Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Ardan »

Dan woont meneer eindelijk bij zijn foekie in Stervië met een huis met zwembad en dan issie er nooit :')
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Hoho jongeman! Ik woon nog gewoon in Nederland hoor :Y Ik schijn er zelfs nog te studeren (A) :')

Sterker nog, ik ben zelfs bijna in dat darrep van je. Dus kom maar even zwaaien op het station :Y
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9168
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door regenmaker »

Vandaag weer eens de Syntus App gebruikt om te reizen. Chauffeurs zeggen dat ze het gebruik ervan maar een aantal keer per jaar zien. Mij bevalt het goed en voor 9 euro de hele veluwe over gereisd. Met het rondje lijn 102 - 103 - 112 - 102 krijg je zeker waar voor je geld, mooie routes. :Y
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door STF »

Daniel schreef:Zeker weten dat ze niet gewoon die verkeerd geleverde auto in de juiste kleur hebben overgespoten? :P
De in het wit geleverde auto staat nog altijd voor de deur bij dealer A, doordat het een tamelijk zeldzame uitvoering betreft is ie heel makkelijk te herkennen wanneer ik er op weg naar bijvoorbeeld de bouwmarkt langs kom. Bij dealer B staat nu de blauwe klaar.

Overspuiten zou overigens direct opvallen; de eerste is als bedrijfswagen (2-zitplaatsen) besteld, de tweede als personenwagen (5-zitplaatsen). Tussen beide versies zijn afgezien van het wel of niet hebben van een achterbank ontzettend veel verschillen zichtbaar; andere bekleding, andere bijrijdersstoel, ander kleur dashboard, ander stuur, andere versnellingspook, andere hoofdsteunen, andere bumpers, andere velgen, etc.

Overigens zoeken we nog iemand die even de 17 jaar oude totaal uit elkaar vallende en dus nauwelijks nog functionerende autoradio komt stelen, die is nooit verzekerd geweest maar toen bleek dat de Dacia in de verkeerde kleur geleverd was en de Hyundai daardoor her-verzekerd moest worden stond de autoradio er ineens op de polis bij.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Zo... De komende 14 uur zie ik weinig anders dan treinen... :')

Maar dan ben ik daarna wel in Budapest *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Meltrain »

STF schreef: Overspuiten zou overigens direct opvallen; de eerste is als bedrijfswagen (2-zitplaatsen) besteld, de tweede als personenwagen (5-zitplaatsen). Tussen beide versies zijn afgezien van het wel of niet hebben van een achterbank ontzettend veel verschillen zichtbaar; andere bekleding, andere bijrijdersstoel, ander kleur dashboard, ander stuur, andere versnellingspook, andere hoofdsteunen, andere bumpers, andere velgen, etc.
Waarom hebben jullie dan nu een totaal andere auto aangeschaft?
Zijn jullie wensen veranderd, was het eerder bedoelde model niet meer leverbaar of wilden jullie oorspronkelijk al deze versie, maar was de eerste optie gewoon een deal die je niet kon weigeren?
Nu weet ik dat jullie recentelijk een auto-soap hadden, maar is dat gelijk een reden om voor iets geheel anders te gaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Etienne »

De zomervakantie is een goede reden om eens lekker op te gaan ruimen in huis en nu we al 2 keer naar de vuilstort zijn gereden, blijkt maar goed hoeveel rotzooi er in huis en de schuur stond :lol:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Dat is altijd een verrassing ja. Zeker wanneer je op het punt staat te verhuizen. :P
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

En uiteraard heb ik vandaag, met mijn krappe planning, vertraging en dus in Frankfurt Flughafen mijn aansluiting gemist... Boedapest wordt dus niet meer gehaald vandaag -o-

Het positieve is dan weer dat het Mercure hotel in Wenen de vorige keer (uiteraard eveneens op kosten van de spoorwegen) prima beviel, dus ik zal de nacht wel weer doorkomen *O*
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door ODRAIL »

Kun je je planning niet iets ruimer nemen of moet je dan op een bepaald punt erg lang wachten?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Dat had in theorie gekund maar dan had ik anderhalf uur eerder (wat dan neerkomt op fokking 7 uur in morgen) uit Utrecht weg, wat ik dan toch iets teveel van het goede vind. Daarbij komt dit reisadvies uit de planner en dus regelen ze het maar :Y

Als ik boodschappen doe haal ik ook niet alles dubbel omdat er wel eens sprake kan zijn van een productiefout of iets dat bedorven blijkt. :')

Deze verbinding wordt als haalbaar verkocht, dus als dat niet zo blijkt te zijn regelen ze dat bij den schpoorweeghen maar 8-)

't enige dat jammer is is dat ik vanavond op m'n meisje zou kruipen en dat nog een dat moet wachten, maar scheisse passiert...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Aking schreef:'t enige dat jammer is is dat ik vanavond op m'n meisje zou kruipen en dat nog een dat moet wachten, maar scheisse passiert...
Whop! Meneer windt er geen rubbertjes doekjes om. :lol:
🍉
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door STF »

Meltrain schreef: Waarom hebben jullie dan nu een totaal andere auto aangeschaft?
Zijn jullie wensen veranderd, was het eerder bedoelde model niet meer leverbaar of wilden jullie oorspronkelijk al deze versie, maar was de eerste optie gewoon een deal die je niet kon weigeren?
Nu weet ik dat jullie recentelijk een auto-soap hadden, maar is dat gelijk een reden om voor iets geheel anders te gaan?
Het is en blijft een Dacia Dokker dus een totaal andere auto zou ik het nou ook weer niet willen noemen, maar ik moet zeggen dat de keus tussen wel of geen achterbank nemen voor behoorlijk veel verschil zorgt, daarbij doel ik niet eens zo zeer op de auto zelf maar meer bij zaken als verzekering, APK-keuring, etc.

Maar om op je vraag terug te komen (waarom we voor een andere versie hebben gekozen) is de verklaring vrij eenvoudig; toen we de eerste (midden december) bestelden lag de verhouding privé/zakelijke kilometers behoorlijk anders dan tijdens de her-bestelling (eind mei / begin juni). Jarenlang is hier weinig verschil in geweest maar ergens in januari of februari is dat tamelijk veranderd omdat precies de twee buschauffeurs waarmee ik in de winter het meeste bij in de bus zit allebei zijn overgeplaatst naar Luxemburg-stad terwijl ze voorheen in de directe omgeving van Reisdorf werkzaam waren.
Sindsdien rij ik zeer regelmatig met de auto naar de bus-stalling in Luxemburg-stad, heen en terug bij elkaar geteld is dat ongeveer 100 kilometer, na tien keer ben je dus alweer 1000 kilometer verder. Het exacte aantal keer per jaar is natuurlijk moeilijk te zeggen maar je kunt wel raden dat de verhouding privé/zakelijk nog verder zoek is dan dat het voorheen (eigenlijk) al was.
Boekhoudkundig en/of belastingtechnisch maakt dat hier in Luxemburg met de "formule" (=geen gescheiden boekhouding voor privé of zakelijk) die wij hebben gekozen totaal niets uit, je mag gerust 99% van de tijd privéritten met een bedrijfsauto afleggen) maar in diverse andere opzichten wel. Ik noemde net al het woord verzekering dat voor een groot verschil zorgt bij de keuze tussen een bedrijfs- of personenuitvoering; zo betaal je bij de 2-persoons versie tamelijk veel verzekeringspremie terwijl bijna alles buiten de dekking valt, zonder achterbank is het namelijk een voertuig uit de categorie N1, met achterbank is het een normaal M1 voertuig (in die categorie vallen bijna alle personenauto's), dit heeft ook gevolgen voor de APK-keurtermijn; M1 in het 4e en 6e jaar, daarna elk jaar keuren. Bij N1 direct elk jaar.

Als je puur naar de auto zelf kijkt hebben beide versies evenveel voor- als nadelen, in dat opzicht is het dus ook moeilijk kiezen, het beste bewijs is daar wel voor dat we de Hyundai H200 in twee versies hebben gehad, eerst de groene met achterbank, daarna de blauwe zonder achterbank.

Afbeelding
Afbeelding

De Dacia krijgt overigens geen bestickering, Luxemburgers kamperen toch (vrijwel) nooit en de auto verlaat het Luxemburgse grondgebied bijna nooit, kortom het is weggegooid geld en heeft bovendien ook nog de nodige nadelen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Zo... Op kosten van de ÖBB/DB nog maar even een prima ontbijtje naar binnen werken, en dan zometeen maar eens door naar Budapest. Wat is het leven soms toch zwaar :')
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Zugführer »

Reed die ICE nu wel weer gewoon via Arnhem? Ik werd 2 keer via Eindhoven omgeleid de afgelopen weken en dat kost gewoon een half uur extra. Maar heb niet de indruk dat dat in de reisplanner verwerkt wordt. Waardoor je dus dit soort aansluitingen mist :')
Moet je zo'n hotelovernachting zelf voorschieten eigenlijk?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Ronald »

ICE rijdt de laatste jaren tijdens de zomer altijd via Eindhoven en Mönchengladbach. De extra reistijd gaat richting een uur. Het probleem is echter dat de trein eerder uit Nederland vertrekt, zodat de eerste treinen vaak niet meer haalbaar zijn.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

Ik ging gewoon via Arnhem, en volgens mij is het nog steeds zomer :wink:

En wat betreft dat voorschieten hangt het er een beetje af waar je bent; Bij de ÖBB kun je bijvoorbeeld een hotelgutschein uit de kaartautomaat toveren na contact met de klantenservice, en ook in Duitsland/Zwitserland is het, is mijn ervaring, geen probleem. Hier in Budapest sprak mevrouw "customer service" ineens geen woord engels meer nadat ik het woord "Hotel" uitsprak, alles wat er daarna nog uitkwam was "nem tudom". Die was dus duidelijk wel te dom :X (A)

Zelfs in Belgrado leverde het minder problemen op dan in Budapest, het was even gedoe omdat ik (nog) geen reservering had (want die wilde ik tijdens mijn ruim 2 uur overstap halen), maar uiteindelijk ben ik ook daar gewoon in een (personeels?)hotel terecht gekomen waar ik zelfs nog Servische Spoorwegen pantoffels aan over heb gehouden *O*

Van de, uit mn hoofd, 7 keer dat ik nu een hotel heb gehad was het slechts een keer een probleem en heb ik hem inderdaad ter plekke zelf moeten betalen. Beter zorg je dus dat je niet in Budapest strandt :')
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door reisthijs »

Momenteel wordt een deel van de ICE's die richting Amsterdam rijden omgeleid. De overige ICE's rijden wel gewoon via Arnhem.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Ronald »

Voor wat ik kan nagaan reden in juli alle ICE's via Eindhoven, van 26 juli t/m 4 september alleen de treinen richting Nederland, waarbij er ook nog enkele weekenden extra stremmingen zijn. De hele zomer is inderdaad overdreven, maar de laatste jaren was het toch gedurende minimaal vier weken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Er is op dit moment maar een spoor beschikbaar tussen Zevenaar en Emmerich, dus alle treinen naar Nederland rijden via Venlo en de treinen naar Duitsland via Zevenaar. Geldt ook voor goederentreinen trouwens.

Ik weet overigens niet of er ook al weer treinen vanuit Duitsland naar Emmerich rijden, anderhalve week geleden waren die ook ingekort tot Empel-Rees.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Ronald »

Dat is gedurende dezelfde periode: http://bauarbeiten.bahn.de/mobile,nrw,R ... ehr,RE_5,1.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39190
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Er is op dit moment maar een spoor beschikbaar tussen Zevenaar en Emmerich, dus alle treinen naar Nederland rijden via Venlo en de treinen naar Duitsland via Zevenaar. Geldt ook voor goederentreinen trouwens.
Toch niet alle blijkbaar: ik kwam afgelopen zondag nog een ICE tegen nabij Bunnik toen ik in een IC naar Arnhem zat.
Zugführer schreef:Maar heb niet de indruk dat dat in de reisplanner verwerkt wordt. Waardoor je dus dit soort aansluitingen mist :')
Het probleem is naar mijn idee vooral dat de rijtijden niet altijd even realistisch ingeschat worden. Zo had ik bij m'n tourtje richting Wuppertal afgelopen maand zo'n via Venlo omgeleide ICE en in die zat qua geplande reistijd op wat je met een IC zou halen terwijl je in een goederenpad zit.
Utrecht - Mönchengladbach had toen een geplande reistijd van 1 uur en 45 minuten terwijl je (exclusief de overstaptijden) daar normaal 1 uur 58 minuten over doet. Je slaat dan in totaal 11 stations over, dus is maar net iets meer dan een minuut winst per overgeslagen stop, maar je krijgt er nog een langzame doorkomst over het goederenspoor door Eindhoven bij, een IC inhalen op Helmond (gaat ook niet echt snel) en wachten op tegentreinen op het enkelspoor na Venlo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10577
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door trolly »

Vraag me af wat Aking vanavond doet (A)
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Aking »

De vraag is of je het echt wil weten :')
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door dylanwild94 »

Horizontale mambo? (A) :mrgreen:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten