Mag ik even kwijt #194

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door dylanwild94 »

Ik wordt een beetje gek van flickr. 85.000+ keer op retry klikken wil hij een foto uploaden. :X :X :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door ArrivaBas »

Was zaterdag helaas ook al zo...
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

Kan iemand me uitleggen wat het voor onzin is dat je bij het boeken van een hotel of hostel haast altijd een creditcard nodig hebt? Dat boeken is niet te doen joh -o-
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door JWM »

Kan je dat zelf niet bedenken? Hotel kan dan makkelijk bedragen incasseren.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

De creditcard wordt als waarborg gebruikt, bijvoorbeeld bij een no-show. Zo kunnen ze de eerste nacht alsnog in rekening brengen. En in het geval van een minibar in de kamer kunnen de kosten achteraf in rekening gebracht worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

JWM schreef:Kan je dat zelf niet bedenken?
Vind je het nodig om zo denigrerend te doen?
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door JWM »

Nee, was volstrekt misplaatst. Hoe kan ik het goedmaken -o-
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Meltrain »

Het wordt tijd dat iDeal wereldwijd wordt ingevoerd. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

Suus schreef:De creditcard wordt als waarborg gebruikt, bijvoorbeeld bij een no-show. Zo kunnen ze de eerste nacht alsnog in rekening brengen. En in het geval van een minibar in de kamer kunnen de kosten achteraf in rekening gebracht worden.
Gelukkig heb ik inmiddels wat gevonden waarbij je gewoon de eerste nacht vooruit kunt betalen...

@JWM laat maar, het zal wel aan mij liggen.
Laatst gewijzigd door Ardan op vr 19 aug 2016, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Hainje »

Nee de nageltjes staan flink uit bij JWM.
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Het wordt tijd dat iDeal wereldwijd wordt ingevoerd. :pos:
iDeal heeft een groot nadeel, en dat is er dat je na betaling ontzettend veel moeite moet doen om je geld terug te krijgen wanneer er iets fout gaat (product wordt niet geleverd, problemen met product na levering en geen klantenservice). Creditcards (en PayPal) hebben een aankoopbescherming als er problemen zijn, je dient een claim in en de creditcardmaatschappij zorgt daarna voor de afhandeling (bijvoorbeeld geld terug).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Geert »

Bij een creditcard kun je als winkel/hotel ook een reservering plaatsen, een bepaald bedrag wordt dan voor een bepaalde periode "geclaimd" (zonder dat het daadwerkelijk geïnd wordt, maar je bestedingsruimte is wel minder). Als je dan niet op komt dagen wordt die reservering omgezet in een inning, als je wel op kunt dagen kun je kiezen hoe je betaalt en als je bijvoorbeeld cash wilt betalen wordt de reservering simpelweg weer opgeheven.

Inmiddels is het zo te zien niet meer nodig maar ik denk dat als je een hotel/hostel mailt dat je geen creditcard hebt, dat je door vooruit te betalen of een borg te betalen je waarschijnlijk alsnog kunt boeken. Maar in de praktijk is het wel erg handig om een creditcard te hebben, zeker in het buitenland.
Suus schreef:iDeal heeft een groot nadeel, en dat is er dat je na betaling ontzettend veel moeite moet doen om je geld terug te krijgen wanneer er iets fout gaat (product wordt niet geleverd, problemen met product na levering en geen klantenservice). Creditcards (en PayPal) hebben een aankoopbescherming als er problemen zijn, je dient een claim in en de creditcardmaatschappij zorgt daarna voor de afhandeling (bijvoorbeeld geld terug).
Klopt, iDeal is in de praktijk een normale overschrijving met voor de leverancier wat meer garanties. Maar voor de praktijk om een bepaald bedrag als borg te reserveren is het niet geschikt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door JWM »

Hainje schreef:Nee de nageltjes staan flink uit bij JWM.
Ach, het was niet zo scherp bedoeld als het er staat en geschreven woorden kunnen al snel anders geïnterpreteerd worden. Alleen nu zit Ardan de rest van de avond ergens in een hoekje te huilen -o-
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

En ik maar denken dat een creditcard alleen iets voor de rijkelui was. Een vriend van me heeft zelfs een studentencreditcard genomen want hij liep in juli bij zijn vakantie tegen hetzelfde probleem aan. Ik ben op dit moment helaas nog even in een positie dat financiële ontwikkelingen aan me voorbij gaan.. maar is het tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld om een creditcard te hebben?
Geert schreef:maar ik denk dat als je een hotel/hostel mailt dat je geen creditcard hebt, dat je door vooruit te betalen of een borg te betalen je waarschijnlijk alsnog kunt boeken.
Goeie, bedankt! Ik neem eigenlijk altijd gewoon een hoop poen contant mee op vakantie, ik laat per dag op de kamer liggen wat ik niet nodig heb, en de pinpas is eigenlijk alleen voor nood of grote bedragen in een automaat ofzo..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

Ik heb ook afhoudend gestaan tegenover een creditcard, maar aangezien ik het afgelopen jaar meer dan 30 hotelboekingen heb gemaakt kon ik bijna niet anders. En bij Apple kan je ook bijna niet anders nu ClickandBay ermee gestopt is. Maar ik vind het wel prima eerlijk gezegd en nu gebruik ik het meestal ook voor internationale treintickets. Ik heb direct een lage limiet aangevraagd en laat het gewoon in een keer afschrijven, zodat ik ook geen rente betaal. Je kan de betalingen ook volgen in de app van de bank, dat is ook erg prettig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Wubbo »

Kun je niet gratis pinnen binnen Europa dan? Of ga je buiten Europa? Ik neem eigenlijk nooit meer grote bedragen mee, maar pin altijd daar (en zorg er dan wel voor dat ik iets meer heb dan normaal, omdat je niet bij elke winkel kan pinnen wat in Nederland wel kan).
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

JWM schreef:
Hainje schreef:Nee de nageltjes staan flink uit bij JWM.
Ach, het was niet zo scherp bedoeld als het er staat en geschreven woorden kunnen al snel anders geïnterpreteerd worden. Alleen nu zit Ardan de rest van de avond ergens in een hoekje te huilen -o-
Neuh, hockeychickies kijken :P Het is al goed hoor, maar omdat je wel vaker 'scherp' naar me doet was dit even een druppeltje die over de emmer liep. Maar nu snap ik je wel :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:Kun je niet gratis pinnen binnen Europa dan? Of ga je buiten Europa? Ik neem eigenlijk nooit meer grote bedragen mee, maar pin altijd daar (en zorg er dan wel voor dat ik iets meer heb dan normaal, omdat je niet bij elke winkel kan pinnen wat in Nederland wel kan).
Dat doe ik ook inderdaad, en ik laat ook zeker geen geld op een hotelkamer liggen. Alleen kleding, opladers en toiletartikelen laat ik daar achter.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Geert »

Ardan schreef:En ik maar denken dat een creditcard alleen iets voor de rijkelui was. Een vriend van me heeft zelfs een studentencreditcard genomen want hij liep in juli bij zijn vakantie tegen hetzelfde probleem aan. Ik ben op dit moment helaas nog even in een positie dat financiële ontwikkelingen aan me voorbij gaan.. maar is het tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld om een creditcard te hebben?
Nee het is inderdaad zeker geen rijkeluisding, wel is het zo dat je bestedingslimiet wordt gebaseerd op je inkomen (ik moest een loonstrook overleggen bij de aanvraag). Maar bij ABN AMRO is een creditcard gratis bij een betaalpakket, denk dat het bij de andere banken ook niet veel geld kost of gratis is.
Wubbo schreef:Kun je niet gratis pinnen binnen Europa dan? Of ga je buiten Europa? Ik neem eigenlijk nooit meer grote bedragen mee, maar pin altijd daar (en zorg er dan wel voor dat ik iets meer heb dan normaal, omdat je niet bij elke winkel kan pinnen wat in Nederland wel kan).
Pinnen binnen de eurozone is volgens mij verplicht gratis.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

Wubbo schreef:Kun je niet gratis pinnen binnen Europa dan?
Jawel hoor :) En ik ga naar Lissabon en ik heb gewoon een wereldpas. Maar:
Wubbo schreef:omdat je niet bij elke winkel kan pinnen wat in Nederland wel kan
..vind ik contant wel net zo makkelijk. En als je op vakantie eens een twintigje kwijtraakt is het geen ramp, verlies je je pinpas dan is het een ander verhaal.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Ardan »

Suus schreef:en ik laat ook zeker geen geld op een hotelkamer liggen. Alleen kleding, opladers en toiletartikelen laat ik daar achter.
Ik leg het natuurlijk ook niet open en bloot op het tafeltje he he he :P Gekke Henkie...
Ik doe ook maar wat
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door microshit »

Ardan schreef: maar is het tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld om een creditcard te hebben?
Punt is meer dat het hier in Nederland langere tijd abnormaal is gevonden. Sterker nog: er zijn plekken waar men creditcards gebruikt waar wij de pinpas voor zouden pakken. Kwam je als toerist hier aan, bleek dat maar op een paar stations de kaartautomaten CC accepteerden, praktisch geen enkele supermarkt, om nog maar te zwijgen over snackbars ed die alleen maar cash accepteerden.

Nu weet ik niet hoe toegankelijk ze in Nederland voorheen waren, maar in mijn studietijd (nu 4 jaar terug) had ik al een ING MasterCard. OK, met een bestedingslimiet van net boven een maand salaris (bijbaantje) + stufi, moest ook in 1 keer afgelost worden. Maar is onmisbaar gebleken bij internationaal betalingsverkeer. En ook dat blijft maar groeien. Denk aan Amazon die vrolijk naar Nederland verzendt, boeken van vliegtickets en inderdaad hotels.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Vinny »

Je kunt veel dingen ook met paypall doen. Hotels in het buitenland reserveren is toch vaak een kwestie van even opbellen of ze nog plek hebben. :Y
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Suus »

Hotels in het buitensland reserveren per telefoon? Dat heb ik echt nog nooit gedaan, ik gebruik bijna altijd Booking.com. Je moet wel even door alle toeters en bellen heenkijken, maar daarna: fantastische site. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #194

Bericht door Mikos »

En voor wie het idee van een creditcard niet aanstaat, of dat om financiële redenen niet voor elkaar krijgt, kan altijd kijken naar een Prepaid Creditcard. Bijvoorbeeld het GWK (Travelex) heeft er een in Euro's, Ponden of Dollars voor eenmalig 14,95. Die heeft wel als nadeel dat die niet wordt geaccepteerd als borg voor het huren van een auto (wat weer te omzeilen valt door bijvoorbeeld bij Sunny Cars een speciaal pakket te boeken). Maar ook Mastercard heeft een Prepaid kaart, die kost jaarlijks 17,50. Ook die wordt misschien geweigerd bij het huren van een auto.

Er zitten wat haken en ogen aan, maar in principe is het een heel veilig systeem, dat werkt tot het bedrag dat jij vooraf hebt betaald. Misschien een onderzoekje waard. Ik had er zo een voor Amerika in Dollars, dat was ideaal. Toen ik veel verschillende landen ging bezoeken en ik voor de autohuur steeds vaker een eigen creditcard nodig had, heb ik er uiteindelijk voor gekozen om er een via de bank te bestellen. Maar ik gebruik hem alleen om op reis te gaan.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 128 gasten