Haaglanden: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Daantje »

Die bussen naar Madurodam filmden ook 'Vrederust' ook niet echt duidelijjk.

Bus 23 was ook lekker druk, er reden versterkingsbussen achter de normale bussen aan en dan waren ze nog allebei bommetje vol. Was wel heerlijk op het strand trouwens.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Michael »

htm_tram schreef:Ik heb toch echt diverse wagens op lijn 69 en lijn 9 met madurodam op de lijnfilm zien langs rijden.
Ik zag gisteren ook een Avenio met Madurodam op de film rijden.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door waldo79 »

Je hebt een variant van lijn 9 die Madurodam als eindpunt heeft.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door VIRM »

Zag dit pareltje net voorbij komen bij de NOS:

Voorleesknop voor blinden in het OV blijkt onvindbaar

De rode knop bij bus- en tramhaltes blijkt onbekend en onvindbaar Omroep West
Een speciale knop waarmee blinden en slechtzienden de
dienstregeling kunnen laten voorlezen bij tram- en
bushaltes in Den Haag, lijkt een fiasco, meldt
Omroep
West

http://nos.nl/artikel/2131934-voorleesk ... dbaar.html
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

Via http://mrdh.nl/vergadering/vergadering- ... ember-2016 zijn de vergaderstukken voor de eerstkomende vergadering van MRDH te downloaden.

Eén van de stukken is dat MRDH voornemens is om de huidige concessie aan Veolia Transport met twee jaar te verlengen tot 25 augustus 2019.
Hierbij krih=jgen alle bussen Wi-Fi, wordt de OV-Chipkaart ook geldig in de buurtbussen en worden 6 huidige bussen vervangen door 10 HTM-bussen die ooit te veel waren besteld (en nu eigendom zijn (en blijven) van MRDH).
Wel wordt de naam van de vervoerder gewijzigd in Connexxion, omdat Veolia Environment niet langer toestaat dat haar naam gebruikt wordt in het openbaar vervoer.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Chrysa »

Moeten al die bussen omgespoten worden dan? Lijkt me ook een beetje duur...
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

dus voor 2 jaartjes worden 10 bussen in dienst gesteld, alle bussen opgekapt (wifi etc) en de chauffeurs krijgen kleren met cxx logos etc.
en als de concessie niet verlengt wordt? of is het daar al te laat voor?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Suus »

Uit het hele verhaal maak ik op dat in de zomer van 2019 meer dan honderd gasbussen naar de volgende vervoerders in Haaglanden overgedragen moeten worden, die kunnen worden ingezet totdat de emissieloze bussen van de volgende concessiehouder inzetbaar zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door regenmaker »

Chrysa schreef:Moeten al die bussen omgespoten worden dan? Lijkt me ook een beetje duur...
Als hun naam niet meer gebruikt mag worden, moeten ze wel lijkt me. Gebeurde ook toen BBA Veolia werd op de Veluwe. Maar dat is gewoon een kwestie van een ander stickertje erop.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
verfmeer
Berichten: 779
Lid geworden op: di 08 apr 2014, 21:31

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door verfmeer »

Zolang er nog steeds geen airco in die bussen zit lijkt Wi-Fi een beetje overdreven. Vorige week was het gewoon echt niet leuk, als je dan in een Arriva-bus terecht komt is dat een hele verademing.
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Bij mij op school plaatsen ze nu overal dure schermen en geen airco's, ze zeggen dat de dure schermen vaker worden gebruikt dan de airco's maar wat ik niet helemaal geloof...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Ergens snap ik het wel, een airco is niet bepaald gratis en als je als school moet kiezen tussen dure schermen die je het hele jaar door echt gebruikt of een airco die je effectief maar een paar weken in het jaar nodig hebt dan zou ik het ook wel weten.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door regenmaker »

Je kiest eigenlijk tussen hele jaar effectief met goedkopere schermen. Of een paar weken in het jaar niet effectief leren met dure schermen. Dan zou ik kiezen voor dat eerste. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Als die verlenging betekend dat het MDRH de concessie Haaglanden Streek en Stad wilt samenvoegen, ben ik er helemaal voor. Het zou mooi zijn als de HTM het streek gebied + stadslijnen van Delft en Zoetermeer erbij krijgt. Hopelijk word het voor het personeel snel duidelijk of het onderhands word gegund of dat er toch wel een aanbesteding komt.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door CamilleKreemers »

Mogen de concessies onderhands worden gegund nadat je een deel openbaar- en niet-openbaar combineert?
Lange_Dre
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 28 feb 2010, 14:44
Locatie: Groningen-Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Lange_Dre »

Volgensmij is dat door de wet aanpassing wel mogelijk voor de 4 grote steden.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Delftse Chauff »

MRDH start met de voorbereiding nieuwe busconcessies

21 september 2016
De Metropoolregio Rotterdam Den Haag heeft ter voorbereiding op het verlenen van nieuwe concessies (contracten) voor het busvervoer in de regio een voorlopige keuze gemaakt tussen inbesteden of aanbesteden. De concessieverlening voor het streekbusvervoer in Haaglanden en Voorne-Putten en Rozenburg wordt via een openbare aanbesteding gerealiseerd. Voor het busvervoer in Den Haag en Rotterdam onderzoekt de MRDH de mogelijkheden om de concessies onderhands te gunnen aan respectievelijk HTM en RET (inbesteden).

Voorwaarden aan inbesteding
Vanuit de historische band tussen stad en vervoerbedrijf, biedt de Metropoolregio HTM en RET de kans om te bewijzen dat een inbesteding het beste resultaat oplevert voor de reizigers. De MRDH stelt daarom een aantal harde randvoorwaarden aan inbesteding van het busvervoer. Zo moet de prijs-kwaliteitverhouding ten opzichte van de huidige busconcessies verbeteren, en moeten er ambitieuze afspraken komen over de wijze waarop in de nieuwe concessie 100% zero emissie wordt gerealiseerd. Om een definitief besluit te kunnen nemen over onderhandse gunning aan HTM en RET, moeten deze afspraken uiterlijk op 30 juni 2017 zijn vastgelegd in overeenkomsten. Blijkt het niet mogelijk om op tijd de gewenste afspraken te maken, dan zullen de stadsbusconcessies alsnog worden aanbesteed.

Concessieverlening
De nieuwe busconcessies starten in de periode 2018 - 2019. In oktober stelt de Metropoolregio het ontwerp-Programma van Eisen vast. Samen met de voorlopige keuze voor het onderhands gunnen van de busconcessies voor Den Haag en Rotterdam stuurt de Metropoolregio het ontwerp- Programma van Eisen aan de gemeenten voor een zienswijzeprocedure. In maart 2017 beslist de Metropoolregio definitief over het Programma van Eisen. Daarna wordt een definitieve keuze gemaakt over het inbesteden of aanbesteden van de stadsbusconcessies.
.
PAV
Berichten: 18
Lid geworden op: za 22 nov 2014, 22:03

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door PAV »

Lange_Dre schreef:Als die verlenging betekend dat het MDRH de concessie Haaglanden Streek en Stad wilt samenvoegen, ben ik er helemaal voor. Het zou mooi zijn als de HTM het streek gebied + stadslijnen van Delft en Zoetermeer erbij krijgt. Hopelijk word het voor het personeel snel duidelijk of het onderhands word gegund of dat er toch wel een aanbesteding komt.
Ik ben ook helemaal voor. Heeft ook voor de reiziger het voordeel dat het geldigheidsgebied van de HTM Dagkaart vergroot wordt. Maar uit bovenstaand bericht blijkt dat dit vooralsnog niet het plan is. Jammer...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Ze hebben juist vrij recentelijk het dagkaartje Haaglanden afgeschaft. Hij werd weliswaar niet vaak verkocht, maar hij was er wel...
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door mijack1985 »

Lees net op intranet dat concessie Haaglanden verlengd is naar augustus 2019. Ook zal de merknaam Veolia worden vervangen door de merknaam Connexxion.

Betreft hier een bericht van de intranet site. Zal t.z.t wel een persbericht over verschijnen.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Stadsbus
Berichten: 1127
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Stadsbus »

Lees het bericht van Meltrain:
Meltrain schreef:Via http://mrdh.nl/vergadering/vergadering- ... ember-2016 zijn de vergaderstukken voor de eerstkomende vergadering van MRDH te downloaden.

Eén van de stukken is dat MRDH voornemens is om de huidige concessie aan Veolia Transport met twee jaar te verlengen tot 25 augustus 2019.
Hierbij krih=jgen alle bussen Wi-Fi, wordt de OV-Chipkaart ook geldig in de buurtbussen en worden 6 huidige bussen vervangen door 10 HTM-bussen die ooit te veel waren besteld (en nu eigendom zijn (en blijven) van MRDH).
Wel wordt de naam van de vervoerder gewijzigd in Connexxion, omdat Veolia Environment niet langer toestaat dat haar naam gebruikt wordt in het openbaar vervoer.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door wouter15 »

Wanneer word de verandering van de naam Veolia naar Connexxion dan eigenlijk doorgevoerd? Bij ingang van de nieuwe dienstregeling?
busfanNL
Berichten: 2193
Lid geworden op: zo 07 feb 2016, 14:58

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door busfanNL »

Jazeker. Ergens in december is het zover. :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Meltrain »

wouter15 schreef:Wanneer word de verandering van de naam Veolia naar Connexxion dan eigenlijk doorgevoerd? Bij ingang van de nieuwe dienstregeling?
Ik las in dat document dat het uiterlijk op 1 januari 2017 zou gebeuren, dus ik denk inderdaad met ingang van de nieuwe dienstregeling.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Haaglanden

Bericht door Gekko123 »

Ik denk dat ze in december beginnen met het omstickeren van de bussen. Dus best een kans dat de eerste al een paar weken voor het begin van de nieuwe dienstregeling in zijn nieuwe jasje rondrijdt en dat de laatste bus in Veolia-kleuren nog rondrijdt bij de nieuwe dienstregeling.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten