Abellio East Anglia

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Plaats reactie
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Abellio East Anglia

Bericht door mijack1985 »

Bericht dat Abellio de East Anglia franchise heeft gewonnen (oude Greater Anglia contract).
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Abellio East Anglia

Bericht door reisthijs »

Opmerkelijk is dat Abellio ook hier Flirts wil bestellen: dat wordt de eerst keer dat Stadler materieel levert aan de Britse markt.
Stadler and Bombardier to supply trains for Abellio East Anglia franchise
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Abellio East Anglia

Bericht door Meltrain »

Er worden 660 elektrische Aventra treinstellen geleverd (van Bombardier) en 383 diesel-elektrische Flirts.
Dit is pas de derde keer dat een bestelling voor door diesel aangedreven Flirts wordt gedaan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Abellio East Anglia

Bericht door Jultar »

Treindelen, oftewel rijtuigen. Geen treinstellen.
Die Engelsen zijn goed in het mooier maken van de aantallen dan het werkelijk is ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Abellio East Anglia

Bericht door Meltrain »

Bij de exacte aantallen staat inderdaad "cars" wat duidt op het aantal rijtuigen. Dat zie ik nu pas goed.
Ervoor werd gesproken over 1043 "vehicles" en dat vatte ik op als voertuigen oftewel treinstellen.

Maar het lijkt inderdaad om 1043 rijtigen te gaan. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Abellio East Anglia

Bericht door Michael 1988 »

In totaal worden er 169 treinstellen geleverd bestaande uit een totaal van 1043 rijtuigen. Stadler levert daarvan 20 elektrische Flirts van ieder 12 rijtuigen voor de luchthaven- en intercitylijnen en 38 elekttrsch-diesel Flirts waarvan 24 uit 4 rijtuigen en 14 uit 3 rijtuigen voor de regionale (stop) treinen. Bombardier levert 89 elektrische Aventra treinstellen bestaande uit 5 rijtuigen en 22 elektrische Aventra treinstellen bestaande uit 10 rijtuigen voor het voorstedelijk vervoer. Dit staat allemaal in het tabelletje halverwege het artikel.
Laatst gewijzigd door Michael 1988 op do 11 aug 2016, 00:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Abellio East Anglia

Bericht door Wubbo »

Als ik dit optel kom ik op 1378 rijtuigen?

Edit: ik zie dat je wat hebt omgedraaid, er worden 89 vijfdelige Aventras geleverd, en 22 tiendelige.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Abellio East Anglia

Bericht door Michael 1988 »

Klopt. Typfoutje en is gewijzigd.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Abellio East Anglia

Bericht door Een Echte Heer »

Het valt me op dat de nieuwe diesel elektrische flirts nog redelijk op het originele ontwerp lijken. Normaal past een fabrikant zijn zijn ontwerp aan aan de Britse markt. Kijk maar naar het verschil van een Arrvia Coradia in Nederland/Denemarken of eentje in Whales.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Abellio East Anglia

Bericht door reisthijs »

De Intercity-Flirt op het plaatje heeft wel een aardig Britse neus gekregen, misschien krijgt de diesel variant dat ook wel, dit is vast nog geen definitief ontwerp. De standaard Flirt pas niet zo lekker in het Britse profiel denk ik zo.
Een Echte Heer schreef:Kijk maar naar het verschil van een Arrvia Coradia in Nederland/Denemarken of eentje in Whales.
Bij dit voorbeeld is er nou net geen sprake van een aangepast ontwerp, dat zijn gewoon twee verschillende ontwerpen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Jultar
Berichten: 574
Lid geworden op: za 12 mar 2011, 11:34

Re: Abellio East Anglia

Bericht door Jultar »

Zo te zien is wel degelijk het ontwerp aangepast. Als je kijkt naar de vorm van het casco van de trein, dan zie je dat deze erg naar binnen buigt onderaan, wat ook bij andere treinen in Engeland het geval is. Ook het dak is aangepast en lijkt lager te zijn (de apparatuur steekt niet of vrijwel niet boven de rand uit) en de rand lijkt ook steiler naar binnen te staan, wat volgens mij ook overeen komt met het normale Britse profiel vrije ruimte.
Ik gok zomaar dat Stadler dit design ooit al voor de UK markt heeft bedacht (wellicht meegeboden voor nieuw materieel) en dat het nu eindelijk gebruikt gaat worden.
Laatst gewijzigd door Jultar op do 11 aug 2016, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Abellio East Anglia

Bericht door Een Echte Heer »

Het Intercity-Flirt ontwerp moet me een beetje denken aan het ontwerp van de Noorse Flirts. Deze waren ook bedoeld voor IC doeleinden en hadden ook een afwijkend ontwerp.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Abellio East Anglia

Bericht door flipje »

Nederlandse regels dwingen Abellio tot verkoop deel Greater Anglia

NS-dochter Abellio UK heeft een deel van de concessie Greater Anglia verkocht aan het Japanse spoorbedrijf Mitsui. De verkoop is nodig omdat minister Jeroen Dijsselbloem een limiet heeft gesteld aan de financiële middelen die NS mag investeren in de buitenlandse dochtermaatschappijen. Door een deel van de concessie te verkopen, kan Mitsui bijdragen aan de 1,4 miljard pond die Abellio beloofde te investeren in de concessie East Anglia.
Bron en lees verder
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Daelea en 18 gasten