Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

In de avonduren nu al meerdere malen gezien dat de bus geen goede aansluiting geeft op de metro op Graskruid. De metro rijdt dan vaak net weg terwijl de bus net komt aanrijden.

Vorige week viel me trouwens op dat de overstap op graskruid tussen metrolijn A en B nu een stuk beter te doen valt. Bij voorgaande werkzaamheden was de overstap van B op A staduitwaarts 12 minuten...
Afroep is trouwens ook netjes aangepast waarbij de reizigers worden geinformeerd over de werkzaamheden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

010jongen schreef:In de avonduren nu al meerdere malen gezien dat de bus geen goede aansluiting geeft op de metro op Graskruid. De metro rijdt dan vaak net weg terwijl de bus net komt aanrijden.
Dat heb je wel vaker (ook overdag) als de bussen vaker rijden dan de metro's.

Afgelopen maandag (8 augustus 2016) moest ik op Graskruid een kwartier wachten op de metro naar Nesselande. Terwijl ik gisteren (9 augustus 2016) zo de metro in kon stappen en deze vertrok drie minuten nadat ik was ingestapt.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Vanochtend de situatie te Graskruid zelf kunnen zien, de geplande vertrektijd van de bus is inderdaad precies voor aankomst van lijn A, gelukkig was er toen ik er stond een chauffeur die maling had aan de dienstregeling en gewoon netjes bleef wachten tot iedereen was overgestapt. Ook opvallend: het is niet de bushalte richting Alexander waar opgestapt werd maar de bushalte de andere kant op. Op zich gunstig qua overstappers want het is minder ver lopen, maar door het ontbreken van een keerlus hier maakt de bus eerst een toeristische rondrit van een kilometer, bij de verkeerslichten keren is namelijk ook niet veilig dus wordt er doorgereden tot de eerstvolgende rotonde (vlakbij bij metrostation Romeyenshof, je zal er maar net zijn opgestapt), om vervolgens terug te rijden en opnieuw langs Graskruid te komen. Toen de bus eenmaal terug was kwam lijn B aan, maar daar werd niet meer op gewacht, en er stond ook nog geen volgende bus klaar, dus die mensen mochten gaan wachten.

Ook opvallend dat er geen reservematerieel aanwezig leek te zijn, op lijn A reed een enkeltje en op lijn B reden 2 tweetjes (waaronder een HSG3) maar mocht een van deze stellen defect raken dan stond er niks op Nesselande om deze te vervangen.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Ik denk eerder dat de 2 tweetjes op lijn B de reserve vormen.
Denk ook zelf dat die mogelijk aan de grote kant zijn.

Dus op het moment dát er iets defect gaat kan men een stel dumpen op Nesselande. Logischerwijs laat men geen reservematerieel achter op Nesselande, wat weer graffiti en andere vormen van vandalisme aantrekt.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

De keren dat ik er op de bus stapte werd er wel op de halte richting Alexander ingestapt. Maar er wordt inderdaad ook vaak aan de metro kant ingestapt. Snap eigenlijk niet waarom er gekoppeld gereden wordt tussen Nesselande en Graskruid. Is totaal niet nodig.
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Die reden legde ik zojuist boven je uit 8-)
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

In de daluren en het weekend zal het inderdaad wel voldoende zijn zo'n enkeltje, ik was geloof ik de enige passagier in de 5702 vanmorgen. Maar in de spits kan een tweetje wel fijn zijn, zeker als de bussen een beetje onregelmatig rijden kan het zo gebeuren dat de inhoud van zes bussen in een metro moet naar Nesselande.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Gelukkig is het metro vervangend vervoer na morgen weer voorbij.

En gelukkig is de "normale" vakantiedienst hierna nog maar een week.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Waarom rijdt de RET niet gewoon volledig door met bussen naar Nesselande? Nu zadel je de meeste reizigers met een extra overstap op en sneller zal het ook niet zijn.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Het is vrijwel onmogelijk om met bussen bij de metrostations te komen hier. Van Capelsebrug naar Graskruid volgt de metro nog de doorgaande weg, maar vervolgens duikt deze de woonwijken in waar je als bus niet kan komen. In het verleden zijn de lijnen A en B wel eens door bussen vervangen vanwege werkzaamheden, maar op station Hesseplaats en Nesselande na kwamen die bussen niet bij de metrostations maar reden over de ringweg om de wijk heen. Voor sommige mensen gunstiger, voor andere juist ongunstig omdat het flink langer lopen is (zeker het gebied ten noorden van Nieuw Verlaat, Ambachtsland en De Tochten zijn slecht bereikbaar voor een bus).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat ben ik het met je eens.

Je zou ook een bus kunnen laten rijden via Oud Verlaat.

En vanaf Metrostation Nesselande heb je ook nog de mogelijkheid om met Arriva bus 175 naar station Alexander te reizen. Al rijdt deze slechts om het half uur en niet via de wijk Zevenkamp.
Bemined
Berichten: 5927
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

Deze tram twijfelde vanmorgen tussen linksaf en rechtdoor, het werd linksdoor....
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Dat lijkt wel op een wissel wat is teruggeklapt in de rechtdoor-stand toen de tram eroverheen reed. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

U wilt hier linksaf.
Mag dat?
🍉
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

Er liep vanmiddag iemand over de metrosporen bij beurs.
Volgens de politie heeft die persoon een bepaalde islamitische kreet geroepen, en ook nog iets over een bom. Reden genoeg voor de RET om de stroom van de 3e rail te halen, waamee onbedoeld de verlichting in de metro's ook uitviel. Persoon werd afgevoerd, en er waren een paar ruiten gesneuveld dacht ik.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BrengMe »

Voor wie meer wil weten, hier een artikel van het AD:

Paniek op metrostation Beurs door verwarde vrouw

Een verwarde vrouw heeft vanmiddag op metrostation Beurs in Rotterdam voor onrust gezorgd. Ze ging tussen de rails zitten en riep 'Allah is groot, Allah is machtig'.

Lees verder op ad.nl
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

Op de kruising Mathenesserlaan - Nieuwe Binnenweg zijn sinds vorige week na een korte vakantie de verkeersregelaars in de avondspits weer terug. Voornamelijk omdat de Mathenesserlaan veel drukker is geworden sinds de Rochussenstraat is afgesloten om zo ruimte te hebben voor de verbouwing van metrostation Dijkzigt. De kruising is echter zo ingericht dat verkeer op de Nieuwe Binnenweg voorrang heeft. Daardoor stroopte het verkeer dusdanig op dat het soms wel een kwartier tot twintig minuten duurde voordat je vanaf de Rochussenstraat de Mathenesserlaan kan opdraaien. In het begin werden lijn 32 en 44 dan in een richting nog wel eens omgeleid via de Claes de Vrieselaan, maar die onaangekondigde omleiding was niet erg prettig voor de reiziger, vandaar nu verkeersregelaars.

De verkeersregelaars zorgen nu echter voor een ander probleem: tram 4 loopt nu dus vast in het verkeer op de Nieuwe Binnenweg dat door de verkeersregelaars wordt tegengehouden (massaal aan het toeteren slaat) en loopt nu steevast behoorlijk vertraging op.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door PatrickM »

En nu is het ook in Rotterdam raak:

Buschauffeur overvallen in IJsselmonde


In Rotterdam heeft vannacht een buschauffeur onder bedreiging van een vuurwapen de inhoud van zijn kassa moeten afgeven. Vervoersbedrijf RET is 'ongelooflijk geschrokken' van de overval op één van zijn medewerkers.


De bestuurder werd even na half één 's nachts bij bushalte Keizerswaard in de wijk IJsselmonde overvallen. De twee daders maakten zich na de overval snel met het losgeld uit de voeten. Ze vluchtten in de richting van Vickingoord. De politie pluisde de omgeving uit met behulp van een speurhond, maar tot op heden is nog niemand aangehouden.

Lees verder op http://www.ad.nl
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Goed ... vanaf morgen (22 augustus 2016) is de vakantiedienst bij de RET weer voorbij. Ben ik eindelijk ook weer af van de net-niet-aansluitingen en een kwartier wachten.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door JWM »

Wees eens concreet.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door regenmaker »

KM46 schreef:Goed ... vanaf morgen (22 augustus 2016) is de vakantiedienst bij de RET weer voorbij. Ben ik eindelijk ook weer af van de net-niet-aansluitingen en een kwartier wachten.
Zo een kwartier wachten...
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb een paar keer 20+ minuten zitten (of staan) wachten met de pauzerende bus voor die rit een paar meter bij me vandaan, 15 minuten met de bus nog niet in zicht is dan minder zuur, vind ik :P .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

regenmaker schreef:
KM46 schreef:Goed ... vanaf morgen (22 augustus 2016) is de vakantiedienst bij de RET weer voorbij. Ben ik eindelijk ook weer af van de net-niet-aansluitingen en een kwartier wachten.
Zo een kwartier wachten...
Jazeker ... de metrolijnen A,B en C rijden als er een vakantiedienstregeling is een kwartierdienst. En aangezien ik op Beurs een overstap heb vanaf de tram naar metrolijn B richting Nesselande om thuis te komen. En die aansluiting gaat met een vakantiedienst net niet goed waardoor het een kwartier wachten is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12821
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Jazeker ... de metrolijnen A,B en C rijden als er een vakantiedienstregeling is een kwartierdienst. En aangezien ik op Beurs een overstap heb vanaf de tram naar metrolijn B richting Nesselande om thuis te komen. En die aansluiting gaat met een vakantiedienst net niet goed waardoor het een kwartier wachten is.
Hij bedoelt denk ik meer dat je je een beetje aanstelt. Het is vervelend een kwartier moeten wachten, maar er is mee te leven. Is een beetje nadeel van hoogfrequente verbindingen, je raakt snel verwend. :P
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

@Hainje: Dan woon je zeker niet in een buitenwijk van Rotterdam waar je om thuis te komen maar met 1 metrolijn mee kunt. En als je dan telkens de achterlichten van de metro ziet. Dan ben je weer blij als er om de 10 minuten gereden wordt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 66 gasten