Wat bedoel je hiermee? :?CamilleKreemers schreef:en ik kan me net herinneren dat er ergens een grote Fyra-achtige ramp heeft plaatsgevonden.
Syntus wordt Keolis
Re: Syntus wordt Keolis
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39204
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Syntus wordt Keolis
Ik neem aan dat 'ie daar doelt op een grote negatieve gebeurtenis die je bedrijf een slechte naam bezorgt heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Syntus wordt Keolis
Op zich wel maar het romantische verleden heeft ook het predikaat "boerenbedrijf dat een beetje aanprutst"... Het helpt ook niet dat ze niet heel positief in het nieuws komen als het op de core-business gaat: Bijna failliet door te lage inschrijving op de Veluwe en miljoenenverlies door Twente.Ardan schreef:Is dat gegeven niet juist positief? Dat 'dat boerenbedrijfje' nu is uitgegroeid naar een vervoerder die heel midden- en oost-Nederland bedient met zelfs lijnen naar Amsterdam en Rotterdam (concessie Utrecht straks)? Dat staat toch mooi op je bedrijfshistorie?MdJ schreef:Syntus staat natuurlijk bekend als boerenbedrijfje, dat ooit de redder van de Achterhoek was..
Een groot professional daadkrachtig bedrijf, netzoals Arriva ons wil doen geloven met de DB-company, zou die fouten niet moeten en mogen maken...
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Syntus wordt Keolis
Je bedoeld datzelfde Arriva dat enkele 'anti'-sites opgezet zag worden door boze klanten die vonden dat Arriva er totaal niets van kan/kon? Iets dat geen enkele andere vervoerder in NL heeft/had? :')
Re: Syntus wordt Keolis
Nee, dat bedoel ik niet. Maar meer ter ondersteuning van Stadtler-rail; Arriva leunt op "brand awareness" van de DB, Keolis kan dat dus niet niet op de merknaam Syntus.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Syntus wordt Keolis
Ah, op die manier. Daar heb je dan wel weer een punt.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Syntus wordt Keolis
ik bedoel dat ik het me NIET kan herinneren.Meltrain schreef:Wat bedoel je hiermee? :?CamilleKreemers schreef:en ik kan me net herinneren dat er ergens een grote Fyra-achtige ramp heeft plaatsgevonden.
Wellicht dat sommige bedrijven dat soort dingen eerder openbaar maken? Soms is me ook opgevallen dat provincies ook enorme risico's nemen met allerlei nieuwe producten en eisen. Nadeel is ook dat de laatste jaren een recessie bezig was, waardoor veel mensen ineens geld minder kregen / baan kwijt raakte. Dat kan ook niet goed zijn. In de Veluwe had je daarnaast op Apeldoorn - Zwolle veel wijzigingen in de Veluwelijn plaatsvonden, wat ook reizigers gekost zal hebben.MdJ schreef:Op zich wel maar het romantische verleden heeft ook het predikaat "boerenbedrijf dat een beetje aanprutst"... Het helpt ook niet dat ze niet heel positief in het nieuws komen als het op de core-business gaat: Bijna failliet door te lage inschrijving op de Veluwe en miljoenenverlies door Twente.Ardan schreef:Is dat gegeven niet juist positief? Dat 'dat boerenbedrijfje' nu is uitgegroeid naar een vervoerder die heel midden- en oost-Nederland bedient met zelfs lijnen naar Amsterdam en Rotterdam (concessie Utrecht straks)? Dat staat toch mooi op je bedrijfshistorie?MdJ schreef:Syntus staat natuurlijk bekend als boerenbedrijfje, dat ooit de redder van de Achterhoek was..
Een groot professional daadkrachtig bedrijf, net zoals Arriva ons wil doen geloven met de DB-company, zou die fouten niet moeten en mogen maken...
Re: Syntus wordt Keolis
Misschien heeft het ook wel een juridische/ tender technische reden. Internationale bedrijfsnaam, zekerheden en garantstelling binnen een beperkte bedrijfskolom?
Of er zit een directeur op een hoge post die wil bewijzen dat hij een internationaal merk kan (her)structureren....
Of er zit een directeur op een hoge post die wil bewijzen dat hij een internationaal merk kan (her)structureren....
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Syntus wordt Keolis
Er zullen ook wat operationele voordelen zijn, zoals een huisstijl die je kunt delen, websites, bussen die zonder overschilderen naar andere delen van Europa kunnen.
De juridische entiteit kan volledig losstaan van de merknaam die men gebruikt.Durashift schreef:Misschien heeft het ook wel een juridische/ tender technische reden. Internationale bedrijfsnaam, zekerheden en garantstelling binnen een beperkte bedrijfskolom?
Re: Syntus wordt Keolis
Volgen mij kunnen we voorop stellen dat het de meeste reizigers een zorg zou zijn welke naam er op een bus staat. Als die maar rijdt (en het liefst frequent en punctueel) is het prima.
Het volgende is erg speculatief. Maar misschien is het zo dat Keolis van plan is om Qbuzz over te nemen. Immers, Connexxion en Arriva zouden nooit toestemming krijgen voor zo'n overname omdat ze anders te groot zouden worden. Verder zijn Qbuzz en Syntus al halfzusterbedrijven geweest. Het is voor Keolis ook zeker interessant omdat die dan de hele provincie Utrecht krijgt. Dan zou het logisch zijn om alles onder een noemer te brengen.
Het volgende is erg speculatief. Maar misschien is het zo dat Keolis van plan is om Qbuzz over te nemen. Immers, Connexxion en Arriva zouden nooit toestemming krijgen voor zo'n overname omdat ze anders te groot zouden worden. Verder zijn Qbuzz en Syntus al halfzusterbedrijven geweest. Het is voor Keolis ook zeker interessant omdat die dan de hele provincie Utrecht krijgt. Dan zou het logisch zijn om alles onder een noemer te brengen.
-
- Berichten: 1057
- Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
- Locatie: Europa
Re: Syntus wordt Keolis
Het is een publiek geheim dat NS vorig jaar op het punt stond om Qbuzz aan Keolis te verkopen, waarna Qbuzz dan met Syntus zou fuseren. Daar kreeg de politiek lucht van, waarna minister Dijsselbloem als NS-aandeelhouder de deal heeft geblokkeerd. Na de VETO van Dijsselbloem is de verkoop van Qbuzz aan Keolis gestopt. Bovendien moet de verkoop van Qbuzz niet via een schimmige deal, maar transparant verlopen. Het hele verkoopproces is daarom uitbesteed aan ING. Keolis is waarschijnlijk nog steeds geïnteresseerd in Qbuzz, mits voor een acceptabele prijs natuurlijk.
Maar goed, zoals ik eerder schreef lijkt de naamswijziging mij primair ingegeven doordat daarmee de naamsbekendheid van Keolis vergroot wordt en daarmee de bedrijfswaarde in de vorm van Goodwill stijgt. Zo simpel is het volgens mij, daar hoeven we geen complottheorieën achter te zoeken...
Maar goed, zoals ik eerder schreef lijkt de naamswijziging mij primair ingegeven doordat daarmee de naamsbekendheid van Keolis vergroot wordt en daarmee de bedrijfswaarde in de vorm van Goodwill stijgt. Zo simpel is het volgens mij, daar hoeven we geen complottheorieën achter te zoeken...
Re: Syntus wordt Keolis
Dan krijg je dus het Dr.Oetker-effect: de meeste mensen gaan het "verkeerd" (maar voor Hollandse oren juist goed) uitspreken. Zou dat helpen voor de naamsbekendheid?regenmaker schreef:Ik hoor heel veel mensen het als Keolis uitspreken, maar de s spreek je niet uit in het Frans. Dus wordt het Keoli. :')
Re: Syntus wordt Keolis
Transdev doet t bewust niet, waarschijnlijk om binding met de regio te krijgen of zoiets, iets van een lokale identiteit creëren.MdJ schreef:Nee, dat bedoel ik niet. Maar meer ter ondersteuning van Stadtler-rail; Arriva leunt op "brand awareness" van de DB, Keolis kan dat dus niet niet op de merknaam Syntus.
Re: Syntus wordt Keolis
Sowieso wordt de merknaam steeds minder belangrijk. Steeds meer provincies en regio's schrijven de huisstijl voor en de vervoerder kan dan alleen nog zijn naam op de bus zetten.
Re: Syntus word Keolis
Wat mij trouwens wel is opgevallen is dat Transdev in Duitsland wel doet met de tekst 'Wir sind Transdev' onder het logo. o.a. te zien in de logo's van Der Meridian, NordWestbahn, BOB enz...dylanwild94 schreef:En wanneer gaat transdev hetzelfde doen met connexxion?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Syntus wordt Keolis
Transdev Duitsland heeft in 2015 van alle dochterbedrijven de logo's aangepast. Onder andere om er meer eenheid in te krijgen, Veolia en Transdev werden samengevoegd en omdat her en der nog een Veolia-logo werd gebruikt in het logo dat sowieso eruit moest.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Syntus wordt Keolis
Ik kan er ook altijd om lachen als ik in Frankrijk Veolia vuilniswagens zie rijden. Maar goed dat is off-topic
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Syntus wordt Keolis
YouTube Flimpje
Een beste kick, maar vanaf vandaag is het zover. Syntus is officieel Keolis Nederland.
Een beste kick, maar vanaf vandaag is het zover. Syntus is officieel Keolis Nederland.
Re: Syntus wordt Keolis
Jammer dat ze dus nog wel de naam Syntus houden bij lopende concessies. Je blijft hierdoor minimaal tot 2023 de naam Syntus houden. Natuurlijk zitten er kosten aan om de bussen weer te voorzien van nieuwe stickers of informatie, maar je bent dan wel in 1x van de naam af en kan gaan shinen met de nieuwe naam!
Schrijft alles via telefoon. Spellingsfouten voorbehouden.
Re: Syntus wordt Keolis
Moet het nog maar zien of ze de naam Syntus ook daadwerkelijk tot 2023 aan gaan houden.
🍉
Re: Syntus wordt Keolis
Ke-jo-lies?
Ik dacht dat het Ke-jó-lis was.
Ik dacht dat het Ke-jó-lis was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Syntus wordt Keolis
Het is officieel Kee-jo-lie want de s spreek je in het Frans niet uit. Maar omdat het raar is om de s niet uit te spreken maken we er maar Kee-jo-lies van. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Syntus wordt Keolis
En dat is nou juist het grappige, de Fransen zeggen de S dus ook. Gekke taal
Re: Syntus wordt Keolis
Keolis is een samenvoeging van Éole en Khéops. Bij dat laatste woord spreek je de s ook uit. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten