OVer je reiservaringen in augustus 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:Is iemand van hier zijn Nikon D610 camera met nikkor 180 mm 2.8 lens kwijtgeraakt in de 12534 ?
Die kan hem waarschijnlijk op Utrecht centraal ophalen.
Staan er zoveel OV foto's op dan? :P
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door dylanwild94 »

Er stond een stationsfoto op.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Hainje »

Als dat alles is, dan lijkt de kans mij klein dat het een hobbyist was. Maar goed, nooit geschoten is altijd mis.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Daniel »

Vandaag waren er tussen 10.00 uur en 17.00 uur ergens "onverwachte" werkzaamheden die ervoor zorgden dat er minder treinen tussen Utrecht en Den Haag konden rijden. Opvallend genoeg was het dit keer juist de (1)1700 die daar sneuvelde, maar nog opmerkelijker was de reizigersonvriendelijkheid van de oplossing die men gekozen had.
De [serie=Intercity|2016|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] bleef namelijk gewoon rijden, maar in plaats van gewoon de hele trein vanuit Amersfoort door naar Rotterdam te sturen werd er vanuit Rotterdam op spoor 11 gekeerd. Vervolgens ging de vervangende IC naar Enschede vanaf spoor 4 en vertrok daar 6 minuten eerder om de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] niet in de weg te zitten. Reizigers uit Rotterdam en Gouda werden zo dus ook getroffen, want die kregen hierdoor een onhaalbare 2 minuten overstaptijd in Utrecht als ze verder richting Enschede zouden willen.

In Utrecht was men in elk geval niet bezig en werden ook gewoon alle sporen gebruikt, dus snap niet helemaal waarom er ten eerste zo nodig geknipt moest worden. En ten tweede, als die knip dan al nodig was, waarom er dan gelijk voor een aangepaste tijdligging door gebruik van de buurtsporen gekozen wordt. Immers had er vanuit Amersfoort ook gewoon op spoor 8 gekeerd kunnen worden, qua opvolgingstijd is dat niet bepaald anders als bij de grote werkzaamheden in eerdere periodes waarbij ook alles uit Amersfoort op één spoor keerde.

Overigens vertrok de 29813 op een minuutje na op de normale vertrektijd van de 1759 die hij verving uit Utrecht doordat men die trein eerst op spoor 2 had willen neerzetten maar er blijkbaar net op tijd achter kwam dat 10 bakken VIRM daar helemaal niet passen. En dan alsnog met vertraging in Amersfoort aankomen, na achter de 5657 hangen, ondanks het zwaar uitgebogen pad met 20 minuten rijtijd voor Utrecht - Amersfoort)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Wubbo »

De werkzaamheden waren op het IC-spoor richting Amersfoort. De (12)500 en de (1)1700 komen elkaar daar altijd tegen, door een van beide series te schrappen kun je in beide richtingen gebruik maken van het IC-spoor richting Utrecht (en richting Amersfoort voorbij Overvecht overlopen).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Daniel »

Ah, dan waren de speciale onzichtbare spoorwerkers weer bezig.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Wubbo »

Die werkzaamheden zijn wel degelijk geweest, waren alleen eerder klaar dan verwacht.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door OmniLezer »

Vandaag was het zo mooi. We gingen mijn oma uitzwaaien op Schiphol. De heenreis was mooi, maar de reis terug was een avontuur. We gingen naar beneden voor de treinen. Daarvoor zagen we op de displays/CTA dat alle treinen naar Den Haag/Leiden behalve de InterCity Direct uitviel.
Toen kwam de Sprinter naar Schiphol vanuit Amsterdam. Deze zou niet verder gaan, maar ging naar Den Haag en 1x SGM 2 gaat niet samen met alle passagiers van de andere IC's en Sprinters.
Na een tussenstop in Den Haag te hebben gemaakt, na de IC 2200 te hebben gemist, zijn we op de IC 1900 gestapt. Daarin kwamen we niet verder dan Hollands Spoor opdat er een bommelding was op Rotterdam-Zuid. We stapten op Hollands Spoor dus op de IC 2600 die toen wel ineens reed. Na een volle VIRM te hebben meegemaakt, reed die ook niet eens verder dan R'dam. Dat was te verwachten na de melding in de 1900. De conductrice wist van niets en na haar ingelicht te hebben over de bom op station Zuid, kon ze lekker meedelen dat de hele trein niet verder gaat dan R'dam Centraal. Dus vanaf daar lekker met de RET naar huis. En na 45 minuten in de bus te hebben gezeten, reden ze na een uur vanaf Centraal verder via Blaak en Zuid. Dat ze na een uur verder reden, heb ik net op de site gelezen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Marc »

De vertraging van lijn 28 richting de Koog liep al op richting 20 minuten. De bus richting haven vertrok met +23 van de halte Badweg en kwam om 15:05 aan in de haven. Vanuit de bus konden de reizigers nog net de veerboot zien vertrekken. De bus terug naar de Koog vertrok om 15:08 pas weer (met +13).
Zelf moet ik nu met de "tussenboot" naar Den Helder en dan maar lopen naar het station...
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door dylanwild94 »

In de 1056 een conductrische met een rollende R. *O*
Dan weet je dat je in de goede trein zit uit Amsterdam. (A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Meltrain »

De 5069 is vergeten te stoppen te Dtz. :x :N
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door VIRM »

Vanochtend reed de 825 met +4, waardoor de overstap op Sloterdijk krapjes zou worden. Dus met de [serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] over Schiphol en dan crossplatform op de 2129. Die reed met een solo VIRM4, dus het was gezellig op de balkons.

Op de terugweg wilde ik de [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] van 17:14 vanaf Den Haag Centraal pakken. Ik zoemde over de geleidelijn en was op de trein aan het letten, dus heb op een gegeven ogenblik iemand van de geleidelijn afgeknikkerd. Aangezien die persoon heel kort daarna op z'n fluitje blies en de vertrekprocedure startte, bleek dat de HC te zijn. En het bleek de t712763 te zijn, die met +3 vertrok waardoor ik met -13 in Zaandam aankwam. Denk dat de HC meer bezig was met het vertreklampje :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door ODRAIL »

@VIRM: Je bent toch wel voor het fluiten ingestapt :wink: ?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Busfoto.nl »

Eens een totaal andere reiservaring, en wel na het surfen op het internet. 16 V250-en staan in Prato, Italië. Ik was ze al een tijdje kwijt.

4
https://www.google.nl/maps/place/59100+ ... d11.102228

12
https://www.google.nl/maps/place/59100+ ... d11.102228
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Aking »

Ben je er ook daadwerkelijk geweest, of kwam je het toevallig tegen?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door marvinkok »

Zijn dat geen foto's van een jaar geleden ofzo?
Busfoto.nl
Berichten: 856
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Busfoto.nl »

Nee,daar ben ik niet geweest. Ik kwam het toevallig tegen. Enkele jaren geleden wel langs de fabriek in Pistoia gereden. Toen kwam ik nog een V250-kop tegen en wat losse rijtuigen, maar meer ook niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door ODRAIL »

Heb je daar ook foto's van?
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Anne »

Is Laan van NOI een halte op verzoek?
De 2228 reed er net zonder stoppen doorheen :?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Hendrik »

Voor Laa moet je inderdaad op het stopknopje drukken!
Oh wacht...

Foutje van de machinist, denk ik?!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Wubbo »

Sinds vandaag zijn de werkzaamheden op de Zuidtak voorbij. Mijn ochtendtrein reed daarom ook weer op volle oorlogssterkte (2x VIRM4) ipv met een zesje zoals de afgelopen week gebruikelijk was. Nodig voor de hoeveelheid reizigers was dat zeker niet, het leek nog rustiger dan de afgelopen week.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Tochjo »

Vandaag was ik in Winterswijk, om over te stappen van de ene trein op de andere. In de regen viel mij op wat een interessant station dat toch is: een enorme perronoverkapping en vervolgens twee treinen die elk ruim buiten die overkapping staan te keren.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Ardan »

Ja dat heb ik ook altijd raar gevonden, de seinen staan net buiten de kap. Dat heeft trouwens niets te maken met het wissel dat ter hoogte van de kap zit, want voor dat dat spoor er lag was dat ook al zo..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Suus »

Vandaag voor het eerst over de uitgebreide Zuidtak gereden. Rijdt lekker weg *O*

Wel zijn er een paar spoorwijzigingen geweest op Schiphol.
[serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] ri Asd vertrekt nu van spoor 1-2 ([serie=Intercity direct|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] deed dit al)
[serie=Intercity|2016|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie]/[serie=Intercity|2016|Amersfoort Schothorst - Duivendrecht - Schiphol Airport11600[/serie] ri Amf vertrekt nu van spoor 3.
[serie=Intercity|2016|Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal - Vlissingen2600[/serie] ri Asd vertrekt nu van spoor 1-2
[serie=Intercity|2016|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] en [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie] ri Ut vertrekken nu van spoor 3
[serie=Sprinter|2016|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] ri Wp vertrekt nu van spoor 3 (weet niet of dat tijdens de spits ook zo is trouwens)
[serie=Internationale Intercity|2016|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] ri Asd vertrekt nu van spoor 1-2

Omdat dit allemaal in dagplan is verwerkt is Tuffy druk bezig dit in het Nederlands om te roepen en toeristen hebben het daar soms moeilijk mee.

En de "oude" perronsporen van Amsterdam RAI zijn nu spoor 3 en 4. Ik snap waarom, want op de gehele Zuidtak wordt er vanuit Zuid naar Noord geteld bij de sporen, maar het gevolg is dat de [serie=Sprinter|2016|(Lelystad Centrum -) Almere Oostvaarders - Amsterdam Zuid - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)4300[/serie] ri Wp op dat station als enige geen spoorwijziging heeft (vertrok voor de verbouwing van 1, vertrekt nu ook van spoor 1) terwijl het wel een totaal ander spoor is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Ardan »

Suus schreef:op de gehele Zuidtak wordt er vanuit Zuid naar Noord geteld bij de sporen
Terwijl zowel bij Zuid als bij RAI het noordelijke perron er eerder was :P Zou het komen doordat er ook nog metrosporen zijn? Op Asa, Dvd en Asb worden die ook meegeteld in de nummering (maar gebruikt GVB wel weer eigen nummers..)
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten