Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:De Binckhorstboog heb ik een jaar geleden nog gedaan, toen de laatste trein uit Utrecht naar Den Haag HS reed ipv naar Den Haag Centraal. De boog bij Rotterdam is inderdaad alweer een tijd geleden dat daar gepland reizigerstreinen over hebben gereden volgens mij. Al rijdt het restaurant van Railpromo daar wel toch?
Die wel ja, maar omgeleide treinen bij werkzaamheden tussen Gouda en Rotterdam of Den Haag zijn al een tijdje niet meer voorgekomen. Dat waren ook de soort treinen waar ik die beide bogen mee gehad heb. Al bedenk ik me nu nog wel dat ik de goederenboog van Rotterdam nog nooit gehad heb. Daar zijn echter ook slechts heel incidenteel reizigerstreinen overheen gegaan (meen een Sprinter uit Gouda die wegens werkzaamheden zo naar spoor 4 ging).

Via de Hoge Gouwebrug naar Alphen a/d Rijn is tot slot ook nog een kwestie van een keer geluk hebben, maar die paar meter spoor staat weer niet persé op de lijst. Dat valt eigenlijk onder dezelfde categorie als opstelspoortjes (in Breda ooit van spoor 2 via het toenmalig tailtrack gereden om een defect wissel te omzeilen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:
Daniel schreef:
Suus schreef:Een omleiding over de Watergraafsmeer lijkt mij inderdaad ook nog wel een keer tof, en een keertje over het spoortje waarmee je station Haarlem kan vermijden zou ik ook nog wel geinig vinden.
Gebeuren dat soort omleidingen eigenlijk nog wel? Ik heb het idee dat het steeds minder voorkomt.
Een omleiding via de Watergraafsmeer zul je niet zo snel tegenkomen, omdat je dan een stukje door een gebied rijdt waar alleen maar handwissels liggen. Daar kun je dus niet echt hard overheen, en dat maakt het lastig om een dienstregeling te maken en ook te handhaven.
Ik heb het één keer meegemakt toen mijn trein vanuit Utrecht via Diemen-Zuid en de Watergraafsmeer naar Amsterdam Centraal werd gestuurd. Een bijzondere vorm van bijsturing in ieder geval. Overigens zou ik er wel voor zijn om dat gedeelte van het emplacement gewoon onder de centrale verkeersleiding te laten vallen, dat maakt het in de toekomst eenvoudiger.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Daantje »

Ik moet eigenlijk alleen Lelystad - Zwolle nog en Rotterdam - Breda - (België) via de HSL.

Als je het over reguliere dienstregeling hebt.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Vinny »

Grappig, Leeuwarden-Schiphol via Lelystad is denk ik mijn meest gebruikte treintraject :-) Je mist er overigens niet veel aan, maar alles ziet er nog wel nieuw en fris uit.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Jef400 »

Zelf moet ik nog Sauwerd-Roodeschool. Zuidbroek-Leer. Leeuwarden-Harlingen. Leeuwarden-Stavoren. Zwolle-Kampen. Winterswijk-Zutphen. Zutphen-Apeldoorn. Roosendaal-Breda. Heerlen-Kerkrade. Heerlen-Herzogenrath. Denk dat ik maar een dagje noordelijk huiswerk ga doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door regenmaker »

Mijn lijstje, maar dan met de bus:
Gelderland:
Lijn 1 Arnhem CS - Oosterbeek Station
Lijn 1,2 en 3 Doetinchem
Lijn 44 Wageningen - Tiel
Lijn 47 Gorinchem - Geldermalsen
Lijn 49 Rossum - Andel
Lijn 52 Lochem Station - Ruighenrode
Lijn 54 Zutphen - Holten
Lijn 64 Zevenaar - Doesburg
Lijn 80, 83 Zutphen
Lijn 106 Otterlo - Hoenderloo
Lijn 166 's-Hertogenbosch - Well

En dan heb ik alle reguliere buslijnen (dus geen buurt- en schoolbussen) gehad in Gelderland. :)

Overijssel:
Lijn 1, 2, 3, 4, 5 en 6 Enschede
Lijn 6, 7 Deventer
Lijn 3, 5, 6, 8 Zwolle
Lijn 59 Tubbergen - Haaksbergen
Lijn 62 Oldenzaal - Dennekamp
Lijn 65 Oldenzaal
Lijn 96 Rijssen - Hellendoorn

En dan ook alles in Overijssel gehad.
JWM schreef:Is Dieren - Apeldoorn een beetje leuk traject?
Ja, zeker. Mooi bosgebied.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door cassie127 »

Met de bus gezien zou ik in midden-overijssel alleen nog een keer met lijn 7 (Deventer), 629 & 660 mee moeten en dan heb ik ze hier allemaal gehad op de buurtbussen na. Die doe ik wel een keer zodra ik mijn studenten ov heb
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door baladid »

Voor alle spoorlijnen in NL moet ik nog heel veel reizen, dus daar ga ik maar geen lijstje van maken... Wel wil ik de grensovergangen NL-D eens compleet hebben, maar daar mist nog Weener (Gr).
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Meltrain »

Mijn eerste prioriteit binnenkort is om het Antwerpse tramnet volledig bereden te hebben. Ik moet alleen nog delen van de lijnen 2, 3, 7 en 24.
Van Brussel moet ik nog behoorlijk wat en Gent ga ik wel heen als de lijn naar Zwijnaarde in gebruik wordt gesteld.
Van het Belgische spoorwegnet moet ik nog te veel om op te noemen.

In Nederland heb ik alle "normale" spoor-, tram-, trolleybus- en metrolijnen bereden, m.u.v. de Utrechtse sneltram en een heel klein stukje in Zoetermeer.
Ook bij alle normaalsporige museumlijnen ben ik al eens geweest, behalve de excursietrein bij de Hoogovens.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Timon91 »

In Nederland heb ik (o.a. dankzij m'n SOV ;) ) alle reguliere treintrajecten bereden, inclusief alle grenstrajecten. Een enkele boog die alleen in buitengewone gevallen te berijden is mist nog wel, maar dat is meer leuk mocht het ooit toevallig zo uitkomen :') Museumlijntjes missen eigenlijk vrijwel allemaal, alleen in Zuid-Limburg heb ik wel eens in een stoomtrein gezeten. Zelfs Boekelo-Haaksbergen heb ik nog nooit gedaan :')

In het buitenland staat er nog veel te veel op het lijstje, een aantal trajecten die nu in me opkomen:

- Sofia-Mezdra-Vidin (Bulgarije)
- Nice-Breil-Cúneo (Frankrijk-Italië)
- Klagenfurt-Bleiburg-Dravograd-Maribor (Oostenrijk-Slovenië)
- Elbląg-Braniewo-Kaliningrad (Polen-Rusland - helaas geen personenvervoer meer de grens over)
- Timișoara-Drobeta Turnu Severin-Craiova (Roemenië)
- (Zagreb-)Ogulin-Split (Kroatië)
- Pivka-Koper (Slovenië)
- Lapovo-Kraljevo-Rudnica-Mitrovica (Servië-Kosovo)
- Thessaloniki-Athína (Griekenland)
- De spoorlijn naar Rakhiv (Oekraïne)
- Niš-Dimitrovgrad bij daglicht (Servië)
- Badrud-Bam-Zahedan-Quetta (Iran-Pakistan - als buitenlander helaas onmogelijk om deze grens per trein te doen)
- Tehran-Garmsar-Gorgan (Iran)

...plus nog vele anderen -o- Meer dan genoeg dus!
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door ODRAIL »

Bij mij staan de volgende trajecten nog op mijn lijstje:

Alphen a/d Rijn - Gouda (nog een keertje met NS).
De Hoekse lijn (Met NS).
Alphen a/d Rijn - Woerden (nog nooit over gereisd ondanks dat ik er dichtbij woon).
Zwolle - Kampen (nog een keertje met NS).
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door reisthijs »

Alphen - Gouda bedoel je dan nog een keertje met een trein in de NS-huisstijl? NS blijft er minstens tot 2031 nog rijden.
Ik ga er wel weer een keer kijken als de nieuwe treintjes rijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door ODRAIL »

In de NS-huisstijl bedoel ik ja :wink: (alleen jammer dat er geen plan V meer rijdt :? :wink: ).

Mijn allereerste zelfstandige treinreis die ik 29 jaar geleden (in 1987) naar school maakt ging van Waddinxveen naar Gouda (en weer terug uiteraard).
Want toen woonde ik in Waddinxveen :wink: .
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door waldo79 »

Dat lijntje ga ik nog bereizen, al is het om het stukje Waddinxveen - Alphen gehad te hebben. Op mijn lijstje staat nog het afronden van de Noordelijke Nevenlijnen, het Emmerlijntje en Almelo - Mariënberg.

Maar het kan goed zijn dat zoiets een 10-jarenplan wordt, bepaald haast heb ik er niet mee :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Wubbo »

Mijn eerste treinreis alleen was volgens mij van Elst naar Tiel, ik gok op dik 25 jaar geleden. Mooie tijden waren dat. Later deed ik regelmatig Elst - Geldermalsen en vice versa alleen, en moest ik ook helemaal zelf overstappen in Tiel. Wat vond mijn moeder dat spannend :). Ik had toen een boekje van haar meegekregen met telefoonnummers die ik bij nood moest bellen, waar ook kwartjes in geplakt waren voor de telefooncel, en nog wat praktische tips.

Maar goed, ik dwaal af :).
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door ArrivaBas »

Wat betreft puur treinreizen ben ik qua afstand nooit verder gekomen dan Zwolle. Maar de mooiste treinreis, was toch echt in Oostenrijk het stukje Schruns - Bludenz.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
cassie127
Berichten: 6585
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door cassie127 »

Mijn eerste treinreis ooit was van Vriezenveen naar Almelo en weer terug met een Wadloper :P
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door waldo79 »

Voor mij zal het een keer naar Utrecht geweest zijn ergens 32 of 33 jaar geleden. In 1987 hebben we als gezin een Zomertoer gedaan (een zomer waarin nog meer regen viel dan dit jaar :) )
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Chrysa »

Afbeelding

Nog behoorlijk wat te gaan, maar over een maand heb ik studenten-OV.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door DrechtBlub »

London - Camebridge. Volgend jaar misschien...
Ik blub in het Drecht.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door JWM »

Chrysa schreef:Nog behoorlijk wat te gaan,
Maar wel een trein vanuit Nederland tot aan Noorderkempen, dat moet een bijzonder ritje geweest zijn :shock:
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Chrysa »

Ik had de kaart van spoortkaart.mwnn.nl gebruikt, maar die geeft spoorlijnen buiten Nederland alleen tot het eerste station aan. Het was gewoon een Thalys naar Parijs.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Hainje »

Ik zie het spoor naar Brussel anders toch duidelijk aangegeven op de kaart. :P
🍉
Chrysa
Berichten: 7996
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Chrysa »

Ik teken hem thuis wel voor je in, zeikerd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Welk traject staat nog op jouw lijstje?

Bericht door Hainje »

Oh relax. Zo serieus was het nu ook weer niet. :shock:
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 110 gasten