurs maar wat blij onderhand als ze de mensen naar binnen mogen laten.
Op lijn 10 is niks veranderd: vlak voor vertrektijd de bus voorrijden: de hele bus volladen en wegwezen maar..

Goede dingen zijn dus zeker mogelijk bij Veolia, jammer dat ze zo zeldzaam zijn
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door JeePee »

groeten uit EN 447 richting Warschau. Net bier ingeslagen bij de Russen. Erg mooie meid daar. Zo maar even een peukje mee doen in Emmerich. Laters. Fles zegt ook hoi trouwens. :-)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten