OVer je reiservaringen in augustus 2016

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Suus »

Jeej, de poesjestram rijdt al de hele dag voor mijn deur langs!
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door JWM »

Zien wij hier ook het carillon van dat beruchte oud-klooster?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Suus »

Oui :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Mr-W »

Vandaag een ingangscontrole (NS)vermeden door de lift te nemen :') Had geen zin om in de rij te staan :wink:
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door VIRM »

Gisteren een van de eerste N94 ritten genomen vanaf Leidseplein. Aangezien hij licht in de plus reed, ik geen zin had om de Prins Hendrikkade over te steken, toch al had ingecheckt en hij niet echt heel veel langzamer dan de trein zou zijn maar blijven zitten tot station Zaandam.
Door de afsluiting van de Ijtunnel wordt de bus omgeleid via de Coentunnel, dus na de twee haltes voor het CS was de eerstvolgende halte De Vlinder in Zaandam. Van mij mag deze route wel permanent worden. :)

Overigens reed er nog een chauffeur van een andere CXX-concessie mee, die de route verkende omdat hij ook deze bus moest gaan rijden wegens personeelstekort. Dus de dienstdoende chauffeur legde heel mooi uit dat de N94 in essentie combinaties van de 94, 69 en een stuk 67 is.
Beul van de blindegeleidelijn
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Etienne »

Door eerder genoemde misser in Leiden (zie Missers-topic), was het elk half uur weer een flinke drukte omdat mensen vermoedden dat daarmee verder gereisd kon worden dan Schiphol Airport. Kan natuurlijk wel, maar dan verder gaand naar Schothorst of Enschede. Om diezelfde reden was het logischerwijs op perron 1/2 te Schiphol Airport ook een grote drukte voor de treinen.

En bij de bussen in Weesp (en mogelijk in Hilversum ook) bleken toch wat kinderziektes te zitten. De volgorde waarin ze moeten rijden wordt nogal eens in de wat geschopt als er een bus vertraagd is of uitvalt en er dan een reservebus moet komen. Daarnaast moeten alle treinvervangende bussen een vergunning van Rijkswaterstaat zichtbaar ophangen in de bus, omdat (als dit niet het geval is), de bus eruit gepikt wordt op de A1 en die bus dan kan vertrekken van het pendelvervoer. Aldus gehoord van een mannetje van de NS ter plaatse.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Milco »

Ik ben er niet bij geweest, maar volgens mijn moeder, die vanmiddag van Amsterdam RAI naar Almere Centrum reisde en hierbij tussen Weesp en Almere Centrum met de bus reisde, stond er vanmiddag rond half zes een vrij dikke, norse NS-medewerker bij Almere Centrum die alle reizigers die uit de bus kwamen en wilden uitchecken, verwees naar de poortjes waar je normaal incheckt om het perron op te komen… Kost dubbel inchecken bij NS extra geld?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door dylanwild94 »

Ja dan ben je je instapborg kwijt. Kan je terug vragen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Hainje »

Dan zou ik sowieso een klacht indienen bij NS, want lang niet iedereen zal de moeite nemen dat terug te vragen. Plus dan kan (het team waar) de beste man (in zat) hier ook op aangesproken worden.
🍉
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Milco »

Heb ook absoluut een klacht ingediend. Lang niet iedereen zal het geld terugvragen en da's makkelijk cashen voor NS zo... :neg:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Geert »

Het zal ongetwijfeld niet gedaan zijn om te cashen, maar het is wel vreemd dat een NS-medewerker zulke elementaire ov-chipkaartkennis blijkbaar niet op orde heeft. Was het geen ingehuurde medewerker? (Zonder uniform oid)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Milco »

Zou best kunnen, maar dat weet ik niet.

Mijn moeder zei net als volgt: toen zij, met diverse andere reizigers, uit de bus stapte, stond er wel een paal op Almere Centrum. Enkele mensen vroegen echter waar ze uit konden checken, waarop een vrij dikke medewerker op een vrij norse manier "Daar!" schreeuwde, waarbij hij naar de incheckpoortjes naar het perron wees. :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Mike »

VIRM schreef: Overigens reed er nog een chauffeur van een andere CXX-concessie mee, die de route verkende omdat hij ook deze bus moest gaan rijden wegens personeelstekort. Dus de dienstdoende chauffeur legde heel mooi uit dat de N94 in essentie combinaties van de 94, 69 en een stuk 67 is.
Grappig dat jij er ook in zat, ik heb samen met die collega vorige week vrijdag alle normale lijnen in 1 avond geleerd. Het is dat ik momenteel geen nachtendiensten heb ik mijn rooster, anders was ik ook meegegaan die rit.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door ODRAIL »

Suus schreef:Jeej, de poesjestram rijdt al de hele dag voor mijn deur langs!
En dan kun je niet eens een scherpe foto maken?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Daniel »

Kennelijk hebben we tegenwoordig ook een zaterdagmiddagspits... de 12736 die vandaag via Amersfoort reed wegens de werkzaamheden bij de A1 zat met z'n losse zesje althans behoorlijk vol voor een zaterdag. Maarja, wat wil je als je al het omreizende verkeer Zwolle - Amsterdam, een alternatief zoekende automobilisten wegens de afgesloten A1 en de reizigers uit de snelbus uit Oostvaarders naast de reguliere reizigers van de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] in een de normale lengte hebbend treintje in propt. Heb het perron in Hilversum nog niet vaak zo vol zien staan.

De aansluitende 14847 zat vervolgens tussen Amsterdam en Haarlem ook wel extreem vol met balkons die helemaal volgepropt waren bij gebrek aan zitplaatsen. En dan was 't gelukkig nog wel een SGM-3 en niet het tweetje wat er volgens OVtijden zou hebben gereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Suus »

Nee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Meltrain »

Gisteravond rond 18:00 stond (het perron van) spoor 6 te Eindhoven aardig gevuld met reizigers, maar helaas besloot NS om het achterste stel van de 1964 af te koppelen, zodat alleen een ICM-IV verder ging richting Den Haag. :N (Dat het achterste stel achter zou blijven stond wel op de TBP, maar alsnog was het geen slimme actie.)
Ik was erg blij dat ik een overgangskaartje naar de eerste klas had.... (A)

Edit: Station toegevoegd. Dat was ik blijkbaar vergeten. :oops:
Laatst gewijzigd door Meltrain op zo 21 aug 2016, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Wubbo »

Spoor 6 in? Venlo? Eindhoven? Breda? Rotterdam?
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door VIRM »

@Mike: verheug je je al op de Zaanse lijn 67? :mrgreen:

Gisteren nog even wezen rondneuzen op het nieuwe station RAI (spoor 3/4). Ziet er wel aardig uit, maar wel jammer dat ze niet dezelfde stijl hebben gehanteerd als de rest van het station. En ik denk dat je met een aardige zijwind daar nog best nat kunt worden, dus dat betekent straks nog verregende Huishoudbeursbezoekers. :mrgreen:

Vervolgens nog tram 5 van Zuid naar CS gepakt, met een mooie omleidingsroute omdat Museumplein eruit ligt. :mrgreen:

Later op de avond in de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van CS richting Zaandam. Daar bleek NS weer last te hebben van het solo VIRM4-syndroom in het weekend. Snap niet waarom die losse viertjes worden ingepland, want volgens mij is dat veel te krap.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Suus »

Meltrain schreef:Gisteravond rond 18:00 stond (het perron van) spoor 6 te Eindhoven aardig gevuld met reizigers, maar helaas besloot NS om het achterste stel van de 1964 af te koppelen, zodat alleen een ICM-IV verder ging richting Den Haag. :N (Dat het achterste stel achter zou blijven stond wel op de TBP, maar alsnog was het geen slimme actie.)
Ik was erg blij dat ik een overgangskaartje naar de eerste klas had.... (A)
Er is een lengtebeperking voor de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] dit weekend tussen Den Haag en Eindhoven, maximaal zes bakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door ODRAIL »

En waarvoor is die lengtebeperking?
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Bemined »

Werkzaamheden rond Rotterdam, al het treinverkeer gaat via de lage sporen tussen Schiedam en Rotterdam, en moet daardoor via spoor 1b rijden in zuidelijke richting. In de andere richting rijdt men via spoor 3 en kunnen er (bij wijze van spreke) dus wel 16 bakken mee, maar die kunnen dan niet mee terug :P
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door dylanwild94 »

Op Sdm liggen de sporen 3 en 5 eruit.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Meltrain »

Suus schreef:
Meltrain schreef:Gisteravond rond 18:00 stond (het perron van) spoor 6 te Eindhoven aardig gevuld met reizigers, maar helaas besloot NS om het achterste stel van de 1964 af te koppelen, zodat alleen een ICM-IV verder ging richting Den Haag. :N (Dat het achterste stel achter zou blijven stond wel op de TBP, maar alsnog was het geen slimme actie.)
Ik was erg blij dat ik een overgangskaartje naar de eerste klas had.... (A)
Er is een lengtebeperking voor de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] dit weekend tussen Den Haag en Eindhoven, maximaal zes bakken.
Op de heenweg had ik inderdaad een trein van zes bakken.
Maar had er dan niet beter 6 bakken VIRM ingezet kunnen worden? :?
En waarom was die lengtebeperking er al vanaf Eindhoven? De werkzaamheden waren rond Rotterdam, dus dan hadden er toch t/m Breda of Dordrecht wel langere treinen kunnen rijden?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in augustus 2016

Bericht door Geert »

Zal wel te maken hebben met de beschikbare hoeveelheid rangeerders op die stations.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten