OVer Missers in de Reisinformatie #45

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Somoht »

Daniel schreef:Lijn 84 tussen Haarlem en Zandvoort rijdt alleen als het warmer dan 25 graden is in het weekend, dus dit weekend niet. Beetje onhandig dan wel dat alle ritten nog gewoon als rijdend in de actuele reisinformatie staan. Ze worden dus gewoon getoond in OVinfo (weliswaar met de melding dat er geen actuele info is), staan doodleuk op de DRIPs en komen ook tevoorschijn als je je reis plant met 9292 of GoAbout.
Sigh, vorig jaar daar ook over gepraat en toen daarna werden de ritten op dagen met < 25 graden alle ritten afgelast en werd er ook een tekstbericht geplaatst. Als ik beetje rondpruts in de logbestanden is dat vorige zaterdag wel gebeurd, maar ja dat moet een reisinformant doen op de verkeersleiding dus dat blijft mensenwerk...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Milco schreef:Ja, die rijden Enkhuizen - Groningen/Leeuwarden.
Nee ze rijden geen rondje IJsselmeer. De IC uit Leeuwarden die ik had ging althans echt niet verder dan Amsterdam Centraal.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3804
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door MetroRET »

Verschilt vermoedelijk per rit...

De 9556 ging althans wel gisteravond een rondje IJsselmeer maken vanuit Leeuwarden naar Enkhuizen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8606
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Milco »

Als ik op Rijdendetreinen.nl kijk dan zie ik dat het materieel van de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] telkens overeenkomt met de daaropvolgende rit in de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] of [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie]. Op OVtijden, waar je per rit ook het materieelnummer kunt bekijken, zie ik dat deze vaak overeenkomen. Ze rijden dus gewoon door, uitgezonderd als er een [serie=Internationale trein|2016|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] rijdt.

@Daniël: reed hij echt niet verder dan Amsterdam Centraal of stond dit enkel in de reisinfo? Te Amsterdam Centraal wijzigt het serienummer van de trein namelijk van 700/12700 naar 1500 en v.v. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Het werd zo omgeroepen. Ook heb ik op Amsterdam Sloterdijk een omroepbericht gehoord dat de IC naar Amersfoort niet verder dan Amsterdam zou rijden en reizigers daar moesten overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5872
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Bemined »

Volgens week wordt het pas leuk, dan is er geen touw meer aan vast te knopen welke trein uit Groningen/Leeuwarden wel omgeleid wordt via Hilversum en welke niet voor de reizigers. Men heeft namelijk besloten om alle [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] ritten van/naar Deventer te behouden, dus op die tijden gaat de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] dan niet verder dan Amersfoort. Op tijden dat de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] in Amersfoort zou keren zit deze aan de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] vast.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Valt wel mee toch? In de spits geenenkele omgeleide (12)700 door naar Amsterdam dan dus en in de daluren 1x/uur (dan gaat de [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] immers 1x/2 uur door naar Deventer, terwijl op het andere uur de [serie=Internationale trein|2016|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] rijdt en dus ook niet gekoppeld wordt).
Het wordt pas echt "leuk" met (12)700en die aansluiten op een [serie=Internationale trein|2016|Berlin Ostbahnhof - Bad Bentheim - Amsterdam Centraal140[/serie] in Amersfoort, want voor die laatste geldt nog altijd het negatief reisadvies wegens erg lage zitplaatskans door veel reserveringen. Met nog meer binnenlandse reizigers erbij wordt dat dus pas echt proppen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door microshit »

Momenteel op de vertrektijden via rijdendetreinen.nl voor Culemborg:

07:55
Schiphol Airport
Extra trein • Trein rijdt niet
Intercity 3522

Waarom staat 'ie er dan überhaupt tussen? :p
Bemined
Berichten: 5872
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Bemined »

Als men die extra stop eenmaal ingevoerd heeft en deze in de reisinformatie is verschenen kun je die niet opeens weghalen als je achteraf bedenkt dat die trein helemaal niet langs het perron past :P Reizigers kunnen de trein immers al hebben zien staan op de borden, dus zul je moeten melden dat deze toch niet rijdt.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door reisthijs »

Ik vraag me dan af waarom die trein in z'n geheel langs het perron moet passen, om reizigers in te laten stappen.
Daar wordt veel te moeilijk over gedaan in dit land...
"Laat je ledematen bewegingen maken"
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door microshit »

Bemined schreef:Als men die extra stop eenmaal ingevoerd heeft en deze in de reisinformatie is verschenen kun je die niet opeens weghalen als je achteraf bedenkt dat die trein helemaal niet langs het perron past :P Reizigers kunnen de trein immers al hebben zien staan op de borden, dus zul je moeten melden dat deze toch niet rijdt.
Het was VIRM-6 volgens mij, dus dat past prima.
reisthijs schreef:Ik vraag me dan af waarom die trein in z'n geheel langs het perron moet passen, om reizigers in te laten stappen.
Daar wordt veel te moeilijk over gedaan in dit land...
Je zou maar een dommerik hebben die probeert uit te stappen daar waar geen perron is :p Maar dat dus: mensen die niet meer nadenken en vertrouwen op anderen/het systeem als het om hun eigen veiligheid gaat.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door reisthijs »

Volgens OVtijden.com was het 4 x ICM in trein 3522, als dat klopt was die trein te lang voor Culemburg.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door microshit »

Dat zou zeer prima kunnen, dan was ik even in de war met een andere trein. Verklaart wel alles :p
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Wubbo »

Het Argos-bord op Den Haag Centraal (en daarmee ook de T21) vinden het niet nodig om vandaag te melden dat er werkzaamheden zijn bij Almere. Waarom zou je ook, er rijden alleen maar rechtstreekse treinen naar toe...

Een (ingesproken) omroepbericht op Utrecht Centraal was vanmiddag ook wel erg informatief: ¨Dames en heren, de Intercity naar Amsterdam Amstel, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Castricum en Den Helder van zeventien uur veertig rijdt vanwege een seinstoring via een andere route. Herhaling: de Intercity naar Amstel, Amsterdam Centraal, Amsterdam Sloterdijk, Castricum en Den Helder van zeventien uur veertig rijdt vanwege een seinstoring via een andere route.¨

Via welke route hij dan reed, waar hij niet stopte en hoeveel langer hij onderweg was mocht je er zelf bij bedenken.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Gekko123 »

Gisteren nog een leuke omroep gehoord te Zwolle: "Wegens werkzaamheden rijden de intercity's naar Almere, Schiphol en Den Haag Centraal na Zwolle verder naar Amersfoort en Amsterdam Centraal. Reizigers voor Lelystad en Almere stappen te Zwolle over".
Ik mag toch hopen dat dit omroepbericht niet voor Zwolle bedoeld was... En dan vergeet ik nog dat alleen de [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] op dat moment daadwerkelijk naar Amsterdam Centraal ging, de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] reed niet verder dan Amersfoort.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door JWM »

Vandaag werd op Amsterdam Zuid omgeroepen dat de Intercity naar Almere en Lelystad door werkzaamheden naar Amersfoort rijdt :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Doet 'ie feitelijk ook, al is het apart dat de koppeling van series blijkbaar pas op Amsterdam Zuid in plaats van Schiphol ligt. Bij werkzaamheden op de Flevolijn is het gebruikelijk om het deel Den Haag - Schiphol van de IC richting Zwolle te koppelen aan de IC Schiphol - Amersfoort (- Enschede) aangezien die normaal toch al vlak achter elkaar rijden daar en dat dus mooi uitkomt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door JWM »

Op die fiets. Maar dit bandje past dan beter bij Leiden. De IC Naar Groningen/Leeuwarden stond gewoon met 'rijdt niet' op de borden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:Het Argos-bord op Den Haag Centraal (en daarmee ook de T21) vinden het niet nodig om vandaag te melden dat er werkzaamheden zijn bij Almere. Waarom zou je ook, er rijden alleen maar rechtstreekse treinen naar toe...
Vanochtend stond er nog niks, vanmiddag stond er op de T21 ineens iets over werkzaamheden van/naar Almere en op het Argosbord dat er werkzaamheden waren tussen Oostvaarders-Hilversum-Weesp. Logisch traject wel :?
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Vergeleken hiermee vallen die TBPs van NS eigenlijk nog wel mee...

Afbeelding
Foto via Twitter
Ach ja, NS roept nu 's avonds in Hengelo ook om dat de sprinter naar Almelo, Wierden en Wierden (nee, geen fout...) doorrijdt naar Zwolle....
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door webguy »

Die bug zit er ook al weer bijna 4 jaar in...
cassie127
Berichten: 6570
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door cassie127 »

Geen wonder dat dat nu elke avond in de omroep zit... De planning was eerst dat er in de zomer ook in de avond geen treinen zouden rijden tussen Zwolle - Wierden. En sinds oktober zijn de werkzaamheden slecht 1× uitgelopen waardoor de eerste 2 treinen toen niet konden rijden.

Maar ze doen het verder netjes.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Daniel »

Lijn 29 richting Utrecht CS??? Die komt er nog nieteens echt in de buurt...
Afbeelding

Trouwens ook altijd wel bijzonder dat U-OV op z'n website naar z'n website verwijst voor meer info. Vrij consequent bij elke omleiding ook.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Nicketick »

In Groningen-Drenthe (Qbuzz) wordt er bij stremming (bijna) altijd dezelfde standaard vrije tekst geplaatst. Namelijk dat de halte vervallen is met een generieke verwijzing naar de site. Lijkt mij dat dat dus een soort vooringevulde tekst is. Die standaardtekst wordt ook geplaatst als er maar 1 lijn vervalt, dus heel betrouwbaar is het niet.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #45

Bericht door Wubbo »

Het automatische omroepbericht in Groningen had het er vrijdagmiddag over dat reizigers naar Breda en Roosendaal geadviseerd werden te reizen via Zwolle. Kennelijk reizen die normaal via een andere route, maar ik weet nog niet welke...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten