Concessie Haarlem-IJmond (2017-2027)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Dat gaat niet lang duren voordat deze op een andere lijn dan lijn 80 gaat belanden denk ik. Tenminste dat zie je wel vaker alleen kan ik me op dit moment niet echt een voorbeeld bedenken.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Op lijn 145 zag je voordat TCR daar veel diensten ging rijden ook vaak Sternet Citaro's inderdaad.
Grappig dat ze trouwens die ex-Nijmeegse Citaro's voor lijn 80 bestickeren. Dacht dat die beter op hun plaats zijn op het stadsnet van Haarlem.
Grappig dat ze trouwens die ex-Nijmeegse Citaro's voor lijn 80 bestickeren. Dacht dat die beter op hun plaats zijn op het stadsnet van Haarlem.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Nou is het de tijd om ze te testen, want lijn 80 gaat veel over de snelweg toch.de_clercq schreef:Op lijn 145 zag je voordat TCR daar veel diensten ging rijden ook vaak Sternet Citaro's inderdaad.
Grappig dat ze trouwens die ex-Nijmeegse Citaro's voor lijn 80 bestickeren. Dacht dat die beter op hun plaats zijn op het stadsnet van Haarlem.
Ik heb geen ervaring met die bussen en Connexxion denk ik ook niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Denk inderdaad dat het een uitdaging wordt om de Beachliners op lijn 80 te houden.
80 loopt in Zandvoort af en toe over op 81. In de avonduren zitten de korte ritten van 73 (Schalkwijk - Station) weer aan de 81 vast. Bij Wkc Schalkwijk wisselen 3 en 73 ook een aantal keren.
Mijn inschatting: op alle IJmond - lijnen te zien gereden door standplaats Haarlem behalve op de lijnen die met de Pro-City's gereden worden.
80 loopt in Zandvoort af en toe over op 81. In de avonduren zitten de korte ritten van 73 (Schalkwijk - Station) weer aan de 81 vast. Bij Wkc Schalkwijk wisselen 3 en 73 ook een aantal keren.
Mijn inschatting: op alle IJmond - lijnen te zien gereden door standplaats Haarlem behalve op de lijnen die met de Pro-City's gereden worden.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vanaf het nieuwe pakket zullen ze waarschijnlijk lijn 80 niet meer aan de 81 koppelen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vanochtend rond half 9 de 3633 zien rijden op lijn 80 richting Amsterdam (in Haarlem). Keurig met bestickering. In ieder geval 1 MAN dus met stickers.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Klopt,
3632 t/m 3635 en 4517 t/m 4524 zijn bestikkert voor de 80 Amsterdam Beach Line.
3632 t/m 3635 en 4517 t/m 4524 zijn bestikkert voor de 80 Amsterdam Beach Line.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Zojuist intern van Connexxion vernomen dat de gunging voor de Haarlijm IJmond concessie definitief is.
Verdere info zal zeker volgen ;)
Verdere info zal zeker volgen ;)
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Syntus verliest rechtszaak Haarlem-IJmond
Dinsdag 9 augustus 2016
Syntus heeft de rechtszaak tegen de provincie Noord-Holland verloren. Die gunde de concessie Haarlem-IJmond in januari 2015 na een loting aan Connexxion, toen bleek dat Syntus en Connexxion evenveel punten hadden behaald.
Lees verder op ovmagazine.nl
Dinsdag 9 augustus 2016
Syntus heeft de rechtszaak tegen de provincie Noord-Holland verloren. Die gunde de concessie Haarlem-IJmond in januari 2015 na een loting aan Connexxion, toen bleek dat Syntus en Connexxion evenveel punten hadden behaald.
Lees verder op ovmagazine.nl
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
In ieder geval is er eindelijk duidelijkheid, ik vind dat dat erg lang geduurd heeft. Je kan van alles vinden van de uitkomst en de redenering erachter, maar beroep is niet mogelijk dus we zullen het ermee moeten doen.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Negentien, bijna twintig maanden en het heeft Syntus niets opgeleverd terwijl Connexxion op een managementcontract kon blijven doorrijden. Tja.
Sent from my iPad using Tapatalk
Sent from my iPad using Tapatalk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Werd wel eens tijd dat er duidelijkheid kwam.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Eindelijk, het werd wel eens tijd.
Wanneer maakt CXX zijn/haar plannen bekend?
Wanneer maakt CXX zijn/haar plannen bekend?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Volgens mij gaat dit nog wel een staartje krijgen.
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
En op welke manier moet dat dan gebeuren?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Het laatste woord over deze aanbesteding is gezegd.Zonnig schreef:Volgens mij gaat dit nog wel een staartje krijgen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Check Ik heb vandaag meer Beachliners op de foto op lijn 81 dan op 80kliko schreef:Denk inderdaad dat het een uitdaging wordt om de Beachliners op lijn 80 te houden.
80 loopt in Zandvoort af en toe over op 81.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Kom maar door met de plaatjes.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Is er al iets meer bekend over de plannen van Connexxion met deze concessie?
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
De dienstregeling van volgend jaar staat nog niet op de site van Connexxion, maar is al wel in andere systemen geladen. Zeker in Beverwijk wordt er flink veel overhoop gegooid om zoveel mogelijk aansluiting te houden op de veranderde treintijden:
- 71 Beverwijk-Uitgeest, over Spoorsingel, Laan der Nederlanden met haltes Italiëlaan en bij Wijkerbaan, rijdt daarna route van 73 naar Uitgeest.
- 72: Beverwijk-Ruysdaelstraat, de huidige route van de 74 in Heemskerk, maar rijdt aan het einde niet naar Meerstate maar Ruysdaelstraat
- 73: Rijdt eens in het half uur door naar Uitgeest (andere half uur als de 71)
- 74: Rijdt na Beverwijk station door via route 73 tot Ruysdaelstraat, en eens in het uur een rondje door Breedweer (wat de 74 nu ook doet)
- 78: Blijft verder hetzelfde, maar vertrektijden worden er niet makkelijker op. In de ochtend vertrekt 'ie om kwart over en geeft aansluiting op de trein naar Amsterdam, maar mis je hem niet de andere kant op en vanaf 12u vertrekt ie tien minuten later en is het het omgekeerde.
- 79: Rijdt in Castricum door naar de Soomerwegh.
Tot januari is het natuurlijk nog iets anders omdat de tunnel dan dicht zit, en hou je de 77 naar de pont om daar over te stappen naar andere bussen in IJmuiden. Ik vraag me af wat ze gaan doen met de 73 in Haarlem tussen december-januari, want die zie ik die periode er nog niet in staan, maar wel een 273 Delftplein-Santpoort Noord. Zeker in Schalkwijk kan je die bus toch niet een maand schrappen lijkt me, en Velserbroek zonder directe verbinding lijkt me ook niet handig.
- 71 Beverwijk-Uitgeest, over Spoorsingel, Laan der Nederlanden met haltes Italiëlaan en bij Wijkerbaan, rijdt daarna route van 73 naar Uitgeest.
- 72: Beverwijk-Ruysdaelstraat, de huidige route van de 74 in Heemskerk, maar rijdt aan het einde niet naar Meerstate maar Ruysdaelstraat
- 73: Rijdt eens in het half uur door naar Uitgeest (andere half uur als de 71)
- 74: Rijdt na Beverwijk station door via route 73 tot Ruysdaelstraat, en eens in het uur een rondje door Breedweer (wat de 74 nu ook doet)
- 78: Blijft verder hetzelfde, maar vertrektijden worden er niet makkelijker op. In de ochtend vertrekt 'ie om kwart over en geeft aansluiting op de trein naar Amsterdam, maar mis je hem niet de andere kant op en vanaf 12u vertrekt ie tien minuten later en is het het omgekeerde.
- 79: Rijdt in Castricum door naar de Soomerwegh.
Tot januari is het natuurlijk nog iets anders omdat de tunnel dan dicht zit, en hou je de 77 naar de pont om daar over te stappen naar andere bussen in IJmuiden. Ik vraag me af wat ze gaan doen met de 73 in Haarlem tussen december-januari, want die zie ik die periode er nog niet in staan, maar wel een 273 Delftplein-Santpoort Noord. Zeker in Schalkwijk kan je die bus toch niet een maand schrappen lijkt me, en Velserbroek zonder directe verbinding lijkt me ook niet handig.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Vraagje waar heb je dit vandaan? want "wij" chauffeurs weten nog van niks.
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Op site van connexxion staat nog niets. Maar in o.a. de ovinfo app staat de nieuwe dienstregeling al. Staat ook in het hierboven geciteerde bericht (met andere woorden).
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Aanbesteding Haarlem-IJmond
Nu wel :D met lijn 73 gewoon via zijn huidige route in beverwijk naar uitgeest alleen vanuit schalkwijk korte slagen tussen schalkwijk en beverwijkcassie127 schreef:Op site van connexxion staat nog niets. Maar in o.a. de ovinfo app staat de nieuwe dienstregeling al. Staat ook in het hierboven geciteerde bericht (met andere woorden).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 187 gasten