Mag ik even kwijt #194
Re: Mag ik even kwijt #193
Hij zit op OV in NL!!!!11!één!!
:N
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt #193
Het is nog steeds niet veel inderdaad, maar beter dan halverwege het tweede seizoen aldus de ultieme ditjes-en-datjessite van het internet: http://www.mediacourant.nl/2016/08/poli ... t-bekeken/JWM schreef:Over Suus gesproken, volgende week start het derde seizoen van de Fractie. De 10 afleveringen worden er doorheen gejaagd in twee weken op de late avond van NPO 2 recht tegenover de late night van de Olympische spelen. Bedroevende kijkcijfers gegarandeerd.
Begint ondertussen wel heel erg ver gezocht te worden trouwens, maar er is tenminste iets op tv
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6035
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Mag ik even kwijt #193
Afgelopen week een essay tegengekomen via het forum van beneluxspoor.net over de ontwikkeling van stations en stationspleinen, van begin tot nu.
Erg interessant leesvoer en mooie foto's. Volgorde van de foto's is helaas niet altijd even prettig gekozen.
Voor wie tijd en zin heeft hier het pdf-bestand.
Erg interessant leesvoer en mooie foto's. Volgorde van de foto's is helaas niet altijd even prettig gekozen.
Voor wie tijd en zin heeft hier het pdf-bestand.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Mag ik even kwijt #193
Ik heb onderstaande foto (gemaakt in Lombardsijde) ook in de Facebook-groep "Belgische Bus- en Tramspottersgroep" gezet:
Dat leverde gelijk een hele discussie op tussen voor- en tegenstanders van de plannen om de tram langs in plaats van door Lombardsijde te laten rijden. :')
Dat leverde gelijk een hele discussie op tussen voor- en tegenstanders van de plannen om de tram langs in plaats van door Lombardsijde te laten rijden. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Mag ik even kwijt #193
Bij mijn retourrit zaterdag zat de rijtijd toch aardig richting de 1:45. Venlo - Utrecht haalden we in 1:15. Was wel 's avonds laat, dat zal allicht schelen.Daniel schreef:Het probleem is naar mijn idee vooral dat de rijtijden niet altijd even realistisch ingeschat worden. Zo had ik bij m'n tourtje richting Wuppertal afgelopen maand zo'n via Venlo omgeleide ICE en in die zat qua geplande reistijd op wat je met een IC zou halen terwijl je in een goederenpad zit.
Meeste tijd ging verloren aan later vertrek in Köln vanwege kopmaken en afrangeren van het tweede treinstel dat alleen tot Köln rijdt, en aan stilstaan in Venlo, volgens mij kan de ICE daar niet non-stop door rijden.
Have fun ;)Aking schreef:De vraag is of je het echt wil weten :')
Re: Mag ik even kwijt #193
Dat is nog wel even een interessante inderdaad. De 105 uit Nederland wordt bij aankomst in Keulen gecombineerd met een gereedstaand stel (dat als treinnummer 505 heeft), maakt kop en rijdt dan naar Basel. Vanuit Basel rijdt de combinatie weer terug als 104 (voorste stel als treinnummer 504), waarna in Keulen het voorste stel wordt afgekoppeld, het achterste stel kop maakt en naar Amsterdam rijdt. Alleen gaat de trein naar Amsterdam nu in Keulen het station de andere kant uit, dus moet dat andere stel eerst leeg en dan weggerangeerd worden voordat de 104 verder kan. Dan snap ik wel dat men vertraging oploopt. Gelukkig is dit als het goed is volgend jaar voorbij, want dan rijdt het tweede stel ook van/naar Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Mag ik even kwijt #193
Inderdaad. Dat hele leegmaken en afrangeren was uiteindelijk in een minuut of 10 gelukt, dus dat viel nog mee.
Vandaag worden ze ook weer omgeleid via Eindhoven zie ik
Hoewel we zaterdag met +10 in Köln vertrokken waren we exact 22:00 in Utrecht. In Venlo vertrokken we om 20:40
Vandaag worden ze ook weer omgeleid via Eindhoven zie ik
Code: Selecteer alles
Köln Hbf ab 19:14
Mönchengladbach Hbf ab 20:05
Utrecht Centraal an 22:00
Re: Mag ik even kwijt #193
Is het dan niet veel handiger om momenteel het voorste stel naar Amsterdam te laten rijden en het achterste stel in Köln te laten? :?Suus schreef:Dat is nog wel even een interessante inderdaad. De 105 uit Nederland wordt bij aankomst in Keulen gecombineerd met een gereedstaand stel (dat als treinnummer 505 heeft), maakt kop en rijdt dan naar Basel. Vanuit Basel rijdt de combinatie weer terug als 104 (voorste stel als treinnummer 504), waarna in Keulen het voorste stel wordt afgekoppeld, het achterste stel kop maakt en naar Amsterdam rijdt. Alleen gaat de trein naar Amsterdam nu in Keulen het station de andere kant uit, dus moet dat andere stel eerst leeg en dan weggerangeerd worden voordat de 104 verder kan. Dan snap ik wel dat men vertraging oploopt. Gelukkig is dit als het goed is volgend jaar voorbij, want dan rijdt het tweede stel ook van/naar Nederland.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Mag ik even kwijt #193
Dan zouden beide stellen een 406 moeten zijn, maar het komt vaak voor dat de 505/504 een 403 is en die kan niet naar Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mag ik even kwijt #193
Onze auto is vandaag bij de garage voor het oplossen van een airbagstoring en groot onderhoud waarbij de distributieriem, interieurfilter, en de bougies vervangen moeten worden. Uiteindelijk bleek er ook nog 1 band versleten te zijn en de waterpomp kapot. Dus ter vervanging van onze eigen auto mogen we vandaag met deze speelgoedauto op pad:
Re: Mag ik even kwijt #193
Best een leuk autootje, toch?
Dat 'groot onderhoud' aan jullie auto is wel héél groot zeg... Dat zal een dikke rekening opleveren... :?
Dat 'groot onderhoud' aan jullie auto is wel héél groot zeg... Dat zal een dikke rekening opleveren... :?
Re: Mag ik even kwijt #193
Schrik, ben ik in het ANWB-forum belandt?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Mag ik even kwijt #193
Hij rijdt heel fijn en is ook behoorlijk pittig qua rijstijl. Maar dat mag ook wel aangezien hij net 2 maanden oud is.Hendrik schreef:Best een leuk autootje, toch?
Dat 'groot onderhoud' aan jullie auto is wel héél groot zeg... Dat zal een dikke rekening opleveren... :?
En tja, die rekening is behoorlijk pittig ja. Die zit aardig tegen de €1500 aan.
Re: Mag ik even kwijt #193
Zo, we hebben onze eigen auto weer terug. Je kan merken dat hij onderhoud heeft gehad en is afgesteld want het lijkt nu net een raceauto. Gisteren was ie nog niet zo snel als ie nu is.
Re: Mag ik even kwijt #194
Het is duidelijk komkommertijd :X
Op de radio in de auto in het nieuwsbulletin: De Dordtse politie heeft twee rugtassen vol tuinkabouters gevonden in een woning o.i.d. :')
Op de radio in de auto in het nieuwsbulletin: De Dordtse politie heeft twee rugtassen vol tuinkabouters gevonden in een woning o.i.d. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Mag ik even kwijt #194
Wees blij dat ze eindelijk eens ingrijpen! Ook voor minder groten is een ontvoering geen pretje :N
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Mag ik even kwijt #193
Wat voor auto?Michael schreef:Zo, we hebben onze eigen auto weer terug.
Re: Mag ik even kwijt #194
Ja, het is zaterdagavond, maar ik ben blij eens een rustig weekendje te hebben. Als onderdeel van de ferkansievoorpret zit ik me in het railverkeer rond Lissabon te verdiepen.. ik had al niet gedacht dat daar een suburbaan railsysteem was, laat staan met zulke hoge frequenties.. in de spits 8 treinen per uur naar Sintra dat er op de kaart als een lief schattig durpke uitziet, 14 tph op de ringlijn, 5 tph op de lijn naar Cascais, die op weg naar Lissabon halverwege als sneltrein doorrijden en er een volgtrein achteraan rijdt.. tsjonge! Maar wat me het meest opvalt is dat de spitsen zo laat zijn, de spitstijden en einde dienst zijn toch zeker anderhalf uur later dan hier.
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #194
Ik ben atm in Portugal, en hoewel ik ver van Lissabon zit, is dat hier ook te merken, rond half 8 moet je bijvoorbeeld niet de weg op gaan omdat het dan zo druk is. Het helpt dan ook niet mee dat alle snelwegen afgesloten zijn door bosbranden... Zal nog wel met die siesta te maken hebben zoals in Spanje en Zuid-Frankrijk ook het geval is, dat er tussen de middag lang pauze is en mensen naar huis gaan/slapen. De lunch is hier ook belangrijker dan het diner.
Wat me ook opvalt hier in Portugal: Overal staan bushaltes, maar in geeneen bushokje hangt een dienstregeling en er staat ook geen naam van een halte bij zodat je het op kan zoeken. Ook rijdt er amper een bus hier. Hoe doen die mensen dat?
Oh, en: Heb het voor de lol eens opgezocht, en er blijken hier 9 treinen per dag per richting te komen, maar de dienstregeling is wel heel erg onregelmatig...
Wat me ook opvalt hier in Portugal: Overal staan bushaltes, maar in geeneen bushokje hangt een dienstregeling en er staat ook geen naam van een halte bij zodat je het op kan zoeken. Ook rijdt er amper een bus hier. Hoe doen die mensen dat?
Oh, en: Heb het voor de lol eens opgezocht, en er blijken hier 9 treinen per dag per richting te komen, maar de dienstregeling is wel heel erg onregelmatig...
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Mag ik even kwijt #194
Nederland is op regelmatige dienstregelingen een van de hoogst scorende landen in Europa.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Mag ik even kwijt #194
Ja. Maar nee.
Met vrijliggende sprintersporen en ongelijkvloerse kruisingen zijn we hier pas de laatste tijd mee bezig waar dat in andere landen al sinds jaar en dag de normaalste zaak van de wereld is. Waar voorstadslijnen en langeafstandsverbindingen al erg vroeg gescheiden zijn aangelegd zodat voorstadslijnen erg hoogfrequent kunnen rijden. We zijn hier wel verwend inderdaad met dat alles ook in de periferie standaard elk half uur rijdt en soms in samenloop met andere lijnen elk kwartier.
Met vrijliggende sprintersporen en ongelijkvloerse kruisingen zijn we hier pas de laatste tijd mee bezig waar dat in andere landen al sinds jaar en dag de normaalste zaak van de wereld is. Waar voorstadslijnen en langeafstandsverbindingen al erg vroeg gescheiden zijn aangelegd zodat voorstadslijnen erg hoogfrequent kunnen rijden. We zijn hier wel verwend inderdaad met dat alles ook in de periferie standaard elk half uur rijdt en soms in samenloop met andere lijnen elk kwartier.
Ik doe ook maar wat
Re: Mag ik even kwijt #194
Dat maakt toch niets uit voor de regelmatigheid?
Re: Mag ik even kwijt #194
Tja. Ook in Oostenrijk was elk gat in mijn regio verbonden met het treinstation. De frequenties varieren van 1x/uur tot onregelmatig 7x/dag. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Mag ik even kwijt #193
Een Renault ClioChrysa schreef:Wat voor auto?Michael schreef:Zo, we hebben onze eigen auto weer terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten