Je kent Arriva toch wel een beetje: zo ongeveer iedere lijn die sneller dan een fiets rijdt, wordt Q-liner met een hoger tarief.Meltrain schreef:Ik ben benieuwd hoe het met de tarieven wordt. Het is immers prima dat de parallelliteit tussen trein en bus wordt verminderd, maar dan is het wel wenselijk als er tariefintegratie komt tussen bus en (Arriva) trein.
Verder vraag ik me af of er voor de Qliner een hoger kilometertarief komt en wat voor soort abonnementen er komen.
Wat ik op die lijnennetkaart zie, is: veel parallelle verbindingen worden geschrapt, een aantal doorgaande verbindingen wordt Q-liner en een fors aantal dunne lijnen verdwijnt helemaal, of wordt een 600-lijn (rijdt alleen in de scholierenspits?)
Ook worden veel verbindingen die nu nog dorp-stad zijn (bijv. lijn 74, die nu dorpjes als Kelpen en Grathem verbindt met de belangrijkste bestemmingen Weert en Roermond) uitgekleed tot een niks-naar-nergens-lijntje, dat weliswaar die dorpen wel bedient, maar ze niet meer met die bestemmingen verbindt, maar slechts met andere station-loze dorpjes.