Mag ik even kwijt #20

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daniel »

Hmm, ik herken dat probleem van weigerende ABN-Amro passen niet bepaald. Heb er tenminste tot nu toe nooit last van gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

De enige plek waar mijn Abn amro pas het vaak niet deed was bij de kaartautomaat van de NS. Verder nog nooit ergens een probleem ermee gehad tot nu toe.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Alle ABN-AMRO bank passen die ik de laatste jaren versleten heb, hadden / hebben relatief veel problemen / storing.
Zowel bij internet bankieren, bij chipknip en bij het pinnen.
Bij NS automaten nog nooit problemen gehad maar wel aan de NS balies. :lol:
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mark schreef:
Stefan schreef:
klaxxon schreef:Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Mn mooi blauwe pinpas is vervangen.... door een nationalistisch oranje exemplaar :cry: :cry: :cry:
Ik wíl juist een oranje, ik heb de blauwe nog.. :( :lol:
Ik ook, nog geldig tot 2013 8-)
Ja, die van mij was dus nog geldig t/m 2012 :(. Ik gebruik hem net zo lang tot het écht niet meer kan :idea:.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

Vanwaar die hetze tegen die oranje pasjes? Al is mijn pasje roze of helemaal grijs ofzo het is maar een bankpasje, wat ik hooguit een paar keer per dag enkele secondes zie :)
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door IC3 »

@ bovenstaande reacties
Het ligt in de regel niet aan de pasjes, maar het totaal ontbrekende onderhoud van de paslezers. De automaten van de NS worden zeer intensief gebruikt en zijn vanwege skimming erg scherp afgesteld.
Het is overigens onzin om te stellen dat de pasjes van de ene bank het beter doen dan de andere, want enkel de opdruk is anders en ze worden in een en dezelfde fabriek geproduceerd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

Hmm, ook die oranjetransparante dingen die de ING had/heeft?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door IC3 »

Bee schreef:Hmm, ook die oranjetransparante dingen die de ING had/heeft?
Waarschijnlijk wel ja. Er zijn een paar grote spelers als Intelcav, Oberthur en Gemalto/Axalto die de gehele markt beheersen.
Het verschil zit 'm echter in de kwaliteit van magneetstrips, omdat er twee soorten zijn, namelijk de LoCo en de HiCo-strips. De magnetische veldsterkte van de eerste bedraagt 300 Ørsted, van de tweede meestal rond de 3000 Ørsted. De eerste soort is veel goedkoper te fabriceren (het betreft dan meestal bruine magneetstrips) dan de tweede soort. In het verleden hadden ABN AMRO-passen LoCo strips maar dat is al ruim anderhalf jaar niet meer het geval.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Ruben »

Toch was het in de winkel waar ik werkte meestal ABN en soms Postbank waarvan de magneetstrip gewoon niet/slecht werkte. Of dat dan allemaal het oude type was, weet ik niet. Als er een weigerende pas tussen zat, en ik vroeg retorisch: "ABN?", dan was het 9 van de 10 keer waar. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door IC3 »

Zou goed kunnen, omdat pasjes bij ABN AMRO 4 jaar en 9 maanden meegaan. Er zijn dus nog passen met oude strips in gebruik, maar dat worden er steeds minder. Deze zijn eenvoudig herkenbaar aan een bruine strip in plaats van een zwarte. Postbank heeft ook strips van mindere kwaliteit gebruikt, andere grote banken bij mijn weten niet.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Ruben »

Het is inmiddels ook alweer zowat een half jaar geleden dat ik er werkte, als je zegt dat ABN ze tot anderhalf jaar geleden uitgaf, grote kans dat dit dan allemaal oude waren. Kan me nog 1 geval herinneren van een net nieuw ABN pasje dat al niet werkte, maar uitzonderingen heb je natuurlijk altijd. Het is goed te merken dat Postbank en ABN goedkopere pasjes hadden, ze staan er beiden om bekend meer storingen te hebben met de apparatuur. De magneetstrip van mijn Rabobank pas is nooit kapot gegaan, enkel gescheurd net erboven. Die chip, dat is de echte ellende. Je krijgt er je tricks voor: pas naar beneden duwen en ondertussen je tegoed opladen, zodat je de melding "Ga naar Bank" omzeild. :pos:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door IC3 »

Over een paar jaar gebruik je overal de chip voor, dus wen er vast maar aan. :)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Daantje »

Ik had een 'blauw' postbankpasje met foto erop en door die chip kon een essentieel deel van mijn foto wegvallen dus daarom mocht ik gratis weer een nieuwe foto uploaden dus is mijn 'oranje' pasje nu ook weer voorzien van foto :)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21348
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Meltrain »

IC3 schreef: De magnetische veldsterkte van de eerste bedraagt 300 Ørsted, van de tweede meestal rond de 3000 Ørsted.
Even tussendoor, maar ik dacht dat de eenheid van magnetische veldsterkte in Tesla was. :S
(Heb overigens op het CE van na12 helaas geen vraag over magnetisme gekregen, dus ik hoofde niet mijn rechterhand in allerlei bochten te wringen. :lol: )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Ruben »

IC3 schreef:Over een paar jaar gebruik je overal de chip voor, dus wen er vast maar aan. :)
Dat is dus echt een ellende. De kwaliteit van die chips is echt te slecht! Hoop niet dat ik voor de vervanging van pasjes moet gaan betalen dan. :P
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Chauf21 »

meltrain schreef:
IC3 schreef: De magnetische veldsterkte van de eerste bedraagt 300 Ørsted, van de tweede meestal rond de 3000 Ørsted.
Even tussendoor, maar ik dacht dat de eenheid van magnetische veldsterkte in Tesla was. :S
Magnetische veldsterkte wordt uitgedrukt in Ampère/meter. De Ørsted is daarvoor een oudere eenheid. Tesla wordt gebruikt voor magnetische inductie (fluxdichtheid). Maar het precieze van het magnetisme zit bij mij ergens diep weggestopt :P

En die rhregel had ik wel op m'n CE :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21348
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Meltrain »

Oke, ik wist nog wel dat het B-veld in Tesla was. ;)
Maar die andere eenheid hebben we volgens mij nooit gehad. Als ik het toch op mijn CE had gekregen, was ik er via Ampère/meter waarschijnlijk wel uitgekomen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door IC3 »

NS-Reiziger schreef:Hoop niet dat ik voor de vervanging van pasjes moet gaan betalen dan. :P
Bij ABN AMRO in ieder geval niet. Je ziet zelf het verschil niet tussen de oude en de nieuwe chip. Ik heb zelf al zo'n pas met een nieuwe chip sinds 2006 ofzo en in het buitenland is het erg handig.
Meltrain schreef:Even tussendoor, maar ik dacht dat de eenheid van magnetische veldsterkte in Tesla was. :S
(Heb overigens op het CE van na12 helaas geen vraag over magnetisme gekregen, dus ik hoofde niet mijn rechterhand in allerlei bochten te wringen. :lol:
Ørsted is inderdaad nog de oude eenheid, maar omdat ik daar wel de waarden van wist, heb ik die toch maar gebruikt. Het gaat nl. meer om de verhouding 300 : 3000 in mijn geval. Bovendien, ik heb geen natuurkunde gehad na VWO-2 dus zo slecht is het nu ook weer niet voor mijn doen. :wink:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Fles »

Ich bin wieder in da house :)

Rest van de avond druk met de foto's en de bordjens. De kilometers voor het afgelopen rondje komen uit op 2.858, meer volgt :)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door JeePee »

Und auch zürück. Kilometers Fles + gerommel in de marge met stukje van / naar Lw is mijn score :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Caspar »

De kilometers voor het afgelopen rondje komen uit op 2.858, meer volgt :)
:D Betere werk, ben benieuwd naar jullie verslag.
Zelf heb ik voor over 3 weken een (lang weekend) rondje Amsterdam- Parijs- Nimes- (Macon TGV)- Parijs- Charleville Mezieres- Dinant- Namur- Nederland op de planning. Dat zal ook wel uitkomen op een kilomter of 2800?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door STF »

Vreemd verhaal gisteren op de camping:

Kampeerder 1 komt bij de bar melden dat er geen elektra meer is bij hem en zijn buren.
Frank gaat er naar toe en schakelt een uitgevallen zekering en uitgevallen aardlekschakelaar weer in.
Kampeerder 2 komt een aantal minuten later bij de bar dat zijn buren wel elektra hebben maar hij zelf niet. Kampeerder 1 zou bij kampeerder 2 de stekker er zonder reden uitgetrokken hebben en toen was er een grote lichtflits zichtbaar volgens kampeerder 4.
Frank gaat er weer naar toe en constateert dat er geen spanning op de betreffende stekkerdoos van kampeerder 2 staat.
Frank prikt de stekker in een andere aansluiting en het licht in de caravan ging weer branden.
Kampeerder 3 komt melden dat hij geen elektra heeft maar zijn stekker al in een andere stekkerdoos heeft gestoken en weer elektra heeft.
Frank vind het nu toch wel een raar verhaal worden en gaat naar de hoofdzekeringen van het toeristische kampeerveld kijken en constateert een uitgevallen zekering die hij vervolgens weer inschakelt.

Conclusie; 1/3 deel van de camping moet zonder elektra hebben gezeten, vrijwel niemand merkt dit kennelijk op. Sterker nog, de buren van kampeerder 2 hadden zogenaamd weer elektra terwijl de hoofdzekering er op dat moment nog steeds uitlag. :lol:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Justin »

Ik woon echt in een supergezellige wijk... 10 jaar geleden werd er een vrouw aan het einde het verlengde van m'n straat (op 1,2 km) doodgeschoten, 8 jaar terug huiselijke moordpartij op de parallellaan zo'n 500 meter, en nu op op slechts 350 meter een 'familiedrama' :neg: . Lang leve Zwijndrecht :|
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Stefan »

Damn.. Dan komt 't ineens wel erg dichtbij.. :|

Die jongen die afgelopen week in Spijkenisse neergestoken is, zat bij mij op school, ook lekker.. :|
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50902
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #20

Bericht door Suus »

Justin schreef:Ik woon echt in een supergezellige wijk... 10 jaar geleden werd er een vrouw aan het einde het verlengde van m'n straat (op 1,2 km) doodgeschoten, 8 jaar terug huiselijke moordpartij op de parallellaan zo'n 500 meter, en nu op op slechts 350 meter een 'familiedrama' :neg: . Lang leve Zwijndrecht :|
Wat is dat met dat Zwijndrecht, vannacht een steekpartij daar :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten