ArrivaBas' Zomervakantie: Veelzijdig Vorarlberg: deel 1 [21 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

ArrivaBas' Zomervakantie: Veelzijdig Vorarlberg: deel 1 [21 foto's]

Bericht door ArrivaBas »

Vandaag volgt de eerste van de 2 delen van mijn vakantieverslag In dit verslag vertel im met foto's alles over mijn 1e van 2 vakantieweken.
De video's
Het lijnennet van de Landbus in het Montafondal

Vrijdag 15 juli:
De eerste reisdag. Mijn ouders hadden een hotel geboekt in Sindelfingen voor de heen- en terugreis. Na veel files en 'Baustelles' kwamen we rond een uur of half 5 aan bij het hotel. Eerst even wat eten bij de plaatselijke McDonalds. Op de terugweg naar hotel eerst een foto van bus 706 naar Böblingen:
AfbeeldingPflieger Citaro bij BreuningerLand by Bas Folles, on Flickr

Zaterdag 16 juli:
Hoewel we de drukte probeerden te vermijden met de overnachting zaten er ook op de tweede reisdag veel file en Baustelles op de route door Duitsland. Pas na een kilometer of 20 voor de grens met Oostenrijk konden we het gaspedaal goed intrappen. rond een uur of half 3 kwamen we bij het park aan. Het dorp waar we zaten heette Gargellen en de weg houdt daar zo'n beetje op. Het park waar we zaten had ±90 appartementen in 12 complexen.
een paar uur na de aankomst zette ik de bus naar Schruns (lijn 87) al op de foto in het dorpje:
AfbeeldingMBS Integro in Gargellen by Bas Folles, on Flickr

Zondag 17 juli:
Er loopt een kabelbaan vanuit het dal dwars over het park naar de Schafberg, een hoogvlakte op 2130 m boven zeeniveau met een gezellig restaurantje. Deze dag heb ik wel foto's gemaakt, maar die zijn niet echt de moeite waard.
Overigens bestaat er i.s.m. het regionale Verkehrsverbund en enkele kabelbanen en musea een kaart waarmee de entree voor die kabelbanen en musea en het OV in Vorarlberg gratis is. Deze kaart heet de Montafon-Brandnertal-Card

Maandag 18 juli:
Eerst even boodschappen doen. De hond mocht echter niet naar binnen, dus ik stond daar op de parkeerplaats even met haar te wachten. Ik had wel geluk, want lijn 87 kwam ook langs en ik heb deze foto gemaakt:
AfbeeldingMBS Integro in St. Gallenkrich by Bas Folles, on Flickr
Na de boodschappen opgeruimd te hebben gingen we weer naar de Schafberg, en wandelden daar naar een spaarbekken voor de sneeuwkanonnen op 2200 m boven zee:
AfbeeldingSchafbergmeer by Bas Folles, on Flickr
Deze 'zeppelinwolken' kwamen ook nog langs:
AfbeeldingZeppelinwolken by Bas Folles, on Flickr

Dinsdag 19 juli:
Met die kaart was er ook 'Mautbefreiung' op een hele mooie weg, de Silvretta-Hochalpenstraße. Deze weg gaat via 32 haarspeldbochten over de Silvrettapas naar Landeck in Tirol. op 2000 m hoogte ligt ongeveer halverwege het Sivretta-stuwmeer. Dit is een heel toeristisch gebied, wat de volgende line-up van bussen gaf:
AfbeeldingLine-up Silvretta by Bas Folles, on Flickr
Hier nog een blik over het meer:
AfbeeldingSilvrettameer by Bas Folles, on Flickr
Genoeg watervallen om het meer te vullen :Y :
AfbeeldingWaterval Silvrettameer by Bas Folles, on Flickr
Bij de Sivretta was ook een soort van enorm langdurige Baustelle bij een ander meer, Er lag daarom ook een bouwvakkersdorpje, maar dit kapelletje ligt daar best hoog en ver vandaan:
AfbeeldingKapel Silvretta by Bas Folles, on Flickr
Woensdag 20 juli:
Nog een kabelbaan: In Gaschurn ligt de Versettla-kabelbaan. Ook hier geen foto's die de moeite waard zijn.

Donderdag 21 juli:
Bludenz is een heel gezellig stadje. Hier staat ook de Milka-fabriek. In een hoekje van de fabriek zit een winkeltje vol met Milka (A) .
Deze dag ben ik per bus en trein naar Bludenz geweest. Deze dag heeft tevens de eerste foto's van mijn camera.
De 7 ritten per dag sluiten niet allemaal goed aan op de trein, die 1-2x/uur rijdt. Daarom vertrok ik pas om 10:55 met de bus uit Gargellen. Eigenlijk is het heel irritant om dan je bus te zien bufferen :X :
AfbeeldingMBS Integro in Gargellen by Bas Folles, on Flickr
Met de rit van 10:55 bestond er een overstap van 11 minuten cross-platform op de S4, veelal rijdend met NPZ'jes van de MBS:
AfbeeldingMBS NPZ op Schruns by Bas Folles, on Flickr
Deze NPZ had overigens nog de oude kleurstelling:
AfbeeldingMBS NPZ op Bludenz by Bas Folles, on Flickr
Uiteindelijk stond ik om 12:00 voor station Bludenz. In de Milkawinkel en de stad zelf heb ik weinig tot geen foto's geschoten.
Rond half 2 vertrok ik weer richting station, maar als ik de eerste trein naar Schruns pakte, stond ik daar een uur te wachten, wat ik dan liever doorbreng op Bludenz, want hier werd ook nog wat met goederenwagons gerommeld en vertrokken er ook nog meer treinen:
Een talentje voor de S1 naar Bregenz of Lindau:
AfbeeldingTalent op Bludenz by Bas Folles, on Flickr
Een dubbeldekkerstam met een Taurus als RegioExpress gearriveerd uit Bregenz:
AfbeeldingOBB Dosto op Bludenz by Bas Folles, on Flickr
Dit stond er op de zijkant van elke Dosto:
AfbeeldingZijkant OBB Dosto by Bas Folles, on Flickr
Een NPZ naar Schruns:
AfbeeldingMBS NPZ op Bludenz by Bas Folles, on Flickr
Hier nog 2 foto's van al dat gerangeer:
AfbeeldingZelfrijdende wagentjes by Bas Folles, on Flickr
AfbeeldingRangerende 1063 op Bludenz by Bas Folles, on Flickr
Nog een dubbeldekker op de S1:
AfbeeldingOBB Dosto op Bludenz by Bas Folles, on Flickr
De aankomst van mijn trein terug naar Schruns is gefilmd. Op Schruns heb ik nog wel foto's gemaakt van deze Landbussen en de trein:
Een Integro en een Citaro op het station:
AfbeeldingMBS Integro en Citaro op Schruns by Bas Folles, on Flickr
En de trein naar Bludenz:
AfbeeldingMBS NPZ op Schruns by Bas Folles, on Flickr
het busstation kent een knoop, maar dan wordt het een rommel daar. Het is dan goed zoeken in die minuut overstaptijd :X .

Deel 2 komt op 13 augustus met de 2e week. met onder andere: Een mysterieuze sfeer op de Hochjoch
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: ArrivaBas' Zomervakantie: Veelzijdig Vorarlberg: deel 1 [21 foto's]

Bericht door busfanNL »

Mooi Bas. Zeker de foto van lijn 87 is geslaagd met die bergen op de achtergrond.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: ArrivaBas' Zomervakantie: Veelzijdig Vorarlberg: deel 1 [21 foto's]

Bericht door isadora »

Werkelijk subliem fraaie foto's hoor.
Geeft soms bijna het idee, dat je er live in staat.
Vet compliment ArrivaBas. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ArrivaBas' Zomervakantie: Veelzijdig Vorarlberg: deel 1 [21 foto's]

Bericht door Meltrain »

Leuk verslagje. :pos:
Als ik een puntje van kritiek mag hebben: best veel foto's zijn gemaakt vanuit kikkerperspectief. Een enkele keer is dat leuk, maar in dit geval komt het naar mijn smaak iets te vaak voor.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ArrivaBas' Zomervakantie: Veelzijdig Vorarlberg: deel 1 [21 foto's]

Bericht door Daniel »

Leuk verslagje hoor. Juist vooral de niet-OV foto's zijn echt fraai trouwens :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten