Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Zugführer »

Etienne schreef:De conducteur op de RE3 vanuit Neunkirchen (Saar) zag vandaag kennelijk zo'n Interrailpas voor het eerst. Kon hem helemaal gaan uitleggen over het hoe en wat :mrgreen:
Het conducteursteam in de trein Hunedoara - Simeria (was toevallig ook 27 juli) had daar ook last van. Helaas spraken ze alleen Roemeens en kon ik e.e.a. dus erg lastig uitleggen. Gelukkig vonden ze het allemaal wel grappig. Als ik helemaal terug ben schrijf ik nog wel eens een reisverslag :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Ik had vorige week een ÖBB conducteur die een foto van mijn InterRail maakte omdat de Servische loketbediende hem niet had vastgeniet, hij kon dus wel eens vals zijn want volgens de conducteur werden ze heel veel vervalst.

Mocht je ooit met een vervalste InterRail op pad gaan dan moet je dus niet vergeten hem vast te nieten :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Was zijn conducteurspet toevallig van aluminium?
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10553
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Mag ik even kwijt #194

Bericht door trolly »

:shock:

Bee is door Suus opgegeten.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door ODRAIL »

Nee ... Bee is overgegaan in Suus :wink: .

En bee (met een kleine letter) is gelijk als nieuw lid geregistreerd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Oh, ik dacht dat ze gingen klagen dat ik nog steeds de kerstboom niet opgeruimd heb, maar dat valt gelukkig mee :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door dylanwild94 »

Hmm suus is wel in de kerstsfeer evenals Bee die erin is gebleven.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door JWM »

Over Suus gesproken, volgende week start het derde seizoen van de Fractie. De 10 afleveringen worden er doorheen gejaagd in twee weken op de late avond van NPO 2 recht tegenover de late night van de Olympische spelen. Bedroevende kijkcijfers gegarandeerd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Gelukkig krijgen we bij een volgende sportzomer gewoon weer elke werkdag een talkshow, de NPO komt er toch op terug dat de kijker dit wil, zeker omdat zoiets als een komkommertijd ver te zoeken is dit jaar. Als de geruchten kloppen goed is gaan na de zomerstop Pauw en Jinek het hele jaar rond om de drie maanden rouleren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door JWM »

Volgend jaar is geen sportzomer en waarschijnlijk alleen de Avondetappe wat dit jaar al om 22u begon. Knevel en vd Brink is ook wel eens een hele zomer doorgegaan.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door AppleMoose »

KM46 schreef:Veel sterkte.

Tsja ... dat is ook in de verpleeghuizen waar in vrijwilligerswerk doe het geval. De ene overlijd er niemand en de andere week overlijden er drie bewoners.
Dank je :pos:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door STF »

Onze camping-brug heeft vorige week de voorpagina van twee Luxemburgse kranten gehaald, zoals te raden valt heeft dat natuurlijk geen positieve reden, hij is namelijk bij hevig natuurgeweld ingestort...
De verzekering dekt alleen schade dat ontstaat door aardbevingen en zelf tover je ook niet even het geld uit je binnenzak om zo'n brug te laten slopen en herbouwen, daarom heeft het ministerie van toerisme besloten de kosten op zich te nemen! *O*

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Meltrain »

Aardig van het ministerie. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door JWM »

De toeristenbelasting in Luxemburg is wel verdubbeld.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Groetjes uit de DB lounge in Essen, alwaar ik onder het genot van een glaasje apfelschörle op mijn vertraagde IC naar Hamburg mag wachten *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Reserveringen voor een tour door de A380-fabriek in de pocket *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door STF »

JWM schreef:De toeristenbelasting in Luxemburg is wel verdubbeld.
Luxemburg kent geen toeristenbelasting op campings.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

En de groetjes uit de DB lounge in Hamburg. Nog een uurtje op m'n maat wachten en dan weer terug via Bentheim :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Ardan »

Moeders bracht van de week mijn oude vakantiefoto-albumpjes mee, met daarin ook mijn allereerste foto's die iets met de spoorhobby van doen hadden. Schraal kut natuurlijk want met zo'n wegwerpcameraatje en ik was nog maar 9 jaar oud, maar toch :D

Station Meiringen (CH), daar ergens achterin :P
Afbeelding

En het vlakbij gelegen tandradding/funiculaire naar de Reichenbachfall, waar volgens het verhaal de beroemde detective Sherlock Holmes vanaf is gedonderd. In het dorp staat een standbeeld van hem.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Stéphane »

Ik heb zo te zien weer wat verhalen uit Luxemburg gemist tijdens mijn vakantie :)
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Jef400 »

Sinds gisteren terug van mijn eerste interrail. In grote lijnen de trip Amsterdam-Köln-Ulm-Memmingen-St Margrethen-Chur-Zürich-Bern-Milano-Genova-Ventimiglia-Nice-Avignon-Nîmes-Paris-Amsterdam gemaakt. Een dagtrip naar de Bodensee vanaf Memmingen gemaakt. naar Oostenrijk (Reutte) geweest, in Frankrijk naar Carcassonne, Grenoble en Montpellier gemaakt. De lijn naar Alés gedaan vanaf Nîmes. Voor het eerst met de ICE, TGV en Thalys gereisd. Misschien volgen er nog foto's. Maar het idee was wel gaaf.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door STF »

Stéphane schreef:Ik heb zo te zien weer wat verhalen uit Luxemburg gemist tijdens mijn vakantie :)
Er is weliswaar veel gebeurd, echter heb ik er hier nauwelijks wat over geschreven hoor.

Oja, onze bestelde auto staat sinds enkele dagen bij de dealer (kentekenpapieren e.d. ontbreken nog), ze hebben dus bij de Dacia fabriek woord gehouden met die versnelde levering (i.v.m. verkeerde kleur van de eerste), de normale levertijd is vijf maanden, de versnelde levering zou 2,5 maand duren maar zijn een krappe twee maanden geworden.
Het werd ook weleens een keer tijd, onze huidige auto zit inmiddels zo idioot ver over de vervangingstermijn van de distributieriem en meer van dat soort zaken heen.
Om door de APK-keuring heen te komen heeft ie overigens nog wel een paar nieuwe voorbanden gekregen, van het goedkoopste merk/type dat er te koop was (Wanli Snowgrip).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Daniel »

Zeker weten dat ze niet gewoon die verkeerd geleverde auto in de juiste kleur hebben overgespoten? :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6032
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door AppleMoose »

Over precies drie weken ben ik onderweg naar Parijs *O* Lang getwijfeld of ik wel of niet weg zou gaan tijdens mijn vakantie, afgelopen nacht toch maar de knoop doorgehakt.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Ik ben over precies 24 uur als het goed is onderweg tussen Nürnberg en Regensburg om dan, na een loungebezoek (en overstap) in Wenen om 22:20 aan te komen in Budapest *O*

Over precies 3 weken ben ik zoals het er nu uitziet weer even in Servië :)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 gasten