OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Justin schreef:Zou die ICM-IV dezelfde zijn geweest die in de t2256 heeft gereden....
Waarschijnlijk wel: de t2256 is met DDM-1 in Amsterdam gearriveerd volgens Somda en het ICM'etje voor die extra trein kwam om 17.42 uur aan op spoor 8 in Rotterdam: da's precies de aankomsttijd van de t2256 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Justin »

Ik zag die DDM-1 2256 zelf op Sdm namelijk ;). Dan zal dat wel 302256 dus geweest zijn.

Enfin, het was wel erg lekker druk op het traject Ledn-Laa, vooral ook omdat het spits was en er wat treinen uitvielen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door webguy »

Ik heb het hier nog niet horen langskomen, maar de s7600 roept niet meer om dat je in Ah nog kan overstappen naar "Doetichem-Gaanderen" :) Nu nog de s7600 die geen D-trein met toeslag is op Ahp...
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door MdJ »

t7036 met stel 2974 is ter hoogte van Holthuizerweg in Teuge in aanraking gekomen met een auto, en het ziet er voor de mensen in de auto en het stel zelf niet heel er goed uit...

http://www.destentor.nl/regio/deventer/ ... -Teuge.ece voor het artikel
Laatst gewijzigd door Daniel op do 21 mei 2009, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Plaatsen van foto's uit externe bronnen is niet toegestaan
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Een onderdeel van de omroep over het vervangend busvervoer in Zwijndrecht is het volgende "deze NS-bussen hebben een kleur, deze kleur kunt u terugvinden op de verwijsborden en op de NS-bussen"
Nu heeft men inderdaad keurig vier haltes ingericht met bij elk een bordje met de kleur en bestemming van de bus aan de achterzijde van station Zwijndrecht, maar de bussen stoppen niet bij deze haltes :P Op zich wel logisch: aansluitend op elke trein gaat de bus toch steeds maar één bepaalde richting op, dus wordt er gewoon bij de uitgang van het station gestopt. Alleen kom je hierdoor onderweg van trein naar bus nergens een bordje tegen welke kleur met welke bestemming en soort bus correspondeert, dus is heel het effect van de op zich handige kleurtjes weg: iedereen vraagt alsnog waar de bus heen gaat.
Dat er ook een enkele bus rondreed zonder kleur of zelfs zonder bestemming achter de ruit hielp ook niet erg mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

Ik neem aan dat er ook aan kleurenblinden is gedacht? :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

Reiziger Ddrs schreef: Nu heeft men inderdaad keurig vier haltes ingericht met bij elk een bordje met de kleur en bestemming van de bus aan de achterzijde van station Zwijndrecht
Welke lijnen moeten dan een halte delen?
Volgens mij zijn er namelijk 5 lijnen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Ja, er is ook aan kleurenblinden gedacht: in het gekleurde vak staat namelijk een routebalkje en erboven de eindbestemming :wink:

Over de vijf lijnen: ik heb alleen deze vier gezien...
- groen: snelbus Zwijndrecht - Breda
- blauw: stopbus Zwijndrecht - Lage Zwaluwe - Breda Prinsenbeek - Breda
- rood: snelbus Zwijndrecht - Roosendaal
- paars: stopbus Zwijndrecht - Dordrecht - Dordrecht Zuid - Zwijndrecht

Zoals ik al in het topic over de werkzaamheden in OV in de Media stelde gaf de stopbus naar Breda waarschijnlijk in Lage Zwaluwe aansluiting op een stopbus naar Roosendaal. Dat maakt het gelijk wat logischer dat de stopbus naar Breda aansluitend op de s5100 reed :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Meltrain »

Ik had mijn reactie al gepost en daarna las ik pas dat andere topic. :wink:
Ik weet niet of iedereen het zo doet, maar ik lees de subforo meestal van boven naar beneden. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

Wie is toch die man die af en toe je kaartje wil zien?
Gisteren: Ut-Uto-Ut-Ledn-Dvnk-Gvc-Ut
Vandaag: Ut-Ht-Rsd-Gs-Rsd-Ht-Ut
En ik heb precies 1 conducteur gezien. Tijdens een servicerondje...
Morgen naar Nm, benieuwd of ik dan wel iemand zie.
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:Wie is toch die man die af en toe je kaartje wil zien?
Gisteren: Ut-Uto-Ut-Ledn-Dvnk-Gvc-Ut
Vandaag: Ut-Ht-Rsd-Gs-Rsd-Ht-Ut
En ik heb precies 1 conducteur gezien. Tijdens een servicerondje...
Morgen naar Nm, benieuwd of ik dan wel iemand zie.
Dan hoop ik toch wel dat je op je eindbestemmingen terecht bent gekomen... anders had je toch mooi je vervoersbewijs voor jan joker gehad.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:
Reiziger Ddrs schreef: Nu heeft men inderdaad keurig vier haltes ingericht met bij elk een bordje met de kleur en bestemming van de bus aan de achterzijde van station Zwijndrecht
Welke lijnen moeten dan een halte delen?
Volgens mij zijn er namelijk 5 lijnen. :wink:
De gele mist in het rijtje: een stopbus Zwijndrecht - Roosendaal (vertrek +/- .00 en .30).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

Ennes schreef:Dan hoop ik toch wel dat je op je eindbestemmingen terecht bent gekomen... anders had je toch mooi je vervoersbewijs voor jan joker gehad.
Ik wel. Ik hoop dat de vele omreizigers bij mij in de trein ook goed terecht zijn gekomen, want er waren veel vragende mensen.
Ik weet het, ik koop geen kaartje om gecontroleerd te worden, maar als je op een werkzaamhedentraject zoals gisteren tussen Ut en Rsd helemaal niemand tegenkomt vind ik dat geen goede manier van werken.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

De t1500 van 12.57 naar Hilversum en Utrecht heeft niet gereden; een hele hoop reizigers voor de Berlijn IC kregen dus 2 uur vertraging. De t1500 van 13.27 had problemen met de remmen, en vertrok met 8 minuten vertraging uit Amsterdam. Gevolg was dat in Hilversum de aansluiting natuurlijk voor de 1500 uit was gegaan, en ik dus intussen +60 had voor Zwolle.
Ook werkt het omroep systeem niet zo goed in ICL rijtuigen; toen de machinist omriep dat we Hilversum in reden en dat de trein naar Utrecht zou rijden ipv Amersfoort, begon op hetzelfde moment de HC er doorheen te roepen: For Berlin change here. Blijkbaar kan dat gewoon door elkaar heen? Was in ieder geval helemaal niets meer van te volgen verder.

Oja, zag de V250 nog buiten staan op de Wgm :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Chauf21 schreef:De gele mist in het rijtje: een stopbus Zwijndrecht - Roosendaal (vertrek +/- .00 en .30).
Hmm, apart. Dan had er wel eentje langs moeten komen in de tijd dat ik in Zwijndrecht was, maar heb nooit 'n gele gezien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Marc »

Vanmorgen heb ik zelf het busvervoer tussen Breda en Zwijndrecht eens getest en ik moet zeggen dat het prima geregeld is: ik kwam met trein t1924 aan in Breda en kon direct overstappen op de "groene snelbus" naar Zwijndrecht. Deze vertrok om 08:45 met slechts 12 reizigers aan boord. Onderweg op de A16 kwam ik nog een snelbus tegen waar ook maar een man of 10 á 15 inzaten. Om 09:12 arriveerde ik op Zwijndrecht en kon direct overstappen op trein t5124 die met +2 vertrok. Aankomst in Rotterdam werd 09:34 en hier had ik een mooie overstap op trein t4124 naar Hoek van Holland. Normaal moet ik in Rotterdam ook een half uur wachten op de sprinter naar Hoek van Holland, dus was m'n vertraging weer +0.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Wubbo »

We voegen toe aan het lijstje controleloos reizen het rondje Ut-Uto-Ut-Nm-Ht-Ut. Morgen (nouja, straks) een nieuwe kans met Uto-Ut-Rtd. Ben benieuwd! ;-)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Ik zag een Thalys rijden die blauw was, geen idee ter ere van wat dat is?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

De 25xxx Dordrecht - Delft vertrok in Dordrecht van spoor 1b wat voor de machinisten met de blauwe vlag was aangegeven. Op de actuele vertrektijden waren ze echter allemaal naar spoor 1 gespoorwijzigd, wellicht omdat er ook nog een stukje trein op 1a stond.
CTA's waren zeer informatief en toonden slechts "Extra trein" met een vertrektijd. Heb overigens geen omroep gehoord dat er vandaag uitsluitend elke 10 minuten stoptreinen reden, wel hetzelfde bandje als de afgelopen twee dagen wat meldt dat alle treinen extra stoppen in Zwijndrecht. Da's natuurlijk niet zo gek dat ze daar stoppen als het stoptreinen zijn :wink:

In Zwijndrecht ging het ook nog even mis op de gigantische slinger die de bussen moeten maken (of dat nou echt zoveel sneller was): er stond een bestelbusje geparkeerd bij de doorsteek waar de NS-bussen een scherpe draai de Tollensstraat in moesten maken, waardoor ze de bocht niet haalden en er dus een kleine file onstond door een bus dwars op de weg.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Geert »

In Rotterdam was vanmiddag keurig een bandje te horen over de extra treinen. Inclusief omreisadvies Rotterdam -> Haarlem via Utrecht (is Gouda -> Den Haag -> Haarlem niet sneller dan?).
Wubbo schreef:We voegen toe aan het lijstje controleloos reizen het rondje Ut-Uto-Ut-Nm-Ht-Ut. Morgen (nouja, straks) een nieuwe kans met Uto-Ut-Rtd. Ben benieuwd! ;-)
Tadaa: geen controle gehad ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Caspar »

Vanmiddag was er een graffiti spuiter een sein ingeklommen vlak voor Amsterdam Centraal, maar dat was een machinist ook niet ontgaan, toen de man weer weg ging, kon ie nog net worden aangehouden door het Klpd. :D
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Ennes »

Wubbo schreef:
Ennes schreef:Dan hoop ik toch wel dat je op je eindbestemmingen terecht bent gekomen... anders had je toch mooi je vervoersbewijs voor jan joker gehad.
Ik wel. Ik hoop dat de vele omreizigers bij mij in de trein ook goed terecht zijn gekomen, want er waren veel vragende mensen.
Ik weet het, ik koop geen kaartje om gecontroleerd te worden, maar als je op een werkzaamhedentraject zoals gisteren tussen Ut en Rsd helemaal niemand tegenkomt vind ik dat geen goede manier van werken.
Ben het gedeeltelijk wel met je eens hoor, maar aan de andere kant vind ik ook dat "veel" reizigers veel te veel gepamperd willen worden.
zonder enige vorm van voorbereiding gaan ze op weg, verwachten dat er binnen de kortste keren een (liefst rechtstreekse) trein naar hun eindbestemming gaat. Zijn totaal niet op de hoogte van geplande werkzaamheden op hun traject, luisteren niet naar de omroepberichten.
Dit terwijl er tegenwoordig toch voor de meeste mensen op betrekkelijk eenvoudige manier een reis tevoren te plannen is.

(bij ongeplande verstoringen vind ik het weer een heel ander verhaal)
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Stefan »

Reiziger Ddrs schreef:In Zwijndrecht ging het ook nog even mis op de gigantische slinger die de bussen moeten maken (of dat nou echt zoveel sneller was): er stond een bestelbusje geparkeerd bij de doorsteek waar de NS-bussen een scherpe draai de Tollensstraat in moesten maken, waardoor ze de bocht niet haalden en er dus een kleine file onstond door een bus dwars op de weg.
Inderdaad, dat busje stond inderdaad ongelofelijk verrot geparkeerd en aangezien Amba's nogal een grote draaicirkel hebben, haalde je 't vaak net wel tot gewoon niet.. Uiteindelijk is er maar de politie voor gebeld. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door Daniel »

Nou waren het in mijn geval twee touringcars van Milot die de bocht niet haalden, maargoed, het effect blijft hetzelfde :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
math1985
Berichten: 179
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:40

Re: OVer je treinreiservaringen in mei 2009

Bericht door math1985 »

Reiziger Ddrs schreef:in de t1965 net na vertrek de volgende omroep: "Dames en heren, hier volgt een huishoudelijke mededeling: wilt u het sluiten van de deuren voortaan aan ons over laten"
Krijgt de mcn ook de groene lamp deuren dicht als de reizigers alle deuren handmatig sluiten, in plaats van als de hc de deuren sleutelt? Kan dat geen veiligheidsproblemen opleveren met machinisten die niet op letten en op de groene lamp vertrekken?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten