Korte vragen #19

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Korte vragen #19

Bericht door TomSteyl »

Weet er iemand waar de garage/remise van Qbuzz in Drachten zit?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Korte vragen #19

Bericht door dylanwild94 »

misschien helpt dit linkje
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Milco »

Die is volgens mij niet meer actueel met o.a. Arriva in Appingedam en Purmerend en Connexxion in Alphen aan den Rijn. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #19

Bericht door Meltrain »

Hainje schreef:Ja het treinstation bedoel ik, sorry als dat niet helemaal duidelijk was. Dank voor het antwoord. :)
Ik weet niet of je per se met de trein wilt, maar anders kun je vanaf Kerkrade ook buslijn 30 nemen, waarop de OV-Chipkaart geldig is.
Je moet alleen nog wel eerst even met de bus vanaf Kerkrade Centrum naar Kerkrade Busstation gaan voor die buslijn 30.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door regenmaker »

Leer en Weener zijn de enige stations in Duitsland met een OV chipkaart-paaltje.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door reisthijs »

Sinds een jaar of twee staan er sowieso paaltjes op alle regulier bediende stations in Nederland.
Om binnen Nederland met NMBS of DB te reizen moet je in/uitchecken bij NS.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
TomSteyl
Berichten: 304
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Korte vragen #19

Bericht door TomSteyl »

Milco schreef:Die is volgens mij niet meer actueel met o.a. Arriva in Appingedam en Purmerend en Connexxion in Alphen aan den Rijn. ;)
Het is inderdaad niet meer actueel. Mocht er toevallig nog iemand zijn die het wel weet waar die remise in Drachten zit, hou ik me van harte aanbevolen.
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Suus »

Ik vermoed op de Kelvinlaan in Drachtstercompagnie. De klantenservice is inwonend bij de MAN-dealer vermoed ik, daarnaast is een open terrein met Qbuzz-auto's.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Korte vragen #19

Bericht door Mr-W »

regenmaker schreef:Leer en Weener zijn de enige stations in Duitsland met een OV chipkaart-paaltje.
Komen er tijdens de nieuwe Limburgse concessie Arriva paaltjes op alle buitenlandse stations tussen Luik-Maastricht-Aken?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Korte vragen #19

Bericht door Hainje »

Mr-W schreef:Komen er tijdens de nieuwe Limburgse concessie Arriva paaltjes op alle buitenlandse stations tussen Luik-Maastricht-Aken?
Het lijkt mij dat die paaltjes er pas komen zodra die trein rijdt. Tot die tijd lijkt het mij tamelijk onzin eigenlijk.
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door reisthijs »

Die paaltjes hoeven er niet vanaf het begin van de concessie te staan nee. Maar dat was de vraag niet. De vraag is of ze er komen als die trein gaat rijden.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #19

Bericht door Ronald »

Ik neem aan dat er tariefafspraken met DB en NMBS moeten worden gemaakt. Dat er een Nederlandse trein gaat rijden betekent niet automatisch dat het Nederlandse tarief daar geldt. Ik weet niet of er al iets over dergelijke afspraken bekend is.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door regenmaker »

Ik denk het wel, maar weet het niet zeker.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6569
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door cassie127 »

Voor Herzogenrath moet je een kaartje kopen retour 100% korting NL €3,20 voor een stukje van Nog geen kilometer vanaf de Nederlandse grens :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door reisthijs »

Ronald schreef:Ik neem aan dat er tariefafspraken met DB en NMBS moeten worden gemaakt. Dat er een Nederlandse trein gaat rijden betekent niet automatisch dat het Nederlandse tarief daar geldt. Ik weet niet of er al iets over dergelijke afspraken bekend is.
Ik neem aan dat Arriva in Duitsland gewoon de eigen tarieven zal hanteren, net zoals op de lijn naar Leer. Arriva wordt immers de exploitant van die trein, niet DB. Daar is de vraag vooral in hoeverre Duitse vervoerbewijzen geldig zullen zijn: aleen binnen Duitsland of ook op het Nederlandse deel van de lijn?

België is een ander verhaal, daar ligt het er aan of de trein in België onder de vlag van de NMBS gaat rijden, of dat Arriva als onafhankelijke vervoerder wordt toegelaten in België. Dat laatste zou een primeur zijn, vrije markt in het personenvervoer kennen onze zuiderburen nog niet.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Korte vragen #19

Bericht door Chrysa »

Waarom zou Arriva die België binnenvalt met een trein een primeur zijn? Thalys en ICE doen het toch ook? Wat zie ik over het hoofd? Ook NS rijdt met de Intercity Brussel gewoon naar België, lijkt me niet heel anders dan Arriva.


Edit: Laat maar, niet goed gelezen, waardoor ik alleen keek naar alles dat niet NMBS was.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Korte vragen #19

Bericht door Een Echte Heer »

Een verbinding tussen Liege en Aachen via Maastricht/Heerlen zou kunnen concurrren met de directe HST's tussen de plaatsen. Dit is natuurlijk een hele flauwe vergelijkig, met Arriva ben je gewoon een uur langer onderweg dan ICE/Thalys maar de overheden zijn net robots.

Daarnaast kan ik gewoon leven met Arriva in Herogenzath of Aachen, kan prima. Maar Arriva op een babaars station als Visé is gewoon een cultuurschok. Er zit gewoon een halve meter verschil tussen het perron en de treinvloer. Trouwens een andere vervoerder in België is sowieso een mindblown.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Korte vragen #19

Bericht door OmniLezer »

Arriva moet dan treinen met een 60cm vloer hebben i.p.v. een 84cm vloer zoals in Nederland omdat een opstap van 20cm nog kan, maar een opstap van een kleine 50cm is wel veel. Ik weet nieet welke turner in de trein kaan stappen zo, maar ik kan dat niet en ben vrij lenig.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door reisthijs »

Bij de GTW's hebben ze dat opgelost met een extra uitschuifbare treeplank, zie bijvoorbeeld in Weener: https://commons.wikimedia.org/wiki/File ... ahnhof.JPG
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Korte vragen #19

Bericht door waldo79 »

@Omnilezer: nog niet veel gezien van de wereld?
Eh, in vele buitenlanden moet je vanaf een laag perron tientallen centimeters omhoog de trein inklimmen. En dat lukt zelfs mensen met een volle backpack op de rug (A)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen #19

Bericht door Zugführer »

:Y
Ik denk dat geen enkel ander Europees land alle stations heeft uitgerust met zo'n hoog perron als we in Nederland hebben.
Jammere bijkomstigheid is dat de aanleg van een nieuw station in Nederland daardoor meteen vrij prijzig is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Suus »

Zugführer schreef::Y
Ik denk dat geen enkel ander Europees land alle stations heeft uitgerust met zo'n hoog perron als we in Nederland hebben.
Jammere bijkomstigheid is dat de aanleg van een nieuw station in Nederland daardoor meteen vrij prijzig is.
VK heeft overal hoge perrons van 91,5 centimeter, op de lijn naar Heathrow zelfs 1,1 meter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Korte vragen #19

Bericht door Een Echte Heer »

VK en Nederland dan :D

En Ierland neem ik ook aan omdat het netwerk daar door de Britten is aangelegd.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #19

Bericht door Suus »

Vermoedelijk wel, maar behalve dat de Ieren breedspoor hebben weet ik heel weinig van de Ierse spoorwegen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Korte vragen #19

Bericht door Zugführer »

Ik weet ook weinig van de Ierse en UK spoorwegen, buiten London om ;)
Staat op de planning voor volgende vakantie :pos:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten