mb90 Kris-kras door het land

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door mb90 »

Dit weekend en 3 voorgaande weekeinden (m.u.v. het eerste weekend van juni) zijn/waren er werkzaamheden bij het Rotterdamse metrostation Maashaven. Hierdoor rijdt hier alleen metrolijn D en deze rijdt er over 1 spoor. Doordat alleen lijn D er rijdt (en elke 10 minuten), worden een aantal diensten met 4 wagentreinen gereden. Vorige week was dit bijvoorbeeld op zondagochtend het geval bij dienst 901 die hier opweg is naar Rotterdam Centraal:
Afbeelding

We houden de lengte erin en gaan naar de Thalys. Daar rijdt alleen op vrijdag de Thalys 9370 met 2 stellen naar Parijs en Lille. Vandaag was dat dus ook het geval, zoals hier aan de Lindtsedijk in Zwijndrecht (vlak voor de tunnel onder de Oude Maas) te zien is:
Afbeelding
marcel.nl
Berichten: 643
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:59

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door marcel.nl »

Jammer dat die metrostellen geen doorgang hebben zoals vroeger bij de Koplopers. Dan kon je bij Maashaven instappen en bij Rijnhaven uitstappen :')
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door mb90 »

Even een uitstapje naar het buitenland en wel naar Antwerpen. Er rijdt namelijk 1 Traxx in de NS-kleuren in de Benelux en deze trof ik vandaag bij het bruisende station Antwerpen-Luchtbal als IC 9231 naar Nederland:
Afbeelding

De andere Nederlandse inbreng op OV-gebied is Connexxion-lijn 19 die via Antwerpen van Hulst naar Breda en weer terug gaat. Bij de halte Halewijnlaan op de Linkeroever trof ik de 5591 als lijn 19 naar Hulst:
Afbeelding

En omdat ik toch hier was, ging ook gelijk een Albatros op Tramlijn 15 op de foto:
Afbeelding
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door mb90 »

De afgelopen week was het in de late middag en in de avonduren vaak nog heerlijk weer om erop uit te gaan. Vaak werd dit een fietstochtje met niet al te veel resultaat op OV-fotogebied. Soms wel, zoals op de woensdagmiddag in de Dorpsstraat in Barendrecht met de RET 1049 op de hier nu nog rijdende lijn 184 naar de Barendrechtse wijk Vrouwenpolder:
Afbeelding

Op de donderdag ging ik 's avonds nog met de tram op pad en kwam ik bij de Kleiweg uit. Daar trof ik met de telelens de eerste avondrit van Metrolijn E die met 1 metrostel reed en wel de 5512 die hier net de Blijdorptunnel uit komt opweg naar het Haagse Laan van NOI:
Afbeelding
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door Etienne »

Die laatste is echt een mooie :pos: :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door mb90 »

Afgelopen vrijdag reden er weer eens 2 Alliances van de RET rond en wel op de tijdelijke lijn 732 (de zuidelijke tak van lijn 32) tussen het Wilhelminaplein en Station Zuid. Als eerste kwam in de Stieltjesstraat de 940 richting Station Zuid langs met op de achtergrond het hoofdkantoor der RET:
Afbeelding

Van de andere kant kwam al vrij snel de 943 langs met op de achtergrond de Willemsbrug, de herdenkingsplek van Loods 24 en het Poortgebouw:
Afbeelding

Dan vandaag, want vanmiddag reed de Citadis 2034 (de tram met de mooiste reclame :P ) weer eens rond en ook nog eens op lijn 23 die bij mij voor de deur langskomt. Als eerste aan het begin van de middag bij 'mijn' halte Dwarsdijk opweg naar de Beverwaard:
Afbeelding

En aan het eind van de middag op het Varkenoordseviaduct opweg naar het Marconiplein:
Afbeelding
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door PatrickM »

He, de 2034, daar heb ik vanmorgen nog in gezeten. Als rasecht PSV'er (nou, zo erg ben ik nou ook weer niet) vond ik het toch wat minder...
Durashift
Berichten: 5647
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door Durashift »

henk1234 schreef:He, de 2034, daar heb ik vanmorgen nog in gezeten. Als rasecht PSV'er (nou, zo erg ben ik nou ook weer niet) vond ik het toch wat minder...
Ja, zou best eens gevaarlijk kunnen zijn, instappen met een PSV sjaal om je nek.. :o
Chrysa
Berichten: 8001
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door Chrysa »

Ach, die kleuren zijn toch hetzelfde.

Gelukkig is mijn sjaal gewoon grijs. *O*
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door Meltrain »

Mooie foto's. :pos:
Een van de Alliances heb ik uiteindelijk 's avonds ook nog gezien, toen ik langs Wilhelminaplein kwam.
Lijn 23 is natuurlijk wel de meest logische lijn om een tram met reclame voor Feyenoord in te zetten, al komt hij wel langs het Sparta-stadion.
Inzet op lijn 21 of 24 verbindt letterlijk de drie Rotterdamse clubs met elkaar. :lol:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door busfanNL »

henk1234 schreef:He, de 2034, daar heb ik vanmorgen nog in gezeten. Als rasecht PSV'er (nou, zo erg ben ik nou ook weer niet) vond ik het toch wat minder...
Psv'er in Rotterdam kan niet he. :wink:
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door PatrickM »

En toch ben ik voor een kwart rotterdams, een kwart amsterdams en de rest is zeeuws. Waar PSV dan vandaan komt weet ik ook niet...
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door busfanNL »

Nee vreemd. Je zou toch denken dat je dan Ajax of feyenoorder was.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door mb90 »

Vandaag werd de dag afgesloten in Hoek van Holland. Net na de zonsondergang was er een mooi avondrood te zien boven de RET Fast Ferry:
Afbeelding

En daarna kwam ook nog de Stena Line vanuit Harwich nog even langs:
Afbeelding
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door Hendrik »

Mooi! :pos:
De lucht was hier ook prachtig rood aan het einde van de middag!
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door mb90 »

In Wageningen komen bij het busstation 4 vervoerders bij elkaar. Arriva met lijn 44 en 45, Connexxion met lijn 50 en 80, Hermes (Breng) met lijn 51, 53 en 352 en Syntus met lijn 84, 86 en 88. Na al verschillende pogingen waarbij ik maximaal 3 van de 4 vervoerders bij elkaar trof was het afgelopen zondag wel raak. Al trof ik bij Arriva wel net een rit die Juijn reed, maar de kleuren en logo's van Arriva zijn wel zichtbaar. Om half 12 kwamen lijn 44, 50, 51 en 86 bijeen:
Afbeelding

Afbeelding
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door mb90 »

Gisteren zag ik, onderweg voor een rondje Zeeland met de auto, bij Roosendaal mooi optrekkende mistvelden met de bijbehorende damp boven de velden. Foto's ervan staan in de spoiler:
Spoiler: show
Afbeelding

Afbeelding
Onder deze omstandigheden werd nog even de Benelux opgewacht, want deze reed met een stam Belgische rijtuigen:
Afbeelding

Die Benelux bracht mij voor vanochtend op het idee om naar Haarlem om de omgeleide Benelux daar vast te leggen. Eerst bij Spaarnwoude de IC 9215 met Belgische rijtuigen naar Amsterdam Centraal:
Afbeelding

En net buiten Haarlem, bij Hillegom, de IC 9228 met een andere stam met Belgische rijtuigen en met links ervan de kerk van Vogelenzang:
Afbeelding
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door mb90 »

Vandaag was weer de marathon in Rotterdam. Dit zorgde weer voor veel omleidingen. Veelal dezelfde als de afgelopen jaren, maar voor lijn 38 was deze net even anders. Lijn 38 reed namelijk over de Noordsingel en daar is de voormalige gevangenis altijd een mooie fotolocatie. Hier kwam aan het begin van de avond de Citaro 260 langs opweg naar Rotterdam Centraal:
Afbeelding

En een paar minuten later volgde ook de eerste tram van de dag over de Noordsingel. Deze Citadis 2021 als lijn 4 naar de Molenlaan:
Afbeelding
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 Kris-kras door het land

Bericht door mb90 »

Vandaag en denk ik morgen ook is door werkzaamheden de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] extra ingelegd tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht. Deze rijdt samen met de [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] met 7, 8 of 9 bakken SGMm en nog 8 bakken DDZ. Omdat 9 bakken SGMm weinig voorkomt, ging dat op de foto.

Eerst als 5137 in Barendrecht:
Afbeelding

En daarna de 5143 in Delft Zuid:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten