Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
En nu ook verwerkt in de reisplanners (9292 en NS)!
Met minimale aanpassingen in de dienstregeling ingepast, op een paar plaatsen een verschuiving van 1 minuut was blijkbaar genoeg.
Busfoto.nl schreef:Goed dat je lid bent geworden. Ik was onderweg en had geen tijd om een uitgebreid verhaal te typen met linkjes. Iedereen blij, opgelost!
Nog steeds niet toegelaten helaas, dus ik hou me aanbevolen ;)
Ophttps://www.stateninformatie.provincie- ... missie.pdf lees ik de volgende interessante zin: "Na uitblijven van Rijksfinanciering heeft de werkgroep provincie, gemeente Utrecht en vervoerder Qbuzz de businesscase bijgesteld om stadslijn 1 per 2017 om te vormen naar een volledige elektrische exploitatie." Als ik https://www.stateninformatie.provincie- ... n-2017.pdf erbij bekijk zie ik dat ze in de loop van 2017 elektrische bussen willen introduceren op lijn 1 (Overvecht - CS - Hoograven).
Dan moet er wel weer eindpuntrust komen in Hoograven, die was er niet of nauwelijks vanwege de sociale onveiligheid. Maar wellicht kan het laadsysteem onder toezicht komen van een camera, dan sla je gelijk 2 vliegen in 1 klap. Het zal dienstuitvoering ten goede komen.
Busfoto.nl schreef:Goed dat je lid bent geworden. Ik was onderweg en had geen tijd om een uitgebreid verhaal te typen met linkjes. Iedereen blij, opgelost!
Nog steeds niet toegelaten helaas, dus ik hou me aanbevolen ;)
Ik ook niet en wacht al vrij lang net of er niet gekeken wordt of er misschien nieuwe mensen lid willen worden.
Dat ze lijn 1 elektrisch willen laten rijden ben ik wel erg benieuwd, ook erg benieuwd met wat voor bussen ze daar voor willen aanschaffen.
Aangezien de huidige standaard bussen al regelmatig vol zitten op lijn 1(beide richtingen overvecht en hoograven), geen idee hoeveel zit/staan plekken die Optare heeft vergeleken met de standaard Citaro zo.
Ze hebben de Optara van lijn 2 al een keer op de route van lijn 1 laten rijden, heb hem al een keer zien staan bij de oude eindhalte ziekenhuis overvecht(Al weer tijdje geleden).
Vandaag wordt blijkbaar gecheckt of de streekgeledes het nog doen na de zomerstop... Kwam er drie achter elkaar tegen op het Europaplein: eentje op 65, 247 en nog een onbekend gebleven lijn. Al die ritten reden tot gisteren i.i.g. met 12-meter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Check, ik heb net nog een plaatje van de andere kant kunnen maken op CS Jaarbeurszijde. Was volgens mij gewoon voorgevoel dat ik een bus later vanaf het werk had ;-)
Ik kan 'm anders gewoon zien terwijl ik überhaupt geen Facebook-account heb. Valt vooral op dat deze nog het oorspronkelijke nummer heeft (foto is de 3205) terwijl de dubbelgelede Hess'en achter de AGG300 aan omgenummerd zijn.
Ik had trouwens ook nog een wat betere foto van de 4219 waarop je 'm in z'n geheel kunt zien, al blijft het een telefoonfoto. Even eerder ging 'ie trouwens ook wel verrekte vlak langs de pilaar van het stadskantoor die t.h.v. perron C1 aan de rand van het busstation staat...
Echt wel zelfs even getest in andere browser zonder facebook inlog, kreeg wel melding maak nu een account aan.
Je drukt op niet nu en dan zie je als nog de foto, op de pc tenminste geen idee of het in de facebook app ook zo werkt.
Hess bus ziet er mooi uit in de U-OV kleuren, maar de voorkant is en blijft gewoon lelijk vind ik.(Van hool & Mercedes-Benz Citaro stuk mooier).
Maar zoals eerder gevraagd hoe zit de binnenkant er uit ja, verder ben ik benieuwd hoe die die het gaat doen hier.
Ik zag trouwens vanmiddag de andere twee dubbelgelede HESSen vanmiddag in het geel bij de werkplaats staan. Aannemelijk de 4219 stond vanmorgen tussen de voor de dienst bestemde bussen in de stalling. Op de Europalaan kwam ik even later een gele citaro tegen waarbij het lijkt dat de verhoging in het dak nog de oorspronkelijke kleur grijs heeft.
Hier nog niet langs zien komen, maar zag het op een poster bij halte Europaplein Noord: lijn 29 schijnt de eerste week dat 'ie rijdt gratis te zijn ter introductie.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Gisteren (vrijdag 19/8) stonden vijf gele ex-Groningers op de Europalaan. De drie Hess bussen en twee Citaro's (3198 en 3205). De 3114 en 3316 waren nog bij het bedrijf dat de bestickering verzorgt maar worden op heel korte termijn terug verwacht (één is waarschijnlijk dezelfde vrijdag laat in de middag teruggekeerd). Dit zijn dus de vier wagens die oorspronkelijk naast elkaar aan het hek stonden. Er waren ook weer twee 'gast-Citaro's' in de werkplaats, de 3313 en 3318. Na beëindiging van de noodzakelijke werkzaamheden gaan zij terug naar Groningen.
Met een beetje geluk kunnen wij de eerste Hess-wagens vanaf maandag op lijn 12 zien. Op lijn 28 lijken zij niet te komen. Het aantal Citaro's zal oplopen tot circa tien. Over de inzet (vanaf wanneer en vanuit welke vestiging) durf ik nu niets met zekerheid te zeggen.
Dezelfde Hess-bussen, die in Groningen bijkans naar de sloop werden verwezen.
Die bussen gaan dus serieus ingezet worden op de drukste stadslijn van NL.
Ik ga al vast de popcorn pakken.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Volgens zeggen waren ze in Groningen minder goed bruikbaar doordat lijn 11 deels streeklijn is (sowieso het stuk naar Zuidhorn) waardoor de accu's onvoldoende opgeladen werden bij het remmen. Dat zou in Utrecht minder spelen doordat de bussen daar alleen binnen de stad blijven rijden.
Daarnaast kent lijn 12 natuurlijk z'n flexbussen, dus als 'n HESS even niet wil kan je makkelijker even een AGG300 inzetten dan wanneer je aan een bepaalde omloop vast zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Denk 't wel, de eerste weken van het studiejaar zijn wel typisch de weken dat de grootste hoeveelheid bussen ingezet wordt op 12. Nu zie ik vaak vanuit de bus op weg naar m'n werk de hele flexbusvloot uitrukken, dus kan 't maandagochtend met meer zekerheid zeggen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...