Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door CamilleKreemers »

Misschien krijgt lijn 156 een soort knooppuntje krijgt met de 306 aan de andere kant van Schijndel.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael 1988 »

Timmie schreef:Lijn 159 gaf wel een verbinding naar het centrum van Schijndel vanuit Veghel. Dit is de enige meerwaarde van deze lijn. Ik weet echter niet of daar vraag naar is.
Verwacht maar eerder andersom. Mensen gaan eerder naar het centrum van Veghel dan naar Schijndel. Veghel heeft qua winkels en horeca meer te bieden dan Schijndel. Of mensen moeten vanuit Veghel naar Boxtel gaan met de buurtbus (die alleen in het centrum van Schijndel rijdt), maar dit aantal is zeer gering.

Daarnaast ligt er al een soort van knooppunt tussen lijn 306 en 156 op de halte Lieseindsestraat. Echter ligt dit wel inderdaad bijna buiten Schijndel.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door RobertT »

Als ik de plannen voor Tilburg goed lees,betekend dit dat de wijk Fatima helemaal geen stadsbus meer krijgt,na eerder al op zondag busloos te zijn geworden.
Nu is lijn 3 daar nooit echt een drukke lijn geweest,maar op deze manier ontneem je de laatste volhouders een busverbinding.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hier komen de lijn uit Best en Reusel voor terug, meen ik me te herinneren.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Dus lijn 142 en 143 gaan een andere route rijden in Tilburg? Dat staat niet in het document. :shock:
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Beide constateringen zijn juist.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

God weet wat ons dan allemaal nog meer voor verrassingen staan te wachten. -o-
🍉
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Plutona »

huibf schreef:Hier komen de lijn uit Best en Reusel voor terug, meen ik me te herinneren.
Zou de Piushaven eindelijk een bushalte krijgen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Plutona schreef:Zou de Piushaven eindelijk een bushalte krijgen?
Nee joh, met een bus daar rijden is bijna niet te doen. Die bussen gaan dan gewoon de route van lijn 3 rijden hoor.
🍉
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Plutona »

Minder lastig dan het Vrijthof in Maastricht, lijkt me.
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Gothic-Writer »

:shock: Ik vraag me soms echt af wie inshemelsnaams die routes verzint? Ik snap best dat het berekent aan de hand van reizigersgegevens, maar dan nog zie je echt de meeste rare en onlogische routes te voorschijn komen momenteel.

Gebaseerd op posts van mede-forumleden is dus nu eigenlijk te concluderen dat het lijnennet van onder andere Tilburg, een wirwar word waar zeker in het begin heel veel problemen en klachten over gaan komen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Gothic-Writer schreef:Gebaseerd op posts van mede-forumleden is dus nu eigenlijk te concluderen dat het lijnennet van onder andere Tilburg, een wirwar word waar zeker in het begin heel veel problemen en klachten over gaan komen.
Het ziet er denk ik hier wat ingewikkelder uit dan dat het in werkelijkheid is. Persoonlijk verwacht ik eigenlijk niet meer klachten dan gebruikelijk na een dienstregelingwijziging.
🍉
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door RobertT »

Eigenlijk komt Arriva met de bediening van Reeshof nu dus terug op een eerdere bezuiniging.Slecht gepland?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

RobertT schreef:Eigenlijk komt Arriva met de bediening van Reeshof nu dus terug op een eerdere bezuiniging.Slecht gepland?
De bezuiniging in Reeshof was volgens mij het voorgeschreven lijnennet vanuit de aanbesteding, als Arriva lijn 3 had willen blijven rijden, dan was dat meerwerk geweest.
🍉
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Gothic-Writer »

Neemt niet weg dat de voorgestelde route voor lijn 3 in de Reeshof (althans het gedeelte tot aan halte Heyhoef, komende vanaf centrum/cs) mij niet handig lijkt om ook te combineren met lijn 2, want de route via de Huibevennedreef zou voor lijn 3 echt een betere optie zijn.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Aangezien huibf al hintte op een wijziging van lijn 142/143 zullen er nog wel meer wijzigingen zijn die niet in dat document staan. Ik denk dat lijn 2 weer gewoon over de oude route gaat rijden. 8-12x per uur via het Buurmalsenplein is inderdaad een beetje overkill. :P
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door huibf »

Hainje schreef:Aangezien huibf al hintte op een wijziging van lijn 142/143 zullen er nog wel meer wijzigingen zijn die niet in dat document staan. Ik denk dat lijn 2 weer gewoon over de oude route gaat rijden. 8-12x per uur via het Buurmalsenplein is inderdaad een beetje overkill. :P
2 en 4 gaan naar 4x per uur. 131 gaat rijden via de Uni.
Veel meer andere dingen zijn dr niet.
Ik zal eens googlen of de bijlagen ook niet ergens online staan.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Michael »

De plannen zijn dat lijn 131 weer volledig door Breda gereden gaat worden en in Tilburg gekoppeld gaat worden aan lijn 132. En andersom word lijn 132 dan gekoppeld aan lijn 131
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door RobertT »

Dus 131 weer via Uni,en vervolgens weer via Bredaseweg en de ring tilburg naar Gilze?Ook dat is dus weer terug naar de Veolia tijd,in ieder geval het laatste jaar,want 131 is tussen Tilburg en Gilze de laatste jaren veelvuldig van route veranderd
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Gothic-Writer »

RobertT schreef:Dus 131 weer via Uni,en vervolgens weer via Bredaseweg en de ring tilburg naar Gilze?Ook dat is dus weer terug naar de Veolia tijd,in ieder geval het laatste jaar,want 131 is tussen Tilburg en Gilze de laatste jaren veelvuldig van route veranderd
Daar lijkt het wel op want ter hoogte van de nieuwe kruising op de Bredase weg, die op dit moment eigenlijk totaal geen functie heeft nog, is een halteplaats gemaakt, maar desondanks dat, blijf ik dat een rare route vinden, omdat er dan twee maal over de Burgemeester Letscherweg word gereden en halte Spoelstraat Gilze dus weer overbodig word.

Dat lijn 131 en lijn 132 gekoppeld gaan worden aan elkaar zie ik juist als een verbetering, mits deze koppeling geld voor alle dagen en ritten. Anders gezegd, dat lijn 131 dus ook weer in de avonduren en weekeinden gaat rijden.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door RobertT »

Dat laatste betwijfel ik,alleen savonds heb je nog de ritten tot Rijen.131 is in het weekend altijd een zorgenkindje geweest.
De enigste kans biedt hier het AZC,maar daarvoor rijdt er een busje naar het station Gilze Rijen in het weekend.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Rdaalwil »

Stadsdienst lijn 2 gaat door de Kalsdonk ipv lijn 112 en 104 :)! Hierdoor krijgt de wijk sinds lange tijd weer een stadslijn ipv streeklijn. Verder valt alles in Roosendaal mee. Behalve dat vanaf 11 uur op zaterdag op volle sterkte wordt gereden
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Chrysa »

Verbaast me dat die hele stadsdienst nog bestaat, ik kom regelmatig in Roosendaal en nooit zitten er meer dan 5 mensen in een bus.
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Rdaalwil »

Chrysa schreef:Verbaast me dat die hele stadsdienst nog bestaat, ik kom regelmatig in Roosendaal en nooit zitten er meer dan 5 mensen in een bus.
Het is minder erg gesteld dan in Bergen op Zoom. In de ochtend en avondspits zitten de bussen redelijk gevuld (in de winter natuurlijk meer dan in de zomer). In de daluren is het wel laag, maar dat was ten tijden van de BBA ook al. toen de lage tarieven (denk aan de speciale dagkaarten van 3 euro en de strippenkaarten) zaten in de bussen genoeg volk :p!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen West en Oost Brabant 2017

Bericht door Hainje »

Mja, in Bergen op Zoom is alles ook wel zo'n beetje fietsafstand volgens mij. Dus dan gaan mensen al een stuk minder snel met de bus. Roosendaal is wat dat betreft wat groter.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten