Reisjes met wilburg #5-Engeland D1-Van euro naar de heksen van Ips (33 Fotos)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Reisjes met wilburg #5-Engeland D1-Van euro naar de heksen van Ips (33 Fotos)

Bericht door DrechtBlub »

Deel 2: viewtopic.php?f=56&t=12714
Deel 3: viewtopic.php?f=56&t=12781

Hallo mensen, ben ik weer met een ov verslag. Deze keer ben ik op vakantie naar Engeland geweest en heb ik mijn reis (redelijk) goed gedocumenteerd.

(Van te voren notitie: Ik heb an alle mensen die prominent in de foto's staan gevraagd of het een probleem was dat ze in een reisverslag op deze site kwamen.)

Ik heb meerdere migraines gehad onderweg dus er zijn wat foto's bij van mindere kwaliteit. Ook zijn er foto's bij die gemaakt zijn met mijn moeders telefoon (Niet genoeg tijd om fototoestel te pakken). Deze zijn natuurlijk ook van mindere kwaliteit en resolutie.

Ik wilde al een paar jaar naar Engeland op vakantie maar het kwam er nooit van, door de kosten en andere situaties. Dit jaar mocht het dan toch gebeuren en ben ik naar Ipswich en Liverpool geweest om vrienden te ontmoeten en heb ik nog een paar daagjes gehad in het stervensdrukke London. Ik ben in London vanwege de migraines niet het centrum in geweest jammergenoeg maar ik heb toch nog wel een redelijke set leuke plaatjes ook daar. Eerst op weg naar station Dordrecht, waar nu, gelukkig nogsteeds the internationale IC naar brussel halteerd. (Die trouwens zeker 80-100 in stappers had op Dordt, relatief vol perron, ik hoop dat daar een goed alternatief voor komt richting Brussel).

De eerste dag zijn we de volgende route gereisd:
Afbeelding

1. Daar staan we dan 9 uur in de ochtend, op het station van Dordrecht, met 1 reistas, 2 rugtassen een boodschappentas, een mini boodschappentasje en een sporttas, klaar om naar Engeland te gaan.
Afbeelding

2. Op het station stond de Rur-Tal-Bahn V157 (1553) op Dordt heen en weer te pruttelen. Hij heeft wat wagens heen en weer gesleept op het rangeer terrein naast het station en reed daarna zonder wagens weg richting de Merwedelingelijn.
Afbeelding

3. We hadden hier nog 15 minuten dus ik heb nog wat fotootjes gemaakt. De enige interessante foto die het opleverde was deze sprinter op spoor 4.
Afbeelding

4. En daar is die dan, de intercity naar Brussel. Spannend hoor, voor het eerst naar het buitenland.
Afbeelding

5. De reis naar Brussel was saai en ik heb vooral op de laptop een spelletje gedaan. Het viel me onderweg wel op hoe slecht de staat van de Belgische stations is. Hier station Mechelen.
Afbeelding

6. Toen we aan kwamen rijden in Brussel zuid/midi kon ik vanuit het raam deze Thalys nog op de foto zetten. In dit geval kon ik niet eventjes om de paal heenlopen. Er zijn op z'n minst 15 palen... :')
Afbeelding

7. het valt in Brussel op dat de perrons erg laag zijn in vergelijking tot de Nederlandse treinen.
Afbeelding

8. Mijn moeder moest toen het station uit voor een peuk. Direct de eerste uitgang uitgelopen en een foto gemaakt. Het geeft een raar gevoel om die bewapende militairen overal rond te zien lopen hier, al is het natuurlijk logisch met de aanslagen.
Afbeelding

9. Na door de check-in, security en passport controle door te zijn kwamen we in de wachtruimte voor de Eurostar. Hier trof ik dit aan:
Afbeelding

10. In de trein was een goede catering beschikbaar waar ik heb genoten van 2 koppen groene thee en een lekker koekje. Het was regenachtig en er was niet echt veel om te fotograferen, het eerstvolgende was een halte waar maar 3 eurostar treinen per dag stoppen (Per richting), inclusief de onzo. Ebbsfleet International.
Afbeelding

11. De Eurostar waarmee we zijn aangekomen.
Afbeelding

12. Er hangt in het gigantische st. Pancras ook nog een gigantische stations klok.
Afbeelding

13. St. Pancras is een georganiseerd doolhof, lift af trap op roltrap af, loopband links heuvel af. Uiteindelijk komen we aan in de nogal muf ruikende aamkomsthal. En nee, de foto is niet donker, de ruimte was echt zo donker.
Afbeelding

14. Misschien is het zo wel duidelijk hoe groot St. Pancras is, hier de hoofdhal.
Afbeelding

15. Via het tube station (en buiten) kan je ook nog naar een gallerij op spoor level, daar staat dit gigantische standbeeld...
Afbeelding

16 ...en word de gigantische grootte van het station ineens duidelijk.
Afbeelding

17/18. St. Pancras ziet er helemaal niet uit als een station, meer als een grote kerk.
Afbeelding
Afbeelding

19. We zijn via het plein voor Kings Cross de metro in gegaan, waarom weet ik niet maar we ontdekten daar dat er markt was, ik heb hier bij crosstown donuts (op de voorgrond) een heerlijke handgemaakte donut gehaald. Hier het zicht over het plein richting kings cross:
Afbeelding

20. Onder een dreigende lucht kon mijn eerste foto van de tube roundel ooit gemaakt worden.
Afbeelding

21. En natuurlijk ook mijn eerste tube station waar ik met moeite (door slechte belichting) een redelijke foto heb weten te maken.
Afbeelding

22. We zijn met de Metrpolitan lijn richting Liverpool Street gegaan om daar de trein naar Ipswich te pakken. Hier de hal van Liverpool Street. Nog geen 30 seconden later werd de drukte me te veel en kreeg ik een migraine.
Afbeelding

23. Nogsteeds moeite hebbende met praten en zien zijn we aangekomen in Ipswich, het ging goed genoeg dat ik wat foto's kon maken dus dat heb ik ook gedaan. Er waren werkzaamheden waardoor dit niet al te makkelijk was en alsof dat al niet genoeg was begon het te regenen. Als leuk feitje is Ipswich ontstaan in de tijd dat heksen in Engeland verbrand en/of verbannen waren. De verbannen "heksen" uit de "Ips Valley" hebben in der tijd Ipswich gesticht.
Afbeelding

24. Het wemelt in Ipswich van de varkens, moderne kunst noemen ze dat.
Afbeelding

25. Na een kort ritje van het station naar Tower Ramparts bus station moest er subway gehaald worden voor het avondeten. Hierbij kwamen we nog langs deze mooie kerk. het centrum van Ipswich is mooi, zeker een aanrader.
Afbeelding

26. Op Tower Ramparts kon deze welbekende optare er nog op...
Afbeelding

27. ...en na een half uurtje wachten kwam onze bus, de X5 richting het ziekenhuis met een onbekend bustype voor mij.
Afbeelding

Ik was te moe om die avond nog foto's to maken dus de foto's van het hotel zijn van de volgende ochtend en tevens de laatste paar foto's van deel 1.

28. De voorkant van de B&B, Innocence rooms east. Zeker een aanrader.
Afbeelding

29/30/31. De kamer was een ruime 4 persoons studio met een eigen mini indoor patio, helemaal geweldig. Ook nog een ligbad erbij en het feest is compleet. heerlijk na zo'n lange reis.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

32/33. Ook is er nog een gezamelijke zitkamer en keuken die je deelt met de 6 andere kamers. Alles was schoon en tip top in orde en het was erg gezellig om te praten met wat mensen uit Engeland die hier familie kwamen opzoeken in Ipswich.
Afbeelding
Afbeelding

Dat was het dan voor deel één. Deel twee komt later vandaag, morgen of overmorgen. Ligt eraan wanneer ik tijd heb.

Groeten van Wilburg
Laatst gewijzigd door DrechtBlub op di 11 okt 2016, 00:33, 4 keer totaal gewijzigd.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D1-Van euro naar de heksen van Ips (33 Fotos)

Bericht door isadora »

Ik blijf zeker naar de tweede ronde uitkijken, goed verslag. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D1-Van euro naar de heksen van Ips (33 Fotos)

Bericht door ArrivaBas »

De 12e foto werkt niet, want er mist een blokhaak van de IMG-tag.
De rest zijn toch best redelijke foto's met typisch Engels weer.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D1-Van euro naar de heksen van Ips (33 Fotos)

Bericht door DrechtBlub »

ArrivaBas schreef:De 12e foto werkt niet, want er mist een blokhaak van de IMG-tag.
De rest zijn toch best redelijke foto's met typisch Engels weer.
Foto Gefixt - Thanks ;)
isadora schreef:Ik blijf zeker naar de tweede ronde uitkijken, goed verslag. :pos:
Thanks, Ik hoop hem er vanavond op te zetten, anders morgen.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D1-Van euro naar de heksen van Ips (33 Fotos)

Bericht door Daniel »

Prima plaatjes inderdaad en een leuk verslagje ook :-)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
erka
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D1-Van euro naar de heksen van Ips (33 Fotos)

Bericht door erka »

Hoi, leuk verslag hoor!

Kleine aanvulling: Ebbsfleet International en Ashford International zijn twee verschillende stations. Op beide stoppen maar een paar Eurostars inderdaad maar honderden andere treinen per dag. Vooral Ashford is een heel druk station.
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Reisjes met wilburg #5-Engeland D1-Van euro naar de heksen van Ips (33 Fotos)

Bericht door DrechtBlub »

erka schreef:Hoi, leuk verslag hoor!

Kleine aanvulling: Ebbsfleet International en Ashford International zijn twee verschillende stations. Op beide stoppen maar een paar Eurostars inderdaad maar honderden andere treinen per dag. Vooral Ashford is een heel druk station.
woops, bedank de trein omroeper daar maar voor, die wisselde de twee constant om. Ik had het in mijn verslag over de eurostar treinen al had ik dat beter kunnen opschrijven. Ik heb even wat kleine dingetjes aangepast in het verslag. Thx
Ik blub in het Drecht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten