Een volle stopbus en een matig gevulde snelbus? De keren dat ik naar Leer ging, was het juist elke keer omgekeerd. Ben nu een paar keer met de stopbus geweest en daar zaten hoogstens 10 mensen in. Snelbus is een stuk drukker, eergisteren konden zelfs (vanuit Leer) een aantal mensen niet meer mee met de snelbus, die moesten de stopbus pakken.Nicketick schreef:Vandaag even op en neer geweest op de heenweg een wat matig gevulde snelbus maar op de terugweg een best wel volle stopbus.
Trein Groningen - Leer
Re: Trein Groningen - Leer
Laatst gewijzigd door Wubbo op vr 15 jul 2016, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort
Reden: Quote ingekort
Re: Trein Groningen - Leer
Weet iemand van jullie eigenlijk hoe punctueel de bus tussen Groningen/Winschoten - Bad Nieuweschans/Leer is?
Binnenkort wil ik namelijk een tourtje doen naar trajecten waar ik nog nooit met de trein gereden heb. In Bad Nieuweschans is er wel een overstap tussen trein en bus (dwz bus komt aan om x:47 en trein vertrekt om x:49). Maar als die bus altijd een paar minuten te laat is, dan heb ik daar nog niets aan. Het is immers een aansluiting waarbij ik gelijk weer terug reis in de richting waar ik vandaan kom. Omdat er maar weinig mensen zijn die gelijk weer terug willen reizen lijkt het mij vooral toeval dat deze krappe aansluiting bestaat, dan dat deze daadwerkelijk zo bedoeld is.
Overigens zie ik net dat er eerder in dit topic is gesproken over dat de trein door gaat rijden naar Weener in 2017, maar dat eerst de beveiliging moet worden aangepast. Hoe staat het daar eigenlijk mee? Want als dat begin 2017 gegarandeerd opgeleverd is, dan stel ik het stukje Winschoten - Weener liever tot volgend jaar uit.
Binnenkort wil ik namelijk een tourtje doen naar trajecten waar ik nog nooit met de trein gereden heb. In Bad Nieuweschans is er wel een overstap tussen trein en bus (dwz bus komt aan om x:47 en trein vertrekt om x:49). Maar als die bus altijd een paar minuten te laat is, dan heb ik daar nog niets aan. Het is immers een aansluiting waarbij ik gelijk weer terug reis in de richting waar ik vandaan kom. Omdat er maar weinig mensen zijn die gelijk weer terug willen reizen lijkt het mij vooral toeval dat deze krappe aansluiting bestaat, dan dat deze daadwerkelijk zo bedoeld is.
Overigens zie ik net dat er eerder in dit topic is gesproken over dat de trein door gaat rijden naar Weener in 2017, maar dat eerst de beveiliging moet worden aangepast. Hoe staat het daar eigenlijk mee? Want als dat begin 2017 gegarandeerd opgeleverd is, dan stel ik het stukje Winschoten - Weener liever tot volgend jaar uit.
🍉
Re: Trein Groningen - Leer
Ehm, vanuit welke bus wil je overstappen?
Re: Trein Groningen - Leer
Ik zie in de NS reisplanner eigenlijk alleen maar de stopbus voorbij komen.
Als je de tijden bedoeld, dan kan ik daar nog niet echt een antwoord op geven, want ik ben nog aan het puzzelen.
Het is maar net wat het beste uit komt.
Als je de tijden bedoeld, dan kan ik daar nog niet echt een antwoord op geven, want ik ben nog aan het puzzelen.
Het is maar net wat het beste uit komt.
🍉
Re: Trein Groningen - Leer
Je wil met een treinvervangende bus op een traject waar ook treinen rijden?
Re: Trein Groningen - Leer
Niet helemaal. Kijk:
De rode stukjes heb ik in de afgelopen 15 jaar nog nooit per trein afgelegd. Het is mijn bedoeling om zo snel mogelijk een slagje Winschoten - Bad Nieuweschans te maken. Dit mag door eerst met de bus van Winschoten naar Bad Nieuweschans te gaan en daarna op de trein te stappen naar Groningen. Ik heb dus niet als doelstelling de trajecten in beide richtingen afgelegd te hebben. Dat is wellicht een challenge voor in de toekomst.
In principe is het nu mijn bedoeling om eerst Groningen - Delfzijl te reizen, daarna lijn 119 naar Winschoten te nemen. Vervolgens de stopbus naar Bad Nieuweschans, dan de trein naar Zuidbroek om over te stappen op de trein naar Veendam. Vanuit Veendam ga ik dan weer terug naar Groningen. Het probleem is alleen een beetje dat de trein een keertijd van 40 minuten heeft in Bad Nieuweschans. Maar de bus uit Zuidbroek geeft een overstap van 2 minuten volgens de dienstregeling.
Dat is in principe voldoende (zo spannend is het daar allemaal niet), maar als die bus structureel een paar minuten te laat is, dan sta ik een uur in die polder te wachten. Er rijdt wel iets, maar dat betreft een belbus die mij dan weer afzet in een of ander tochtgat die mij dan uiteindelijk weer naar Winschoten brengt. Zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Dus als die treinvervangende bus vrij betrouwbaar rijdt, dan kies ik liever daar voor (indien het nog meer dan een jaar gaat duren voordat de beveiliging bij Weener op orde is).
De rode stukjes heb ik in de afgelopen 15 jaar nog nooit per trein afgelegd. Het is mijn bedoeling om zo snel mogelijk een slagje Winschoten - Bad Nieuweschans te maken. Dit mag door eerst met de bus van Winschoten naar Bad Nieuweschans te gaan en daarna op de trein te stappen naar Groningen. Ik heb dus niet als doelstelling de trajecten in beide richtingen afgelegd te hebben. Dat is wellicht een challenge voor in de toekomst.
In principe is het nu mijn bedoeling om eerst Groningen - Delfzijl te reizen, daarna lijn 119 naar Winschoten te nemen. Vervolgens de stopbus naar Bad Nieuweschans, dan de trein naar Zuidbroek om over te stappen op de trein naar Veendam. Vanuit Veendam ga ik dan weer terug naar Groningen. Het probleem is alleen een beetje dat de trein een keertijd van 40 minuten heeft in Bad Nieuweschans. Maar de bus uit Zuidbroek geeft een overstap van 2 minuten volgens de dienstregeling.
Dat is in principe voldoende (zo spannend is het daar allemaal niet), maar als die bus structureel een paar minuten te laat is, dan sta ik een uur in die polder te wachten. Er rijdt wel iets, maar dat betreft een belbus die mij dan weer afzet in een of ander tochtgat die mij dan uiteindelijk weer naar Winschoten brengt. Zit ik eigenlijk niet zo op te wachten. Dus als die treinvervangende bus vrij betrouwbaar rijdt, dan kies ik liever daar voor (indien het nog meer dan een jaar gaat duren voordat de beveiliging bij Weener op orde is).
🍉
Re: Trein Groningen - Leer
Als het goed is gaan de treinen vanaf december al doorrijden naar Weener.
Re: Trein Groningen - Leer
Naar aanleiding van jouw opmerking ben ik een beetje toveren gaan met zoekwoorden in Google en kom ik op dit bericht uit. In dat geval ga ik t.z.t. wel die paar kilometers doen. Dan kan ik dat uur deze maand mooi voor andere trajecten gebruiken.The best schreef:Als het goed is gaan de treinen vanaf december al doorrijden naar Weener.
🍉
Re: Trein Groningen - Leer
Welke trajecten heb je nog meer op de rol staan?
Re: Trein Groningen - Leer
Allemaal van die uithoeken.
Zo even uit mijn hoofd:
Groningen - Delfzijl;
Zuidbroek - Veendam;
Winschoten - Bad Nieuweschans(/Leer)
Leeuwarden - Stavoren;
Hoorn - Enkhuizen;
Heerhugowaard - Den Helder;
Haarlem - Zandvoort;
Baarn - Den Dolder;
Alphen a/d Rijn - Gouda;
Schiedam Centrum - Hoek van Holland Strand;
Goes - Vlissingen;
Maastricht - Eijsden;
Heerlen - Kerkrade Centrum/Hertzogenrath;
Winterswijk - Doetinchem/Vorden;
Enschede - Glanerbrug;
Zwolle - Almelo.
Maar Groningen ga ik wel doen zodra de trein doorrijdt naar Weener.
Zo even uit mijn hoofd:
Groningen - Delfzijl;
Zuidbroek - Veendam;
Winschoten - Bad Nieuweschans(/Leer)
Leeuwarden - Stavoren;
Hoorn - Enkhuizen;
Heerhugowaard - Den Helder;
Haarlem - Zandvoort;
Baarn - Den Dolder;
Alphen a/d Rijn - Gouda;
Schiedam Centrum - Hoek van Holland Strand;
Goes - Vlissingen;
Maastricht - Eijsden;
Heerlen - Kerkrade Centrum/Hertzogenrath;
Winterswijk - Doetinchem/Vorden;
Enschede - Glanerbrug;
Zwolle - Almelo.
Maar Groningen ga ik wel doen zodra de trein doorrijdt naar Weener.
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 17 aug 2016, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: Trein Groningen - Leer
Hainje is geen strandliefhebber :o
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9174
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
Off-topic:
Die zou ik doen als de nieuwe Syntus-treinen er rijden in december 2017. :)Hainje schreef:Zwolle - Almelo
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Trein Groningen - Leer
Tenzij je nog een keer DM90 wil doen, want dat is de laatste echt lange lijn waar ze nog worden ingezet :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Trein Groningen - Leer
Maar dat duurt nog zóóóó lááááánngggg. :(regenmaker schreef:Off-topic:
Die zou ik doen als de nieuwe Syntus-treinen er rijden in december 2017. :)
Tegen die tijd ga ik sowieso nog wel een keertje die kant op. Als het even kan wil ik de laatste stukjes allemaal een keer afgelegd hebben in 2016.
Groningen, Zuid-Limburg en Alphen - Gouda doe ik dan wel in december met de nieuwe dienstregeling. Zie dat er een paar interessante wijzigingen in Zuid-Limburg op stapel staan waardoor het wellicht allemaal net wat efficiënter kan dan nu met Veolia.
Dat is op zich ook wel een argumentje voor. :YSuus schreef:Tenzij je nog een keer DM90 wil doen, want dat is de laatste echt lange lijn waar ze nog worden ingezet :)
🍉
Re: Trein Groningen - Leer
De discussie over het verschil tussen eerste en tweede klas staat nu hier.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
DB denkt nu dat er over 4 jaar weer doorgereden kan worden naar Leer. Dat is wel een voorlopige planning, voorjaar 2017 weet men dat pas zeker, afhankelijk van de precieze toestand van de pijlers.
30 miljoen euro voor spoorbrug Weener
30 miljoen euro voor spoorbrug Weener
Uiterlijk 2021 is er weer een treinverbinding tussen Groningen en Leer. Met een beetje geluk rijden de eerste treinen eind 2020 weer over de Friesenbrücke bij Weener.
Dat heeft de Deutsche Bahn maandag bekend gemaakt na afloop van een bijeenkomst van de zogenaamde Task Force in Berlijn
Laatst gewijzigd door reisthijs op di 11 okt 2016, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 4392
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Trein Groningen - Leer
eerst zien dan geloven. Aan onze kant zou er ook een extra sneltrein komen tussen Groningen en Leeuwarden in 2015 en dat is ook uitgesteld tot na 2021.
Re: Trein Groningen - Leer
In ieder geval mooi dat er een plan is. Het gaat naar mijn zin wel erg langzaam allemaal. En dan is het inderdaad nog maar de vraag of het gehaald wordt. Zo'n datum is vaak een optimistische onderschatting. Duitsland wordt wel steeds beruchter vanwege zijn laksheid met infrastructuur. De spoor- en snelwegtunnel naar Denemarken loopt ook al jaren vertraging op vanwege getreuzel in Duitsland.
Een schrale troost is misschien dat de autogebruikers ook niet bepaald verwend worden.
Een schrale troost is misschien dat de autogebruikers ook niet bepaald verwend worden.
Re: Trein Groningen - Leer
We leven niet meer in de jaren '60 en '70 toen er een behoorlijk groter gedeelte van de economie werd geïnvesteerd in infrastructuur. Het is in veel landen toch sluitpost begroting. In Duitsland komt men jaarlijks een miljard euro te kort om noodzakelijke investeringen te doen om de infrastructuur zoals die nu is van wenselijke kwaliteit te voorzien...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Trein Groningen - Leer
Duits commentaar onder een artikel op de site van de NDR (https://www.ndr.de/nachrichten/niedersa ... ke228.html):
Das ist so typisch, erst mal labern, labern, labern, dann eine Experten Gruppe nach der anderen gründen und am Ende passiert sowieso nix.Für jeden Scheiß gibt die Bahn Geld aus, nur nicht für die wichtigen Sache.Vergebt den Auftrag an die Niederländer, dann passiert auch was.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Trein Groningen - Leer
De situatie in Duitsland begint wel echt schrijnend te worden. Niet alleen is de algehele kwaliteit van de infrastructuur matig, als er dan projecten worden opgepakt duurt het echt eeuwig voordat het klaar is.
Ik zou ook niet weten waar te beginnen als er wel geld was, want het is echt wel heel veel wat er moet gebeuren in Duitsland.
Ik zou ook niet weten waar te beginnen als er wel geld was, want het is echt wel heel veel wat er moet gebeuren in Duitsland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Trein Groningen - Leer
Zolang ze begrotingsoverschotten hebben is het nog altijd vooral een keuze om met de shit te zitten. :')
Re: Trein Groningen - Leer
Begrotingsoverschot ja, maar wel nog 2,2 biljoen staatsschuld...Klaasje schreef:Zolang ze begrotingsoverschotten hebben is het nog altijd vooral een keuze om met de shit te zitten. :')
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Trein Groningen - Leer
Veel heeft natuurlijk te maken met de samenvoeging van de DDR en de BRD dat heeft nogal wat gekost en behoorlijk op de begroting gedrukt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten