Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hij reed in de omgeving Almkerk als ik het goed heb. Kwam het tegen op Facebook. Hij heeft geen voertuigvolgsysteem geloof ik. Er word met handhelds gewerkt in de buurtbussen
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Hij werd toen nog gezien rond Den Bosch, alleen rijden daar heel veel buurtbusjes..
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Michael schreef:Hij reed in de omgeving Almkerk als ik het goed heb. Kwam het tegen op Facebook. Hij heeft geen voertuigvolgsysteem geloof ik. Er word met handhelds gewerkt in de buurtbussen
Een voertuigvolgsysteem staat los van de handhelds. Bijna ieder transportbedrijf zorgt voor een dergelijk systeem in zijn wagens.
Dit zijn vaak apparaten die in het interieur zijn weggewerkt en waar men niet gemakkelijk bij kan. Een handheld geeft alleen informatie van de locatie wanneer de chauffeur hem heeft aangemeld en een omloop heeft geselecteerd.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Raymond »

Gezien het overkoepelende karakter: een rapport (PDF) van de provincie Noord Brabant met de prestaties in de drie Brabantse concessies. Onder andere daarin gemeld:
  • Reizigersgroei 2012-2015:
    • NO Brabant: 15%
    • West Brabant: 10%
    • Zuidoost Brabant: 31%
  • Aantal klachten na begin nieuwe concessies NO Brabant en West Brabant is verdubbeld. In Zuidoost Brabant bleef deze redelijk constant.
  • De gemiddelde bezetting per bus is de afgelopen jaren toegenomen
  • Kostendekkingsgraad NO Brabant en West Brabant in 2015 afgenomen naar 51%, in 2012 was dit nog bijna 60%. Volgens de provincie komt dit door de nieuwe concessie (staat uitgebreid uitgelegd in het rapport) en de afname van SOV-gelden. De kostendekkingsgraad in Zuidoost Brabant is redelijk constant en was in 2015 bijna 60%, de afname in SOV-gelden is daar gecompenseerd met meer reizigers
Laatst gewijzigd door Raymond op vr 29 jul 2016, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Raymond schreef:[*]Aantal klachten na begin nieuwe concessies NO Brabant en West Brabant is verdubbeld. In Zuidoost Brabant bleef deze redelijk constant.
Op zich niet zo heel vreemd aangezien de klantenservice van Veolia heel slecht te bereiken was. Arriva is heel actief op Facebook en Twitter, dat scheelt natuurlijk enorm. De bereikbaarheid van Hermes op o.a. FB en Twitter is natuurlijk nog steeds kudt met peren, zal ook niet veranderen denk ik.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik krijg via Twitter altijd snel reactie van Hermes (@HermesOV, niet @BrengOV, daarvan ook trouwens). Wellicht negeren ze alleen jou :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Kan ook zijn dat ze het nut van Twitter inmiddels in zijn gaan zien. Is ook al wel even geleden dat ik een tweetje richting Hermes heb gestuurd.
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik tweet al enkele jaren naar Hermes.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Dan haten ze mij gewoon. :cry:
🍉
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Dan haten ze mij gewoon. :cry:
Of ze negeren (ex) personeel als bedrijfsbeleid ;)
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Momenteel in Breda

Afbeelding
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Zo te zien rijdt deze bus de lijn 131. De lijn 131 wordt al jaren vanuit de stalling in Tilburg gereden.
Dus wat is hier zo speciaal aan?

Overigens vind ik die namen en al die verschillende huisstijlen maar flauwekul. Het zorgt alleen maar voor verwarring en in mijn ogen is het dus overbodig.
Laatst gewijzigd door Wubbo op do 11 aug 2016, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, was laatste bericht
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jurre »

Het gaat om de bus, een stads Citea i.p.v. een streekvariant. Ik denk dat de 8901 er wat mee te maken heeft, deze streek Citea zag ik de hele middag op de stadsdienst van Tilburg.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door MdJ »

Hebben die (streek)Citea's ook pinterminals?
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

datm schreef:Zo te zien rijdt deze bus de lijn 131. De lijn 131 wordt al jaren vanuit de stalling in Tilburg gereden.
Dus wat is hier zo speciaal aan?
Stadsbus van Tilburg in Breda op een streeklijn is de bijzonderheid. Lijn 131 wordt niet al jaren volledig door Tilburg gereden maar pas sinds de start van de concessie die in December 2014 in is gegaan. Daarvoor werd hij door Breda gereden. Tilburg reed alleen maar enkele spitsritten tussen Tilburg en Gilze omdat dat beter uitkwam.
Jurre schreef:Het gaat om de bus, een stads Citea i.p.v. een streekvariant. Ik denk dat de 8901 er wat mee te maken heeft, deze streek Citea zag ik de hele middag op de stadsdienst van Tilburg.
De 8901 is een mutatiebus (heeft zowel rechts als links een gas- en rempedaal zitten) voor een chauffeur die op de stadsdienst van Tilburg rijdt. Is dus planmatig en geen afwijking.
MdJ schreef:Hebben die (streek)Citea's ook pinterminals?
Nee die hebben geen pinterminals. Gaat uiteindelijk wel gebeuren. De proef is momenteel alleen gericht op de stadsdiensten van Breda, Den Bosch en Tilburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De Arriva 7280 is zo'n beetje een racebus geworden sinds hij een T100 keuring heeft gehad en de kickdown functie is aangezet. Was vanmiddag met een chauffeur mee op de 7280 en we stonden in Utrecht naast de Arriva 7701 (een Blauwe Qliner Volvo) en het verschil was duidelijk te merken bij het optrekken.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

huibf schreef:
Gothic-Writer schreef:Is er iemand hier op het forum, die toevallig al iets weet over het terugkeren van een bus over de Kasterenlaan en Kijkduinlaan te Tilburg?
Het is namelijk wel apart dat men op de locatie Kasterenlaan een compleet nieuwe halteplaats hebben aangelegd (nog geen haltepaal en of bankje/abri), met geleidings tegels voor slechtziende en verhoogde rand voor het 'gelijkvloers' in en uitstappen, terwijl er op dit moment helemaal geen bus komt?
Er gaat behoorlijk wat veranderen in Tilburg. Er komen nieuwe routen en nieuwe lijnen. Ook worden lijnen opgeheven.
De advies aanvraag is gedaan en wellicht wel ergens te lezen op gemeentelijke sites.
Die bushalte waar je het over hebt zou best wel eens voor de nieuwe lijn 3 zijn. Zuidwestelijk deel krijgt nl ook een bus.
Ik heb een nieuw topic gestart voor 2017 gerelateerde informatie: viewtopic.php?f=36&t=12676
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Raymond »

Zuidoost Brabant begint ondertussen behoorlijk rood-wit te kleuren. Er zit flink tempo in de ombouw van de MAN-bussen. Kom de laatste dagen steeds wel een bus tegen op de A2 die terug komt of juist op weg is voor de nieuwe look. Nu is er natuurlijk ook mooi tijd voor met de vakantiedienstregeling.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Kan het kloppen dat er USB laders in de MAN's worden ingebouwd wanneer ze omgespoten worden? Ik zat 2 weken terug in een MAN die al in de Rood/witte huisstijl was en die had aan de linkerzijde USB poorten. Maar dan wel alleen bij de zitplaatsen na de 1e uitstapdeur. Ik zat die dag ook in een MAN die de nieuwe huisstijl nog niet had en daar zaten ze (nog) niet in.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Klopt, op een aantal lokaties in de bus xitten usb aansluitingen.
Ik heb ze zowel links als rechts gezien.
Een Echte Heer
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 15 jul 2016, 19:36

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Een Echte Heer »

Ik mis alleen de logos op de bussen. Er staat nergens op dat de bus van Hermes is.

Nou had ik ergens gezien dat Hermes een nieuwe huisstijl zou krijgen, misschien heeft het ook te maken met de nieuwe Brabant-huisstijl van de provincie.
Welcome to the world of public transportation, I will be your guide...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Bestickering volgt pas in december
"Een touringcar is geen bus"
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

fogeltje schreef:Bestickering volgt pas in december
Dat is toch vreemd want alle overige stickers zoals het provincie logo en de 9292 logo staan er wel op. Waarom zou het Hermes logo er pas in december erop geplaatst worden?
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Omdat het logo wellicht niet niet defintief is...... als je goed kijkt op de presentatie van de elektrische bus zie je een nieuwe Hermeslogo.
Daarnaast speelt er e.e.a over de Goed Bezig Bus.

Zou zonde zijn om het straks weer te wijzingen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Extra bussen op drukke trajecten

De vakanties zijn bijna voorbij en het nieuwe schoolseizoen gaat weer beginnen. Voor Arriva betekent dit dat  we naast de vertrouwde reizigers ook nieuwe reizigers in de bussen verwelkomen. De ervaring leert dat aan het begin van het schooljaar het hierdoor tijdelijk drukker in de bussen kan zijn dan gebruikelijk.
Vanwege de te verwachte drukte zetten we in de in de ochtend- en middagspits, meerdere extra bussen in.   

Deze extra bussen rijden een paar minuten voor de reguliere bussen. Let op dat de extra bussen niet altijd op de halte worden vermeld en dat de bussen er anders uit kunnen zien dan de reguliere bussen.

Lees verder op: https://www.arriva.nl/consumenten/over- ... jecten.htm
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten