Het grote voetbaltopic 2016/17

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

Het EK is net afgelopen, de zomervakantie is net begonnen (of moet zelfs nog beginnen), maar in de laagste regionen van het Europese voetbal wordt er alweer gespeeld.
Vanaf morgen is dat ook weer van belang voor Nederland, want dan wordt er geloot voor de voorrondes van de Champions League en de Europa League.

Voor de derde voorronde van de Champions League is Ajax de (enige) Nederlandse vertegenwoordiger. Ajax heeft een geplaatste status in de groep voor niet-kampioenen en treft als tegenstander PAOK Saloniki, Steaua Boekarest, AS Monaco, BSC Young Boys of FK Rostov.
De wedstrijden vinden plaats op 26 of 27 juli en 2 of 3 augustus.
Mocht Ajax deze ronde doorkomen, heeft het nog steeds een geplaatste status en zijn de mogelijke tegenstanders onder andere Borussia Mönchengladbach en AS Roma.

Voor de derde voorronde van de Europa League doen namens Nederland AZ en Heracles Almelo mee. AZ heeft een geplaatste status en Heracles een ongeplaatste status. Over de tegenstander is nog niks zinnigs te zeggen, zeker omdat 33 van de 58 clubs zich pas een week ná de loting van kwalificatie voor deze derde ronde verzekeren. :? Ik vraag me dus af hoe het dan zit met geplaatste of ongeplaatste clubs. :?
De wedstrijden worden gespeeld op 28 juli en 4 augustus.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door huibe »

De quotering is simpel. De hoogste van de twee teams wordt aangehouden. Dus als in de tweede ronde een ongeplaatst team wint hebben ze tijdens de loting een geplaatste status gehad en hebben dus een relatief makkelijkere tegenstander.

Mogelijke tegenstanders AZ:
7: Slovan Bratislava (SVK) 8.900 or Jelgava (LVA)
8: Luzern (SUI) 8.775
9: Strømsgodset (NOR) 7.850 or SønderjyskE (DEN)
10: Slavia Praha (CZE) 6.585 or Levadia Tallinn (EST)
11: Hearts (SCO) 6.460 or Birkirkara (MLT),
12: Giannina (GRE) 5.940 or Odd (NOR)

Mogelijke tegenstanders Heracles:
1: Genk (BEL) 36.000 or Budućnost Podgorica (MNE) (2-0 gisteravond)
2: Rapid Wien (AUT) 23.520
3: Hertha Berlin (GER) 16.035
4: Rijeka (CRO) 14.275
5: Arouca (POR) 10.616
6: Mladá Boleslav (CZE) 10.085
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

Ik zag het later op de site van de UEFA staan inderdaad.

De loting is gweest en de uitkomsten zijn:

Ajax - PAOK Saloniki
Heracles - Arouca (Portugal)
AZ - PAS Giannina FC (Griekenland) of Odds BK (Noorwegen)

AZ heeft een vrij makkelijke loting en Ajax en zelfs Heracles geen onmogelijke loting. Het had slechter gekund. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Nou, sinds wanneer is een Nederlands team ooit nog succesvol geweest tegen Portugezen? Al had Heracles zeker zwaarder kunnen loten.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

JWM schreef:Nou, sinds wanneer is een Nederlands team ooit nog succesvol geweest tegen Portugezen?
PSV in het seizoen 2014 - 2015 nog tegen Estoril. In de groepsfase van de Europa League won PSV thuis met 1-0 en werd het uit 3-3 na een wedstrijd die wegens hevige regenval pas een dag later werd uitgespeeld.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Trouwens wel cruciaal, twee Griekse tegenstanders. Nederland kan met het oog op de ranking meteen goede zaken doen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Minder dan een week en dan barst de Eredivisie weer los. Tijd voor de tradionele OVNL-eredivisie voorspellingen *O*

Meedoen is simpel, stel een lijst op met de 18 Eredivisieclubs. Voor elke positie dat je er bij elke club naast zit krijg je een punt en diegene met het minst aantal punten wint. Daarnaast introduceer ik bij deze ook een hele reeks bonusvoorspellingen waarmee je je score verder omlaag kan brengen. Dat zijn:
  • Kampioen (nr 1. op je lijst): -3
  • Directe degradant (nr. 18 op je lijst): -2
  • Kampioen Jupiler League: -2
  • Winnaar KNVB-beker: -2
  • Winnaars play-offs promotie/degradatie: 2x -1
  • Winnaar play-off Europees voetbal: -2
  • Eerste club met trainerswissel: -2
  • Topscorer Eredivisie: -2
  • Aantal strafpunten FC Twente: Aantal punten dat je er naast zit krijg je erbij.
Meedoen kan tot vrijdagavond 5 augustus 19.59.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Mijn voorspellingen:
  • 1. PSV: Op Bruma na selectie in tact gebleven en vorig jaar terecht kampioen geworden. Ik zie ze het dit jaar wel weer doen.
  • 2. Feyenoord: Veel mitsen en maren maar moet zeker in staat worden geacht lang bovenin mee te blijven doen.
  • 3. Ajax: Het spektakel van Peter Bosz kost ook punten.
  • 4. FC Utrecht: Ten Hag is aan iets moois bezig in Utrecht wat vorig jaar net niet verzilverd kon worden. Er zal waarschijnlijk nog wat kwaliteit vertrekken maar Utrecht heeft de weg omhoog weer te pakken.
  • 5. AZ: Weghorst is een klasse minder dan Janssen. Toch heeft AZ genoeg kwaliteit om stabiel mee te doen in de subtop.
  • 6. Vitesse: Slechte tweede seizoenshelft onder Maas vorig jaar maar Fraser zet het achterin goed neer en v. Wolfswinkel blijkt een voltreffer.
  • 7. FC Groningen: Stabiele subtopper, ik heb wel vertrouwen in Faber.
  • 8. PEC Zwolle: Weer veel wisselingen in de selectie, maar elk jaar komen ze hier ongeveer uit.
  • 9. Heerenveen: Net in het linkerrijtje, maar geweldig is het allemaal niet.
  • 10. Heracles: Het succes van vorig jaar valt niet te evenaren.
  • 11. Willem II: Dit jaar ver weg van de streep, maar toch een wat grijze middenmotor.
  • 12. Roda JC: Komen niet in de problemen.
  • 13. ADO: Komt elk jaar hier ongeveer uit. Meer weet ik er ook niet bij te vertellen.
  • 14. Sparta: Doet leuk mee in de Eredivisie.
  • 15. FC Twente: In de Grolsch Veste speelt Twente dit jaar met het publiek als 12e man die weten dat elk punt er weer eentje is.
  • 16. NEC: Lijkt niet geleerd te hebben van het jaartje Eerste Divisie. Consistent beleid is ver te zoeken.
  • 17. Go Ahead: De Eredivisie is toch een ander niveau.
  • 18. Excelsior: In alle opzichten de kleinste club van de Eredivisie. Dat gaat niet nóg een seizoen goed.
En de extra voorspellingen:
  • Kampioen Jupiler League: NAC Breda - Het moet dit jaar gebeuren en het gaat gebeuren.
  • Winnaar KNVB-beker: Ajax - Een pleister voor het toch wat teleurstellende seizoen.
  • Winnaars play-offs promotie/degradatie: Go Ahead en de Graafschap.
  • Winnaar play-off Europees voetbal: FC Groningen
  • Eerste club met trainerswissel: NEC
  • Topscorer Eredivisie: Luuk de Jong
  • Aantal strafpunten FC Twente: 0
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

Ik doe ook weer mee. :)
  • 1. Feyenoord: de selectie van vorig seizoen is vrijwel volledig intact gebleven en aangevuld met een nieuwe spits. Van de fouten zijn geleerd, dus het wordt na 18 jaar weer eens tijd voor een titel.
  • 2. PSV: doet zoals altijd mee voor de titel.
  • 3. Ajax: Ajax zal onder Peter Bosz kampioen worden, maar nog niet in 2017.
  • 4. AZ: De topscorer van de Eredivisie is weliswaar vertrokken, maar verder is het team gelijk gebleven, zodat eenzelfde eindstand als vorig seizoen te verwachten valt.
  • 5. Vitesse: Onder Fraser gaat Vitesse meer op resultaat spelen (maar nog steeds met verzorgd voetbal) en resultaat wordt er ook behaald.
  • 6. FC Utrecht: FC Utrecht kent ongeveer hetzelfde seizoen als vorig jaar en op nieuw zijn er enkele clubs beter. Dat is niet erg, want in de play-offs gaat Utrecht vlammen.
  • 7. FC Groningen: Onder Faber worden de play-offs gehaald.
  • 8. Heerenveen: Het wordt geen topseizoen, maar op de laatste speeldag wordt deelname aan de play-offs veiliggesteld.
  • 9. Heracles: Het succes van vorig jaar valt niet te evenaren.
  • 10. PEC Zwolle: Eindigt meestal ergens onderin het linkerrijtje. Dit jaar wordt bovenin het rechterrijtje geëindigd, maar verder geen zorgen of problemen in Zwolle.
  • 11. ADO: Onder Petrovic zal ADO leuk voetbal laten zien, maar er is te weinig kwaliteit (en te veel onrust) om echt mee te doen voor de prijzen.
  • 12. Willem II: Van de Looi weet de club (ver) weg te houden van de degradatiezone.
  • 13. Sparta: Heeft een mooi eerste jaar in de Eredivisie, waardoor het verblijf sowieso met een jaar verlengd wordt.
  • 14. NEC: Heeft het niet makkelijk in de Eredivisie maar blijft weg van de streep.
  • 15. FC Twente: Veel hangt af van wie er nog zullen vertrekken. Aankopen kan Twente nauwelijks doen, dus het wordt een gevecht tegen degradatie, die nipt gewonnen wordt.
  • 16. Go Ahead: Speelt leuk voetbal, maar het resultaat valt wat tegen. De play-offs tegen degradatie worden net niet ontlopen.
  • 17. Roda JC: Bij Roda is het nooit rustig en dat komt de resultaten niet ten goede.
  • 18. Excelsior: Bijna lle sterkhouders zijn vertrokken. Het derde jaar is nu toch eecht het (voorlopig) laatste jaar in de Eredivisie.
En de extra voorspellingen:
  • Kampioen Jupiler League: NAC Breda - Deze club hoort gewoon in de Eredivisie.
  • Winnaar KNVB-beker: Vitesse - De stijl van Fraser past goed bij wedstrijden waar meteen iets op het spel staat en in deze wedstrijden stijgt Vitesse ver boven zichzelf uit.
  • Winnaars play-offs promotie/degradatie: Go Ahead en VVV-Venlo.
  • Winnaar play-off Europees voetbal: FC Utrecht
  • Eerste club met trainerswissel: Roda JC
  • Topscorer Eredivisie: Nicolai Jørgensen
  • Aantal strafpunten FC Twente: 0
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door ODRAIL »

PSV heeft de eerste prijs van het seizoen binnen :wink: .
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Waar is je lijst?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door AppleMoose »

Het was dat een van de jongeren op mijn werk mij erover vertelde, anders had ik totaal niet geweten dat vandaag om de JC-schaal werd gevoetbald :') :@
Over het lijstje ga ik nog nadenken :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:PSV heeft de eerste prijs van het seizoen binnen :wink: .
JWM schreef:Waar is je lijst?
Moet ik een lijst indienen om in dit topic te mogen posten?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

:Y
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door ODRAIL »

O ... oké ... dit is zeker weer nieuw?

Vorig seizoen heb ik geen lijstje ingevuld in toch weleens in het voetbaltopic gepost. Dit was zeker een doodzonde :? ?
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Ja zoiets kan absoluut niet door de beugel. Dit jaar laat ik het er niet bij zitten.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door ODRAIL »

Persoonlijk gezien hou ik niet zo van lijstjes. Dus of ik een lijstje maak weet ik nog niet.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door huibf »

KM46 schreef:Persoonlijk gezien hou ik niet zo van lijstjes. Dus of ik een lijstje maak weet ik nog niet.
Ik ook niet. Ik geef alleen de nummer 1.

1. PSV. Gewoon omdat Ajax dat niet wordt en de rest er niet in de buurt komen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door ODRAIL »

Zelfs alleen de nummer 1 geef ik (nog) niet. Moet er nog even over denken.

Maar voordat de eerste wedstrijd begint heb ik mij nummer 1 gegeven.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door regenmaker »

Zou ik anders het omgekeerde lijstje van Meltrain indienen? :P Dus Meltrain's nummer 18 wordt nummer 1 etc.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Meltrain »

Van mij mag je. :')
Mijn voorspellingen voor het EK waren deels ook op hoop gebaseerd (alleen stom genoeg niet bij IJsland - Engeland ... :X ) en vaak niet (alleen) op ratio.
Nu is dat bij de voorspellingen van de Eredivisie deels ook zo (met Feyenoord op 1), maar met letterlijk mijn lijstje omdraaien verwacht ik dat je toch wel heel veel punten gaat halen .... (A)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Als je Ajax/Feyenoord/PSV bovenin zet en de rest random ergens neer zet scoor je vast niet heel slecht. Het is allemaal zo onvoorspelbaar. Ik heb bijvoorbeeld gegokt op Utrecht dit jaar maar ze kunnen ook zomaar om degradatie spelen.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Door de narrow escape van Ajax doet Nederland goede zaken op de ranking ten opzichte van de Grieken vanavond. Doordat Olympiakos ook is uitgeschakeld in iedergeval al geen Griekse ploeg in de CL en hierdoor is PSV zeker van pot 3 bij de loting.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door Ardan »

Zal ik ook een lijstje maken? Gewoon voor te lachen? :D
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote voetbaltopic 2016/17

Bericht door JWM »

Ja nog maar twee deelnemers lijkt nergens naar :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten