Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12830
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hainje »

Vanavond is Aking denk ik loodgieter. :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
🍉
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door trolly »

:shock:

Hij zit op OV in NL!!!!11!één!!



:N
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

JWM schreef:Over Suus gesproken, volgende week start het derde seizoen van de Fractie. De 10 afleveringen worden er doorheen gejaagd in twee weken op de late avond van NPO 2 recht tegenover de late night van de Olympische spelen. Bedroevende kijkcijfers gegarandeerd.
Het is nog steeds niet veel inderdaad, maar beter dan halverwege het tweede seizoen aldus de ultieme ditjes-en-datjessite van het internet: http://www.mediacourant.nl/2016/08/poli ... t-bekeken/

Begint ondertussen wel heel erg ver gezocht te worden trouwens, maar er is tenminste iets op tv :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6035
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door AppleMoose »

Afgelopen week een essay tegengekomen via het forum van beneluxspoor.net over de ontwikkeling van stations en stationspleinen, van begin tot nu.
Erg interessant leesvoer en mooie foto's. Volgorde van de foto's is helaas niet altijd even prettig gekozen.

Voor wie tijd en zin heeft hier het pdf-bestand.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Meltrain »

Ik heb onderstaande foto (gemaakt in Lombardsijde) ook in de Facebook-groep "Belgische Bus- en Tramspottersgroep" gezet:
Afbeelding

Dat leverde gelijk een hele discussie op tussen voor- en tegenstanders van de plannen om de tram langs in plaats van door Lombardsijde te laten rijden. :')
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Zugführer »

Daniel schreef:Het probleem is naar mijn idee vooral dat de rijtijden niet altijd even realistisch ingeschat worden. Zo had ik bij m'n tourtje richting Wuppertal afgelopen maand zo'n via Venlo omgeleide ICE en in die zat qua geplande reistijd op wat je met een IC zou halen terwijl je in een goederenpad zit.
Bij mijn retourrit zaterdag zat de rijtijd toch aardig richting de 1:45. Venlo - Utrecht haalden we in 1:15. Was wel 's avonds laat, dat zal allicht schelen.
Meeste tijd ging verloren aan later vertrek in Köln vanwege kopmaken en afrangeren van het tweede treinstel dat alleen tot Köln rijdt, en aan stilstaan in Venlo, volgens mij kan de ICE daar niet non-stop door rijden.
Aking schreef:De vraag is of je het echt wil weten :')
Have fun ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Dat is nog wel even een interessante inderdaad. De 105 uit Nederland wordt bij aankomst in Keulen gecombineerd met een gereedstaand stel (dat als treinnummer 505 heeft), maakt kop en rijdt dan naar Basel. Vanuit Basel rijdt de combinatie weer terug als 104 (voorste stel als treinnummer 504), waarna in Keulen het voorste stel wordt afgekoppeld, het achterste stel kop maakt en naar Amsterdam rijdt. Alleen gaat de trein naar Amsterdam nu in Keulen het station de andere kant uit, dus moet dat andere stel eerst leeg en dan weggerangeerd worden voordat de 104 verder kan. Dan snap ik wel dat men vertraging oploopt. Gelukkig is dit als het goed is volgend jaar voorbij, want dan rijdt het tweede stel ook van/naar Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Zugführer »

Inderdaad. Dat hele leegmaken en afrangeren was uiteindelijk in een minuut of 10 gelukt, dus dat viel nog mee.
Vandaag worden ze ook weer omgeleid via Eindhoven zie ik

Code: Selecteer alles

Köln Hbf 	           ab 19:14
Mönchengladbach Hbf 	ab 20:05
Utrecht Centraal 	   an 22:00 
Hoewel we zaterdag met +10 in Köln vertrokken waren we exact 22:00 in Utrecht. In Venlo vertrokken we om 20:40
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:Dat is nog wel even een interessante inderdaad. De 105 uit Nederland wordt bij aankomst in Keulen gecombineerd met een gereedstaand stel (dat als treinnummer 505 heeft), maakt kop en rijdt dan naar Basel. Vanuit Basel rijdt de combinatie weer terug als 104 (voorste stel als treinnummer 504), waarna in Keulen het voorste stel wordt afgekoppeld, het achterste stel kop maakt en naar Amsterdam rijdt. Alleen gaat de trein naar Amsterdam nu in Keulen het station de andere kant uit, dus moet dat andere stel eerst leeg en dan weggerangeerd worden voordat de 104 verder kan. Dan snap ik wel dat men vertraging oploopt. Gelukkig is dit als het goed is volgend jaar voorbij, want dan rijdt het tweede stel ook van/naar Nederland.
Is het dan niet veel handiger om momenteel het voorste stel naar Amsterdam te laten rijden en het achterste stel in Köln te laten? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Suus »

Dan zouden beide stellen een 406 moeten zijn, maar het komt vaak voor dat de 505/504 een 403 is en die kan niet naar Nederland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Michael »

Onze auto is vandaag bij de garage voor het oplossen van een airbagstoring en groot onderhoud waarbij de distributieriem, interieurfilter, en de bougies vervangen moeten worden. Uiteindelijk bleek er ook nog 1 band versleten te zijn en de waterpomp kapot. Dus ter vervanging van onze eigen auto mogen we vandaag met deze speelgoedauto op pad:Afbeelding
Afbeelding
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Hendrik »

Best een leuk autootje, toch?

Dat 'groot onderhoud' aan jullie auto is wel héél groot zeg... :shock: Dat zal een dikke rekening opleveren... :?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door isadora »

Schrik, ben ik in het ANWB-forum belandt? :twisted:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Michael »

Hendrik schreef:Best een leuk autootje, toch?

Dat 'groot onderhoud' aan jullie auto is wel héél groot zeg... :shock: Dat zal een dikke rekening opleveren... :?
Hij rijdt heel fijn en is ook behoorlijk pittig qua rijstijl. Maar dat mag ook wel aangezien hij net 2 maanden oud is.

En tja, die rekening is behoorlijk pittig ja. Die zit aardig tegen de €1500 aan.
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Michael »

Zo, we hebben onze eigen auto weer terug. Je kan merken dat hij onderhoud heeft gehad en is afgesteld want het lijkt nu net een raceauto. Gisteren was ie nog niet zo snel als ie nu is.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door ArrivaBas »

Het is duidelijk komkommertijd :X

Op de radio in de auto in het nieuwsbulletin: De Dordtse politie heeft twee rugtassen vol tuinkabouters gevonden in een woning o.i.d. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10589
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door trolly »

Wees blij dat ze eindelijk eens ingrijpen! Ook voor minder groten is een ontvoering geen pretje :N
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Chrysa
Berichten: 8002
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Chrysa »

Michael schreef:Zo, we hebben onze eigen auto weer terug.
Wat voor auto?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

Ja, het is zaterdagavond, maar ik ben blij eens een rustig weekendje te hebben. Als onderdeel van de ferkansievoorpret zit ik me in het railverkeer rond Lissabon te verdiepen.. ik had al niet gedacht dat daar een suburbaan railsysteem was, laat staan met zulke hoge frequenties.. in de spits 8 treinen per uur naar Sintra dat er op de kaart als een lief schattig durpke uitziet, 14 tph op de ringlijn, 5 tph op de lijn naar Cascais, die op weg naar Lissabon halverwege als sneltrein doorrijden en er een volgtrein achteraan rijdt.. tsjonge! Maar wat me het meest opvalt is dat de spitsen zo laat zijn, de spitstijden en einde dienst zijn toch zeker anderhalf uur later dan hier.
Ik doe ook maar wat
Chrysa
Berichten: 8002
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Chrysa »

Ik ben atm in Portugal, en hoewel ik ver van Lissabon zit, is dat hier ook te merken, rond half 8 moet je bijvoorbeeld niet de weg op gaan omdat het dan zo druk is. Het helpt dan ook niet mee dat alle snelwegen afgesloten zijn door bosbranden... Zal nog wel met die siesta te maken hebben zoals in Spanje en Zuid-Frankrijk ook het geval is, dat er tussen de middag lang pauze is en mensen naar huis gaan/slapen. De lunch is hier ook belangrijker dan het diner.

Wat me ook opvalt hier in Portugal: Overal staan bushaltes, maar in geeneen bushokje hangt een dienstregeling en er staat ook geen naam van een halte bij zodat je het op kan zoeken. Ook rijdt er amper een bus hier. Hoe doen die mensen dat?

Oh, en: Heb het voor de lol eens opgezocht, en er blijken hier 9 treinen per dag per richting te komen, maar de dienstregeling is wel heel erg onregelmatig...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9169
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door regenmaker »

Nederland is op regelmatige dienstregelingen een van de hoogst scorende landen in Europa.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

Ja. Maar nee.

Met vrijliggende sprintersporen en ongelijkvloerse kruisingen zijn we hier pas de laatste tijd mee bezig waar dat in andere landen al sinds jaar en dag de normaalste zaak van de wereld is. Waar voorstadslijnen en langeafstandsverbindingen al erg vroeg gescheiden zijn aangelegd zodat voorstadslijnen erg hoogfrequent kunnen rijden. We zijn hier wel verwend inderdaad met dat alles ook in de periferie standaard elk half uur rijdt en soms in samenloop met andere lijnen elk kwartier.
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7129
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Klaasje »

Dat maakt toch niets uit voor de regelmatigheid?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8852
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door ArrivaBas »

Tja. Ook in Oostenrijk was elk gat in mijn regio verbonden met het treinstation. De frequenties varieren van 1x/uur tot onregelmatig 7x/dag. :')
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11765
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #193

Bericht door Michael »

Chrysa schreef:
Michael schreef:Zo, we hebben onze eigen auto weer terug.
Wat voor auto?
Een Renault Clio
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 70 gasten