Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Is al verwerkt in de dienstregeling. Als Randstadspoor helemaal klaar is rijden de Intercitytreinen iets sneller en de sprinters langzamer t.o.v. begin deze eeuw, maar omdat de nieuwe stations ook inhouden dat de reiziger dichterbij zijn daadwerkelijke bestemming kan uitstappen zullen de meeste reizen korter duren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
En ik kan 7 stops afhikken voordat ik in Utrecht ben
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Als je in Utrecht woont kan je inderdaad iets dichter voor de deur instappen, want daarbuiten plaatsen ze geen extra stations. Het lijkt wel of dit "metro achtige" systeem puur voor Utrecht stad is gemaakt.
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn MotoG3 met Tapatalk
Ik heb geen onderschrift
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Ach Tiel Passewaaij en Houten Castellum zijn er ook gekomen dankzij Randstadspoor. En voor inwoners van beide stadswijken kan ik me de stop voorstellen, scheelt veel omreizen.
Mijn indruk is dat Vaartsche Rijn al goed gevonden wordt door reizigers.
Mijn indruk is dat Vaartsche Rijn al goed gevonden wordt door reizigers.
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Bij Houten Castellum kan ik het me wel voorstellen. Maar Tiel ligt bij lange na niet in de Randstad :? .
-
- Berichten: 3644
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
De naam is idd niet zo gepast, noem het dan Utrechs spoor of Uspoor ofzo (als we toch al u ov hebben)
Ik heb geen onderschrift
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Kan natuurlijk best zijn dat ze dit principe in de komende decennia verder gaan uitrollen rondom de andere grote steden.
🍉
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
De naam Randstadspoor was de benaming voor álle spooruitbreiding in een grote straal rond Utrecht, inclusief nieuwe stations. Het is ooit als een gezamelijk project bedacht, de eerste grote stap was de verdubbeling Ut - Asb, en DSSU moet ook in het licht gezien worden van Randstadspoor, dat de metroficatie van de sprinters rond Utrecht als doel had. Met de opening van Vaartsche Rijn is het project bijna op zijn einde, het grootste nieuwe ding dat nog moet komen en dat in de oorspronkelijke plannen stond is de nieuwe brug bij Leidsche Rijn.
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Ik heb het idee dat het vooral andersom is, de spoorverdubbelingen rondom Utrecht hebben lang op zich laten wachten, grote delen van de Randstad zijn al veel eerder viersporig gemaakt (Dordrecht - Rotterdam, Rijswijk - Den Haag - Leiden). Dit is misschien minder gepaard gegaan met nieuwe stations (alleen Den Haag Moerwijk is er nieuw bijgekomen volgens mij), maar dat komt mede doordat er al voldoende stations waren hier. Dat laatste zal ook een van de redenen geweest zijn deze trajecten eerder te verdubbelen, Rotterdam - Dordrecht kende destijds al net zo veel stations als Amsterdam Bijlmer - Utrecht na de verdubbeling en was dus een logische eerste stap voor volledige viersporigheid. Met als grootste verschil dat men toen nog perrons langs alle sporen aanlegde, zodat er bij werkzaamheden geen stations overgeslagen hoeven te worden doordat de IC sporen geen perron kennen.Hainje schreef:Kan natuurlijk best zijn dat ze dit principe in de komende decennia verder gaan uitrollen rondom de andere grote steden.
SRe: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Dubbele perrons aanleggen kost veel meer geld, ook in onderhoud. Als die dingen alleen nuttig zijn bij werkzaamheden dan is dit gewoon tamelijk onverstandig. Bovendien moet je als je van vier naar twee sporen gaat toch snijden in de dienstregeling. De sprinters verbussen is een prima oplossing.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Er wordt tussen Rotterdam en Dordrecht echt zeer zelden verbust. Er zijn nu twee weekenden geweest met ik neem aan werk in de Willemsspoortunnel, maar er bleven altijd sprinters rijden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Desondanks zie je op Dordrecht - Rotterdam ook al de beperkingen door gebrek aan wissels. Daar heeft men rond Utrecht dus nog niet echt van geleerd.
Was trouwens Utrecht - Blauwkapel niet één van de eerste viersporigheden? Toch iets rond Utrecht dan dus.
Een traject als Dordrecht - Rotterdam heeft trouwens na afronding viersporigheid nog een tijd op een kwartiersdienst met sprinters doordeweeks overdag moeten wachten. Daar waren ze rond Utrecht weer sneller mee.
Was trouwens Utrecht - Blauwkapel niet één van de eerste viersporigheden? Toch iets rond Utrecht dan dus.
Een traject als Dordrecht - Rotterdam heeft trouwens na afronding viersporigheid nog een tijd op een kwartiersdienst met sprinters doordeweeks overdag moeten wachten. Daar waren ze rond Utrecht weer sneller mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Een mooi voorbeeld met veel minder wissels vorige week maandag, ik ging met de intercity van Amsterfoort naar Utrecht centraal.Daniel schreef:Desondanks zie je op Dordrecht - Rotterdam ook al de beperkingen door gebrek aan wissels. Daar heeft men rond Utrecht dus nog niet echt van geleerd.
De trein komt voor Utrecht stil te staan en wachten en wachten, toen kwam er ineens omroep er blijkt een defecte trein op ons aankomende spoor te staan.
Echter kunnen we nergens anders heen dus de enigste optie is om terug te gaan, dus vervolgens gingen we achteruit weer terug na Amersfoort.
In Amersfoort bleken er dus nu helemaal geen intercity's meer te gaan, dus moest iedereen met de sprinter(16:19 ingechecked in amersfoort ik was om 18:24 uiteindelijk in Utrecht).
Re: Station Utrecht Vaartsche Rijn eind augustus open
Dat heeft vooral te maken met de huidige bouwstap in Utrecht (en het buiten dienst zijn van spoor 9).
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 gasten