OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door ArrivaBas »

Tegenwoordig dus ook Amstelland MAN's in HWGO. Ik zag er een als MAT rit vlak voor de 436 thv Barendrecht op de A29.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door dylanwild94 »

Daniel schreef:Tijdens 't wachten op m'n bus kwamen er drie lege voorbij vandaag over de Utrechtse Europalaan... Een MAT-ritje en 'n instructieritje, maar de laatste lege was de meest opvallende want dat betrof de Groningse Citaro LE 3311 met groene handelaarsplaten erop. Hij reed in de richting van de Utrechtse Qbuzz-stalling, maar toen ik daar later met de bus langs kwam zag ik 'm daar niet staan.
Wel stond er tegen het hek aldaar een O405 gestald, zover tussen hekwerk en begroeiing door te zien een ex-Westnederland exemplaar.
die O405 doet me dan denken aan de WN4408 van stichting youngtimer bussen
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door PatrickM »

ArrivaBas schreef:Tegenwoordig dus ook Amstelland MAN's in HWGO. Ik zag er een als MAT rit vlak voor de 436 thv Barendrecht op de A29.
Was dat er niet toevallig eentje van TCR?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Hendrik »

Of van Van Oeveren? (Of heeft die geen MAN's meer?)

Vanmorgen zag ik op de A29 t.h.v. Barendrecht (richting het Zuiden) een Connexxion-groene Citaro. Geen idee welk type precies en uit welke regio.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door PatrickM »

Nope, Van oeveren heeft alles wat geen Mercedes of Setra was afgelopen zomer verkkocht.

Die Citaro zal ook wel van TCR zijn, ik geloof namelijk niet dat Connexxion tijdens de vakantiedienst extra materieel nodig heeft.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Globetrotter »

dylanwild94 schreef:
Daniel schreef:Tijdens 't wachten op m'n bus kwamen er drie lege voorbij vandaag over de Utrechtse Europalaan... Een MAT-ritje en 'n instructieritje, maar de laatste lege was de meest opvallende want dat betrof de Groningse Citaro LE 3311 met groene handelaarsplaten erop. Hij reed in de richting van de Utrechtse Qbuzz-stalling, maar toen ik daar later met de bus langs kwam zag ik 'm daar niet staan.
Wel stond er tegen het hek aldaar een O405 gestald, zover tussen hekwerk en begroeiing door te zien een ex-Westnederland exemplaar.
die O405 doet me dan denken aan de WN4408 van stichting youngtimer bussen
Vanochtend even bij de stalling Europalaan wezen kijken. Ik heb geen o405 kunnen zien (ook niet tegen het hek), dus denk dat hij alweer vertrokken is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

Klopt, die was vanmorgen om half acht al niet meer waar ik hem gisteren zag staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Meltrain »

Er reed vanmiddag ICM in de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie]. Ik zag deze trein rond 17:45 te Rotterdam Blaak.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door OV Hoekschewaard »

Hendrik schreef: En TCR rijdt dagelijks één of meer ritten op lijn 436 en 437 met een 4xx-Amba. Behalve dat dit geen R-Net-bussen zijn, zijn die Amba's er niet best meer aan toe. Er rammelt en kraakt van alles, het stinkt vaak naar diesel in de bus, e.d. De identieke bussen van Arriva (83xx-serie) vind ik ook niet geweldig, maar die waren/zijn er wel beter aan toe dan die van TCR. Al met al niet R-Net-waardig dus...
In de zomerperiode heeft TCR 6 R-Net omlopen terwijl ze maar 5 R-Net bussen hebben. Door deze briljante zet van Connexxion zijn er een aantal R-Net Citea's lekker vakantie aan het houden, terwijl TCR elke dag minimaal 1 R-Net bus te kort komt. Er zal wel weer een bepaalde logica inzitten die ze alleen in Hilversum snappen. :X

Connexxion Heinenoord rijdt tegenwoordig ook 2 omlopen op het R-Net en dus staan er 2 R-Net bussen bij ons. Maar die bussen moeten ook onderhouden worden bij TSN. Dus het komt regelmatig voor dat wanneer de tweede R-Net omloop om 13.30 moet beginnen, dat die bus nog bij TSN voor onderhoud staat. Met als eindresultaat dat er dan maar een witte citea de dienst op moet.

Dus de conclusie is eigenlijk dat Connexxion vanwege de zomervakantie minder ritten rijdt op het R-Net maar dat er meer witte bussen worden ingezet vanwege de geweldige planning. Goed bezig Connexxion. :pos:
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Hendrik »

Klinkt weer uitermate logisch ja... :roll:
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Durashift »

OV Hoekschewaard schreef:
Hendrik schreef: (..). Met als eindresultaat dat er dan maar een witte citea de dienst op moet.

(..)
Het zijn allebei Citea's. Wat mis je dan bij een witte?
USB poortje?
Andere stoel (opstelling)?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Hendrik »

Vooral de stoelen van de R-Net-Citea's zitten veel beter en ruimer. Zelf vind ik de R-Net-Citea's ook fijner vanwege de 'rustigere' motor.

Trouwens: ik had het erover dat TCR 'oude' Amba's inzet op lijn 436/437. Waren het maar 'gewone' Citea's...
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door dylanwild94 »

Vorige week dit gezien.
Afbeelding
Hermes (breng) 5400 in Nijmegen.
17-7-2016
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door dylanwild94 »

Een ICMm 7 in trein 8836 vandaag.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door MdJ »

Deze week rijden er 3 setjes (van de 4) ICM's in de [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] (vierde setje is een DDZ-6). Dit omdat het VIRM nodig is voor de naar Es-verlengde-[serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] (ter vervanging van de [serie=Intercity|2016|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie])
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Michael »

Afgelopen vrijdag werd de 2266 met 8 bakken ICM gereden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Daniel »

Ben nu onderweg met 8 bakken ICM in de 1718 die straks op Ut nog splitsen ook. Best zeldzaam dat er ICM in deze serie beland, nu al helemaal omdat de [serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] door naar Enschede gaat waardoor daar alleen VIRM als IC komt.
Het vooroplopende stel heeft dan ook al wel even daar gestaan gezien er nog kranten van 3 augustus in liggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Jurre »

Een Boschbus (8108) op lijn 4 in Tilburg, weet niet of dat heel vaak voorkomt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Hainje »

Jurre schreef:Een Boschbus (8108) op lijn 4 in Tilburg, weet niet of dat heel vaak voorkomt.
Zag een maand of wat terug ook op lijn 4 de 8103. Waarschijnlijk door de 'discussie' in het Brabanttopic dat het mij destijds opgevallen was.
🍉
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Jurre »

Misschien is dit wat opvallender dan: momenteel zit streek Citea 8901 eveneens op lijn 4 in Tilburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Hainje »

Jurre schreef:Misschien is dit wat opvallender dan: momenteel zit streek Citea 8901 eveneens op lijn 4 in Tilburg.
Streekwagen op stadsomloop zo te zien.
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Michael »

Hainje schreef:
Jurre schreef:Misschien is dit wat opvallender dan: momenteel zit streek Citea 8901 eveneens op lijn 4 in Tilburg.
Streekwagen op stadsomloop zo te zien.
Zie mijn post in het Alledaagse gebeurtenissen in Brabant voor de reden dat de 8901 op de stad rijdt. Is geen afwijking maar planmatig
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door ArrivaBas »

Er was vandaag een DDZ4 verdwaald in de [serie=Sprinter|2016|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] en de [serie=Stoptrein|2016|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] . Heb hem vandaag 2 keer gezien in de 5033 en de 5057.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Chrysa »

Dat gebeurt vrij regelmatig, maar er zit volgens mij niet echt logica achter over wanneer nou precies.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #38

Bericht door Suus »

Treinstel 9586 heeft nieuwe tafeltjes. Ze zijn minder diep, ovaler en ogen een stuk steviger. Wel een erg glad tafeloppervlak, dus ik weet niet of koffiebekertjes bij het optrekken erg goed blijven staan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten