Mag ik even kwijt #20

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Justin »

Hoihoi! Veel plezier met wat jullie ook aan het doen zijn 8-) !
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Geert »

Ik heb goede herinneringen aan die trein 8-). Veel plezier in ieder geval!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

Nog even over het op tijd vertrekken van bussen: vandaag kwam de chauffeur in Hoorn voor lijn 17 pas 9 minuten na vertrektijd aan sjokken. Dat is wel heel irritant, een paar reizigers waren al weg gegaan naar de taxistandplaats omdat ze dachten dat de bus niet meer zou gaan rijden.
Zegt een meid van ik wil naar Oostwoud (eindpunt) zegt de chauffeur: Hoeveel strippen is dat? Zegt de meid: geen idee ik kom hier nooit. Chauffeur: nou ik weet het ook niet, doe er wel 3... :neg:

Oja had nog een zacht volkoren broodje met kaas broodje bij C'est du pain gehaald, met het 'Ik kies bewust' logo, maar de kaas was gewoon knapperig/net rubber, zo lang lag ie al. Na 1 halve hap was er gelukkig een vuilnisbak dichtbij!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39110
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daniel »

Spanning en sensatie in Dordrecht vanavond... zat 'n uurtje geleden even beneden toen we dachten dat het bewolkt werd, maar het was toch 'n ander soort wolk. Aan het einde van de straat zag het er zo uit in de verte...

Afbeelding

... de rookwolk volgende kwam ik zelfs helemaal bij Dordtse Kil I (hier in de buurt dus) uit: in 't zuidwesten van de stad dus terwijl ik helemaal in het noordoosten ervan woon. De warmte was op de Laan van Londen te voelen en die straat én het Plein van Europa stonden volledig vol met auto's van kijkers naar de brand die rijendik op de fietsbrug over de A16 stonden. Naar het schijnt wordt inmiddels overwogen de A16 (die er vrij dichtbij ligt) af te sluiten, dat zal nog flinke vertragingen voor het NS-vervoer gaan opleveren dan. Al kan dat dan met een beetje geluk nog over de N3 en verder via Dordrecht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Stefan »

Als je op Nufoto.nl kijkt zie je hoe groot de brand is.. Echt niet normaal, ik kwam net met de auto over Flakkee heen en ik zag ter hoogte van Dirksland de rook al! :shock:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Ik denk dat het nog wel een tijdje rustig blijft op OVNL want zo te horen wordt de rechtzaak pas 3 augustus voortgezet. :shock:

http://www.hartvannederland.nl/item/227 ... de_rechter
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Oud forumgebruiker »

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Mn mooi blauwe pinpas is vervangen.... door een nationalistisch oranje exemplaar :cry: :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Geert »

Gewoon je oude pas inscannen en als foto op je nieuwe pas laten zetten. :pos:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Stefan »

klaxxon schreef:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Mn mooi blauwe pinpas is vervangen.... door een nationalistisch oranje exemplaar :cry: :cry: :cry:
Ik wíl juist een oranje, ik heb de blauwe nog.. :( :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Wanneer gaat de klantenservice van Veolia eigenlijk eens mijn vraag beantwoorden die ik in oktober 2008 heb gestuurd??? :?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Ruben »

Ik denk dat je er tegen die tijd wel vanuit mag gaan dat je in het SPAM-mapje bent behandeld. :?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Haha zoiets ja, de buslijn waar het om ging is ondertussen al opgeheven, kun je nagaan hoe sloom ze daar zijn. :neg:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door ODRAIL »

STF schreef:Wanneer gaat de klantenservice van Veolia eigenlijk eens mijn vraag beantwoorden die ik in oktober 2008 heb gestuurd??? :?
Over klantenservice's gesproken. Ik kreeg vandaag eindelijk, na 3 maanden, antwoord van de RET op de vraag waar de zitplaatsen voor gehandicapten gebleven waren in de metro.

Dit was het antwoord (Letterlijke tekst) :

Omdat de metro voor iedereen toegankelijk is, ook voor minder valide reizigers, zijn er geen aparte zitplaatsen meer gereserveerd voor deze specifieke groep reizigers. Bovendien geeft een vervoerbewijs recht op vervoer en is er geen zitplaatsgarantie aan gekoppeld.

Dit antwoord had ik ook zelf wel kunnen bedenken :neg:.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Ruben »

KM46 schreef:Omdat de metro voor iedereen toegankelijk is, ook voor minder valide reizigers, zijn er geen aparte zitplaatsen meer gereserveerd voor deze specifieke groep reizigers.
Naar mijn mening zouden er dan JUIST zitplaatsen moeten zijn gereserveerd voor dit soort groepen. Waarom kon dit voorheen wel, het vervoermiddel is voor zover ik weet altijd al toegankelijk geweest voor iedereen? De toegankelijkheid voor minder validen vermindert juist, omdat zij zich niet meer kunnen beroepen op een bordje dat hen 'recht' geeft op die zetel, maar nu totaal aangewezen zijn op het fatsoen dat bij de Nederlander toch al jaren ver te zoeken is.
Bovendien geeft een vervoerbewijs recht op vervoer en is er geen zitplaatsgarantie aan gekoppeld.
We hebben tig stoelen in elk metrovoertuig, waar tig mensen op zitten die goed ter been zijn en dan moet men als minder valide blij zijn dat men überhaupt vervoerd wordt.

De verharding van de maatschappij ten top dit.
In Madrid heb je voorrang op plekken met een sticker: mindervaliden, ouderen, zwangere vrouwen en oorlogsslachtoffers horen daar te zitten als ze aanwezig zijn in het metrovoertuig. RET pretendeert enkel een toegankelijke metrodienst te bieden. KOTS.

Heb de situatie bij Rover voorgelegd, misschien dat zij er wat mee kunnen. :|
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door gkw1969 »

In vrijwel alle landen zijn er specifieke zit- en rolstoelplaatsen aangewezen. Connexxion laat in "eigen stijl" bussen(dus niet een opgelegde stijl) zien dat er 4 tot 6 zitplaatsen gereserveerd zijn voor minder validen e.d.
Men kan daar ook aanspraak op maken aangezien deze, volgens richtlijnen in de vervoersvoorwaarden, aangewezen zijn als...

In vrijwel alle Londonse metro-, trein- en tramstellen is er 1 rolstoelplaats per bak(niet per stel, maar per bak) en een aantal "priority seats". En daar is iedereen nog beleefd genoeg om die zitplaats dan ook op te geven als dat nodig is.

Dus het kan allemaal wel, alleen niet in Rotterdam. Misschien nu na het vertrek van Baljeu dat het dan beter gaat, maar ik ben bang van niet.
When you're tired of London, you're tired of life
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

En daar is iedereen nog beleefd genoeg om die zitplaats dan ook op te geven als dat nodig is.
In Amsterdam zie ik dat ook bijna altijd gebeuren :D En eigenlijk bijna overal in het land nog wel.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Karl »

Op de type voertuigen na is de RET - mijn inziens - in zeer veel opzichten een baggerbedrijf, dit is eigenlijk niets nieuws onder de zon.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21258
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Meltrain »

Caspar schreef:
En daar is iedereen nog beleefd genoeg om die zitplaats dan ook op te geven als dat nodig is.
In Amsterdam zie ik dat ook bijna altijd gebeuren :D En eigenlijk bijna overal in het land nog wel.
Rotterdam is weer een uitzondering. :evil:
(Overigens geef ik zelf ook niet altijd mijn zitplaats op, maar meestal wel. :oops: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Mark »

Stefan schreef:
klaxxon schreef:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Mn mooi blauwe pinpas is vervangen.... door een nationalistisch oranje exemplaar :cry: :cry: :cry:
Ik wíl juist een oranje, ik heb de blauwe nog.. :( :lol:
Ik ook, nog geldig tot 2013 8-)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door mb90 »

Over de mindervaliden plekken: Alleen de metro van de RET is er onduidelijk over. In de bus en tram van de RET heb je wel gewoon zoals het hoort plekken voor mindervaliden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Geert »

Mark schreef:
Stefan schreef:
klaxxon schreef:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Mn mooi blauwe pinpas is vervangen.... door een nationalistisch oranje exemplaar :cry: :cry: :cry:
Ik wíl juist een oranje, ik heb de blauwe nog.. :( :lol:
Ik ook, nog geldig tot 2013 8-)
Dat zegt niets, de mijne was ook nog veel langer geldig en hij is gewoon vervangen ;)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21258
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Meltrain »

mb90 schreef:Over de mindervaliden plekken: Alleen de metro van de RET is er onduidelijk over. In de bus en tram van de RET heb je wel gewoon zoals het hoort plekken voor mindervaliden.
Ja, al is er in de Citadissen gewoon geen ruimte voor. Met alle respect, maar in Citadissen staan rolstoelen gewoon in de weg. Uiteraard is dat niet de schuld van de mindervaliden, maar van de RET.
De enige positieve uitzondring is Citadis 2048: deze had (heeft?) in de wteede bak een rolstoelplaats, wat ten koste ging van 4 zitplaatsen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daan »

Mark schreef:
Stefan schreef:
klaxxon schreef:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Mn mooi blauwe pinpas is vervangen.... door een nationalistisch oranje exemplaar :cry: :cry: :cry:
Ik wíl juist een oranje, ik heb de blauwe nog.. :( :lol:
Ik ook, nog geldig tot 2013 8-)
Ik bied meer, dat lelijke blauwe ding van mij tot 2014 :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Ruben »

Zonder chip erop heb je nog wel de kans die tijd uit te zingen. Dat kreng van de Rabo gaat altijd kapot door het vele koffieleuten op de uni, hele chip versleten. Moet ook gelijk je credit card weer worden vervangen... :?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50850
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

Postbankpassen staan nu niet echt bekend om hun kwaliteit :roll:

En over die van de ABN-Amro ben ik al helemaal niet te spreken. Als er toendertijd 's avonds files stonden bij de McDrive waar ik werkte, dan kwam dat de helft van de tijd door weigerende ABN-passen :? Op één keer na dan, toen er een kapotte auto in de drive stond :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten